home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 583 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub (OB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub (OB)  (Læst 29138 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #75: 17 Jul 2011, 17:32 »

Så er jeg lige startet op med OB.. Men synes godt nok de er svære at spille med.. kan ikke få en 4-4-2 til at fungere...
Er der nogle der har haft succes med at få økonomien god i klubben og føre dem frem til den bedste danske klub?
Og har nogle prøvet at blive overtaget af en rigmand?

Syntes nu ikke det er så svært at spille 4-4-2 med OB, og det er som regel det jeg har størst succes med. Dog er det meget vigtigt i mine øjne at man får gjort noget ved forsvaret. Det er vigtigt at man får erstattet en af de langsomme central forsvare med en hurtigere en af slagsen. Håland og AMC sammen vil ofte resultere i et for langsomt forsvar som modstanderne får udnyttet alt for meget.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #76: 17 Jul 2011, 23:19 »

Syntes nu ikke det er så svært at spille 4-4-2 med OB, og det er som regel det jeg har størst succes med. Dog er det meget vigtigt i mine øjne at man får gjort noget ved forsvaret. Det er vigtigt at man får erstattet en af de langsomme central forsvare med en hurtigere en af slagsen. Håland og AMC sammen vil ofte resultere i et for langsomt forsvar som modstanderne får udnyttet alt for meget.

Det også det jeg oplever.. de er frygtelige langsomme.. og fik ikke hente en hurtigere forsvar så håber ikke jeg bliver fyret i første sæson.. vil gerne nå at rette lidt op på det forsvar
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #77: 17 Jul 2011, 23:24 »

Syntes nu ikke det er så svært at spille 4-4-2 med OB, og det er som regel det jeg har størst succes med. Dog er det meget vigtigt i mine øjne at man får gjort noget ved forsvaret. Det er vigtigt at man får erstattet en af de langsomme central forsvare med en hurtigere en af slagsen. Håland og AMC sammen vil ofte resultere i et for langsomt forsvar som modstanderne får udnyttet alt for meget.

Hvordan spiller du ellers..
Jeg har det tit med at når jeg har bolden så presser modstanderen min spiller hele tiden.. men når jeg selv har bolden så står mine spiller kun og skærmer af og afventer.. jeg vil gerne ligge pres på modstanderen ligeså snart de har bolden.. det har jeg problemer med
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #78: 18 Jul 2011, 08:38 »

Har haft stor succes med denne opstilling:

GK
Back (automatisk)
Back (automatisk)
Central forsvar (defensiv)
Central forsvar (defensiv)
Boldvindende (defensiv)
Playmaker (support)
Bred midtbane (angreb)
Bred midtbane (angreb)
Skarpretter (angreb)
Dybdeliggende angriber (support)

Derudover bruger jeg mine taktiske teorier som jeg har henvist til i min signatur..

Dog har OB specielt to meget store mangler fra spillets start - Langsomme forsvare, og kun Utaka som er målfarlig. I mine øjne er man næsten tvunget til at købe en ny forsvar som erstatning for Håland, da han simpelthen er for langsom. I angrebet mangler man også en ekstra angriber til at score mål, da hverken Nyren, Caca eller Rundstrom er specielt målfarlige. Falk og Kadrii er lidt bedre, men har ikke helt niveauet til toppen af ligaen fra spillets start. Derfor plejer jeg altid at hente en ny angriber og ny forsvar til OB som noget af det første.

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #79: 18 Jul 2011, 09:25 »

Har haft stor succes med denne opstilling:

GK
Back (automatisk)
Back (automatisk)
Central forsvar (defensiv)
Central forsvar (defensiv)
Boldvindende (defensiv)
Playmaker (support)
Bred midtbane (angreb)
Bred midtbane (angreb)
Skarpretter (angreb)
Dybdeliggende angriber (support)

Derudover bruger jeg mine taktiske teorier som jeg har henvist til i min signatur..

