home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 38294 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #225: 04 Aug 2012, 14:53 »

Jura - På hvilket universitet?

Aalborg Universitet (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #226: 04 Aug 2012, 15:40 »

Søgaard: Kender en der starter på Jura til september, så hende bliver du jo nok tutor for Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #227: 04 Aug 2012, 15:53 »

Aalborg Universitet (:


Cool Smiley

Nogen der skal studere HA(jur.) på SDU efter sommerferien? Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #228: 04 Aug 2012, 16:06 »

Jeg snød lidt da jeg skal til i gang med 3. år efter sommerferien. Smiley

Må jeg spørger hvad du arbejder med?

Ja - det må du godt, fordi jeg læste videre til revisor, så det er jeg blevet nu, men mange af mine læsekammerater er ansat i f.eks. erhversstyrelsen eller andre offentlige styrelser. Hvis det var mig, ville jeg hellere bruge uddannelsen til at blive jurist i en større virksomhed.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #229: 04 Aug 2012, 21:51 »

Nogen tager mellemvejen og bliver erhvervsjurister Wink

Heeh. Jeg kan godt se, det er noget helt andet. Ingen spirende journalister?
Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #230: 08 Aug 2012, 01:06 »

Jeg selv skal studere 'Business Devopment Engineer' på Aarhus Universitets afdeling i Herning - AU Herning.
Hvis der er andre der skal til at i gang på AU Herning eller er i gang, så må de da gerne give lyd fra sig.. Smiley
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Søgaard
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #231: 08 Aug 2012, 08:53 »

Søgaard: Kender en der starter på Jura til september, så hende bliver du jo nok tutor for Smiley
Er hun lækker? Wink
Omvendt så skal jeg sikkert skrive under på eventuelle skader på mig er eget ansvar.. Sådan plejer det at være med jurister :p

Samfundsfag var min andenprioritet, men hvis ikke der er nok der dropper ud af Jura i år, så er jeg heldigvis sikret en plads næste år pga. min standby plads, så samfundsfag bliver ikke aktuelt (:
Okay Smiley Forståeligt at du hellere vil vente på drømmestudiet. Ved faktisk ikke engang hvordan og hvorledes frafaldet er på jurastudiet. Men tager du så første år på Samfundsfag? For første semester er jo fælles og det er virkelig minimalt hvad man har af jura på det halve år. Der ved jeg nemlig at der plejer at være nogle fra jura, som kører trætte i det.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #232: 19 Aug 2012, 18:36 »

Skal også starte på CBS. Har ingen idé om, hvordan jeg kommer til at klare det. Har du også intro den 14?

Kan lige sige, at det er HA - Almen Erhvervsøkonomi, jeg skal i gang med. Har været til intro de sidste par dage, og det tegner sig til at blive et par sjove år. Selvom det helt sikkert bliver hårdt.

Har hørt lidt om de forskellige fag osv. de seneste par dage, og de skræmmer mig sgu ikke som sådan. Det gør bøgerne til gengæld, som man skal til at betale for nu.  Græder

Edit: Er der desuden nogen, der har erfaring med at tage et semester i udlandet?
« Seneste Redigering: 19 Aug 2012, 18:56 af Neymar » Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #233: 19 Aug 2012, 18:54 »

Ja de forbandet dyre bøgerne til videregående uddannelser generelt. Har du ikke kunne finde nogen brugt? (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #234: 19 Aug 2012, 18:55 »

Ja de forbandet dyre bøgerne til videregående uddannelser generelt. Har du ikke kunne finde nogen brugt? (:

Der er sådan et bogmarkedet inde på CBS, men jeg har ikke tjekket nærmere op på det. Men det kommer i hvert fald til at koste omkring de 2k på første semester, sagde de.
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #235: 19 Aug 2012, 18:56 »

Der er sådan et bogmarkedet inde på CBS, men jeg har ikke tjekket nærmere op på det. Men det kommer i hvert fald til at koste omkring de 2k på første semester, sagde de.

