home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 277 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  FC Bayern München
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: FC Bayern München  (Læst 24223 gange)
slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #30: 16 Jun 2011, 16:56 »

Da jeg for nogle dage siden læste en blog, som havde et rigtigt godt koncept, ved at leve på talentudviklingen i sin klub efter nogle sæsoner, fik jeg ideen at starte med Bayern München og kører efter samme koncept. Jeg vil liste målene og retningslinjerne op og vil så løbende opdaterer hvordan det går Smiley

Jeg vil starte stille og roligt ud, men det kan godt ske, at nogle af målene bliver opfyldt før det angivne tidpunkt.

Sæson 2014/2015: Have 5 spillere i 1. holdstruppen, der optræder regelmæssigt i startopstillingen, som har været i klubben inden de blev 18 år.

Sæson 2016/2017: Transferforbud mod at købe ikke-tyske spillere over 18 år. (18 årige er tilladt)

Sæson 2017/2018: Have 6 spillere i 1. holdstruppen og som optræder regelmæssigt i startopstillingen, som kommer fra mit akademi og ikke har været i andre klubber end Bayern München. (må godt være lejet ud). Gælder også hvis jeg henter regens ind fra en anden klub, i samme sæson, som de blev "lavet". Altså de bliver jo "lavet" om sommeren og hvis jeg køber dem inden sæsonen går i gang, gælder de ind under her. Pointen med det er nemlig, at det er mig selv, der skal stå for "opdragelsen" af deres fodboldliv. Derfor gælder det også, nu når de ikke har trænet i deres moderklub.

Sæson 2018/2019: Transferforbud om at købe spillere, som er over 18 år. (spillers kontrakter som udløber er godkendt, men de skal være under 25 år)

Dette var nogle af de mål, som jeg går efter. Som nævnt er de ikke voldsomme svære at opfylde, men som skrevet kan tidspinktet godt rykkes Smiley

Der kommer en opdatering efter hver sæson Smiley
« Seneste Redigering: 24 Jun 2011, 01:11 af slindj93 » Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #31: 17 Jun 2011, 06:06 »

Lyder som et meget spændende projekt. Kan du forklare præcis hvad konceptet omkring trænings udviklingen går ud på ?
Laver du dine træningsprogrammer selv, nogen du har hentet ?

For jeg synes ikke særlig tit der kommer voldsom godt spillere til ens eget ungdomshold, kæmper dem altid af andre når de er helt unge. Så hvad får dig til at være sikker på at du kan skabe 6 spillere selv inden 2017. Ved godt det er 7 år, men det må alligevel være noget af et koncept du har læst dig til.

Glæder mig til at følge udviklingen.

Hvilket system har du tænkt dig at spille med ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #32: 17 Jun 2011, 22:12 »

Ja. Det var g00n's blog om Arsenal jeg læste og det inspirerede mig. Hans koncept gik ud på, at når han vandt 3 mesterskaber i træk måtte han ikke handle spillere længere overhovedet og kun satse på ens eget akademi. Synes det at det virker for svært for mig lige pt, så har valgt en lidt mildere udgave, men målet er da helt sikkert, at min start 11 skal være rene akademispillere på et tidspunkt  Opstemt

Det med træningen glemte jeg at skrive, da det selvfølgelig er vigtigt her. Jeg har ikke kunne finde nogle ordentlige træningsprogrammer som virker for mig, så jeg står selv med den opgave. Jeg vil bruge min egen erfaring samt alt det jeg har læst herinde (meget af det som Dexter er kommet med). Jeg vil gå efter, at mine trænere skal være de bedste, så alle stjerner er fyldt ud og have det bedste ungdoms- og træningsanlæg og alt det der  Opstemt Jeg vil samtidig give talenterne lidt spilletid eller leje dem ud, så de kan få noget regelmæssig bold på et nogenlunde niveau.

Der skal ca hentes 1 talent op på førsteholdet hver sæson for at det mål i 2017 skal nåes. Min plan er dog, at jeg vil finde de 3 bedste talenter hver sæson, og enten rykke dem op på 1. holdet hvis jeg tror de kan følge med, ellers vil jeg leje dem ud og håbe de udvikler sig lidt der. Derved er chancen større for at bare en af dem bliver til noget, og hvis de ikke gør, ryger de bare på reserveholdet, ellers bliver de solgt Opstemt

Håber de var svar nok, men du skriver selvføllgelig, hvis der er mere Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #33: 18 Jun 2011, 07:41 »

Jeg har nemlig tænkt mig også at starte med Bayern. Men hvilken taktik bruger du ?