Dog har OB specielt to meget store mangler fra spillets start - Langsomme forsvare, og kun Utaka som er målfarlig. I mine øjne er man næsten tvunget til at købe en ny forsvar som erstatning for Håland, da han simpelthen er for langsom. I angrebet mangler man også en ekstra angriber til at score mål, da hverken Nyren, Caca eller Rundstrom er specielt målfarlige. Falk og Kadrii er lidt bedre, men har ikke helt niveauet til toppen af ligaen fra spillets start. Derfor plejer jeg altid at hente en ny angriber og ny forsvar til OB som noget af det første.




Mange tak for hjælpen vil prøve at kigge på det.. får en defensiv midtbane her til vinter som at kan spille i forsvar så ryger håland afhelvede til han er bare ikke god.. kommer tit for an men bare de andre ligger lidt pres på med lidt lange bolde ja så score de.. mega træls...

Har stadig problemer med at give advarelser og bøder.. fik f.eks lige et rødt kort til Troest i min senest kamp. efter kampen var der bare en nyhed hvor der stod følgende: Troest har fået en automatisk 2 dages dages karantæne efter have fået 30 point.. Karantæne vil gælde i alle danske tuneringer.. Det er slet ikke den fane nede i højre hjørne som er i de store ligaer..
Det eneste jeg kan gøre er at sige det var et dumt kort i presse meddelsen.. men andre spiller bliver utilfredse over den manglende diciplin..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #80: 18 Jul 2011, 09:32 »

Næste gang, så gå ind under "interaktion" under spilleren og så "discipliner spilleren"
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #81: 18 Jul 2011, 09:42 »

Næste gang, så gå ind under "interaktion" under spilleren og så "discipliner spilleren"

Ej er det der, det har jeg aldrig lagt mærke til er vant til at det kommer ude i nyheden.. mange tak for hjælpen.. Kunne jeg få dig til at sende en besked til mig med de taktiske terorier og at holde sin taktik succesfuld.. det noget jeg vil se nærmere på nemlig..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #82: 19 Jul 2011, 14:55 »

Er begyndt med et nyt OB spil, hvor jeg vil forsøge at indfører en 4-1-3-2, med stor fokus på tekniske dygtige spillere, og spil i små områder. Dette har krævet en stor omstrukturering i truppen, og endelig kan jeg nu sige at puslespillet er gået op i en større enhed, hvor alle på nær en enkelt ønskespiller blev hentet. Kun Koppinen lykkedes det mig ikke at hente, da han i stedet skiftede til Juventus på en fri transfer

Følgende spillere er dog blevet solgt for at skaffe kapital:
44 mio kr. - Peter Utaka
15 mio. kr. - Gislason
14 mio. kr. - Absalonsen
7.5 mio. kr. - Anders Møller Christensen
5 mio. kr. - Feldballe
2.75 mio. kr. - Håland
lejet ud - Rundström

- Samlet 87.5 mio. kr.

Det har givet mig råd til følgende spillere:
11 mio. kr. - Benny Felihaber (bestyrelsen sørgede for dette køb, derfor den høje pris)
8.5 mio. kr. - Martin Albrechtsen
8 mio. kr. - Mikkel Thygesen
4.75 mio. kr. - Wilfried Niflore
4.25 mio. kr. - Tomas Marek
3.75 mio. kr. - Tor Marius Gromstad
Fri transfers - Jay DeMerit
Lejet - Martin Ericsson

- Samlet 41 millioner kr.

