home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23476
  0 Brugere, 534 Gæster Online.

Nyeste Bruger: lucycash847
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Rutine frem for ungdom.
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Rutine frem for ungdom.  (Læst 6041 gange)
krølle
Reserveholdsspiller

Rutine frem for ungdom.
« : 08 Feb 2011, 23:41 »

Vi ser gentagende gange, at spillere af den yngre generation er vigtig elementer i en hver fodboldtræners trup.
De unge spillere bidrager til holdet med deres gå på mod og engagement.
Når det så er sagt, er der statistiske beviser på, at erfaring og rutine overfår ungdom.  Det klassiske eksempel er naturligvis Milan, hvor vi har set veteraner som Maldini, Cafu og iInzaghi, have en enorm betydning når det virkelig gælder. På trods af deres fysiske underlegenhed, har ældre spillere en helt anden forståelse for spillet og er generelt bedre holdspillere. Derfor undrer det mig, at en ellers dygtig manager som Arsene Wenger, foretrækker unge spillere, frem for at fokuserer på at vinde mesterskaber. Man ser en tendens til at Arsenal, sælger deres spillere når de når en vis alder, og dette koster dem i sidste ende dyrt. Ingen tvivl om at Arsenal spiller noget af det flotteste fodbold, men deres manglende erfaring og deres manglende kynisme. Gør dem til et nemt offer for de store klubber.

Hvad foretrækker i selv? uddyb.

... U ain't got a minute.

PhilipFlink
Manager

Sv: Rutine frem for ungdom.
« Svar #1: 08 Feb 2011, 23:44 »

Er Arsenal fan.. Så hvad jeg synes er hvad de laver PT.. Om man sidder og håber på Wenger hvert eneste Transfer vindue henter en kæmpe kanon? - Ja det gør jeg.. Men efter som vi ligger nr 2, har jeg intet problem.. Hvis Arsenal vinder 2-3 pokaler i år.. Sletter du så Arsenal herfra & skriver et andet hold der ikke har succes med det Smiley? -  For så passer det jo ikke helt Smiley

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 08 Feb 2011, 23:49 »

Nej det gør jeg ikke, for faktum er at Arsenal ikke har vundet noget siden 2003 hvor de havde et hold bestående af mange rutinerede ( viera, Pires, Lehman, Henry mm). På daværrende tidspunkt havde de en perfekt alder i deres trup. Men wenger presser helle tiden gnm. alderen ned...
og tro mig, Arsenal vinder ikk PL i år...

PhilipFlink
Manager

« Svar #3: 09 Feb 2011, 00:02 »

For det første.. De vandt noget i 2005 Arsenal Smiley

Og du kan overhoved ikke gå ud og sige Arsenal ikke vinder PL i år? Ingen ved hvad der sker, så nej.. Jeg tror ikke på dig..

Hvis Arsenal går op og vinder PL, Har Arsenal så slået "De gamle hold" ud? - Er den nye måde at spille + købe spillere på den måde som Wenger gør det PT?

+ Gns. Aldrene på de forskellige hold som United - Arsenal - Chelsea.. Er overhoved ikke så stor som du tror & ligger tæt..

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #4: 09 Feb 2011, 00:05 »

+ Gns. Aldrene på de forskellige hold som United - Arsenal - Chelsea.. Er overhoved ikke så stor som du tror & ligger tæt..

http://www.betxpert.com/ekspert/blogs/mythbusting-det-unge-arsenal-hold

coKey
Ynglingespiller

« Svar #5: 09 Feb 2011, 00:06 »

Ser man på Arsenals hold spiller for spiller, så har de et godt hold ja, men jeg vil tilslutte mig krølle og sige at Arsenals værste fjende  er mangel på erfarring.... bare se en kamp som den mod Newcastle hvor man smider en kæmpe førring væk. Ting som dette tilskriver jeg mangel på rutine. Der mangler simpelthen lige de 2-3 spillere på holdet der lige kan få resten til at slå koldt vand i blodet, og i sidste ende er det måden man netop ikke vinder noget

PhilipFlink
Manager

« Svar #6: 09 Feb 2011, 00:19 »

Ser man på Arsenals hold spiller for spiller, så har de et godt hold ja, men jeg vil tilslutte mig krølle og sige at Arsenals værste fjende  er mangel på erfarring.... bare se en kamp som den mod Newcastle hvor man smider en kæmpe førring væk. Ting som dette tilskriver jeg mangel på rutine. Der mangler simpelthen lige de 2-3 spillere på holdet der lige kan få resten til at slå koldt vand i blodet, og i sidste ende er det måden man netop ikke vinder noget

Så burde United også have vundet over et hold som Wolves? - Fordi nu havde de meget rutine inde på banen? Så burde de snildt kunne slå dem - og slå koldt vand i blodet, og køre den sikkert hjem?..  Bolden er rund, alt kan ske.

