home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  BVB Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] Udprint
Forfatter Emne: BVB Dortmund  (Læst 32502 gange)
de stijl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #120: 01 Maj 2011, 23:11 »

Så er første sæson afsluttet - det blev en stille sæson:) En tredjeplads i ligaen, en semifinaleplads og en kvartfinale i Europa League. Gode salg har dog gjort at jeg besluttede mig for at købe Paolo Henrique.

Jeg vandt sikkert over Porto i Champions League kvallen, og sæsonen har budt på en sejr over Bayern og et nederlag.

Så nu skal der skrues op for succesen:)
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #121: 07 Maj 2011, 10:46 »

Efter lysten forsvandt med Chelsea er jegnu startet op med Dortmund.

De har jo gode spillere som Subotic, Hummels, Shain, Zidan. Unge kanter i Götze og Grosskreutz.

Jeg vælger at stille i en 4-2-3-1, og jeg har en smule tvivl om Grosskreutz på højre kanten, jeg vil gerne finde en rolle til ham hvor hans mod(19), teamwork(19) og arbejdstyrke(16) kommer lidt frem.

Ved avanceret playmaker Support får jeg udnytte hans arbejdsstyrke, teamwork og udholdenhed. Hvad bruger i ham som ?

Sahin har jeg smidt som Avanceret playmaker offensiv, så hans afleveringer, førsteberøring, teknik og kreativitet kan udnyttes.

Har i et par fornuftige fif inden man går for alvor igang ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #122: 07 Maj 2011, 11:39 »

I godt nok i gang med et Porto-spil, men efter der skal jeg helt sikkert i gang med Dortmund. De har en god base, unge taltenter og en gæld der sagtens kan fixes ved succes. Man behøves ikke de store transfers for at kunne få succes med Dortmund!
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

jonaslund94
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #123: 24 Maj 2011, 03:26 »

Datoen er d. 1 november 2010, og det kører sgu egentlig rimelig godt for mig! Opstemt

Ligger nr. 2 i ligaen efter 10 kampe, med 1 point op til Leverkusen. Røg ud i 2. runde af pokalen med et nederlag på 2-5 til HSV.
I Europa league er jeg i gruppe med: Galatasaray, Napoli og Atletico Madrid. Har spillet 3 kampe der, og udaf dem har jeg vunder 2 og tabt 1.

Har ikke gjort mig nogle spillerindkøb endnu, men har købt et par trænere...
Mit hold spiller rigtig godt, og har lavet en rigtig god taktik Opstemt

Holdet:


EDIT:Har lige fået stillet 23 mio. til rådighed, men stadig kun et lønbudget på ca. 7k om ugen..
« Seneste Redigering: 24 Maj 2011, 03:29 af jonaslund94 » Logged

FC Barcelona - Mes que un club.

hj1128
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #124: 17 Jun 2011, 09:10 »

Jeg er også startet med Dortmund for at prøve det af.
Det går da også fint nok er kommet 3/4 ind i sæsonen og ligger nr. 3. Men min gæld er stadig på 485 mio kr. på trods af afdrag på godt 5 mio om måneden. Er der nogen der ved hvornår gælden begynder at falde???
Logged

martintermansen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #125: 22 Jun 2011, 22:35 »

Så har jeg fået spillet første sæson med Dortmund med stor succes..
- Vandt den tyske pokalturnering
- Vandt ligaen
- Kom i kvartfinalen i Euro Cup

Transfers 1. sæson

Ind:
- Vaclav Kadlec (26 mio)

Ud:
Lewandowski (26 mio)
Kringe  (13 mio)
Zidan (25 mio)

I det andet transfervindue skulle der ryddes op i truppen og samtidig forstærkes

Ind:
Nenad Tomovic (22 mio)
Pablo Piatti (34 mio)
Charlie Adam (20 mio)
Atila Turan (15 mio)
Taufic Guarch (9 mio)
Luis Suarez (52 mio)
Javier Pastore (82 mio) - enlig ikke nødvendig men kunne ikke takke nej til sådan et tilbud Peace

Med disse transfers vil jeg mene at jeg har bredden til at forsvare min ligatitel og samtidig gøre det godt i CHL Opstemt

Rent taktisk har indkøbene krævet en ændring fra den foretrukne formation 4-2-3-1 som jeg brugte i første sæson. Til en forskudt 4-2-2-2
Mit helt store navn i 1 sæson var Grosskreutz, han brillerede på venstrefløjen som inderste angriber, her blev det til 7 mål og 9 assists i ligaen.
Selvfølgelig spillede Lucas Barrios også fantastisk med 22 kasser i ligaen.

