home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Talent udvikling i jeres klub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Talent udvikling i jeres klub  (Læst 10821 gange)
Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #15: 11 Nov 2010, 19:57 »

Jeg plejer at skide højt og helligt på mit ungdomshold. Hvis jeg får en god u-spiller op på ungdomsholdet (min. 3 stjerner i potentielle evner), så bliver han smidt op på førsteholdet med det samme. Det samme gør de talenter jeg køber i alderen 15-17 år. De SKAL være i 1. holds truppen. Jeg har ikke på noget tidspunkt set en spiller i min u-trup blive en stjerne der. De bliver stjerner ved at få kampe på 1. holdet. Jeg har adskillige gange haft spillere der er gået direkte fra vidunderdrenge til verdensklassespille re når de fyldte 21 år. Talenter skal have spilletid på højeste niveau. Ellers ender de som evighedstalenter.

Men hvis du vil bruge U-holdet så gør det, og det er da også sjovest hvis det virker. Jeg har bare ALDRIG haft succes med u-holdet lige gyldig hvor gode/dyre trænere du har gående der.
Er tildels enig med dig, dog kan jeg godt lide når mit U-hold fungere, og kan levere en spiller eller to til 1 holdet, dog har jeg det som dig, kommer der et kæmpe talent til mit hold, så er han også på førsteholdet med det samme, og gerne på bænken, om det så kræver jeg må sælge en, så gør jeg det.
Logged

[Min signatur er for stor]

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #16: 12 Nov 2010, 14:14 »

Jeg plejer at skide højt og helligt på mit ungdomshold. Hvis jeg får en god u-spiller op på ungdomsholdet (min. 3 stjerner i potentielle evner), så bliver han smidt op på førsteholdet med det samme. Det samme gør de talenter jeg køber i alderen 15-17 år. De SKAL være i 1. holds truppen. Jeg har ikke på noget tidspunkt set en spiller i min u-trup blive en stjerne der. De bliver stjerner ved at få kampe på 1. holdet. Jeg har adskillige gange haft spillere der er gået direkte fra vidunderdrenge til verdensklassespille re når de fyldte 21 år. Talenter skal have spilletid på højeste niveau. Ellers ender de som evighedstalenter.

Men hvis du vil bruge U-holdet så gør det, og det er da også sjovest hvis det virker. Jeg har bare ALDRIG haft succes med u-holdet lige gyldig hvor gode/dyre trænere du har gående der.
Dér er jeg nu ikke enig - hvis de har talentet (potentialet), så skal de nok nå et fint niveau via ungdomsholdet. Jeg vil dog give dig ret i de stiger bedst i skills, når de får kampe på førsteholdet. Har spildt mange talenter i tidens løb, men min overbevisning må være de ikke helt har haft potentialet ift hvor god jeg (+scouts) ratede ham til.
Logged

Varto
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #17: 14 Nov 2010, 18:50 »

Nogle der kan nævne nogle gode talent spejdere man kan hente til Super ligaen ? Opstemt
Logged

Liverpool FC YNWA <3

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #18: 16 Nov 2010, 10:09 »

Nogle der kan nævne nogle gode talent spejdere man kan hente til Super ligaen ? Opstemt

Gå ind under søgefunktionen, og så sæt kravene til min 15 i de 2 spejdertal. Så marker at du kan skal søge efter spejdere der vil til din klub. Så kan du finde de bedste.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

fyttefytte
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #19: 16 Nov 2010, 10:34 »

Gå ind under søgefunktionen, og så sæt kravene til min 15 i de 2 spejdertal. Så marker at du kan skal søge efter spejdere der vil til din klub. Så kan du finde de bedste.

jeg har li prøvet, og ved altså ikke hvordan man gør.
Logged

Mit nuværende St.Pauli spil
Antal sæson - 4
Bundesliga - 1
Tyske pokaltunering - 0
Tysk super cup - 1
Champions League - 0
Euro League - 0
VM klubhold - 0
Europæisk Supercup  - 0

Stadion: Millerntor-stadion
Klubværdi: 5,21 mia (gæld fra lån: 157 mio)

Leviathan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #20: 16 Nov 2010, 11:04 »

lægger meget vægt på at tidligt i mit spil få nogle talenter der kan køre ind i start opstillingen og når jeg har det jeg skal have begynder jeg at kigge på at finde spillere der max er 18 år også smide dem på mit U-hold og reserve holdet også når de er omkring 19-20 skal de have mulighed for at teste sig på førsteholdet i kampe mod svage hold som i cup turneringer eller de meget svage i ligaen.

Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #21: 16 Nov 2010, 12:39 »

jeg har li prøvet, og ved altså ikke hvordan man gør.

Har du aldrig spillet FM før?

