home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 429 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering  (Læst 41944 gange)
Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #75: 25 Nov 2010, 13:56 »

Jamen så vil jeg se, om jeg kan få noget tid her i løbet af weekenden.. Er det serie 1 (pulje 5-10) du helst vil have først eller er det Jyllandsserien (pulje 1-4)?
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #76: 25 Nov 2010, 15:16 »

Nej jeg vil gerne have Jylland - Serie 2. Jyllandsserien og serie 1 er done. Smiley
Logged

Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #77: 25 Nov 2010, 16:09 »

Hmm.. Kiggede lige kort på serie 2, og kan se at Frederikshavn har 2 hold i samme pulje i serie 2. Desuden har de deres første hold i danmarksserien, samt et hold i serie 5 vist nok. Er alle de hold så deres eget hold? Eller hvordan linkes de sammen, så 3. holdet ikke lige pludselig er i superligaen Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #78: 25 Nov 2010, 16:23 »

Dette bliver så fedt når det er slut! Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #79: 25 Nov 2010, 16:34 »

Lige en rettelse til den nuværende uploadede database: Rønne Idræts Klub (Rønne IK eller RIK) fra Bornholm, er slået sammen med Knudsker IF. Så derfor hedder de nu:

Fulde navn: Rønne IK/Knudsker IF eller Rønne Idræts Klub/Knudsker Idræts Forening
Kort navn: RIK/Knudsker
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #80: 25 Nov 2010, 16:55 »

Virker den egenlig perfekt ned til Serie 1? Smiley
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #81: 25 Nov 2010, 18:49 »

Hmm.. Kiggede lige kort på serie 2, og kan se at Frederikshavn har 2 hold i samme pulje i serie 2. Desuden har de deres første hold i danmarksserien, samt et hold i serie 5 vist nok. Er alle de hold så deres eget hold? Eller hvordan linkes de sammen, så 3. holdet ikke lige pludselig er i superligaen Smiley

Ja Frederikshavn, prøv at tænke på nogle af de større klubben så Smiley De har millioner af hold, +/-.

Ej spøg til side. Drop 2./3./4./5. ... / 37. hold. Jeg skal nok kigge på det til den tid. Ved ikke engang om min egen ide fungere 100%. Og det tager ikke så langtid at lave en kopi af en klub hvis det er.

Så koncentrer dig kun om 1. hold.
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #82: 25 Nov 2010, 18:53 »

Lige en rettelse til den nuværende uploadede database: Rønne Idræts Klub (Rønne IK eller RIK) fra Bornholm, er slået sammen med Knudsker IF. Så derfor hedder de nu:

Fulde navn: Rønne IK/Knudsker IF eller Rønne Idræts Klub/Knudsker Idræts Forening
Kort navn: RIK/Knudsker


Jeg ved det. Og de har 2 klubber i bornholmer serien. RIK/Knudsker og Knudsker/RIK, lidt forvirrende må jeg nok sige. Samdtig med at Disse 3 klubber har lavet en overbygning: Knidsler, RIK og Viking Rønne og det har de valgt at kalde Rønne f.B. som spiller i Københavner serien. Det sjove er jo så at alle 3 klubber spiller i Bornholmerserien, så set med "FM"-briller er det stadig 4 forskellige klubber, dog med tilknytning, hvor Rønne f.B. er moderklub. Og i den virkelige verden er det jo ikke en fusion, men en overbygnings klub, for at gøre det rigtig kringlet.
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #83: 25 Nov 2010, 19:07 »

Virker den egenlig perfekt ned til Serie 1? Smiley

For at fortælle lidt om min process:
Der er stadig skønhedsfejl hist og her, og det må vente til senere.

- Superliga - ændret kun TV-penge og præmie-penge, for at afspejle virkeligheden.
- 1. Division kører fra 16-12 over 2 sæsoner, og er som stadig i spillet.
- 2. Division kører som den er i spillet/virkeligheden.
- Danmarksserien:
  - 1+2 sæson: 12 direkte nedrykkere, 3 hold spiller om 2 nedrykningsplads som IRL.
  - 3-+ sæson: 12 direkte nedrykkere, ved dog ikke hvordan DK serien kommer til at se ud efter ændringerne i 1. div er ovre,   
     og kan ikke finde noget information omkring dette, så går udfra det er ligesom i "gamle dage" med 4 nedrykkere fra hver.
- Regionale Serier:
   - Sjællandsserien OK
   - Lolland-Falster OK
   - København OK
   - Jylland, så godt som IRL. Med forskellige pulje, efterår/forår, oprykningspuljer/nedryknings puljer. Der mangler bare lige at rykke
      nogle ned efter efterårs sæsonen, og det kan jeg ikke få til at fungere optimalt.
   - Fyn, kan ikke lave sådan som i virkeligheden, så tænker meget over hvordan man kan gøre det så godt som.
   - Derr udover, 4 playoff pladser: 1 JBU, 1 SBU, 1 KBU, 1 FBU, som giver 3 opryknings pladser. Derudover direkte oprykkere:
     JBU: 4, SBU: 2, FBU: 1, KBU: 1, LFBU: 1
- Regional serie 1:
   - Lolland-Falster OK
   - Bornholm, 1 playoff plads mod 3 sidste i Københavnerserien. Det er den bedste måde at gøre det på, for kan ikke afspejle
      virkeligehden direkte.
   - SBU OK
   - KBU Nogenlunde OK
   - FBU som Fynserien.
   - JBU nogenlunde, ligesom Jyllandsserien.
- Regional serie 2:
   De er der og der kan vælges hold, men afspejler ikke virkeligheden på nogen måde endnu.