Dette giver mig følgende opstilling:

                     Niflore - Thygesen
  A. Johansson    -   HHA    -  M. Ericsson
                      Djemba-Djemba
Sørensen - Gromstad - Albrecthsen - Ruud
                            Carroll
« Seneste Redigering: 19 Jul 2011, 15:05 af Guldbrand » Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #83: 19 Jul 2011, 18:56 »

Er begyndt med et nyt OB spil, hvor jeg vil forsøge at indfører en 4-1-3-2, med stor fokus på tekniske dygtige spillere, og spil i små områder. Dette har krævet en stor omstrukturering i truppen, og endelig kan jeg nu sige at puslespillet er gået op i en større enhed, hvor alle på nær en enkelt ønskespiller blev hentet. Kun Koppinen lykkedes det mig ikke at hente, da han i stedet skiftede til Juventus på en fri transfer

Følgende spillere er dog blevet solgt for at skaffe kapital:
44 mio kr. - Peter Utaka
15 mio. kr. - Gislason
14 mio. kr. - Absalonsen
7.5 mio. kr. - Anders Møller Christensen
5 mio. kr. - Feldballe
2.75 mio. kr. - Håland
lejet ud - Rundström

- Samlet 87.5 mio. kr.

Det har givet mig råd til følgende spillere:
11 mio. kr. - Benny Felihaber (bestyrelsen sørgede for dette køb, derfor den høje pris)
8.5 mio. kr. - Martin Albrechtsen
8 mio. kr. - Mikkel Thygesen
4.75 mio. kr. - Wilfried Niflore
4.25 mio. kr. - Tomas Marek
3.75 mio. kr. - Tor Marius Gromstad
Fri transfers - Jay DeMerit
Lejet - Martin Ericsson

- Samlet 41 millioner kr.

Dette giver mig følgende opstilling:

                     Niflore - Thygesen
  A. Johansson    -   HHA    -  M. Ericsson
                      Djemba-Djemba
Sørensen - Gromstad - Albrecthsen - Ruud
                            Carroll



Det da et godt hold du har fået stablet sammen, var det i første sæson? jeg fik også købt ham wilfried nilflore men solgte ham i vinter pausen han slog slet ikke igennem...
Men nøj en dårlig økonomi Ob har.. efter første sæson havde jeg 1,2 i lønbudget.. men da jeg fik nyheden om forventet placering i den nye kommende sæson valgte jeg titeludfordre , kom der ingen penge til indkøb og lønbudgettet blev reduceret til 960 tusind.. så bliver det godt nok svært.. har solgt gislason for 10 mio og fik ikke en krone til indkøb.. de er virkelig i krise..
tænker bare om det overhovedet er muligt at få en sund økonomi og kunne skabe en godt hold med rigtig gode spiller.. kunne ellers være fedt...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #84: 19 Jul 2011, 19:03 »

Ja det er første sæson, og ja jeg er også meget godt tilfreds med holdet, og glæder mig til at få skudt sæsonen i gang, hvor jeg håber på succes i alle turneringer, da jeg har fået mig en god bredde i truppen.

Niflore har jeg kun gode erfaringer med, og har også store forventninger til ham i dette spil, så det undre mig at du ikke har kunne få ham til at præstere...   Ubeslutsom

Angående økonomien, så går der desværre nogle sæsoner før man kommer ovenpå igen. Men et salg af Utaka og Champions League deltagelse kan gøre meget. Men den dårlige økonomi har også været en af hovedårsagerne til at jeg allerede nu har lavet denne omstrukturering, da det simpelthen ikke ville være muligt senere hen i spillet. Men heldigvis har jeg skabt et plus på kontoen med de mange salg, så jeg er egentlig ret fortrøstningsfuld omkring økonomien, selvom der er en meget stor gæld der skal betales af på. 
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #85: 19 Jul 2011, 19:35 »

Ja det er første sæson, og ja jeg er også meget godt tilfreds med holdet, og glæder mig til at få skudt sæsonen i gang, hvor jeg håber på succes i alle turneringer, da jeg har fået mig en god bredde i truppen.

