home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23475
  1 Bruger, 537 Gæster Online.

Nyeste Bruger: roysamantha224
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Rate mit talent FM11
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 57 Udprint
Forfatter Emne: Rate mit talent FM11  (Læst 157504 gange)
Dexter
Reserveholdsspiller

Sv: Rate mit talent FM11
« Svar #525: 29 Mar 2011, 16:25 »

Har talentspejdere ude i verdens brændpunkter hvad talenter angår. Har pt tilknyttet ca 15 talentspejdere til Fulham. Derudover holder jeg et vågent øje med de hold der har for vane at spytte talenter ud, som f.eks Ajax. de store nationers ungdomshold er også værd at kigge på. Træningsprogrammern e står jeg selv for, lidt i stil med hvad Dexter gør.

Bestemt !! - Bare fordi jeg gør det på en måde, er det jo ikke nødvendigvis den måde andre ville gøre det på og grunden til jeg i nogle tilfælde knytter en kommentar på. Så kan folk selv vurdere. .

Ang. din spiller dér fulham. Absolut playmaker  Thumbs Up Jeg havde så valgt avanceret, men skide vær med det  Peace
På din måde vil han også ha mere plads til langskuddet.  Smiley

Har lidt problemer med selv at knytte 15 talentspejdere til mit roma hold. Mest fordi jeg ikke gider selv og scoute hele tiden  Wink

Venligst. .

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #526: 29 Mar 2011, 17:12 »

Toninho :
DybdeLiggende Angriber/support. Kan det meste lige på nær i den frie rolle og er heller ikke holdspiller typen. Men resten er noget nær perfekt. . Du vil sikkert ha en træning som jeg ser den  Smiley
Træning   
Styrke 9
Aerobic 9
Taktik 15
Bold Kontrol   16
Forsvar 9
Angreb 15
Afslutning 17
Fokus : Han har så meget godt, at teknik er den eneste rigtige. Det kan du vel også godt selv se med alle de 18 taller under tekniske egenskaber  Wink

salvatore : Dybdeliggende Playmaker/support. Pragtfulde defensive samt offensive stats. langskud, dybe stikninger, tæt markeringer og dvæl med bolden. Han er tempo spiller. Pas på med ryk frem og løb m bolden. Frispark og hjørne. Den mand rammer bolden godt, så fokus på teknik. Dette vil også hæve hans rate på positionen samlet.
Træning   
Styrke 10
Aerobic 7
Taktik 15
Bold Kontrol   12
Forsvar 16
Angreb 14
Afslutning 15
Du hæver. .
Hilsen Dex
Hey Dexter.

Super fedt du gider at rate alle vores talent, det skal du have en stor ros for. Det er et kanon stykke arbejde. Jeg er interesseret i at vide, hvordan du rater dine spillere. Derfor har jeg citeret dette indlæg, for at vise hvad jeg gerne vil have dig til at forklare. Alle disse tal, hvad betyder de, og hvordan indstiller man derefter sin træning efter det? Det kunne jeg godt tænkte mig at vide, og jeg håber du får tid til at forklare mig det. ;-)

Meis_97
Lilleputspiller
*

« Svar #527: 29 Mar 2011, 21:04 »

Alle Burde bare kigge på Belgien U21 Landshold hvis man mangler talenter - Der samtidig kan træde ind på dit hold som udskifter.  Opstemt
F. Eks.
Yassine El Ghanassy, Thomas Kaminski, Kristof D'Haene, Mats Rits (U17), Lukaku (A) Hvis nogen ikke skulle kende ham  Grin og til sidst men ikke mindst Eden Hazard!
Jeg mener disse spillere (nogle af dem) kan træde direkte ind på et godt midterhold i Europa.  Thumbs Up

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #528: 29 Mar 2011, 21:19 »

Dexter, kan du hjælpe mig med at finde et hjælpe program til FM. Programmet går ud på at man skriver en spillers tal ind også siger hjælpe programmet hvilken rolle spilleren bedst kan spille.
Jeg kan huske at fm grounds kørte med noget på et tidspunkt. Har du forhørt dig der?

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #529: 29 Mar 2011, 23:07 »

Hey Dexter.

Super fedt du gider at rate alle vores talent, det skal du have en stor ros for. Det er et kanon stykke arbejde. Jeg er interesseret i at vide, hvordan du rater dine spillere. Derfor har jeg citeret dette indlæg, for at vise hvad jeg gerne vil have dig til at forklare. Alle disse tal, hvad betyder de, og hvordan indstiller man derefter sin træning efter det? Det kunne jeg godt tænkte mig at vide, og jeg håber du får tid til at forklare mig det. ;-)

Det er en stor anmodning  Smiley Min påstand er at den er større end hele det taktiske element i FM serien og at jeg kun har kraset overfladen.