- Regionale CUP, aka kvalifikation til Ekstrabladet cup
   - Fungere mere meller mindre for alle 6 forbund.
- Ekstra bladet Cup,
  - Kan ikke få den til at fungere 100% endnu, men den er tæt på.

Derudover har jeg oprette:
70 Stadions med rigtige byer og navne
94 Klubber med rigtige navne og byer
27 byer med rigtige koordinater, + ændrede en del så de er rigtige.

Og osv.
Logged

kenneth1976
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #84: 26 Nov 2010, 04:44 »

Flot arbejde du har gang i GrevGammelmark!

Var det måske værd at overveje, at lave projektet sammen med Basnov fra FMDanmark?
I arbejder på samme projekt og er to sværvægtere indenfor editor - det må da blive en succes.

http://www.fmdanmark.dk/debatforum/show_topic.php?start=0&end=10&id=9017
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #85: 26 Nov 2010, 09:27 »

Flot arbejde du har gang i GrevGammelmark!

Var det måske værd at overveje, at lave projektet sammen med Basnov fra FMDanmark?
I arbejder på samme projekt og er to sværvægtere indenfor editor - det må da blive en succes.

http://www.fmdanmark.dk/debatforum/show_topic.php?start=0&end=10&id=9017

Det ville ikke være nogen fordel at starte med Basnov. Nikolaj/GrevGammelmark er langt foran og hans projekt er langt mere avanceret, end der er planer om hos FMD. I hver fald, som jeg læser det. Smiley
Det ville sandsynligvis bare sænke dette projekt, hvis der skulle kobles en mere person på. Det er ingen fordel at være to om at redigere avanceret i editor, da du så ikke har styr på, hvad der er lavet og ikke er lavet. Smiley
Logged


FC Midtjylland
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #86: 26 Nov 2010, 09:53 »

Flot arbejde du har gang i GrevGammelmark!

Var det måske værd at overveje, at lave projektet sammen med Basnov fra FMDanmark?
I arbejder på samme projekt og er to sværvægtere indenfor editor - det må da blive en succes.

http://www.fmdanmark.dk/debatforum/show_topic.php?start=0&end=10&id=9017

Samtidig så er, Basnov også begyndt at studere, hvilket blot vil betyde at han måske vil sænke projektet meget, da han har meget at skulle læse ved siden af på sin uddannelse.
Så er det bedre, at GrevGammelmark får andre til at lave noget af arbejdet for ham. Personer der har tid til at arbejde med det for ham Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #87: 26 Nov 2010, 19:06 »

For at fortælle lidt om min process:
Der er stadig skønhedsfejl hist og her, og det må vente til senere.

- Superliga - ændret kun TV-penge og præmie-penge, for at afspejle virkeligheden.
- 1. Division kører fra 16-12 over 2 sæsoner, og er som stadig i spillet.
- 2. Division kører som den er i spillet/virkeligheden.
- Danmarksserien:
  - 1+2 sæson: 12 direkte nedrykkere, 3 hold spiller om 2 nedrykningsplads som IRL.
  - 3-+ sæson: 12 direkte nedrykkere, ved dog ikke hvordan DK serien kommer til at se ud efter ændringerne i 1. div er ovre,   
     og kan ikke finde noget information omkring dette, så går udfra det er ligesom i "gamle dage" med 4 nedrykkere fra hver.
- Regionale Serier:
   - Sjællandsserien OK
   - Lolland-Falster OK
   - København OK
   - Jylland, så godt som IRL. Med forskellige pulje, efterår/forår, oprykningspuljer/nedryknings puljer. Der mangler bare lige at rykke
      nogle ned efter efterårs sæsonen, og det kan jeg ikke få til at fungere optimalt.
   - Fyn, kan ikke lave sådan som i virkeligheden, så tænker meget over hvordan man kan gøre det så godt som.
   - Derr udover, 4 playoff pladser: 1 JBU, 1 SBU, 1 KBU, 1 FBU, som giver 3 opryknings pladser. Derudover direkte oprykkere:
     JBU: 4, SBU: 2, FBU: 1, KBU: 1, LFBU: 1
- Regional serie 1:
   - Lolland-Falster OK
   - Bornholm, 1 playoff plads mod 3 sidste i Københavnerserien. Det er den bedste måde at gøre det på, for kan ikke afspejle
      virkeligehden direkte.
   - SBU OK
   - KBU Nogenlunde OK
   - FBU som Fynserien.
   - JBU nogenlunde, ligesom Jyllandsserien.
- Regional serie 2:
   De er der og der kan vælges hold, men afspejler ikke virkeligheden på nogen måde endnu.

- Regionale CUP, aka kvalifikation til Ekstrabladet cup
   - Fungere mere meller mindre for alle 6 forbund.
- Ekstra bladet Cup,
  - Kan ikke få den til at fungere 100% endnu, men den er tæt på.

Derudover har jeg oprette:
70 Stadions med rigtige byer og navne
94 Klubber med rigtige navne og byer
27 byer med rigtige koordinater, + ændrede en del så de er rigtige.

Og osv.

Tak for svaret. Glæder mig helt vildt til at den er færdig! Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #88: 27 Nov 2010, 17:36 »

Nu er det ikke fordi jeg skal hunse med nogen, faldt bare lige over tråden i en jagt på en DB med fyns serien, og for at undgå at læse flere topics rundt omkring - om der allerede nu ligger en DB til download, om end med diverse fejl, eller, om der eventuelt er et forventet tidspunkt for den? Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

nic-h
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #89: 28 Nov 2010, 11:51 »

Lyder virkelig fedt !! Håber snart det bliver færdigt  Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010