Hvilke trænere har du hentet, hvis du skal have 5 stjerner i alt ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #34: 18 Jun 2011, 11:06 »

Ricardo Moniz er en rigtig god træner, men han er ikke så nem at lokke.

Det samme med Demechelis i Chelsea
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #35: 19 Jun 2011, 13:31 »

Spiller en 4-2-3-1. 2 centrale midtbanespillere, 1 offensiv central og 2 offensive kanter samt en angriber Smiley

Har ikke 5 stjerner i alt nu, men finder bare trænere efterhånden. Trænerne bliver bedre og billiger igennem spillet Wink
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #36: 21 Jun 2011, 16:03 »

Tror jeg er blevet grebet af idéen.
Måske jeg prøver her i en af dagene, er nemlig kommet helt ud af det med at spille. Har kun fokuseret på at lave en østrigsk database.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #37: 21 Jun 2011, 23:52 »

Tror jeg er blevet grebet af idéen.
Måske jeg prøver her i en af dagene, er nemlig kommet helt ud af det med at spille. Har kun fokuseret på at lave en østrigsk database.

Prøv det! Det er et fedt save. Man mærker det ikke så meget i de første par sæsoner, udover at man skal være mere talentsøgende og satse lidt mere på sit eget akademi. Et rigtig fedt spil Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #38: 22 Jun 2011, 17:04 »

Prøv det! Det er et fedt save. Man mærker det ikke så meget i de første par sæsoner, udover at man skal være mere talentsøgende og satse lidt mere på sit eget akademi. Et rigtig fedt spil Smiley
Er ved at skulle vælge hold, men kommer så i tvivl om man skulle prøve Hertha, HSV eller Gladbach (Har altid spillet med Gladbach i FM, selvom jeg er stor Bayern fan)?

Eller for den sagskyld Köln.

Er i tvivl, please hjælp Smiley
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #39: 22 Jun 2011, 18:24 »

Valget faldte på HSV pga. den gamle Dino skal op i toppen og lege med.
Det er vel okay at sige ja til Shaqiri nu når man får ham tilbudt? Wink

Offtopic.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #40: 28 Jun 2011, 06:47 »

slindj93: Hvordan går det med dit spil ? Hvor langt er du kommet med dit projekt.

Jeg er stadigvæk i optakten, har koncenteret mig om at hente trænere og nye talentspejdere. Kadlec er hentet ind og Stambouli er lejet fra resten af sæsonen.

Cassani kan jeg bare bekræfte. Han kommer til at koste 145mill, men er lidt i tvivl om jeg skal sige ja, da jeg mere synes holdet mangler en bedre central forsvar.

Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #41: 01 Jul 2011, 18:09 »

Det går udemærket. Har ikke lige haft net på det sidste, så har ikke kunne opdatere. Til gengæld er jeg kommet i midten af 3. sæson. Har vundet ligaen begge år, og ligger i toppen igen i år. Har forsøgt at forynge holdet en del. Dvs. målmanden er skiftet ud med Neuer (ikke så ung, men god og så er han tysker. Vil også se om mit hold kan blive så tysk så muligt). Derudover manglede der klassespillere på enkelte positioner. Her er en oversigt over tranfers.

IND:

M. Neuer 135 mio
L. Silvestre 90 mio
F. Coentrao 75 mio
Y. Sanogo 50 mio
J. Pastore 125
A. Vidal 55 mio
Thiago fri transfer
L. Galeano 36 mio

Samt en masse regens-talenter, som jeg ser som mulige kandidater til at hoppe ind på 1. holdet. Nogle spiller på U-holdet, andre på reserveholdet og de bedste får spilletid i bundesligaen.

