home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub (OB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub (OB)  (Læst 29027 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #105: 22 Jul 2011, 23:16 »

Syntes ikke det er fordi jeg plejer at få så mange skader, selvom kampprogrammet er hårdt med både Euro League, pokalen og ligaen.. Men kommer man først ind i en ond cirkel, så er den svær at komme ud af igen.

Har dog ikke helt kunne slippe spillet (orker simpelthen ikke at starte forfra igen). Men skaderne rammer mig stadig, og nu er Djemba-Djemba også ude med en skade. Men heldigvis er der ikke lang tid til vinterpausen, og der skulle samtlige spillere gerne blive klar igen.

Men er videre til semifinalen i pokalen, og er blot 3 point efter FCK, til trods for at jeg har tabt begge indbyrdes opgør indtil videre. Så udover skaderne går det rigtig godt.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #106: 23 Jul 2011, 10:57 »

Syntes ikke det er fordi jeg plejer at få så mange skader, selvom kampprogrammet er hårdt med både Euro League, pokalen og ligaen.. Men kommer man først ind i en ond cirkel, så er den svær at komme ud af igen.

Har dog ikke helt kunne slippe spillet (orker simpelthen ikke at starte forfra igen). Men skaderne rammer mig stadig, og nu er Djemba-Djemba også ude med en skade. Men heldigvis er der ikke lang tid til vinterpausen, og der skulle samtlige spillere gerne blive klar igen.

Men er videre til semifinalen i pokalen, og er blot 3 point efter FCK, til trods for at jeg har tabt begge indbyrdes opgør indtil videre. Så udover skaderne går det rigtig godt.


Så er det jo også bare med at fortsætte .. pausen kan jo ældre alt så folk kan komme ovenpå igen.. Jeg er kommet ud med stort overskud fra sidste sæson.. så nu er min økonomo okay for første gang. hvor den ellers har været usikker.. så nu skulle jeg ha reddet økonomien lidt.. fik også 20 mio at købe ind for
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #107: 28 Jul 2011, 15:18 »

Utroligt man kan være så god i en sæson og vinde Ligaen , og året efter spiller man så dårligt.. Bruger samme taktik og har fået lidt bedre spiller men eller de samme spiller. Kun skiftet de dårligste ud..
Endte på 4 pladsen 14 point efter FCK..
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #108: 02 Aug 2011, 23:55 »

Har solgt 2 spiller hvor jeg tilsammen fik 57 mio for dem. undre mig over når jeg så kun får ca 8 mio af dem til indkøb af min gæld ikke bliver mindre.. nogle der kan forklare det?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #109: 12 Aug 2011, 20:58 »

Trist at skulle slippe ham her for 34 mio pga friklausul

Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #110: 14 Aug 2011, 12:38 »

Forstår stadig ikke hvilke kilder det er FM har siden OB har en så forrykt dårlig økonomi.

http://www.idan.dk/Nyheder/a050fodboldoeko.aspx

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/hvad-har-fck-aab-bif-og-ob-raad-til
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #111: 14 Aug 2011, 13:19 »

Forstår stadig ikke hvilke kilder det er FM har siden OB har en så forrykt dårlig økonomi.

http://www.idan.dk/Nyheder/a050fodboldoeko.aspx

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/hvad-har-fck-aab-bif-og-ob-raad-til

"Problemet" er stadig at man ikke kan se OBs regnskaber, da de ikke er børsnoteret. Dvs. at selvom Odense Sport & Event fremstår OB isoleret set som en sund klub, så kan sandheden være en helt anden..

Derudover er man også bundet af kongrescenteret og andre aktiviteter som kan have en kæmpe gæld, hvilket vil påvirke OB på sigt !

Umiddelbart tror jeg ikke at økonomien i OB er sundere en andre danske klubber - For hvorfor skulle den være det? Vores lønninger i højere end mange andre klubber, og når selv en klub som FCK, som har langt større indtræindtægter, samt sponsor indtægter er afhængige af Champions League pengene for at skabe en god økonomi, så kan jeg ikke se hvad det er der skulle gøre at OB har en sundere en bedre økonomi end andre danske klubber. Vores udgifter er trods alt markant større end andre klubber i Danmark.

Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #112: 14 Aug 2011, 14:00 »

Ved ikke hvad det er for en form af fornægtelse men det er jo tydeligt at se over de seneste år at OB er en af de sundere forretninger i dansk fodbold. Vi har ikke tabt stort på nogle investeringer, ej heller købt dyre spillere ind og satset stort på et mesterskab f.eks. Det eneste vi har gjort er faktisk at holde nogle af vores salgsobjekter for at se at hvor langt det kunne bringe os. Som TC sagde efter udlægning af sidste års regnskab på sølle 8,6 millioner var det et resultat af en sportslig satsning hvor man har undladt at sælge ud af nogle af de gode spillere vi ellers har kunnet sælge og resultater ser vi nu. I sommervinduet har vi so far forstærket os flot og som TC sagde for nyligt kigger man efter spillere der kan forstærke start 11'eren nu og efter hvad jeg har hørt så 2 nye.

Hvorfor skulle OB's økonomi være sundere end andre danske klubbers spørger du? Måske fordi at vi i foråret fik sølvmedaljer med en trup på 19 mand hvor de 6 af dem var under 20 år, dvs. kun 13 mand minus et par reserver der udgør sig for at være hvad vi kan kalde løntunge spillere. Deruover havde vi Superligaens 3. bedste tilskuergennemsnit og vi var sørme også i EL gruppespil hvilket har ført et par millioner på bogen. Ydermere lavede man i marts en ny sponsor aftale med Carlsberg der herhjemme vel kun kan overgås af FCKs nuværende og Brøndbys gamle Kasi aftale og af OB og Carlsberg blev kaldt "en betydeligt større aftale, der afspejler parternes store tilfredshed, perspektiverne i samarbejdet samt OB's markant styrkede sportslige position i dansk fodbold". Sidst men ikke mindst har vi ikke været tvunget ud i player sponsorater som AAB og AGF, aktieemissioner for at få skudt ny kapital ind i klubben eller indskud fra investorer eller hedgefonde som nogle klubber har taget imod og andre været tæt på for at få det til at hænge sammen.

Jeg synes at mange pile ser ud til at pege i den rigtige retning for OB og med et nyt europæisk eventyr og mange millioner deraf ind på bogen, koblet sammen med store salgsobjekter som Traoré, Kadrii, Ruud og Utaka også velsagtens synes jeg det ser godt ud og lur mig om regnskaberne ikke fortsætter deres fremgang som de har gjort siden krisens indtog. Jeg tror det og jeg ser ikke mange danske klubber med en bedre økonomi end OB men du må da gerne komme med nogle bud og åbne øjnene for mig hvis der er noget jeg har overset.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2011, 14:02 af niklasob12345 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #113: 14 Aug 2011, 15:06 »

Det er jo påstand mod påstand, men personligt tror jeg at økonomien er værre end man lige går og tror, og at man vil få et chok hvis man så det samlede regnskab for Odense Sport & Event.

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #114: 14 Aug 2011, 19:13 »

Men om økonomien er dårlig eller ej må man jo forhold sig til hvordan det er i spillet i hvert fald.. Men jeg har gået fra usikker økonomi til at være rig.. Den anslået værdi røg helt op på 360
Mio så det køre rigtig godt for mig og er sjovt at være ob her i 2016. Værdien på klubben er dog faldet lidt igen, ved ikke hvad årsagen er får går ud af hver sæson men stort overskud pga af spiller salg har dog også købt lidt dyre de seneste 2 sæsoner...
Logged

Gillerfm
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #115: 19 Aug 2011, 13:38 »

Kan varmt anbefale at hente Mphela fra start. Fik ham for 2,5 mill kr. Solgte ham sæsonen efter for 24 mill til tottenham.
Han blev nr. 2 på topscorer listen.

Ellers kan man hente Thygesen på bosman efter første sæson.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #116: 20 Aug 2011, 01:07 »

Jeg er meget stolt over mit OB hold har fået den langt frem både økonomisk og sportsligt



Det skal dog siges at jeg har karantæne til min bedste forsvarspiller og min bedste fløj i næste kamp så chancen er nok meget lille for at gå videre.. men er fint tilfreds
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #117: 23 Sep 2011, 18:31 »

Så har jeg lige vundet mit 6 mesterskab i træk.. Køre rimelig godt  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010