home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 501 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Teamtalk guide
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Teamtalk guide  (Læst 12355 gange)
Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Teamtalk guide
« : 12 Dec 2010, 16:49 »

Har valgt at oversætte Wolfsongs teamtalk guide.

Håber i kan bruge den.


PreMatch:

Det du skal bruge til at vurdere hvordan du vil håndtere din PreMatch teamtalk er din assistents feedback. Her vil han for eksempel fortæller dig hvis en spiller er for selvtilfredse eller for nervøse.

Individuel teamtalk  PreMatch.

•   Hvis en spiller har opnået en karakter på 7.5 eller derover i den seneste kamp: Fortsæt hvor du slap.
•   Hvis en spiller har opnået en karakter på 5.5 eller derunder i den seneste kamp: Forvent bedre.
•   Ung spiller der får debut: Intet pres. Efterfulgt af tilfreds ved halvleg, hvis han har opnået en karakter over 6.8 ellers så skift ham ud.

[Scenarie 1] Spillere ser selvtilfredse ud.

•   Favoritter og moralen er høj: Jeg forventer en sejr.
•   Forvent en kraftpræsentation. Hos de selvtilfredse. Efterfulgt af Advar imod sløseri ved pausen.

 [Scenarie 2] Intet specifikt er rapporteret om dine spillere hverken selvtilfredse eller nervøse.

•   Stor favoritter og moralen over god: Jeg forventer en sejr.
o   Hvis nogle spillere har lav moral Du tror på deres evner som fodboldspiller.
•   Odds er tætte og moralen er god: For fansene.
o   Individuel teamtalk ud fra sidste kamps karakter.
•   Underdog og moralen er generelt god: For fansene.
o   Individuel teamtalk ud fra sidste kamps karakter.
•   Meget undervurderet og moralen er under middel: Presset er væk.

[Scenarie 3] En eller flere af dine spillere er rapporteret som værende nervøse.

•   Nogle spillere ser nervøse ud: Intet pres eller Du tror på deres evner som fodboldspiller.
o   De andre spiller skal håndteres i forhold til deres motivation
o   Hold øje med deres optræden i første halvleg, hvis de får en rating under 6.6, så skift dem ud.

Half-Time Teamtalks:

Individuel teamtalk ved halvleg.

•   Hvis en spiller har opnået en karakter på 7.5 eller derover eller hvis en angriber har scoret i første halvleg: Du tror på deres evner som fodboldspiller.
•   Hvis en spiller har opnået en karakter på 6.7 eller derunder (dog ikke under 6) og han har en moral over gennemsnittet: Enten skuffet eller skift ham ud.
•   Ved ny indkøb brug tilfreds hvis de har opnået en karakter imellem 6.0 og 7.5.
o   Hvis under 6.0: Vred og skift ham ud.
o   Hvis over 7.5: Du tror på hans evner som fodboldspiller.
•   Spillere der bliver skiftet ind ved halvleg: Du tror på deres evner som fodboldspiller/Du kan gøre en forskel.
•   Hvis det er inden for de første fire kampe du er manager for holdet: Tilfreds
•   Spillere der i et stykke tid ikke har fået spilletid: Tilfreds

[Scenarie 1] Uafgjort ved halvleg.

•   Hvis du PreMatch har sagt: Jeg forventer en sejr = Skuffende som generel teamtalk.
o   Hvis spilleren har opnået en karakter på 7.5 eller i første halvleg: Du kan gøre en forskel.
o   Hvis spilleren har opnået en karakter imellem 7.0 og 7.4 i første halvleg: Ingenting.
•   Hvis du PreMatch har sagt: For fansene = For fansene som generel teamtalk.
o   Du kan gøre en forskel er det samme som du tror på deres evner som fodboldspiller, men kommer kun som en mulighed når man spiller uafgjort eller er bagud.

[Scenarie 2] Foran med et mål ved halvleg.

