home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23476
  0 Brugere, 497 Gæster Online.

Nyeste Bruger: lucycash847
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Rutine frem for ungdom.
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Rutine frem for ungdom.  (Læst 6039 gange)
rasmus94
Juniorspiller
**

Sv: Rutine frem for ungdom.
« Svar #15: 09 Feb 2011, 14:08 »

Du er alt for farvet i dine argumenter, og du konkluderer noget set ud fra en kamp...
Hvis du kan komme med et eksempel på et hold der de senere år, har vundet mesterskaber med en meget ung trup lutter jeg gerne øre, men det er der ikke... hvilket betyder at du taler i vildelse, og ikke vil indrømme at Arsenal og Wenger failer, frem for Chelsea og United der har overgået dem med flere længder de senere år...

jeg kiggede lidt på barcelonas gennemsnitsalder og den ligger kun på 21 år.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #16: 09 Feb 2011, 14:16 »

Erfaring og rutine er en vigtig del af fodbolden.

Ofte har rutinerede spillere en bedre forståelse, hvilket f.eks. giver dem et større overblik og bedre taktisk bevidsthed, hvilket man kan udrette rigtig meget af, også selvom man ikke er et teknisk vidunder.

Unge og urutinerede talenter er som regel foran de ældre spillere på det tekniske niveau, og er tit modige og ambitiøse.

Et hold bestående kun af gamle og erfarne herre er ikke udelukkende vejen til succes, hvis du spørger mig. Omvendt er de unge talenter heller ikke vejen frem, men en blanding af begge, da det ofte giver en masse inspiration, internt mellem spillerne.

søgaard
Gæst

« Svar #17: 09 Feb 2011, 14:21 »

jeg kiggede lidt på barcelonas gennemsnitsalder og den ligger kun på 21 år.
argh.. det er vist ikke helt korrekt. Den trup, som er vist på Barcelonas egen hjemmeside har en gennemsnitsalder på omkring de 27.

rasmus94
Juniorspiller
**

« Svar #18: 09 Feb 2011, 14:22 »

okay. i fm står den kun på 21.

Wicked Sick!
Gæst

« Svar #19: 09 Feb 2011, 14:24 »

Erfaring og rutine er en vigtig del af fodbolden.

Ofte har rutinerede spillere en bedre forståelse, hvilket f.eks. giver dem et større overblik og bedre taktisk bevidsthed, hvilket man kan udrette rigtig meget af, også selvom man ikke er et teknisk vidunder.

Unge og urutinerede talenter er som regel foran de ældre spillere på det tekniske niveau, og er tit modige og ambitiøse.

Et hold bestående kun af gamle og erfarne herre er ikke udelukkende vejen til succes, hvis du spørger mig. Omvendt er de unge talenter heller ikke vejen frem, men en blanding af begge, da det ofte giver en masse inspiration, internt mellem spillerne.

Du mener simpelthen, at teknikken bliver dårligere, når man er 28+?
Det er da godt nok noget lort at lukke ud.

Det er da udelukkende fysisk, at de ældre spillere har svære ved at følge med.

Alfster
Blogmester

« Svar #20: 09 Feb 2011, 14:29 »

okay. i fm står den kun på 21.

Det er formentlig fordi i FM tæller den også ungsomsholdet med. Hvis den er fyldt med 16årige så trækker det jo snittet meget ned.

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

rasmus94
Juniorspiller
**

« Svar #21: 09 Feb 2011, 14:30 »

argh.. det er vist ikke helt korrekt. Den trup, som er vist på Barcelonas egen hjemmeside har en gennemsnitsalder på omkring de 27.
http://www.fcbarcelona.dk/truppen/spillere.html når jeg tager alderen herfra bliver den 24 år

rasmus94
Juniorspiller
**

« Svar #22: 09 Feb 2011, 14:31 »

Det er formentlig fordi i FM tæller den også ungsomsholdet med. Hvis den er fyldt med 16årige så trækker det jo snittet meget ned.
kom jeg også til at tænke på bagefter.

Wicked Sick!
Gæst

« Svar #23: 09 Feb 2011, 14:32 »

http://www.fcbarcelona.dk/truppen/spillere.html når jeg tager alderen herfra bliver den 24 år

Husk nu, at det kun skal være de 13 spillere, der har spillet mest.

søgaard
Gæst

« Svar #24: 09 Feb 2011, 14:33 »

Ja, hvis man tager B-holdsspillerne med, som er der. Men hvis man nøjes med de 20 A-holdsspillere, så er den ca. 27 år.

rasmus94
Juniorspiller
**

« Svar #25: 09 Feb 2011, 14:39 »

Ja, hvis man tager B-holdsspillerne med, som er der. Men hvis man nøjes med de 20 A-holdsspillere, så er den ca. 27 år.
hvem af dem spiller på b-holdet? troede de var med på førsteholdet de 22 der var der.