Jeg har svært med at guide dig igennem mens jeg er på job.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #22: 22 Sep 2011, 21:44 »

Hvad kigger i efter når i henter en 14,15 eller 16 årig.
Er det mest Fysiske-, Mentale- eller Tekniske egenskaber/færdigheder?
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #23: 22 Sep 2011, 21:51 »

Tekniske. For de fysiske og mentale stats er jo nogle der stiger med alderen.. Ligesom virkeligheden..
En spiller der er 25 år, er forhåbenlig hurtigere og stærkere end en 15 årig.
Det samme gælder med mentale stats.
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #24: 22 Sep 2011, 22:11 »

Hvis talentet er stort nok er det, som der er flere der nævner, bar ind på førsteholdet for at modne spilleren og få fuldt udbytte af potentialet... Men hvis jeg er lidt i tvivl vælger jeg at give dem ½-1 år på ungdomsholdet, som jeg søger at styre på samme måde som førsteholdet... for så kan de springe direkte fra u-holdet og ind i startopstillingen, dog oftest i pokalkampe til at begynde med... Men med vejledning, gode trænere og gode træningsskemaer kommer man meget langt...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #25: 22 Sep 2011, 23:09 »

Jeg omlægger faktisk mere eller mindre hele klubben til talentudvikling. For spillere i alle aldre vel at mærke. Allerførst skal alt overflødigt fyld skæres væk. Er spilleren ikke god nok eller har han ikke potentialet til at blive god nok, så har han ikke noget at gøre i min klub, så må han ud. Sælges hvis det kan lade sig gøre, hvis ikke må kontrakten annulleres. Spillere der ikke er gode nok, tager bare spilletid fra dem som er gode nok.

Næste skridt er at tømme reserveholdet helt, og flytte spillerne enten på førsteholdet eller ungdomsholdet. På den måde sikrer jeg, at spillerne får så meget kamptræning som muligt. Spillerne på ungdomsholdet spiller ungdomskampe og reserveholdskampe, og spillerne på førsteholdet spiller førsteholdskampe og reserveholdskampe. Alle spillere skal være i kampform. Spillere der ikke er i kampform, når man er en måneds tid eller to inde i sæsonen, er reelt bare unødvendigt fyld. Har de potentialet til en dag at blive gode nok til førsteholdet, må spilletiden sikres ved at leje spilleren ud, alternativet er at sælge ham, han udvikler sig i hvert fald ikke, hvis ikke han spiller. Er det ikke en ungdomsspiller, så er der ikke rigtig nogen vej udenom at sælge ham.

For at sikre god talentudvikling, mener jeg også det er vigtigt, at have rutinerede spillere i truppen. Jeg benytter mig så meget som muligt at mentorer, for at modne de unge spillere, og selvfølgelig for at få deres determination (det hedder vist målrettethed eller noget i den stil på Dansk) op.

Scoutingen gør jeg også meget ud af. Jeg ansætter så mange scouts, som bestyrelsen overhovedet vil tillade. Jeg sender de fleste ud til diverse ungdomsturneringer, mens jeg sætter min bedste scout på world (så han også kan finde lidt), men vigtigere endnu, så så får han til opgave, at scoute alle de spillere, som de øvrige scouts anbefaler (gerne over et par kampe, så han måske lige får øje på endnu en spiller eller to). På den måde opnår jeg en ensartet scouting.

Og så er jeg i øvrigt ikke fedtet, når der skal signes talenter. Hvis man vil have de bedste af den slags, så må man altså til lommen.

Trænerne skal der heller ikke spares på. Og træningsprogrammern e skal der selvfølgelig også lige bruges en del tid på lige at få på plads.

Og så opgraderer jeg trænings- og ungdomsfacilitetern e så meget som bestyrelsen og økonomien tillader.

I mit Foggia spil har jeg ind til videre kun kørt efter ovenstående i et par sæsoner, men resultaterne er allerede til at tage at føle på. Jeg havde store problemer, efter to oprykninger i streg i de to første sæsoner. Jeg kæmpede nede omkring stregen i de første to sæsoner i Serie A. Men efter den første sæson, indførte jeg ovenstående system. Fyrede en stor del af transferbudgettet af på talenter. Det gav ingen øjeblikkelig effekt, den første sæson med systemet, lå jeg stadig og rodede rundt nede omkring nedrykningsstregen, men jeg kunne se talenterne udviklede sig, så jeg holdt fast. Nu er jeg så lige knap halvvejs i min tredje sæson i Serie A, og ligger på en øjeblikkelig fjerdeplads med et hold der er en sund kombination af talenter og rutinerede spillere. I en større klub, med flere ressourcer, ville man ganske givet kunne få endnu mere ud af en sådan omlægning.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #26: 23 Sep 2011, 17:10 »

Har du opbygget din klub efter denne guide DNE? Smiley Har personligt fået meget inspiration til hvordan jeg opbygger min klub efter at have læst denne guide. Er begyndt at gøre rigtigt meget ud af hvordan min klub er sat sammen og talentarbejdet. Det skal gerne være sådan at der er en nem vej for talenterne til førsteholdet. Dvs. at alle mine hold spiller efter samme taktik, samtidig med at talenterne får spilletid sammen med de førsteholdsspillere der ikke er i form på reserveholdet, samt lidt erfaring i cup-kampene. Derudover benytter jeg mig også rigtigt meget at tutoring.
Jeg sørger for at spillerne i klubben alle er i kampform og har en høj morale, samt de gerne må have hinanden på favoritpersonale. Som i ved giver bedre selvtillid bedre resultater Wink
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #27: 23 Sep 2011, 18:30 »

Den guide var helt klart en stor inspiration. Jeg har ikke fulgt den slavisk, men jeg fik mange gode ideer og aha oplevelser af at læse den. Den vigtigste erkendelse var nok, det der med at se helheden i det. At talentudvikling ikke kun drejer sig om de unge spillere, men i høj grad også af de ældre spillere man har i klubben, og vigtigheden i ikke at have for mange spillere i klubben.
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling i jeres klub
« Svar #28: 23 Sep 2011, 21:49 »

Jeg har bygget godt på talentudviklingen i min nuværende klub OB..

Og nu har jeg endelig fået mit første store talent igennem ungdomsakademiet..

Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010