Jeg har faktisk hele tiden givet hints om hvordan min indgangsvinkel er i alle de indlæg jeg har lavet. Jeg skrev på et tidspunkt da en gamer herinde havde fundet ud af at finde rollerne at man skulle finde egenskaberne. Altså dem fra hjuldiagrammet. Den døde og jeg indså at jeg skulle passe på med at rasle med kæder da visse fmfreaks  brugere kan være noget kendt for skepsis. Egenskaberne er grundstammen for en spiller. Den grundstamme udgør et rate om man vil og indikere høj eller lavt niveau. Hertil kommer så bevægelsesmønstrene til taktikken og sidst evner om personen. Så Som Intelligens, holdspiller eller positionsspil og andre ting. Jeg har nævnt det hele før og er i min indlægs historie under min brugernavn. Dette har for mig været den nemmeste måde at komme ud med de ting jeg har fundet ud af samt at få respons og justeret til hele tiden i takt med nye versioner.

Med ca 35 ? stats fra 1 til 20 gir mange muligheder og derfor er det erfaring der gør, - at jeg kan rate spillere. . Min drivkraft er at det har virket først på de ting jeg selv havde gang i og senere var det jo fedt at andre også kunne få glæde af at jeg kan de ting jeg kan. . men jeg sider og ser niveauer i bevægelsesmønstre og når man har gjort det længe nok, så det er faktisk lidt som at cykle.

Tallende i træningen handler om i bund og grund om belastningen. Belastningen er nøglen fordi den fordelt på samtlige træningspas og her skal man så finde ud af hvad belastningen er for de fysiske og for de tekniske træninger, samt Niveauer ! I dette tilfælde træningsniveauer som kan sammenlignes med bevægelsesmønstrene samt egenskaber. De fysiske niveauer er hårdere at træne men bliver hjulpet af de tekniske træningsniveauer. Dvs. de forcer en spiller besidder bliver lagt over til en træning ud fra et syn jeg har testet tilbage i 08eren og 09eren. Den gang havde jeg ikke roller og pligter og jeg måtte undersøge niveauer til det taktiske setup. Lang og kedelig procens som jeg fik lidt polsk og svensk hjælp til at få ned på papir. Hep hey  Hævet Øjenbryn

Inde i spilmotoren ligger stats på en anden måde. For at gøre stats 10 til 11, går en anden matematisk proces igang. Denne hedder 00 til 99. Når du hæver belastningen fra Spilleres niveau som jeg har angivet, Begynder en rejse på de 00 og først når den rammer 99, får du den nye stat, som i dette tilfælde nu hedder 11. Disse niveauer har vædier som indikere at de tekniske træninger og hæves med den belastning du kan kople på. Dette betyder at jo højere niveau en spiller har, jo sværere bliver det at stræbe efter yderligere potentiale. Gir det mening ? Jeg kan ikke forklare det bedre. . Den fysiske træning opførte sig på en lidt anden måde da vi målte det efter. . Det viste os at det var svære at hæve de fysiske stats end de tekniske. Hvad Polakken og jeg ikke kunne måle var effekten ved de tekniske træninger pga de fysiske træninger. Det var som om der lå noget og blev påvirket af niveauerne af de tekniske træninger. Min personlige holdning til de de mystiske skjulte værdier, er ud fra et gæt, - at nået går tabt i en træning hvor de fysiske har taget overhånd. Eller sagt på en anden måde. Jo mere du presser en spiller fysisk jo længere går der før at tekniske stats stiger. Spileren er for træt simpelthen !

Jeg har mange gange revet mig i håret over at disse tal forsvinder og tror det er lagt en præstationskurve ind i spillet, som jo tættere det endelig potentiale vi kommer, ligesom flader ud.

Derfor kan jeg ikke komme det nærmere, da jeg kun kan finde niveauerne. Men ikke en endelige formel, før jeg har fundet præstationskurven og da jeg egentlig har stillet mig tilfreds med det jeg har fundet ud af. Kommer jeg nok heller ikke nærmere løsningen. Men jeg kan sagtens selv bruge det, - og er noget mere tilfreds med dette end nogen anden trænings programmer jeg nogensinde har hentet.