Som Linket viser, er Arsenal ikke langt fra at have samme gennemsnitalder som Chelsea, United ..

Og når man så kigger United hold igennem, Kan man se at de har dem her sindssygt gamle spillere som må trække helt vildt op, men alligevel er de ikke langt fra.. snakker om spillere som:

Scholes , Giggs, Van der Sar, Gary Neville(dog stoppet, bare ikke da linket blev lavet), O'Shea 

" Rio Ferdinand - Berbatov - Owen - "

Det hold som United stillede med mod Wolves havde disse spillere over 28,9, som er deres gen. alder hvis man kigger på linket.. :

Van Der Sar, Ferdinand, Vidic, Evra, Carrick, Giggs, Berbatov..
bænk; Owen, Scholes, O'shea...

Når man ser på hvor mange spillere de egentlig har, der starter inde der er over deres gen. alder.. Er det utrolig at deres gen. alder ikke ligger meget højere.. Så United må jo have nogen meget unge spillere i deres trup..

Hvad skyldes det så at United taber en 0-1 føring? - For de må da have nok rutine til at køre den stille og roligt hjem Smiley?

plutonium
Manager

« Svar #7: 09 Feb 2011, 00:53 »

Erfaring har helt sikkert en ting at skulle have sagt. Det er der slet ingen tvivl om. Det ser man tit, at en ældre spiller har styr på sin fysisk og arbejdsmæssigt overlegne modstander. Det kan man snakke om på det individuelle plan. Altså spiller for spiller.

Men når vi taler om at holde en føring og generelt udvise ro og kontrol fra først til sidst, så tror jeg ikke så meget man skal kigge på alder. AC Milan bliver tit nævnt som et bundsolidt mandskab, der bare kan det dér med at lukke en kamp (hvad jeg så ikke mener de altid er lige gode til). Men det ligger altså lige så meget i klubbens ånd og fundament. Klubkultur er et meget undervurderet begreb. Et mandskab kan sagtens være meget ungt og alligevel have masser af succes, hvis hele klubbens organisation fra top til bund emmer af selvtillid (uden at blive overdreven) og sejrmentalitet.

Arsenal er et mandskab man længe har sagt var 'på vej' og Wenger udtaler ofte at han har 'tiltro' til en spiller i medierne. Måske burde man stille større krav til Arsenals mandskab og begynde at forvente mere af dem. Vinderkultur kommer ikke af ingenting, og det tager mange år at udvikle. Det er i hvert fald min overbevisning, at mandskaber der har indbygget i deres sind at de er vindere også vil være bedre til at komme frem til resultaterne. Men hvis man altid tænker, at i morgen kan vi være med blandt de bedste, så bliver man aldrig blandt de bedste.

Jeg mener ikke at det sidste kan tilskrives Arsenal specifikt, for jeg kender ikke nok til Arsenal til at kunne udtale mig om det, men i generelle vendinger mener jeg at det gælder.

I det hele taget mener jeg at det er selvforstærkende i en trup, hvis man har spillere der aldrig 'slipper tøjlerne' i kampen. Hvis alle bliver ved med at bevare fokus fra først til sidst, så er der lige pludseligt utroligt langt imellem at holdet pludseligt får en kollektiv blunder. Og på samme måde vil jeg mene, at hvis en trup har mange spillere, der har tendenser i en given retning, så vil det præge alle andre spillere i truppen i den samme retning.

Derfor kræver det utroligt meget arbejde at vende en længerevarende krise. Det er simpelthen blevet en fast del af spillernes mentalitet at være i krise, og så skal der pludselig en meget stærk træner eller en kollektiv beslutning om at ændre det til at vende bøtten. Jeg ved godt at succes for et krisehold pludseligt kan komme ved et trænerskift, og det tror jeg netop skyldes at træneren formår at ryste spillernes mentale tilstand så meget, at de kommer ud af krisen for en tid. Det kræver så en vis portion held også at få denne sindstilstand ind i truppen permanent, for et hold der lige har fået succes efter en krise er jo som regel meget sårbare for et pludseligt tilbagefald efter dårligere resultater. Psyken er ikke noget man skal undervurdere i topfodbold, og jeg taler ikke bare om selvtillid. Jeg taler simpelthen om en kollektiv sindstilstand og en kultur i klubben Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 09 Feb 2011, 10:05 »

Så burde United også have vundet over et hold som Wolves? - Fordi nu havde de meget rutine inde på banen? Så burde de snildt kunne slå dem - og slå koldt vand i blodet, og køre den sikkert hjem?..  Bolden er rund, alt kan ske.