Niflore har jeg kun gode erfaringer med, og har også store forventninger til ham i dette spil, så det undre mig at du ikke har kunne få ham til at præstere...   Ubeslutsom

Angående økonomien, så går der desværre nogle sæsoner før man kommer ovenpå igen. Men et salg af Utaka og Champions League deltagelse kan gøre meget. Men den dårlige økonomi har også været en af hovedårsagerne til at jeg allerede nu har lavet denne omstrukturering, da det simpelthen ikke ville være muligt senere hen i spillet. Men heldigvis har jeg skabt et plus på kontoen med de mange salg, så jeg er egentlig ret fortrøstningsfuld omkring økonomien, selvom der er en meget stor gæld der skal betales af på. 

Ja jeg ville nu også ønske jeg havde rustet mig lidt bedre, i hvert fald bare i forsvaret for der har jeg ikke nogle vildt gode.. men gik ud af første sæson med overskud så det da positivt.. så de næste år handler det om overlevelse og spille et godt hold sammen..
har ellers et par forsvare jeg kunne få på fri transfer men som nøglespiller kan jeg gi 9000 kr om ugen.. så tiltrækker mig ikke de rigtig spiller..  Skuffet
men lad mig endelig høre hvordan de spil går.. jeg har spillet 2 kampe i den nye sæson 4 point.. nu kommer kvallen til europa league..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #86: 19 Jul 2011, 19:41 »

Mener faktisk at både Høegh og Kasper Larsen begge bliver to udmærket forsvarsspillere, så måske du skulle forsøge at satse på dem..?

Men ellers må du jo skille dig af med dine løntunge spillere, så du får råd til nye forstærkninger. Rundstrøm er slet ikke sin løn værd, og Utaka bør man også sælge inden han løber fri af sin kontrakt. Ham kan man også snildt tjene et sted mellem 40-65 millioner kr. for. Mener at jeg tidligere har solgt ham for 62.5 millioner kr. efter første sæson.

Men ellers er det bare konstant at holde øje med transfermarkedet, og specielt hvis kontrakter der er ved at løbe ud, og så forsøge sig den vej ved at få nogle nye forstærkninger.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #87: 19 Jul 2011, 21:01 »

Mener faktisk at både Høegh og Kasper Larsen begge bliver to udmærket forsvarsspillere, så måske du skulle forsøge at satse på dem..?

Men ellers må du jo skille dig af med dine løntunge spillere, så du får råd til nye forstærkninger. Rundstrøm er slet ikke sin løn værd, og Utaka bør man også sælge inden han løber fri af sin kontrakt. Ham kan man også snildt tjene et sted mellem 40-65 millioner kr. for. Mener at jeg tidligere har solgt ham for 62.5 millioner kr. efter første sæson.

Men ellers er det bare konstant at holde øje med transfermarkedet, og specielt hvis kontrakter der er ved at løbe ud, og så forsøge sig den vej ved at få nogle nye forstærkninger.

Høegh er allerede min bedste forsvar.. rigtig god og stabil og stiger méget.. har solgt en del spiller og fik da også nogle okay i første sæson.. nu skal jeg bare ha forstærket mit midterforsvar.. men kunne være jeg skulle sælge utaka. der er bare ingen der har budt på ham endnu.. og de byder altid kun spillernes værdi.. det jeg lidt træt af
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #88: 19 Jul 2011, 21:18 »

Har rykket både kasper larsen og oliver larsen op nu.. havde ikke lige opdaget de 2 spiller.. så nu er mit problem løst.. så nu skal jeg ha solgt nogle af de gamle løntunge
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #89: 19 Jul 2011, 22:05 »

Har du et SS af Høegh..? Ved ikke helt selv hvor meget jeg skal satse på ham endnu. Tror mere på Kasper Larsen. Men lige med Utaka tror jeg godt du kan få mere end hvad han er værd. plejer selv at sætte ham til salg for 62.5 mio. kr. og så plejer klubberne at byde lidt under dette.. (44 mio. i mit save, men det er også ved spillets start)

Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010