Men med de mange nyindkøb er jeg tvunget til at ændre til en 4-2-2-2 formation for at kunne udnytte alle mine "stjerner"

Spillerroller:
Hele bagkæden er klassisk og med backs der står til support
På midtbanen har jeg Sebastian Kehl/Sven Bender som boldvindende midtbanespiller, og Nuri Sahin/Charlie Adam som central midtbanespiller support.
På den offensive midtbane benytter jeg mig af en avanceret playmaker og en offensiv midtbane, begge på offensiv. Her roterer jeg mellem Kagawa, Götze, Piatti, Tamas Hajnal og Pastore
I angrebet bruger jeg Lucas Barrios/Taufic Guarch som skarpretter og Luis Suarez/Kadlec som dybdeliggende angriber

Min spilfilosofi er på stift og benytter mig af startinstruktionen "kontroller"

Ellers skal jeg lige nævne at jeg bruger korte afleveringer og har "skruet" helt ned for langskuddene. Smiley

Den nye taktik er kun blevet testet i venskabskampene, dog med stor succes. Mens de nye spillere allerede nu ser ud til at få en hovedrolle i sæsonen Opstemt
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #126: 23 Jun 2011, 03:17 »

Har lige startet et spil op med BvB, har solgt Dede grundet alderen og lønnen, han røg for 5 mil til bielefield, Feulner da han slet, slet ikke havde et acceptabelt niveau efter min mening, derfor røg han til Feyenoord for 8 mil, fyret eggert samt ladet neumeister og kullmann gå på fri transfer.

Ind har jeg så hentet Shaqiri for 24 mil, hvilket jeg er meget tilfreds med, samt Vladimir Yurchenko på en fri transfer, igen en tilfredsstillende handel, samt en lejeaftale med Christian Eriksen, 6 mil for aftalen samt 100 af lønnen, som jo trods alt er helt nede på 23k om ugen.

Mit store problem er at jeg egentlig ikke ser Sebastian Kehl som en værdigfuld spiller, og af den grund har frataget ham anfører bindet, hvilket så har ledt til nogle små problemer i truppen, nogle der mener jeg var for hurtig til at udskifte anføreren osv. ting som jeg regner med forsvinder igen så snart vi begynder sæsonen. Så er det jeg forsøgte at sælge Kehl, for 455k om ugen, samt en mulighed for 26 mil til bremen var interessant, desværre afviste han, ligesom han gjorde da Frankfurt ville give 16 mil for ham, hvilket igen var frustrerende.
Spørgsmålet er så om Kehl er for vigtig en spiller for klubben til bare at tvinge ud for 5-10 mil? eller om jeg skal bide skeer med ham til vinter, og så forsøge at få ham skippet afsted til tættere på de 30 mil? Problemet er at han er 30, forholdsvis langsom i forhold til min filosofi, og så er han mest af alt, ikke teknisk nok til at spille den slags fodbold jeg gerne vil spille. Jeg læner mere mod at bruge Bender på midtbanen da der stadig er mulighed for at udvikle hans tekniske egenskaber, selvom han heller ikke er nogen lyn hurtig spiller, så er han dog ung.

Ideelt ser jeg gerne holdet være med 1 boldvindende midtbanespiller, som dog også er teknisk begavet nok til at være en trussel offensivt, samt en playmaker ved hans side, med en offensiv midtbanespiller foran sig, Götze/Kagawa på sigt, men i denne sæson nok Eriksen en del, med Grosskreutz som venstre kant der trækker ind i banen og Shaqiri på højre som også trækker ind, mens de 2 backs gerne skal være hurtige og udholdene, stærke driblere som kan slå nogle gode indlæg fra baglinjen. Dertil kommer så en enlig angriber som jeg ikke er enig med mig selv om skal være den komplette boksspiller eller skarpretteren endnu, men Barrios er dog klart førstevalget deroppe, så Zidans dage er talte i klubben, desværre er han skadet, så han skal først tilbage fra sin skade, hvorefter han nok vil få nogle kampe på den offensive midt, for at få ham lidt interesse.