UD:

M. Klose 26 mio
I. Olic 44 mio
A. Robben 97 mio
A. Tymoschuk fri transfer
D. Van Buyten fri transfer
M. Van Bommel fri transer
D. Pranjic 22 mio
+begge de 2 gamle målmænd

Salget af Robben undrer sikkert mange, men jeg har en god forklaring på det. Robben statede med at være skadet i 8 måneder i mit spil. Da han så var vendt tilbage spillede han et par kampe og gjorde det okay. Ikke blændende men middel. Han løb dog ind i en skade igen, som holdte ham ude resten af sæsonen. En af de sidste dage i transfervinduet til 2. sæson, blev jeg så tilbudt Pastore for 125 mio. Robben var 97 mio værd. Og jeg havde 40 mio i transferbudgettet. Pastore har ALTID leveret for mig, og samtidig med at Robben var utilfreds og der kun manglede 1 eller 2 år af hans kontrakt (han ville ikke snakke om forlængelse), besluttede jeg mig at sætte ham til salg. AC Milan tilbød 97 mio og jeg sagde ja tak og velkommen til Pastore. Robben fik dobbelt så meget i løn som Pastore samtidig med at Pastore skrev en 5-årig kontrakt. Robben havde spillet gennemsnit på 7.15 i alle hans kampe. Pastore leverede varen og sluttede hele sæsonen af med et gennemsnit på 7.78. I 3. sæson har han et gennemsnit på 8.05 halvejs! Opstemt

Men de spillede jo ikke samme position. Pastore spiller i midten på den offensive midtbane og Robben på højre kant. Jeg valgte at sætte Thomas Müller ud på kanten og det har givet pote. Han scorede 16 mål i 28 kampe i ligaen, som højre kant og indtil videre har han også scoret 16 mål bare i 22 kampe i ligaen. Vanvigtigt samtidig med at Pastore har hamret 26 mål ind i de 51 kampe, som han har spillet for Bayern i ligaen. Jeg synes selv det var en klassehandel!

Men fra nu af køber jeg kun unge spillere, da jeg mener, at mit hold har hvad der skal til. Trænere er snart fundet, men mangler lige et par stykker endnu. Træninsfaciliteter og alt det der bliver der arbejdet på.

Skriv endelig hvis der er mere i vil vide.

Er kommet til kvartfinalen i Cl begge år, og er stadig med i år Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #42: 02 Jul 2011, 13:30 »

Sæson 2014/2015: Have 5 spillere i 1. holdstruppen, der optræder regelmæssigt i startopstillingen, som har været i klubben inden de blev 18 år.

Så vidt jeg kan regne ud, så når sæson 4 går igang, så skal du have overstående på plads. Hvilke 5 spillere regner du med skal opfylde dine mål ?

Jeg kunne egentlig godt tænke mig et SS af din taktik og hvilke holdinstruktioner du bruger. Og nu du er igang, hvilke spillerinstruktione r har du på Bastian Schweinsteiger, Kroos og Ribery.

Jeg har været en tur i Palermo og hentet Bovo til at være backup i midterforsvaret og hentet Cassani til at spille back. Kadlec er hentet fra Prag og Stambouli lånt for resten af sæsonen.
Ud af gået Pranjic til Arsenal for 36mill som den største handlen. Jeg ligger nr 3 efter 8 kampe og i gruppen møder jeg Rosenborg, Lyon og Anderlecht. Jeg spiller ikke så hurtigt som dig Opstemt
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #43: 02 Jul 2011, 19:01 »

Er lige startet på 13/14 og det er 4. sæson  Thumbs Up

Men har sådan set udtænkt mig de 5 spillere, som skal tage del i jagten på trofæerne. Her kommer en liste med spillerne, samt lidt information om dem:

Firat Koc Spilleren fra Holland kom til Bayern for 13 mio kr. i en alder af blot 16 år. Med sin force i luften og udemærkede tal i markering og takling er Koc en glimrende afløsning i det centrale forsvar. Spilleren fik sidste sæson hele 18 kampe i Bundesligaen. 10 af dem fra start. Spilleren kan kun spille i det centrale forsvar. Han vil i fremtiden få mere og mere spilletid. Forventer meget af ham. Afløser for Martin Demichelis.

Frederic Zimmermann Den unge 97'er er lige kommet til Sydtyskland i optakten til 4. sæson. Han er tiltænkt en plads ved siden af Koc i fremtiden. Han vil i denne sæson snuse lidt til 1. holdet og få en del spilletid i Pokalturneringen og mod de lidt svagere hold i CL. Hans force er hans hurtighed og kan samtidig spille med bolden grundet hans gode afleveringer. Hans indflydelse er på 17, så han ses som den nye anfører. Afløser for Holger Badstuber (selvom der går lidt tid) Indtil videre er han bare backup.