Som Linket viser, er Arsenal ikke langt fra at have samme gennemsnitalder som Chelsea, United ..

Og når man så kigger United hold igennem, Kan man se at de har dem her sindssygt gamle spillere som må trække helt vildt op, men alligevel er de ikke langt fra.. snakker om spillere som:

Scholes , Giggs, Van der Sar, Gary Neville(dog stoppet, bare ikke da linket blev lavet), O'Shea 

" Rio Ferdinand - Berbatov - Owen - "

Det hold som United stillede med mod Wolves havde disse spillere over 28,9, som er deres gen. alder hvis man kigger på linket.. :

Van Der Sar, Ferdinand, Vidic, Evra, Carrick, Giggs, Berbatov..
bænk; Owen, Scholes, O'shea...

Når man ser på hvor mange spillere de egentlig har, der starter inde der er over deres gen. alder.. Er det utrolig at deres gen. alder ikke ligger meget højere.. Så United må jo have nogen meget unge spillere i deres trup..

Hvad skyldes det så at United taber en 0-1 føring? - For de må da have nok rutine til at køre den stille og roligt hjem Smiley?

Helt seriøst, du kan ikke sammenligne en hel sæson med en kamp!
- selvfølgelig vil man have nogle bloobere i løbet af en sæson... det er et dårligt argument.

PhilipFlink
Manager

« Svar #9: 09 Feb 2011, 10:33 »

Helt seriøst, du kan ikke sammenligne en hel sæson med en kamp!
- selvfølgelig vil man have nogle bloobere i løbet af en sæson... det er et dårligt argument.

I brugte det selv, nogen indlæg før med Newcastle.. Derfor brugte jeg den her hvor United smed sejren..

Er det så et godt argument når Arsenal har vundet PL ? At den ene kamp måske afgjorde det til Arsenals fordel Smiley?

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 09 Feb 2011, 12:14 »

I brugte det selv, nogen indlæg før med Newcastle.. Derfor brugte jeg den her hvor United smed sejren..

Er det så et godt argument når Arsenal har vundet PL ? At den ene kamp måske afgjorde det til Arsenals fordel Smiley?

jeg har ikke sagt noget om Newcastle? du ved tydeligvis ikke hvorda man argumenterer...
- Arsenal vandt sidst noget i 2005 ja.. mend et var FA cuppen, jeg snakker om pl eller cl...

Deruodver kan du ikke konkludere, at Arsenal vinder PL. Faktum er at Arsenal's young gunners ikke har kvaliteten til at vinde foran de andre, og hvis de vinder PL i år, er det udelukkende fordi at Chelsea og United har haft en dårlig sæson mod slutningen..

søgaard
Gæst

« Svar #11: 09 Feb 2011, 12:39 »

jeg har ikke sagt noget om Newcastle? du ved tydeligvis ikke hvorda man argumenterer...
- Arsenal vandt sidst noget i 2005 ja.. mend et var FA cuppen, jeg snakker om pl eller cl...

Deruodver kan du ikke konkludere, at Arsenal vinder PL. Faktum er at Arsenal's young gunners ikke har kvaliteten til at vinde foran de andre, og hvis de vinder PL i år, er det udelukkende fordi at Chelsea og United har haft en dårlig sæson mod slutningen..
Nu hentyder han ikke præcist til dig, men at det argument med Newcastle er blevet brugt tidligere i tråden omkring Arsenal og derfor er det da aktuelt at han netop bringer det på banen. Han bruger desuden "I", da det ikke kun er dig, som har skrevet indlæg i denne debat, men også coKey.

"Du ved tydeligvis ikke hvordan man argumenterer" det er da argumentation på laveste niveau. Du slynger en påstand ud uden at bevise den og du går til angreb på manden fremfor bolden.

