home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 17:42:57 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 1187 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Modetøj
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 204 205 [206] 207 208 ... 324 Udprint
Forfatter Emne: Modetøj  (Læst 432693 gange)
søgaard
Gæst

Sv: Modetøj
« Svar #3075: 06 Jul 2010, 18:55 »

Hvad er meningen så med EU, hvis et af deres grundprincipper ikke gælder for os?

Hverken på Skats eller Post Danmarks hjemmesider står der noget om det du nævner med told. Derimod:

Fra www.skat.dk:
Citat
Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.
Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med eventuelle fragtomkostninger.

Altså ingen yderligere betaling udover momsen på 25% samt fragten.

Samme står på www.postdanmark.dk:
Citat
Når du køber en vare i et EU-land, skal du som hovedregel hverken betale moms, told og importgebyr.

Hvis du vil have links, så er de her:

Skat: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=137523&vId=201903&i=4#i137523
PostDanmark: http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #3076: 06 Jul 2010, 19:10 »

@southside

Hvilket internet-virksomhed har du handlet i? For mig at se tyder det på, at du har handlet med en EU-side, som dog sender fra et ikke-EU land..

southside
Førsteholdsspiller

« Svar #3077: 06 Jul 2010, 19:12 »

@southside

Hvilket internet-virksomhed har du handlet i? For mig at se tyder det på, at du har handlet med en EU-side, som dog sender fra et ikke-EU land..

de sender fra london i england.

er fint nok i ikke tror mig må i selv om.

i må tro hvad i vil med de regler jeg har bare selv lært det på den hårde måde plus talt med en fra skat, så må i selv bestemme hvad i vælger at tro.
jeg prøver bae hjælpe kezman til ikk at begå de samme fejl som mig

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #3078: 06 Jul 2010, 19:18 »

de sender fra london i england.

er fint nok i ikke tror mig må i selv om.

i må tro hvad i vil med de regler jeg har bare selv lært det på den hårde måde plus talt med en fra skat, så må i selv bestemme hvad i vælger at tro.
jeg prøver bae hjælpe kezman til ikk at begå de samme fejl som mig

Må man spørger om hvilken hjemmeside du har brugt, og hvilket produkt du har købt, da told og moms er forskelligt fra produkt til produkt..

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #3079: 06 Jul 2010, 19:22 »

Nu har Southside delvist ret i det han siger. Hvis der bliver sendt en pakke fra et land til et andet, kan tolderne vælge at åbne pakken, for at tjekke om værdien stemmer overens, med beløbet afsenderen har skrevet, og hvis beløbet ikke stemmer overens, så kommer der en ekstra regning. Dog sker dette MEGET sjældent når man bestiller fra en E-butik.

Enged
Gæst

« Svar #3080: 06 Jul 2010, 19:26 »

Nu har Southside delvist ret i det han siger. Hvis der bliver sendt en pakke fra et land til et andet, kan tolderne vælge at åbne pakken, for at tjekke om værdien stemmer overens, med beløbet afsenderen har skrevet, og hvis beløbet ikke stemmer overens, så kommer der en ekstra regning. Dog sker dette MEGET sjældent når man bestiller fra en E-butik.
Hvem fastsætter så denne værdi? Hvis jeg nu vil sælge en brugt iPhone for 500 kr, men markedsværdien fx. er 2000 kr, så skal køberen vel ikke betale til den stat som han residerer i, blot fordi jeg gerne ville af med min telefon billigt. Det lyder i hvert fald helt forkert i min ører.
Hvis det du mener er, at butikken skriver 500 kr på pakken, men modtageren har betalt 1000, så er det vel ikke modtageren som skal betale for det.

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #3081: 06 Jul 2010, 19:28 »

Det er klart, at man kan blive opkrævet diverse gebyrer, hvis sælgeren handler i strid med markedsføringsloven eller CISG.. Køber man på en anderkendt side, vil man ikke opleve problemer, fordi sælgeren kender reglerne, og ikke vil føre forbrugeren bag lyset.. Når det så er sagt, er jeg egentlig ret overbevist om, at southside kan få hjælp af forbruger-europa, såfremt dog, at man handler i god tro.. Hvis man burde have vist, at sælger ikke havde forstand på reglerne kommer man nok ikke uden om afgifterne..