PhilipFlink
Manager

« Svar #26: 09 Feb 2011, 14:56 »

Du er alt for farvet i dine argumenter, og du konkluderer noget set ud fra en kamp...
Hvis du kan komme med et eksempel på et hold der de senere år, har vundet mesterskaber med en meget ung trup lutter jeg gerne øre, men det er der ikke... hvilket betyder at du taler i vildelse, og ikke vil indrømme at Arsenal og Wenger failer, frem for Chelsea og United der har overgået dem med flere længder de senere år...

Det er jo ikke altid de samme hold der ligger og kæmper med i toppen.. Alt kan ændre sig. Da City, Chelsea for folk ind der kan købe.. tja nærmest hvad/hvem som helst..

Jeg synes langt fra Wenger failer.. Jo han har ikke vundet noget, men jeg elsker den måde han spiller på + den måde han køber ind.. Det kan være at alle de år som han har brugt på at få de unge op, Endelig nu giver pote.. Og Måske vinder de PL de næste 3 år? hvem ved.. Ingen Smiley - Og nej.. Siger ikke hvad du tror, så du kan ligeså godt lade vær med at skrive "Hvis du tror, bla bla bla bla" .. Ingen ved det, og Ingen ved om Arsenal vinder PL i år Smiley

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #27: 09 Feb 2011, 15:05 »

Du mener simpelthen, at teknikken bliver dårligere, når man er 28+?
Det er da godt nok noget lort at lukke ud.

Det er da udelukkende fysisk, at de ældre spillere har svære ved at følge med.

Hold kæft en kegle!  funny

Hvor har jeg skrevet 28+?  Huh

Jeg konkluderer at man oftest bliver dårigere rent teknisk med årene, også med fysikken.

plutonium
Manager

« Svar #28: 09 Feb 2011, 15:18 »

Hold kæft en kegle!  funny

Hvor har jeg skrevet 28+?  Huh

Jeg konkluderer at man oftest bliver dårigere rent teknisk med årene, også med fysikken.

Den er jeg meget uenig i. De store tekniske spillere kan stadig de samme ting med en bold når de er 45 som da de var 27. Forskellen er at de ikke kan sætte en mand af på samme måde, fordi deres hurtighed er hæmmet. Men deres evne til at slå en lige aflevering og deres evne til at udføre en dribling bliver ikke dårligere med alderen. Det er bare et spørgsmål om at holde det ved lige!

Men der er ingen tvivl om, at spillere der har hurtige driblinger og vendinger som en vigtig del af deres repertoire hurtigt vil VIRKE dårligere teknisk med alderen. Men det er fordi deres tempo ikke er det samme mere. Det har intet med teknik at gøre. Der er det så bare at de skal være 'kloge' som fx Giggs har været det, og er trukket mere tilbage på banen og gået mere centralt, hvor han stadig kan udnytte sin teknik, men uden at skulle afhænge så meget af sin (manglende) eksplosivitet ude på kanten!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #29: 09 Feb 2011, 15:24 »

Den er jeg meget uenig i. De store tekniske spillere kan stadig de samme ting med en bold når de er 45 som da de var 27. Forskellen er at de ikke kan sætte en mand af på samme måde, fordi deres hurtighed er hæmmet. Men deres evne til at slå en lige aflevering og deres evne til at udføre en dribling bliver ikke dårligere med alderen. Det er bare et spørgsmål om at holde det ved lige!

Men der er ingen tvivl om, at spillere der har hurtige driblinger og vendinger som en vigtig del af deres repertoire hurtigt vil VIRKE dårligere teknisk med alderen. Men det er fordi deres tempo ikke er det samme mere. Det har intet med teknik at gøre. Der er det så bare at de skal være 'kloge' som fx Giggs har været det, og er trukket mere tilbage på banen og gået mere centralt, hvor han stadig kan udnytte sin teknik, men uden at skulle afhænge så meget af sin (manglende) eksplosivitet ude på kanten!

Jeg er meget enig med dig, og det var egentlig også det jeg prøvede at udtrykke. Det var dårligt formuleret af mig.

Som sagt prøvede jeg, at sige at de fleste spillere bliver dårligere fysisk med årene, og derfor kan de udad til virke dårligere teknisk, da de ikke kan afdrible en modstander på samme måde mere. Men jeg vil dog stadig påstå, at nogle spillere bliver dårligere med årene, rent teknisk også. Det er jo logik, at det går ned af bakke, når du har nået et bestemt punkt i din karriere.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010