•   Hvis du PreMatch har sagt: Jeg forventer en sejr og moralen er over middel =  Advar imod sløseri som generel teamtalk.
o   Individuelle teamtalks i forhold til nævnt under Individuel teamtalk ved halvleg.
o   Her kan det advar imod sløseri også virke for indskiftere.
•   Hvis du er underdog og moralen er over middel og vigtigst der ikke er rapporteret om selvtilfredshed: opmuntre.
o    Individuelle teamtalks i forhold til nævnt under Individuel teamtalk ved halvleg.

[Scenarie 3] Foran med to eller flere mål ved halvleg.

•   Hvis der er rapporteret om selvtilfredshed eller du er stor favorit: Bliv i samme gear.
o   Individuelle teamtalks i forhold til nævnt under Individuel teamtalk ved halvleg.
•   Hvis der ikke er rapporteret om selvtilfredshed: Tilfreds som generel teamtalk.
o   Spillere med 6.8 eller derunder: Ingenting.
o   Spillere med 7.5 eller derover også indskiftere og spillere der har scoret: Du tror på deres evner som fodboldspillere.

[Scenarie 4] Bagud med et mål ved halvleg.

•   Når du er favorit eller odds ligger tæt: Jeg forventer mere af jer som generel teamtalk.
o   Spillere med 7.5 eller derover: Du kan gøre en forskel.
o   Spillere med 5.5 eller derunder, ungdomsspillere og ny indkøb: Skift dem ud med teamtalk: ingenting.
•   Hvis du er underdog og moralen er god: Brug stadig: Jeg vil se mere fra dig som generel teamtalk.
o   Skift gerne en god spiller ind med du tror på hans evner som fodboldspiller som teamtalk.
•   Hvis du er underdog og moralen er dårlig: For fansene som generel teamtalk.
o   Spiller med 7.5 eller derover: Du kan gøre en forskel.
o   Skift så mange spillere med lav moral og dårlig karakter af banen  ud som muligt og sig du kan gøre en forskel til spillerene der kommer ind i stedet for.

[Scenarie 5] Bagud med to eller flere mål ved halvleg

•   Som generel team talk: jeg vil se mere fra dig.
o   Spillere med 7.5 eller derover: Du kan gøre en forskel.

Efterkampen:

•   Hvis du vinder kampen : Tilfreds som generel teamtalk.
o   Spillere med 8.0 eller derover: Begejstret
•   Hvis du spiller uafgjort, team karaktere generelt er under 7 og vi burde have vundet: Skuffet som generel teamtalk.
o   Spiller med 7.0 eller derover: Ingenting.
•   Hvis du spiller uafgjort og karaktererne generelt er gode: Sympatiser som generel teamtalk.
o   Spiller med 7.5 eller derover: Tilfreds.
o   Spiller med 6.7 eller derunder: Skuffet.
o   Spillere med 6.0 eller derunder: Vred.
•   Hvis du taber en kamp hvor du er favorit eller odds er tætte: Skuffet som generel teamtalk.
o   Med individuelle teamtalks til spiller der har spillet godt og skidt.
•   Hvis du taber en kamp hvor du  var underdog: Sympatiser som generel teamtalk.
o   Med individuelle teamtalks til spiller der har spillet godt og skidt.
•   Spillere der har fået rødt kort for  at være voldsomme altid: Vred.
Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #1: 14 Dec 2010, 18:36 »

Det skal da prøves  Smiley

Får du selv høj moral og god respons fra din trup ?
Hilsen Dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #2: 14 Dec 2010, 20:01 »

Lækkert arbejde, og dejligt at du har gidet bruge tid på at oversætte det og dele det med os andre brugere.. Thumbs up for det !!   Thumbs Up
Logged

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #3: 15 Dec 2010, 00:31 »

Det skal da prøves  Smiley

Får du selv høj moral og god respons fra din trup ?
Hilsen Dex

Jeg får super god respons på det. Det virker rigtig tit. Kan især godt lide når mit holde gang på gang vender kampen når de har været nede med et mål ved halvleg og man så går ind og ser hvor positivt spillerne har reagret på en teamtaltk.

