League Two
FC United of Manchester skulle for første gang i klubhistorien spille League Two (4 division). Normalt er jeg ikke tilhænger af at låne spillere, men jeg fik mulighed for at låne nogle super spillere, som vi endnu ikke har økonomi til at hente på almindelig transfer.
Medierne og bookmakerne havde os som sikker nedrykker. Men jeg havde på fornemmelsen at vi godt kunne overraske.
God Start
På trods af nederlaget i åbningskampen ude mod Shrewsbury på 2-1, ja så var det en god start for den lille manchester klub i league two. De næste 5 kampe blev alle vundet, Aldershot, Tranmere, Lincoln, Torquay og Morecambe blev slået med en samlet målscore 16-4. PÅ dette tidspunkt lå FC United of Manchester på en overraskende 1 plads. Dog var pladsen kun til låns i meget kort tid. Da de næste 8 kampe udmønstrede sig i 5 nederlag, ja så raslede FC United ned i gennem rækken. I denne periode lavede vi kun 7mål og havde 3 kampe hvor vi slet ikke scorede. De skal der rettes op på hvis vi skal overleve i rækken.
I de næste 8 kampe lykkedes at hente 4 sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag, hvilket betyder vi nu ligger godt til i feltet af klubberne som kæmper for playoff kampene. Det er fedt nok at vi allerede i første sæson i League Two kæmper om playoff. Der er dog lang vej endnu, da sæsonen kun godt og vel er halvvejs overstået.
Vi formår at holde os i playoff i månederne efter nytår, hvilket kan ses nedenunder. Stillingen efter 33 kampe af de 46.
De 3 første rykker direkte op, de næste 4 skal spille playoff om den sidste oprykningsplads.
Det tegner sig til en meget spændende afslutning på sæsonen. I de næste 4 kampe blev Southend, Port Vale og Gillingham alle slået og vi måtte nøjes med uafgjort mod Grimsby. Det betød dog et godt ryk op i ligaen.
Vi ligger med 9 kampe tilbage på direkte oprykning. Det havde været en kæmpe succes hvis FC United of Manchester kunne få endnu en oprykning. Det ville så blive den 4 oprykning på 5 sæsoner.
Oxford, Luton og Bradford blev alle besejret, mens det lykkedes for Wycombe og Hereford at nappe et point på Gigg Lane. Men de 11 point i 5 kampe var nok til at rykke endnu en plads op i rækken.
Det bliver meget tæt i toppen. Men Playoff er mere eller mindre sikret, medmindre der går totalgummiben i den. Men med en sejr over Rushden i næste kamp gjorde at Playoff var sikret. Men nu gælder det den direkte oprykningskamp. Efter en periode uden nederlag i 12kampe var det Stevenage som gjorde det onde mod FC United. Vi kommer ellers foran i det 8min ved Greenwood, men Stevenage får udlignet i det 23min. De bliver endda ramt af rødt kort i det 38min, og stadig lykkedes de at vinde kampen på et mål 7min før tid. Den næste kamp er hjemme mod Rockdale, vi kommer foran både 1-0 og 2-1, vi har dem overmatchet med chancer, alligevel taber vi noget underligt 2-4. Hvem sagde gummiben, vi er så tæt på den direkte oprykning. Den må ikke glippe.
Vi har Plymouth (8) ude og Lincoln har Port Vale (19) hjemme. Vi er maks presset, da Lincoln formentlig vinder over Port Vale.
Live fra kampene:
8 min - Plymouth scorer - 1-0 (FC United p.t. i PlayOff)
16 min - Plymouth scorer - 2-0 (FC United er helt væk)
34min - FC United scorer - 2-1 (Et mål fra direkte oprykning) KOM NU!!
Pause
54min - PORT VALE Scorer - 0-1 JUBBBEEELLL i Plymouth de 2000 FC United fans jubler som om de har vundet premier league. Men denne scoring bibeholder vi 3 pladsen
83min - Rødt kort til Lincoln.
90min slut..
FC UNITED OF MANCHESTER RYKKER OP I LEAGUE ONE