home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or  (Læst 41743 gange)
SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #150: 24 Jan 2011, 20:14 »

For lige at tilføje til den med de defensive spillere, så må man sige at når man kigger tilbage i tiden og kigger på nogle forsvarslegender, som ikke har vundet denne pris, er det jo også tydeligt at det er de offensive aspekter der afgør det hele.
Nu er jeg selv farvet milan fan, men at en spiller som maldini ikke er kåret til andet end "årets forsvarer" osv. synes jeg da er helt henne i skoven. Beckenbauer, Baresi osv.. Ja selv en målmand som Buffon har aldrig vundet denne pris, og med de ting han det seneste årti præsterede, er det da et eller andet sted næsten forrykt.

Men når alt kommer til alt, så ser vi jo ikke Xavis små løb, forsvarspillerne der dirigerer eller målmanden der styrer forsvaret med kyshånd, vi ser de offensive kræfter, når de dribler mand efter mand..

Hen over de seneste ti år, synes jeg egentlig også det er utroligt Pirlo ikke har vundet noget, eller været i top 3 - så vidt jeg husker.
Før Xavi tog over som kongen over spilfordelerne, blev nærmest alt Pirlo berørte omsat til guldbolde..

Synes i øvrigt Xavi havde fortjent prisen, han får nok ikke mange flere chancer for den, og hans sidste to år har jo været helt perfekte..
Logged


blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #151: 01 Nov 2011, 08:57 »

Jeg låner lige tråden her.
Men jeg kan ikke andet end grine af den nye nominering:

http://www.bold.dk/nyt/23-spillere-nomineret-til-Ballon-dOr

Hvor er spillere som Falcao og RVP ? Og mange andre !
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #152: 01 Nov 2011, 09:02 »

Hvad laver Abidal på den liste??
Logged


JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #153: 01 Nov 2011, 09:04 »

Jeg låner lige tråden her.
Men jeg kan ikke andet end grine af den nye nominering:

http://www.bold.dk/nyt/23-spillere-nomineret-til-Ballon-dOr

Hvor er spillere som Falcao og RVP ? Og mange andre !
Det er vel som det altid har været. Real Madrid og Barca.. Som de to du nævner, kan jeg b. la. nævne Mario Gomez!
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Skipper
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #154: 01 Nov 2011, 09:06 »

Hvad laver Abidal på den liste??

Udover at han er en af de bedste forsvarsspillere i verdenen? fordi han er den eneste stabile mand i Barcelona forsvar nu hvor Pique er skadet?

Jeg undrer mig mest over Forlan, han gjorde det fantastisk til VM og sæsonen før det, men har han gjort noget specielt her på det seneste? Må indrømme jeg ikke har set ham i Inter
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #155: 01 Nov 2011, 09:28 »

Hvad laver Abidal på den liste??
Du undrer dig over Abidal, men det er vel straks værre med Benzema? Udover den seneste måneds tid, hvor han har scoret de mål, som der bliver forventet, så har han vel reelt ikke været af en klasse, som gør at han burde være foran især Falcao.

Abidal derimod har haft en stor andel i Barcelonas succes i form af sin hurtighed og fysisk styrke i defensiven..
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #156: 01 Nov 2011, 09:44 »

Jaja jeg synes da os han har spillet godt, men blandt de 23bedste spillere & i top 3 over bedste forsvare?
Logged


blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #157: 01 Nov 2011, 10:23 »

Den spiller jeg er mest rystet over ikke er der, er Robin van Persie !
29 mål alene i PL i 2011, det alene burde give en plads på listen !

En som jeg også virkelig synes bliver overset i alle henseender er Di Natale
Manden er topscorer, eller tæt på, HVERT år i Serie A.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #158: 01 Nov 2011, 10:24 »

Men i aller sidste ende er der ligemeget for man ved jo godt hvordan top 3 ender, eller i hvert fald top 2.
Logged


blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #159: 01 Nov 2011, 10:29 »

Men i aller sidste ende er der ligemeget for man ved jo godt hvordan top 3 ender, eller i hvert fald top 2.

Præcis.
Men derfor er det stadig bullshit at lave sådan en liste.

I øvrigt har jeg hørt at FIFA nu er gået ind i sagen.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #160: 01 Nov 2011, 13:16 »

Ikke at jeg tror han vinder, men hvor er det fortjent at Suarez er på listen over nominerede.. Stort tillykke til Liverpools geniale troldmand Thumbs Up..

Men Messi vinder vel som sædvanligt, han har jo vundet mesterskab og CL, og fortsætter bare med at garne kasser ind Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #161: 01 Nov 2011, 13:41 »

Er jeg i øvrigt den eneste der undrer mig over at Neymar er med? Han har jo intet bevist i international fodbold.. Han har været god i den brasilianske liga og hurra for det, men det er der sgu mange som har prøvet før ham.. I mine øjne skal man have præsteret i europæisk fodbold, før man kan komme på tale til sådan en pris..

Han er kun med pga sit hypede navn.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #162: 01 Nov 2011, 13:45 »

Hov, hov. Jeg er bestemt ikke hypet, kære VK! Skuffet

Hvorfor skal jeg vise noget i Europa?

Edit: Men ja. Debatten er i og for sig også ligegyldig, når det i sidste ende bliver Messi, der vinder - som altid  Forseglede Læber
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #163: 01 Nov 2011, 13:46 »

Hvad er det jeg skriver.. Mente naturligvis " Man skal vise noget i Fifa" Kys Cool
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or
« Svar #164: 01 Nov 2011, 13:47 »

Er jeg i øvrigt den eneste der undrer mig over at Neymar er med? Han har jo intet bevist i international fodbold.. Han har været god i den brasilianske liga og hurra for det, men det er der sgu mange som har prøvet før ham.. I mine øjne skal man have præsteret i europæisk fodbold, før man kan komme på tale til sådan en pris..

Han er kun med pga sit hypede navn.

Jeg er helt enig Thumbs Up

Og så tror jeg på at Messi nupper den.. kan ikke se andre på listen, der kan true den lille argentinsk-catalanske troldmand, som jo ellers har været i "scoringskrise"  crazy
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010