Jacob E : Hvis du virkelig brænder for at vide mere, skal du prøve at finde tråde omkring emnet. For en del år siden var der en gamer som Hed MikeaDude. Denne gamer opfandt de første træninger længe før Tug. Selv han, - efter en del overvejelser fandt ud af af for at få den bedste ud af en spiller, så skulle træningen tilpasses den enkelte.
Der er også en anden gamer som jeg syntes du skal prøve at læse om. Hawshiels har lavet en del arbejde omkring emnet og har en stor viden. En viden jeg tildels er enig med.  Wink Men som jeg respektere og anderkender og hvem ved, måske har han ret og ikke jeg.

For mig handler det nu om en holdning. Da jeg ikke helt kan se ned i spillet, bliver jeg nød til at træffe en beslutning. Hawshiels næver det i en af hans tråde. En sætning som har sat sig fast i min nethinde.

Citat : I find it is imposible to make a sissie into a physical monster or a Slow-Poke into Speedy Gonzales.

Ud fra det citat, laver jeg mine træninger ! Jeg højner det allerede høje niveau og lader resten være..

Hvis i har matematisk indsigt, så kan i bruge editor, hvor tallene fra 00 til 99 gemmer sig. Det kræver en lang proces hvor skader ikke skal dukke op, hvor i langsomt kan følge spillere. Tage reference punkter og teste igen. Flyt træningerne. Tage nye tests. Vær flere om det, er det sidste råd fra min side.

Det var nok ikke det svar du søgte, men det bliver det du får. .
Som du kan læse, så har jeg virkeligt arbejdet stenhårdt på at få det bedste ud af de fakts jeg har søgt. Haft sparringspartnere og jeg kan blive ved. Nu vil jeg bare rate og forsøge hjælpe og ind imellem spille. Selv om det ikke bliver til lige så meget som tidligere. .  Smiley

Venligst. .
Dex.

Ps. Til crewet: Jeg beklager dette lange indlæg som egentligt, ikke omhandler et egentlig rate på en spiller.

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #530: 29 Mar 2011, 23:32 »

Tusind tak for den lange besvarelse. :-)

Jeg er blevet meget klogere, og ikke mindst imponeret! Du er dygtig på det område, og det synes jeg er fantastisk! Jeg vil helt sikkert gerne lære mere om træning og vurderinger af spillere. Så derfor vil jeg spørge dig, om jeg må kopiere dette ind i et Word-dokument, og så gemme det? Det vil i hvert fald glæde mig.

Igen tusind tak for dit svar. Det var rigtig pænt af dig, at skrive sådan en lang besvarelse til en ganske normal bruger som mig. Smiley

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #531: 29 Mar 2011, 23:57 »

Rigtig rigtig flot og spændende svar fra din side Dexter, med rigtig mange gode pointer. Jeg har også altid haft en stor interesse i hvordan de forskellige dele af spillet indvirker direkte på en spillers karriere, hvor stor en magt de skjulte stats har. Hvor meget alderen set overfor CA betyder i forhold til en spillers udvikling, og selvfølgelig hvor meget der er baseret på tilfældigheder genereret af det geniale monster vi kender som Football Manager!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #532: 30 Mar 2011, 08:45 »

Seneste skud på stjernehimlen:

Han vurderes til 4½ stjerne og til at blive bedre end Sahin. Og så siges der han ingen svagheder har i en alder af 16 år Opstemt

Damse1994
Landsholdsspiller

« Svar #533: 30 Mar 2011, 16:37 »

Med dette fantastiske indlæg Dexter er jeg også blevet noget klogere, det mest vigtige er vel at plejer spillerens stærke sidder? Og derfor hvis man viser dig en spiller, så har han høj træningsfokus på det/de områder han er stærke i og de andre lavere. Jeg vil personligt også prøve og finde noget om de andre du snakker om og læse om dette.

Nå, men Andy Carrol er ved at være oppe i årene og derfor skulle jeg finde en erstatning til mit stærke Toons hold. Valget faldt på denne Brasser:

Jeg slap med 350 mio dkk. (Frikøbsklausul) Da han så skiftede til mit Toons hold, blev han med det samme udnævnt til verdensklasse angriber, hans makker er en anden sydamerikansk regen og verdensklasse angriber så forventer rigtig meget af denne spiller.

Efter jeg læste dit indlæg Dexter, vil jeg skyde på at du vil mene han skal have en høj belastning i Afslutning, angrensspil og boldkontrol eller skyder jeg helt forbi?

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #534: 30 Mar 2011, 19:14 »

Tusind tak for den lange besvarelse. :-)

Jeg er blevet meget klogere, og ikke mindst imponeret! Du er dygtig på det område, og det synes jeg er fantastisk! Jeg vil helt sikkert gerne lære mere om træning og vurderinger af spillere. Så derfor vil jeg spørge dig, om jeg må kopiere dette ind i et Word-dokument, og så gemme det? Det vil i hvert fald glæde mig.

