Kantspillerne kan have disse roller:
Inderste Angriber: Cristiano Ronaldo typen. Søger ind i banen fremfor at blive ude ved kanten og gå til baglinjen.
Vigtige stats: Afslutning, langskud, dribling, beslutninger, acceleration og hurtighed.
Eksempler på spiller: C. Ronaldo.
Kantspiller: Går forbi sin direkte modstander og slår indlæg fra baglinjen. Skal bruge dribling og hurtighed for at kunne gøre dette.
Vigtigste stats: Indlæg, dribling, acceleration, hurtighed, førsteberøring, flair og adræthed.
Eksempel på spiller: Aaron Lennon
Avanceret playmaker: En blanding af kantspilleren og den inderste angriber. Dribler spillere, går til baglinjen og slår
indlæg, trækker ind i banen og lægger op til mål.
Vigtigste stats: Afleveringer, førsteberøring, teknik, langskud, flair, udholdenhed, beslutninger, kreativitet.
Eksempel på spiller: Lionel Messi
Bred midtbanespiller: Kan ikke gå forbi sin direkte modspiller, men er god til at igangsætte angreb, slå dybe stikninger og lave fantastiske indlæg.
Vigtigste stats: Indlæg, udholdendhed, afleveringer, arbejdsstyrke og målrettethed.
Eksempel på spiller: David Beckham
Defensiv wing: Ligesom kantspilleren, men fokuserer mere på det defensive.
Vigtigste stats: Dribling, indlæg, tackling, arbejdsstyrke, hurtighed og udholdenhed.
Eksempel på spiller: Park Ji Sung
Dette er et mix af Taktiske teorier '10 og rollernes stats inde i spillet. Det virker, for mig, bedst hvis man vælger rollen afhængig af spilleren. Spiller lige nu med FCK, og selvom jeg normalt spiller med Vingaard, Grønkjær og Bolaños som kantspillere (med succes), skifter jeg til bred midtbanespiller når Bergvold skal på banen
Han virker ikke som kantspiller.