Ja, Arsenal har ikke vundet et trofæ siden 2005 og det tror jeg egentlig også gerne de vil lave om på, men som JG7 viste i linket længere oppe, så kan man ikke rigtig kalde Arsenal for Young Gunners længere, da deres gennemsnitsalder jo efterhånden er på niveau med resten af toppen af Premier League. Arsenal stiller dog op med en ung stamme, som efterhånden har mange års erfaring i Premier League og Champions League og har mange store kampe på CV'et, så det med manglende erfaring og rutine synes jeg egentlig også er et mærkeligt argument. En spiller som Fabregas har over 200 kampe for Arsenal og en lang række for Spanien og det gælder jo egentlig mange spillerne. Selvom de stadigvæk er under 25, så har de flere hundrede kampe for Arsenal og en del landskampe ligeså. Så de burde have erfaringen og rutinen fra de store kampe, så det netop ikke ville blive et problem.

Krølle, du nægter at indse, at Arsenal i år hidtil har haft det, som de har manglet de seneste år, nemlig kontinuitet. Javel, der er enkelte svipsere, men som du selv påpeger, så har alle hold dem. Hvis de forsætter, som de har gjort hidtil, så tror jeg sagtens Arsenal kan snuppe Premier League, da Manchester United og Chelsea hidtil ikke har været så suveræne, som de forgående sæsoner. Manchester United fører ganske rigtigt Premier League, men med 9 uafgjorte i sæsonen, hvor man flere gange har været det udlignende hold og endda nogle gange indenfor de sidste minutter, så er marginen mellem uafgjort og nederlag ikke så stor. De kan nemt ramme en bølge, hvor de ikke får puttet de chancer ind, som man får, når man presser på for en udligning i de dødende minutter og så bliver det et nederlag. Arsenal er trods alt kun fire point efter Manchester.

AC Milan har de seneste år kæmpet for at udskifte en lang række af de gamle i deres trup og der er selvfølgelig stadigvæk mange over 30, men af disse har en helt del jo stadigvæk niveauet og lever ikke blot på deres snuhed. De har krydret holdet med unge og sultne spillere, som Boateng, Pato, Emanuelson osv.. Grunden til dette er vel fordi, at de heller ikke er kommet frem til de store resultater de seneste år. Truppen var enten blevet for gammel eller for mæt. Deres seneste titler ligger tilbage i 2007, hvor de vandt Champions League og deres seneste nationale titel er tilbage fra 2004. Altså har deres resultater med de erfarne og rutinerede spillere altså heller ikke været fantastiske. Da de vandt titler, så var spillere, som Gattuso, Nesta og Pirlo jo heller ikke andet end omkring de 30 år.

Der er dog ingen tvivl om at i teorien, så er det bedst at have en meget balanceret trup, hvor der er spillere i alle aldre. De ældre spillere til at tage presset fra de unge og urutinerede og de unge til at holde de ældre sultne og parate, så de ikke begynder at slappe af i deres efterår.

PhilipFlink
Manager

« Svar #12: 09 Feb 2011, 12:48 »

Jeg siger at "I" skriver det.. Derfor giver jeg et ex. på at selv United kan tabe en kamp med rutinerede spillere.. & det er da vist dig der ikke kan argumentere Opstemt

- Ingen kan sige hvem der vinder PL og derfor kan du ikke sige faktum er at de ikke har kvaliteten.. Slog de ikke Chelsea?
- Hold kæft hvor er du dum at høre på. Du kan sq da ikke bare sige at på grund af Arsenal vinder er fordi de andre var dårlige i slutningen? PL vindes ikke på den sidste halvdel men på hele sæsonen.. Så kan jeg sige at Arsenal slog Chelsea i første del + ligger over dem nu. Når United kommer til Emirates om ikke så lang tid, bliver de også kørt ud af banen Smiley

Men du er godt nok dårlig til at debattere. Du kan ikke bare skrive at det er fordi de andre har en dårlig afslutning på sæsonen at Arsenal vinder.. Så kom igen Smiley
« Seneste Redigering: 09 Feb 2011, 12:50 af Flink14 » Logged

PhilipFlink
Manager

« Svar #13: 09 Feb 2011, 12:50 »

Nu hentyder han ikke præcist til dig, men at det argument med Newcastle er blevet brugt tidligere i tråden omkring Arsenal og derfor er det da aktuelt at han netop bringer det på banen. Han bruger desuden "I", da det ikke kun er dig, som har skrevet indlæg i denne debat, men også coKey.

"Du ved tydeligvis ikke hvordan man argumenterer" det er da argumentation på laveste niveau. Du slynger en påstand ud uden at bevise den og du går til angreb på manden fremfor bolden.