Ellers kan du også oprette en bruger på pensum.dk, det kan være du kan finde et par stykker derinde (:
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #236: 22 Aug 2012, 00:09 »

Kan lige sige, at det er HA - Almen Erhvervsøkonomi, jeg skal i gang med. Har været til intro de sidste par dage, og det tegner sig til at blive et par sjove år. Selvom det helt sikkert bliver hårdt.

Har hørt lidt om de forskellige fag osv. de seneste par dage, og de skræmmer mig sgu ikke som sådan. Det gør bøgerne til gengæld, som man skal til at betale for nu.  Græder

Edit: Er der desuden nogen, der har erfaring med at tage et semester i udlandet?

Hvis du sælger bøgerne videre når du er færdig med fagene, kan du nok dække 60% af udgifterne den vej.

Og tag for guds skyld dit 5. semester i udlandet, det er jævnt awesome.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Søgaard
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #237: 22 Aug 2012, 00:38 »

Hvis du sælger bøgerne videre når du er færdig med fagene, kan du nok dække 60% af udgifterne den vej.

Og tag for guds skyld dit 5. semester i udlandet, det er jævnt awesome.
Det kommer jo helt an på uddannelsen, som det bør være 5. semester. Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne udtale mig om Neymars uddannelse, men på min egen, så er det væsentlig mere oplagt at tage 7. semester i udlandet, fremfor 5, hvor man skal have et valgfag, som i sociologi (som jeg studerer) er ret væsentlig at få med.

Logged

El Jefe
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #238: 22 Aug 2012, 01:42 »

Kan lige sige, at det er HA - Almen Erhvervsøkonomi, jeg skal i gang med. Har været til intro de sidste par dage, og det tegner sig til at blive et par sjove år. Selvom det helt sikkert bliver hårdt.

Har hørt lidt om de forskellige fag osv. de seneste par dage, og de skræmmer mig sgu ikke som sådan. Det gør bøgerne til gengæld, som man skal til at betale for nu.  Græder

Edit: Er der desuden nogen, der har erfaring med at tage et semester i udlandet?
Nu er jeg også startet. Jeg er så baws, at jeg først startede en uge senere end dig.
Vi fik at vide, at det kommer til at koste os med IVK - Engelsk 1.700 kroner. Dem med spansk slipper med 100 kroner mindre, damn cheat.

Til folk der tænker "dafuq is IVK?" Så er det International Virksomhedskommunik ation - Europæiske studier, og så kan man vælge mellem engelsk, spansk, fransk og tysk. Det virker dog ikke til at være helt for sjov, fordi pensum er nogenlunde det samme, det kommer bare til at foregå på hver af de sprog, og jeg tror sgu, at det er de færreste, der er SÅ gode til fransk, tysk og da slet ikke spansk, at de kan køre en hel uddannelse igennem på det sprog.
Man kan også tage den samme med amerikanske studier, dog kan man kun tage med engelsk eller spansk der.

Det er ret specielt at starte på en videregående uddannelse. Den ældste på mit hold er 37 og har et barn på 10, og har boet i udlandet i flere år. Der er også to, der allerede har en uddannelse. Den ene er kok og den anden journalist.
Jeg føler mig godt nok grøn i livet i forhold til dem.
Det er dog rimelig nice, at der er omkring 25 piger og vi er 6 drenge.

@KrookDale
Hvad har du læst, og hvor har du været henne på din uddannelse? Smiley
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #239: 22 Aug 2012, 21:00 »

Det kommer jo helt an på uddannelsen, som det bør være 5. semester. Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne udtale mig om Neymars uddannelse, men på min egen, så er det væsentlig mere oplagt at tage 7. semester i udlandet, fremfor 5, hvor man skal have et valgfag, som i sociologi (som jeg studerer) er ret væsentlig at få med.
HA.almen på CBS er sat op til at man tager på udveksling på 5. semester.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010