Men som sagt, når man handler fra en anderkendt EU-side, som SENDER varerne fra EU vil man ikke opleve problemer med skattefar, med mindre det omhandler specielle varer, hvor der kan kræves punktafgift..

southside
Førsteholdsspiller

« Svar #3082: 06 Jul 2010, 19:28 »

Må man spørger om hvilken hjemmeside du har brugt, og hvilket produkt du har købt, da told og moms er forskelligt fra produkt til produkt..

http://www.cxlondon.com/

herfra købte jeg og købte tøj

Årets Event 2010 FMD
Årets Download 2010 FMF

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #3083: 06 Jul 2010, 19:29 »

Hvem fastsætter så denne værdi? Hvis jeg nu vil sælge en brugt iPhone for 500 kr, men markedsværdien fx. er 2000 kr, så skal køberen vel ikke betale til den stat som han residerer i, blot fordi jeg gerne ville af med min telefon billigt. Det lyder i hvert fald helt forkert i min ører.
Hvis det du mener er, at butikken skriver 500 kr på pakken, men modtageren har betalt 1000, så er det vel ikke modtageren som skal betale for det.

Nu har jeg heller aldrig hørt om denne regel indenfor afsendelse fra E-butik til normal person. Reglen er dog, hvis du fx. sender en gave fra Frankrig til Danmark, og afsenderen har skrevet at dens værdi er 200 kr, men den bliver vurderet til 1000 kr, så kommer modtageren ganske enkelt til at betale.

southside
Førsteholdsspiller

« Svar #3084: 06 Jul 2010, 19:33 »

Det er klart, at man kan blive opkrævet diverse gebyrer, hvis sælgeren handler i strid med markedsføringsloven eller CISG.. Køber man på en anderkendt side, vil man ikke opleve problemer, fordi sælgeren kender reglerne, og ikke vil føre forbrugeren bag lyset.. Når det så er sagt, er jeg egentlig ret overbevist om, at southside kan få hjælp af forbruger-europa, såfremt dog, at man handler i god tro.. Hvis man burde have vist, at sælger ikke havde forstand på reglerne kommer man nok ikke uden om afgifterne..

Men som sagt, når man handler fra en anderkendt EU-side, som SENDER varerne fra EU vil man ikke opleve problemer med skattefar, med mindre det omhandler specielle varer, hvor der kan kræves punktafgift..

i helt forkert på den, opfordre jer virkelig til at ringe til skat imorgen så i kan se jeg har ret.
men er osse ligemeget prøvede bare hjælpe kezman så han ikk fik en ekstra regning og delte mine erfaringer og hvad jeg fik at vide dajeg talte med skat i tlf.
men i tager åbenbart ikk den persons ord for gode vare og det må i jo så om.

gider ikke diskutere det for folk der alligevel ikke lytter

Årets Event 2010 FMD
Årets Download 2010 FMF

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #3085: 06 Jul 2010, 19:36 »

i helt forkert på den, opfordre jer virkelig til at ringe til skat imorgen så i kan se jeg har ret.
men er osse ligemeget prøvede bare hjælpe kezman så han ikk fik en ekstra regning og delte mine erfaringer og hvad jeg fik at vide dajeg talte med skat i tlf.
men i tager åbenbart ikk den persons ord for gode vare og det må i jo så om.

gider ikke diskutere det for folk der alligevel ikke lytter

Vil meget gerne lytte, og vil endda meget gerne hjælpe dig, fordi det kunne tyde på at du er blevet snydt! For at få afsluttet debatten, kan du vel fortælle på hvilken side du har handlet, og hvilket produkt du har købt?

Enged
Gæst

« Svar #3086: 06 Jul 2010, 19:37 »

Nu har jeg heller aldrig hørt om denne regel indenfor afsendelse fra E-butik til normal person. Reglen er dog, hvis du fx. sender en gave fra Frankrig til Danmark, og afsenderen har skrevet at dens værdi er 200 kr, men den bliver vurderet til 1000 kr, så kommer modtageren ganske enkelt til at betale.
Det er jo straks noget helt andet så, det har jo ikke noget med handel over nettet at gøre så. Peace
Vil meget gerne lytte, og vil endda meget gerne hjælpe dig, fordi det kunne tyde på at du er blevet snydt! For at få afsluttet debatten, kan du vel fortælle på hvilken side du har handlet, og hvilket produkt du har købt?
Det står på siden før denne. Wink

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #3087: 06 Jul 2010, 19:39 »

Det er jo straks noget helt andet så, det har jo ikke noget med handel over nettet at gøre så. :PDet står på siden før denne. Wink

Prøvede skam også bare at finde en måde, så det Southside nævnte, var bare på den mindste måde rigtigt  Opstemt

southside
Førsteholdsspiller

« Svar #3088: 06 Jul 2010, 19:39 »

har skrevet siden og skrevet jeg købte tøj.

seriøst udfordre dig til at ringe til skat imogen

Årets Event 2010 FMD
Årets Download 2010 FMF

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #3089: 06 Jul 2010, 19:40 »

Sider: 1 ... 204 205 [206] 207 208 ... 324 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010