home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1188 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sportsjournalist (OSO)
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Sportsjournalist (OSO)  (Læst 9288 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sportsjournalist (OSO)
« : 16 Nov 2010, 17:34 »

Hej drenge og piger.

Her imorgen påbegynder min skole vores OSO opgave, og jeg skal fremlægge om sportsjournalister. Så jeg vil høre om der er nogle herinde, som sidder med nogle gode idéer, eller måske en som ligefrem har lavet OSO om samme emne?

Det ville være en kæmpe hjælp, hvis i kom med nogle kreative svar, samt måske en idé til hvad jeg kan skrive om. Smiley

På forhånd mange tak.  Peace
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Deity
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #1: 16 Nov 2010, 19:57 »

Måske det ville være lettere at hjælpe dig, hvis du fortæller lidt om, hvad opgaven skal indeholde, og hvad du mere præcist skal fremlægge om. "Om sportsjournalister" kan jo være mange ting... Smiley
Logged

"Hysterisk nationalisme, det er når man glædes over 22 granvoksne mænd der render rundt efter en oppustet komave. Hvis det er holdningen, så skift kanal lige nu!"
- Morten Stig Christensen, 26-06-1992

Dalla
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #2: 16 Nov 2010, 20:06 »

Hej drenge og piger.

Her imorgen påbegynder min skole vores OSO opgave, og jeg skal fremlægge om sportsjournalister. Så jeg vil høre om der er nogle herinde, som sidder med nogle gode idéer, eller måske en som ligefrem har lavet OSO om samme emne?

Det ville være en kæmpe hjælp, hvis i kom med nogle kreative svar, samt måske en idé til hvad jeg kan skrive om.

På forhånd mange tak.  Peace

Det vil være oplagt at skrive noget om sportsjournalisters troværdighed. Og om hvordan man kan se, om det er en pålidelig kilde eller om journalisten bare digter. Og så måske noget omkring deres passion til sporten  Wink
Logged

25 maj 2005, Istanbul.  liverpool F.C - AC Milan 3-3 (3-2) Den mest legendariske kamp i historiebøgerne !


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #3: 16 Nov 2010, 20:19 »

Ring rundt til sportsjournalister, og se om du kan få et interview med dem? Smiley
Logged


patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #4: 16 Nov 2010, 20:36 »

Måske det ville være lettere at hjælpe dig, hvis du fortæller lidt om, hvad opgaven skal indeholde, og hvad du mere præcist skal fremlægge om. "Om sportsjournalister" kan jo være mange ting... Smiley
Mit emne er bare sportsjournalistik. Så alt er åbent indenfor emnet.  Peace
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #5: 16 Nov 2010, 20:37 »

Tak til jer begge. Italienslarsen det var også det jeg havde tænkt på som noget af det eneste. :-)

Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #6: 16 Nov 2010, 22:16 »

Andre forslag? Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #7: 16 Nov 2010, 22:17 »

Skriv om hvad det kræver af uddannelse osv. for at blive sportsjournalist. Smiley
Logged


patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #8: 16 Nov 2010, 22:19 »

mange tak ItaliensLarsen! Smiley

- Nogle som har et meget kreativt bud, som vil virke anderledes men samtidig rigtig godt selvfølgelig? Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #9: 16 Nov 2010, 22:24 »

Hej har skrevet en OSO som journalist. Har den godt nok ikke mere, desværre Skuffet

Her var hvad jeg gjorde: opdigtede nogle interviews om nogle sportsjournalister, hvilket var det der bar opgaven. Så skrev jeg om alt det basale, adgangskrav, hvorfor og hvordan osv osv.

Men det jeg scorede min karakter på, var min fremlæggelse. Tog et par venner fra skolen ind som gæster i mit "onside-studie". Havde en powerpoint klar om nogle relevante emner, f.eks. Brøndbys vaklende forsvar, danske talenter, FCK's herredømme og så bare snakkede ud fra det - helt frit. Det kræver så du ved lidt om fodbold og dine venner også gør det, men det er hvertfald en rigtigt god idé, som jeg er sikker på, dine lære ville kreditere dig på. Lavede ikke andet end det i min fremlæggelse og udover det forholdsvis meget lille arbejdsbyrde der ligger i det, var det også rigtigt, rigtigt fedt.

God arbejdslyst.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #10: 16 Nov 2010, 22:36 »

tag en snak med Morten Crone Sejersbøl. Ham har jeg haft mange snakke med og han er også flink til at komme med lidt rygter, som nyhedssiderne ikke engang er i besiddele af. Ej, Morten er en flink fyr der altid er frisk på en lille snak / interview og han vil med glæde fortælle dig om sin passion for fodbold og ikke mindst "journalistikkens spil".
Logged

Thaurat al Shabab

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #11: 16 Nov 2010, 22:52 »

Mange tak begge 2!! Det var jo rigtig gode sager i kom med der! Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #12: 17 Nov 2010, 00:16 »

Har også haft OSO-opgave om sportsjournalister. Min produkt var at jeg var inde og se en lokal basket kamp, da der ikke var mange andre spændende sportgrene, og så skrev jeg en artikel om det. Du kan evt. også spørge efter interviews. Altså hvis du vil gøre noget ud af det, ellers som andre skrev, kan du jo bare opdigte. Det trak meget op for mig at jeg selv overværede kampen. Da jeg bor på Amager, var jeg så også inde hos Amager Bladet og interviewede deres 'sportsredaktion'. Synes det var meget spænende, og jeg fik rigtig mange oplysninger dér. Hvis du skulle overveje, så skal du også være godt forberedt til de ting. F.x forberede nogle rigtige gode spørgsmål til interview, eller som jeg gjorde lige tog et par billeder af den basketkamp, og satte den ind i artiklen, så det virkelig lignede noget fra en sportsavis. Hvis du bestemmer til samme produkt, så vil jeg anbefale dig at udskrive det på et A3-ark, og selvfølgelig lave artikel-opsætning.

Håber det noget du kan bruge. Smiley
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #13: 17 Nov 2010, 00:34 »

Mange tak! Tror jeg helt sikkert jeg vil gøre brug af! :-)
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Sportsjournalist (OSO)
« Svar #14: 08 Nov 2011, 15:33 »

Vil lige hive denne tråd frem igen, da jeg netop har besluttet mig for at skrive om sportsjournalister i min OSO opgave. Der er nogle rigtig gode ideer her i tråden, men ville lige høre om der tilfældigvis var flere  Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010