Ja, Arsenal har ikke vundet et trofæ siden 2005 og det tror jeg egentlig også gerne de vil lave om på, men som JG7 viste i linket længere oppe, så kan man ikke rigtig kalde Arsenal for Young Gunners længere, da deres gennemsnitsalder jo efterhånden er på niveau med resten af toppen af Premier League. Arsenal stiller dog op med en ung stamme, som efterhånden har mange års erfaring i Premier League og Champions League og har mange store kampe på CV'et, så det med manglende erfaring og rutine synes jeg egentlig også er et mærkeligt argument. En spiller som Fabregas har over 200 kampe for Arsenal og en lang række for Spanien og det gælder jo egentlig mange spillerne. Selvom de stadigvæk er under 25, så har de flere hundrede kampe for Arsenal og en del landskampe ligeså. Så de burde have erfaringen og rutinen fra de store kampe, så det netop ikke ville blive et problem.

Krølle, du nægter at indse, at Arsenal i år hidtil har haft det, som de har manglet de seneste år, nemlig kontinuitet. Javel, der er enkelte svipsere, men som du selv påpeger, så har alle hold dem. Hvis de forsætter, som de har gjort hidtil, så tror jeg sagtens Arsenal kan snuppe Premier League, da Manchester United og Chelsea hidtil ikke har været så suveræne, som de forgående sæsoner. Manchester United fører ganske rigtigt Premier League, men med 9 uafgjorte i sæsonen, hvor man flere gange har været det udlignende hold og endda nogle gange indenfor de sidste minutter, så er marginen mellem uafgjort og nederlag ikke så stor. De kan nemt ramme en bølge, hvor de ikke får puttet de chancer ind, som man får, når man presser på for en udligning i de dødende minutter og så bliver det et nederlag. Arsenal er trods alt kun fire point efter Manchester.

AC Milan har de seneste år kæmpet for at udskifte en lang række af de gamle i deres trup og der er selvfølgelig stadigvæk mange over 30, men af disse har en helt del jo stadigvæk niveauet og lever ikke blot på deres snuhed. De har krydret holdet med unge og sultne spillere, som Boateng, Pato, Emanuelson osv.. Grunden til dette er vel fordi, at de heller ikke er kommet frem til de store resultater de seneste år. Truppen var enten blevet for gammel eller for mæt. Deres seneste titler ligger tilbage i 2007, hvor de vandt Champions League og deres seneste nationale titel er tilbage fra 2004. Altså har deres resultater med de erfarne og rutinerede spillere altså heller ikke været fantastiske. Da de vandt titler, så var spillere, som Gattuso, Nesta og Pirlo jo heller ikke andet end omkring de 30 år.

Der er dog ingen tvivl om at i teorien, så er det bedst at have en meget balanceret trup, hvor der er spillere i alle aldre. De ældre spillere til at tage presset fra de unge og urutinerede og de unge til at holde de ældre sultne og parate, så de ikke begynder at slappe af i deres efterår.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv!!! rigtig godt skrevet Smiley

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 09 Feb 2011, 13:42 »

Jeg siger at "I" skriver det.. Derfor giver jeg et ex. på at selv United kan tabe en kamp med rutinerede spillere.. & det er da vist dig der ikke kan argumentere Opstemt

- Ingen kan sige hvem der vinder PL og derfor kan du ikke sige faktum er at de ikke har kvaliteten.. Slog de ikke Chelsea?
- Hold kæft hvor er du dum at høre på. Du kan sq da ikke bare sige at på grund af Arsenal vinder er fordi de andre var dårlige i slutningen? PL vindes ikke på den sidste halvdel men på hele sæsonen.. Så kan jeg sige at Arsenal slog Chelsea i første del + ligger over dem nu. Når United kommer til Emirates om ikke så lang tid, bliver de også kørt ud af banen Smiley

Men du er godt nok dårlig til at debattere. Du kan ikke bare skrive at det er fordi de andre har en dårlig afslutning på sæsonen at Arsenal vinder.. Så kom igen Smiley

Du er alt for farvet i dine argumenter, og du konkluderer noget set ud fra en kamp...
Hvis du kan komme med et eksempel på et hold der de senere år, har vundet mesterskaber med en meget ung trup lutter jeg gerne øre, men det er der ikke... hvilket betyder at du taler i vildelse, og ikke vil indrømme at Arsenal og Wenger failer, frem for Chelsea og United der har overgået dem med flere længder de senere år...

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010