Lækkert arbejde, og dejligt at du har gidet bruge tid på at oversætte det og dele det med os andre brugere.. Thumbs up for det !!   Thumbs Up

Mange tak Smiley Og var da så lidt nu jeg alligevel havde oversat det Smiley
« Seneste Redigering: 15 Dec 2010, 00:36 af Romeo » Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #4: 15 Dec 2010, 21:11 »

Jeg får super god respons på det. Det virker rigtig tit. Kan især godt lide når mit holde gang på gang vender kampen når de har været nede med et mål ved halvleg og man så går ind og ser hvor positivt spillerne har reagret på en teamtaltk.

Mange tak Smiley Og var da så lidt nu jeg alligevel havde oversat det Smiley
Dejligt at der er nogen der gider  Thumbs Up
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #5: 06 Jan 2011, 20:27 »

Satte mig sgu lige ned og læste den originale guide fra Wolfson og den er sgu mega genial. Ikke specielt velskrevet, men når den bliver sat op som du gør her Romeo, så kan det jo næsten ikke blive bedre Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #6: 06 Jan 2011, 20:35 »

Skal da prøves!  Smiley
Logged

Sommer jr.
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #7: 08 Jan 2011, 13:39 »

genialt! Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Gunners Till I Die

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #8: 17 Jan 2011, 19:32 »

Jeg har nu anvendt denne guide til team-talks og det er med lidt blandede følelser.. Syntes ofte at jeg kommer bagud i kampene ved at anvende det der bliver foreslået, hvilket selvfølgelig ikke er specielt godt. Men omvendt er de rigtig gode ved halvleg, da jeg ofte vender det dårlige resultat til en sejr alligevel..

Så tror ikke jeg vil bruge dem han forslår før kampen, men vil helt sikkert bruge dem i halvlegen..   Thumbs Up
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #9: 18 Jan 2011, 11:30 »

Jeg må sige at jeg har haft fantastisk succes med disse teamtalk Smiley
Logged

Romeo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #10: 18 Jan 2011, 21:49 »

Dejligt at se at i kunne bruge denne guide.. Smiley

Vil give dig ret Guldbrand: Det virker ikke så godt prematch som det gør ved halvleg
Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #11: 18 Jan 2011, 22:04 »

Jeg tror, at den bedste effekt pre-match kommer, hvis man har spillere der ofte virker til at undervurdere modstanderne (Complacency), hvorimod hvis man ikke lider af det problem, og der heller ikke er problemer med moral osv., så handler pre-match teamtalk måske mere om ikke at foretage sig noget negativt, mere end at forsøge og få en meget positiv effekt ud af det Smiley
Logged

Maze
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #12: 01 Feb 2011, 18:46 »

Når der bliver skrevet at holdet bare forventer de kan møde op og vinde pga. den gode form hører det vel under selvtilfredshed?

Eller har jeg ikke forstået det rigtigt?
Logged

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #13: 24 Maj 2011, 20:39 »

Det vil jeg mene ja Maze Smiley

Super guide Wink
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Teamtalk guide
« Svar #14: 31 Maj 2011, 23:35 »

Jeg var lidt skeptisk omkring dette i starten, og det er da svært at vide i hvor stor grad det har effekt, men her 15 kampe inde i 5 sæson med FCM, ligger jeg solidt i toppen med 10 point til nr 2, har vundet de 13 og spillet to uafgjort. har ikke simuleret nogle kampe, for netop at teste det med teamtalks, og har fulgt det der står her ret nøje, og det har da givet pote. dog ikke i CL, hvor intet kan gøre imod bla. Falcao og Hulk fra Porto, og Inter, som jo bare er inter. de ligger dog sidst i puljen Opstemt

Så jeg vil sige at det virker. Især Gignac, Adebayor og Necid ser det ud til at påvirke.. De bomber hvert fald for mig!

Fedt arbejde at gide oversætte det!
« Seneste Redigering: 31 Maj 2011, 23:37 af makkerskilap » Logged

It's all, part of the plan.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010