Igen tusind tak for dit svar. Det var rigtig pænt af dig, at skrive sådan en lang besvarelse til en ganske normal bruger som mig. Smiley

Havde jeg vidst det, ville jeg ikke ha lavet så mange grammafejl  Smiley

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #535: 30 Mar 2011, 19:18 »

Rigtig rigtig flot og spændende svar fra din side Dexter, med rigtig mange gode pointer. Jeg har også altid haft en stor interesse i hvordan de forskellige dele af spillet indvirker direkte på en spillers karriere, hvor stor en magt de skjulte stats har. Hvor meget alderen set overfor CA betyder i forhold til en spillers udvikling, og selvfølgelig hvor meget der er baseret på tilfældigheder genereret af det geniale monster vi kender som Football Manager!

Hey. Endnu én som har været væk og så kommet tilbage til fmfreaks  Wink . . og hvis jeg ikke tager meget fejl, så vidste du allerede noget af det. Jeg netop skrev i går aftes  Wink

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #536: 30 Mar 2011, 19:27 »

Med dette fantastiske indlæg Dexter er jeg også blevet noget klogere, det mest vigtige er vel at plejer spillerens stærke sidder? Og derfor hvis man viser dig en spiller, så har han høj træningsfokus på det/de områder han er stærke i og de andre lavere. Jeg vil personligt også prøve og finde noget om de andre du snakker om og læse om dette.

Nå, men Andy Carrol er ved at være oppe i årene og derfor skulle jeg finde en erstatning til mit stærke Toons hold. Valget faldt på denne Brasser:

Jeg slap med 350 mio dkk. (Frikøbsklausul) Da han så skiftede til mit Toons hold, blev han med det samme udnævnt til verdensklasse angriber, hans makker er en anden sydamerikansk regen og verdensklasse angriber så forventer rigtig meget af denne spiller.

Efter jeg læste dit indlæg Dexter, vil jeg skyde på at du vil mene han skal have en høj belastning i Afslutning, angrensspil og boldkontrol eller skyder jeg helt forbi?

Smiley . .og lige under det, kommer det taktiske. Jo du har ramt den lige i øjet  Thumbs Up

Vi er enige om at spilleren har et højt niveau ?, -  og du får nok ikke meget mere ud af ham. Men han er jo også allerede en fantastisk spiller  Smiley
Venligst. .

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #537: 30 Mar 2011, 20:59 »

Hey. Endnu én som har været væk og så kommet tilbage til fmfreaks  Wink . . og hvis jeg ikke tager meget fejl, så vidste du allerede noget af det. Jeg netop skrev i går aftes  Wink
Tilbage og tilbage, men kan ikke lade være med at rose når et sådan indlæg kommer på banen!

Der er dog en væsentlig ting vi ikke er enig i, jeg mener ikke det gælder udelukkende om udvikling af styrke, og at ignorere svagheder, og heller ikke nødvendigvis individuel træning. Jeg er mere af den overbevisning, at spillerne skal formes efter mit hoved. Jeg kan ikke bruge en fløj med ideelle indlæg, hvis jeg spiller således at han ikke kommer til indlæg osv.

Det vigtigste er at skabe et hold omkring mit taktiske setup. Et homogent hold, hvis styrker udnyttes bedst af taktikken.

Kan skrive noget mere, hvis nogle er interesseret.

MadzeN92
Landsholdsspiller

« Svar #538: 31 Mar 2011, 13:21 »

Her får i lige screenshots af mine tre små guldfugle, som jeg regner med skal føre holdet til succes om en 4-5 år

Kunne være skønt hvis i ville kommentere på dem Smiley

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #539: 31 Mar 2011, 15:59 »

Tilbage og tilbage, men kan ikke lade være med at rose når et sådan indlæg kommer på banen!

Der er dog en væsentlig ting vi ikke er enig i, jeg mener ikke det gælder udelukkende om udvikling af styrke, og at ignorere svagheder, og heller ikke nødvendigvis individuel træning. Jeg er mere af den overbevisning, at spillerne skal formes efter mit hoved. Jeg kan ikke bruge en fløj med ideelle indlæg, hvis jeg spiller således at han ikke kommer til indlæg osv.

Det vigtigste er at skabe et hold omkring mit taktiske setup. Et homogent hold, hvis styrker udnyttes bedst af taktikken.

Kan skrive noget mere, hvis nogle er interesseret.

Nu er vi vist nede i ordlyden  Wink
Når alle træningskategoriern e er sat igang bliver alle niveauer bearbejdet. Nogle får så bare mere opmærksomhed  Peace

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 57 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010