Faldt forleden over mit gamle Leeds spil, og begyndte at spille videre på karrieren så vil da lige fortælle hvordan det går
Sæsonen hedder efterhånden 2017/2018, og der er sket mange ting siden jeg startede spillet. Leeds er ikke længere et divisions hold, men et tophold ikke bare i det engelske, men også i det europæiske. Efter at have rykket op i premier league i første sæson er det gået rigtigt stærkt. Mine placeringer tæller således:
2010/2011: Oprykning til Premier League
2011/2012: Nummer 10 i Premier League
2012/2013: Nummer 2 i Premier League
2013/2014: Nummer 2 i Premier League
2014/2015: Nummer 1 i Premier League
2015/2016: Nummer 3 i Premier League
2016/2017: Nummer 3 i Premier League
Som i kan se er det blevet til rigtigt mange top 3 placeringer, men ikke nok 1 pladser i min optik. Hold som United og Arsenal er stadig lige en tand stærkere, og de er noget af en udfordring at slå dem. Det er bla. det der holder min motivation oppe. Det er så meget federe at det ikke er et af de saves hvor man vinder alle turneringer år efter år. Der skal virkelig kæmpes for det. Mit hold er til tider for ustabilt, så det er nok det der skal rettes op på for truppen og taktikken ser rigtig fornuftig ud synes jeg selv.
Men før jeg fortæller om truppen vil jeg da lige fortælle om hvad mit hold ellers har vundet, selvom det ikke er det helt store.
I Champions League lykkedes det, efter stor besvær de første år, at komme med helt op hvor det bliver rigtigt sjovt. Mit Leeds hold vandt turneringen i 2016 og gentog bedriften i 2017 sæsonen. Klart det bedste mit hold har opnået. I Europa er det ligeledes blevet til en sejr og en 2. plads i den europæiske super cup og en 1. plads i klub VM i 2016. Så lidt europæisk succes er der da opnået når det nu stort småt til i de hjemlige turneringer.
Udover at have vundet Premier League 1 gang, har jeg vundet Liga Cuppen i 2016 og blev nummer 2 i 2017. I Charity Shield blev jeg slået af Liverpool så det er blevet til en 2. plads den ene gang jeg har været med.
Alt i alt er jeg ganske tilfreds med hvad jeg har opnået i Leeds, men der er massere af plads til forbedring.
Nu til truppen
Et af mine store mål med dette spil har været at skabe en klub med et fantastisk ungdomssystem. Der skulle være en rød tråd igennem hele klubben, og det synes jeg har været en stor succes. Selvom mine ungdomsfaciliteter ikke er helt færdig udviklede er min klub en af de klubber i spillet der producere de bedste talenter fra eget akademi i spillet. Mit ungdomshold har stortset også vundet ungdomsligaen hvert eneste år.
Truppen ser sådan her ud:
Truppen 2016/2017De største stjener og vigtigste spillere igennem min karriere har helt klart været Christian Eriksen, Alberto Bueno og Alex Smithies. Alle spillere der har været i truppen det meste af min karriere. Smithies blev hentet da jeg lå i championsship og har været fast målmand siden. Han er nu også målmand for det engelske landshold. Christian Eriksen og Alberto Bueno blev hentet da jeg rykkede op i Premier League, men de har været mine nøglespillere gennem alle sæsonerne. Eriksen har været playmakeren på holdet og har været helt fantastisk. Har bla. vundet årets spiller i Champions League to år i træk. Vundet årets unge spiller i England og årets spiller i England og en masse månedlige priser. Alberto Bueno er den mest scorende spiller igennem min tid i Leeds. Han har i de seneste sæsoner fået stærk konkurrence om topscoreprisen i klubben fra Babacar, men han er stadig god for en 20 mål pr. sæson alt i alt. Hvis i ville have SS så bare sig til
Kan også lige smide et billede af klubbens egne talenter:
Den første spiller, og største stjerne udviklet i klubben er
Matt Mills. Den 20-årige Vidunderdreng skal igang med sin 5. sæson i Leeds, og han har siden han fik debut storset været fast mand i startopstillingen. Har aldrig oplevet så sikker en forsvarsspiller. Som 19-årig fik han debut på det engelske landshold og har i de to seneste kampe spillet fuldtid i landskampene. Har aldrig prøvet at udvikle en så god spiller selv, og er derfor klart min ynglingsspiller i samtlige FM spil jeg har spillet.
Den næste,
Anthony Taylor kom ud af akademiet et år efter Matt Mills. Ifølge min talentspejdere og trænere i klubben har han ligesom Mills, potentiale til at blive en af de bedste i Premier League. Han har ikke gjort kometkarriere på samme måde som Mills har gjort, men han har bestemt udviklet sig godt og gjort det godt i de kampe han har spillet. Konkurrencen i angrebet er selvfølgelig også noget større end i forsvaret, men han er en rigtigt god spiller der bestemt bliver til noget. Han bomber ihvertfald mål ind på U/21 landsholdet.
Den sidste og yngste der er værd at nævne er
Ollie Evans. Den unge defensive midt skal igang med sin 2. sæson i klubben, og var i sidste sæson en rigtig god back-up for Jack Rodwell på den defensive opryderplads. Han har ligesom Mills og Taylor også potentiale til at blive en af de bedste i Premier League, og han kom i en alder af 16 år på U/21 landsholdet. En ganske udmærket spiller.
I denne sæson kom der endnu en angriber op fra akademiet med potentiale til et blive en stjerne i Premier League. Har dog ikke nået at prøve ham endnu, så kan ikke fortælle så meget om ham. Er dog selv ganske tilfreds med det arbejde med talenterne jeg har fået lavet
Af andre regens på mit hold er der
Ritchie Walker hentet for 65 mil i Charlton. En ung stjerne. Derudover er der
Peter Glazer og
Pablo Ribolzi. Alle hentet ud fra denne
strategi. Det blev en længere opdatering det her, men der var også meget at fortælle