Det er naturligvis ikke realistisk at satse efter at have et hold med 16+ hurtige spillere med 16+ teknik fra dag et, hvilket jeg er fuldt ud på bølgelængde med, men det kommer jo hurtigere hvis man skiller sig af med de løntunge gamle spillere som ikke passer ind fra dag et.

Vil gerne vide om folk har nogle erfaringer med Weidenfeller, er han god nok på sigt eller bør jeg kigge efter en ny målmand forholdsvi hurtigt? Hvad med Kringe, kan han succesfuldt spille centralt i banen som reserve? Hvad med Lewandowski, kan han se ig tilfreds med at være reserveangriber? Owomoyela, er han værd at forlænge med, for syntes ikke han ligner noget prakgt eksemplar, overvejer lidt en Wass men måske han er for svag til den tyske liga.

Det er jo et dejligt ungt hold stortset, desværre er jeg lidt urolig for et par få kontrakters værdier.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

hj1128
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #127: 23 Jun 2011, 12:19 »

Mht Wass har jeg fået ham til mit hold og han gør det rigtig godt på højreback. Han har lagt op til flere mål efterhånden.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #128: 23 Jun 2011, 12:32 »

BelthazorDK:
Syntes måske at det er for tidligt at du skiller dig af med Sebastian Kehl - Nok er han langsom, men defensivt og mentalt er han en utrolig stærk spiller som stadig har meget at tilbyde. Dog kunne det tyde på at forholdet mellem jer er rigtig dårligt efter du både har frataget anførerbindet samt forsøgt solgt..   Skuffet

Weidenfeller kan du roligt satse på fremadrettet, da han er en utrolig stabil målmand, der også har et højt niveau. Der er i hvert fald andre pladser der skal forstærkes før, dog mener jeg at hans kontrakt snart løber ud, og husker jeg ikke helt forkert så plejer han at kræve en pæn lønforhøjelse. Dog er han stadig værd at beholde i forhold til det du kan få for ham, og det du skal give for en bedre målmand...

Lewandowski har jeg aldrig set det store i, og angående Owomoyela vil jeg afvente og se hvordan han spiller over en hel sæson. Ved mig klarede han sig overraskende godt, og derfor kunne det nemt forsvares at forlænge med ham. Ellers gjorde Piszczek det også fremragende, og de to roterede en del for mig på højrebacken med stor succes.

Til sidst forstår jeg ikke din tilgang af Eriksen, medmindre du kan få ham permanent efter sæsonen.. Du har nogle yderst fornuftige spillere på den offensive midt, som jeg klart ville fortrække at udvikle fremfor at leje en spiller..
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #129: 23 Jun 2011, 16:29 »

Eriksen er mest for at forsøge at opbygge et godt forhold til ham, i et forsøg på at nuppe ham senere på en fri transfer - er ikke hjemme lige nu så kan ikke helt huske hvilket år hans kontrakt udløber i Ajax, men mindes at have nuppet ham både til Valencia og Lille på fri transfer grundet leje og ros.

Tænker det lidt som en god måde at på sigt, få en kvalificeret offensiv kræft, for 6 mil. (de 6 jeg har givet for at leje ham). Mens jeg så kan vælge at sælge en eller 2 offensive kræfter fra, da jeg har hentet en 20 årig Belgisk venstrefløj (som skal skiftes med den nuværende om pladsen). Endte med at sælge Kehl 2 dage før vinduet lukkede for en forholdsvis acceptabel handel på 15-16 mil og en venskabskamp til Osasuna. Ser efter 4 kampe godt ud med 12 point, med kampe mod både HSV, Leverkusen og Gladbach.

Tror dog at Lewandowski ryger videre i systemet forholdsvis hurtigt. har også solgt den polske højrekant da shaqiri og den nye belgier kan dække begge kanter lige som den venstrekant jeg bruger i forvejen.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: BVB Dortmund
« Svar #130: 11 Jul 2011, 13:31 »

Hej.

Hvordan skal jeg spille med Dortmund?

Patch 10.3

HJÆLP!!!!!!!

Jeg havde stor succes med denne opstilling:

MM

FH
FC
FC
FV

DMC
MC
MC

OMV
OMH

AC
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010