home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 522 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjælp til en taktik mongol!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til en taktik mongol!  (Læst 959 gange)
LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Hjælp til en taktik mongol!
« : 21 Dec 2010, 11:34 »

Hej Freaks.

Jeg har et kæmpe problem med taktik delen i FM2011 og har derfor brug for jeres hjælp. Jeg synes ikke jeg kan finde frem til nogen som helst taktik der virker for mig, lige meget hvilket hold jeg er. Jeg har prøvet at hentet flere taktikker fra nettet og som har virket, men men det er bare ikke det samme, jeg vil gerne udvikle min egne taktikker. Jeg har prøvet at læse forskellige guides og indlæg, men lige lidt hjælper det.

Så nu vil jeg gerne høre jeres råd til en god taktik.

Hvis vi tager udgangs punkt i det spil jeg har gang i lige nu med NK Dinamo. Jeg har de bedste spillere i ligaen og det fungere fint individuelt, men som hold kan jeg ikke få den til at præstere! Jo jeg vinder da min kampe, men det er ikke flot fodbold der gør det. Det er hvis en af mine spillere tager sagen i egen hånd og dribler hele modstanderens forsvar.

Her får i lige et overblik over min taktik.

Taktik: Flad 4-4-2
Filosofi: Balanceret
Startstrategi: Kontrollerne
Afleveringsstil: Mere direkte
Kreativ Frihed: Standard
Skærme af: Pres mere på
Tackling: Mere aggressivt
Markering: Mandsopdækinng
Indlæg: Standard
Bevægelsesfrihed: Standard




Spillers roller er som følger

MM: Målmand/Forsvar
HB: Back/Automatisk
VB: Back/Automatisk
FCH: Central forsvar/Forsvar
FCV: Central forsvar/Forsvar
HM: Bred midtbanespiller/Angreb
VM: Bred midtbanespiller/Angreb
MCH: Central midtbane/Support
MCV: Felt-til-felt midtbanespiller/Support
BoCH: Dybtliggende angriber/Support
BoCV: Avanceret angriber/Angreb


Hvis man så kigger under kamp forberedelse så står alt som flydende så alle mine spiller kender mig taktik.

Så kommer spørgsmålet til 1 mio.!! Hvordan får jeg mit hold til at spille bedre sammen og hvad kan jeg gøre for at optimere min taktik? Kom gerne med jeres gode råd om hvad jeg kan gøre for at lave en bedre taktik og hvad jeg ikke skal gøre når jeg sidder og roder med dette!

Håber på nogen konstruktive svar og håber i kan hjælpe mig til at blive bedre til taktik delen.

På forhånd tak.

Mvh.

SJ1986
 
Logged

vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en taktik mongol!
« Svar #1: 21 Dec 2010, 11:51 »

Min umiddelbare tanke er, at du er meget defensiv på din midtbane...

I hvert fald hvad gælder dine roller...

Du har to Brede midtbanespillere, hvilket jo er ok, da de arbejder begge veje, men samtidigt har du en central midtbanespiller, som er begge veje, og en box-til-box spiller, som også arbejder begge veje...hvem ender med at være den offensive så?

Samtidigt har du valgt ikke at have nogen midtbanespiller der har defensiv instruks. Det vil sige, at du risikerer at begge centrale midtbanespillere søger med frem, og det gør dine angrebslystne kanter også, og dermed efterlader du lidt huller til modspillerens kontraer - noget som de helt sikkert indstiller sig på, da du er et af de bedste hold i landet, og derfor trækker de sig tilbage, venter på fejl fra dit hold, og angriber så hurtigt.

En anden ting er, at du spiller kontrollerende, men samtidigt meget direkte? Det giver ikke helt vildt god mening for mig, da du gerne skal have bolden rigtig meget, hvis du skal kontrollere. En anden ting er, at du formentligt har så gode spillere i forhold til de andre, at du vil få mere ud af, at spille "flydende" i stedet for balanceret.

Dine angriberes instrukser synes jeg dog godt om, og jeg plejer også selv benytte de to roller, som både skaber og scorer mål.

Mit forslag er, at du prøver noget i den her stil:

Taktik: 4-4-2 flad
Filosofi: Flydende (Fluid)
Startstrategi: Attacking / Kontrollerende (Alt efter smag, modstander og hjemmebane/udebane)
Afleveringsstil: Kortere afleveringer (Sørger for at du får mere spil) - gå samtidigt ind i avancerede indstillinger og sæt tempoet ned til "slow" / langsom
Kreativ Frihed: Mere kreativ frihed
Skærme af: Afvent mere
Takling: Mere aggressivt
Markering: Zone
Indlæg: Standard (eller måske hårde hurtige indlæg til første stolpe)
Bevægelses-frihed: Mere bevægeligt

Dine spilleres roller skal i stor grad forblive det samme, men jeg foreslår du får en boldvindende midtbanespiller på den ene centrale plads, og at den anden bliver en fremskudt playmaker. De skal så henholdsvis være defensiv og support.

Dine kanter kan du prøve lidt forskelligt, men jeg er meget glad for wing-indstillingen, som jeg mener virkelig sætter kanterne i spil.

håber du kan bruge det, og jeg skal nok svare på evt. uddybende spørgsmål
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en taktik mongol!
« Svar #2: 21 Dec 2010, 15:32 »

Mange tak for dine råd vevest7, har lige et spørgsmål mere. Smiley

Hvordan skal jeg forholde mig til taktikken når  jeg spiller CL og møder store hold? Jeg er i pulje med Chelski, Roma og Zenit og indtil videre har jeg tabt ude til Chelski og Zenit og spillet 2-2 med Roma Hjemme.

Kan du nogen gode råd til en taktik der kan virke der?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010