Miguel Calvo Den spanske spiller er en af mine yndlings. Han kommer nemlig fra vores akademi. Han startede på holdet i 11/12 sæsonen og har imponeret træneren. Han fik 21 kampe i Bundesligaen. 9 fra start i sidste sæson. Spiller kun venstre back. Han er dog i skarp konkurrence med Lahm og Coentrao, men ses som afløser for Lahm om nogle år.

Albi Gjata Denne spiller er det største talent i Bayern for tiden. Han kom til München for blot 8,75 mio som 15-årig. Yngste spiller og målscorer i Bundesligaen. Spileren fik hele 27 kampe i ligaen sidste sæson. 14 fra start. Der er ikke så hård konkurrence på midtbanen, så han skal nok få en del spilletid fremover. Afløser for Bastian Schweinsteiger.

Yaya Sanogo Et traditionelt indkøb, men har levet op til forventningerne. Sidste sæson var hans store gennembrud, hvor han spillede 24 kampe (11 fra start) og scorede 11 mål bare i ligaen. Han blev dog den helt store helt med assisten til Müllers 2-0 scoring i CL-finalen, som blev vundet med 2-1 over Barcelona (Barca scorede til 2-1 i 93 minut). Han skal afløse Mario Gomez, når han stopper. Gomez er dog inde i en rigtig god periode med mange mål. Der er derfor kamp om den ene plads i angrebet.

Træningen sker således, at der bliver lavet 11 træningsprogrammer. Et til hver position. Derefter bliver spillerne sat i den gruppe, som er deres position. Derfor bliver der udviklet efter positionerne og ikke spillerens styrker. Dette gør, at spillerne udvikler de nødvendige egenskaber, som passer til deres position.

Taktikken:

Opstilling

Holdinstrukser

Den offensive opstilling bruges i alle kampe i bundesligaen + mod de svagere hold i CL. Mod de store hold bruges samme opstilling, dog med ikke så offensive instrukser.

Schweinsteiger = Boldvindende midtbanespiller - support
Kroos              = Inderste angriber - angreb
Ribery             = Inderste angriber - angreb

Kroos skifter meget med T. Müller. Müller spiller mest, da han har spillet kanon, men Kroos får også chancen en gang imellem. Nogle gange spiller han også offensiv midtbane som er Avanceret playmaker - angreb

Håber det var svar på alle spørgsmål. Vil altid komme med SS eller råd. Held og lykke med projektet til jer andre Smiley
« Seneste Redigering: 04 Jul 2011, 23:59 af slindj93 » Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #44: 07 Jul 2011, 06:39 »

Kan se det går rigtig godt for dig. Specielt med succes i champions Leauge, det vil sige du vandt CL i sæson 3 ?

Nogen spændende spillere du har dig der. I følge dine egne regler så må du fra næste sæson kun købe spillere under 18 år, med mindre de er fra Tyskland. Det bliver da en lille udfordring hva Opstemt

En lille status på mit spil i sæson 2010/11:
Mesterskabet blev vundet foran Dortmund med 6 point.
German super Cup blev vundet med 2-0 over Schalke 04.
DFB-Pokal finalen blev vundet over 2.divisions holdet Bochum med 2-0, Gomez stod for begge mål.
Sæsonen skuffelse blev i Champions League, Shaktar blev endestationen allerede i 1.Knockout Face.

Er på begyndt opstarten til sæson 2 (2011/12).
Jeg har fået en meget spændende ungdomsspiller ind på mit U19 hold. Han bliver vurderet som en 4stjernet af min scout.


17 spillere har forladt klubben, værd at nævne er Kraft som skifter til Barcelona. Olic til Hoffenhaim og Ottl forlader klubben på en free.
Indtil videre er der kun kommet 2 nye ind, Ignacio Monreal fra Osasuna, skal kæmpe om pladsen som venstre back.
Bruno Martins Indi er 19 år og hentet i Feyenoord. Købt til mit 2.hold.

Lige nu går min jagt på en målmand og en central midtbane spiller. Desværre har jeg kun 115 mill.

Det var en lille update om mit spil Opstemt
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010