home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 491 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt  (Læst 6455 gange)
Svend Rugaard
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« : 02 Okt 2005, 08:01 »

Jeg har netop "gennemført" FM 2006 Gold Demoen med Brøndby IF, og jeg må indrømme spillet virkede temmeligt let, men det er jo det sædvanlige med en Gold Demo synes jeg efterhånden, så udkommer der et par patche som gøre AI klogere og man kan derfor ikke bruge samme taktik som man gjorde da Gold Demoen udkom, som jeg mener er ret irreterende, specielt fordi man sku bruger meget tid på den og netop bruger demoen til at finde ud af hvad og hvordan man skal spille.

Ihvertfald kunne være sjov at se om andre har klaret det så "godt" som jeg nu har gjort med BIF, evt med andre hold gerne storhold som småhold, netop for at sammenligne om jeg måske bare har været heldig og de 3-4 timers forarbejde jeg har brugt før jeg overhovedet spillede første kamp har givet pote.

Først vil jeg vise mine manager stats, jeg synes de er ganske imponerende, men igen jeg ser dem ikke som de ultimative specielt fordi jeg ikke har noget at sammenligne med.



Her kommer mit hold



Her er slutstillingen i Uefa Cuppen noget som jeg er ganske overrasket over .. Udesejre over Monaco og Deportivo , var bla. bagud med 2-0 til Monaco men præsterede alligevel at vinde 2-3 .. Sidste kamp mod GAK blev 0-0 hvor både Per Nielsen og en GAK spiller brændte et straffespark (Noget som jeg iøvrigt mener kommer temmeligt ofte, Per Nielsen har scoret alle sine mål på Straffespark og har faktisk brændt 4 og betragtning af jeg kun har spillet 35 kampe er 10-12 straffe meget)




Så stillingen i Superligaen som den ser ud lige nu i vinterpausen.



Og til sidst men ikke mindst Royal League



Hvad mener i .. skal man betragte disse resultater og stillinger som flot eller skal man betragte det som der mangler en patch der gør AI klogere .. Det skal siges denne taktik er den helt samme jeg brugte i FM 2005 dog med lidt ændringer pga Time Wasting bla og Swap With ikke var en funktion i FM 2005.

Yderligere har jeg ladet mig fortælle Kim Christensen ikke scorede hos Sunbao , OVERHOVEDET, men jeg har fået ham til det ..
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #1: 02 Okt 2005, 10:04 »

Jeg synes at det er en flot præstation af dig. :-)
Jeg prøvede at spille i OB, men der var dog hellere ikke noget forarbejde, så det var måske derfor jeg var nødt til at skifte taktik adskellige gange. Nu er jeg ikke så god til at bruge så meget tid på holdet før jeg trykker continue 1. gang, derfor spørger jeg dig om du kan give nogle tips til hvad ville være godt at kigge på, idet at jeg tror at måske er en af tingene for at du har fået tingene til at køre ordentligt. :-D
Men som de siger i reklamerne, det er en OMMER, for det går da ikke at jeg er så dårlig i OB. :-) Blev vist nr. 6. hehe
I mit 2. spil med AB 70 lå jeg nr. 6 ved  januar. Det er jeg meget slut over, slog BIF II 1-0 og spillede 3-3 med dem også, og de havde bl.a. Lorentzen, Dan Anton, Kildentoft, Zaza og Bagger med.  Thumbs Up

Men jeg må erkende at jeg synes at det er tilpas svært i demoen, hehe. Men det kan da være at det bare er mig. Hvad siger I andre?
Logged

Svend Rugaard
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #2: 02 Okt 2005, 10:20 »

Det først jeg gør som jeg altid har gjort er jeg ser hvillken type spillere jeg har .. det problem er ikke så svært igen med BIF da man kender dem .. fra FM 2005, man skal bare lige have tjekket evt tiltilkommet folk og se hvad deres svagheder er og styrker og det er jo blevet lettere nu i den oversigt hvor man kan se hvilken plads de pågældende spiller klare sig bedst på ..

Når det er klaret, sørger jeg for at have en trup på 18-20 stykker fra start ihvertfald og blandt dem har jeg så været en tur påreserve holdet og u holdet for at se hvilken typer jeg har der kan overtage de pladser som backup med det samme i tilfælde af skader .. og dem rykker jeg så op .,. så justere jeg alle player instructions efter "Starting Eleven" som jeg betragter som grundstammen og bruger deres styrker og svagheder at gå efter når de får deres instruktioner, ser f.eks på om fløjene er bedst til indlæg, driblinger, deres pace osv .. og så får de personlige instruktioner efter ligepræcis det og de ter så det de som udgangs punkt skal starte med , at der så kommer ændringer i løbet af kampene er jo så det, men det er altid nødvendigt. F.eks satte jeg Skoubo og Elmander som Target Man, og valgte at spille med Target mand, og afhængig af forsvaret jeg var oppe i mod sørge jeg for den enten faldt til hovedet som Skoubo er bedst til eller til foden som Elmander vil kunne håndtere .. osv osv .. håber du forstår grundtrækkene.

Men takker da for du synes det er godt resultat, til trods for jeg er BIF, men som man kan se i min trup har jeg faktisk ikke rigtigt købt nogen ud over Raboczki fra FCK som jeg fik til 100.000 noget af et scoop for en målmand af hans kaliber han er trods alt en af de bedre i superligaen.
Logged


AH
Gæst
 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #3: 02 Okt 2005, 10:23 »

Jeg har ikke selv prøvet demoen, og derfor kan jeg ikke rigtig udtale mig om sværhedsgraden. Men hvad jeg har hørt rundt omkring, så er den vist tilpas svær, og derfor synes jeg det er en rigtig flot præstation af dig. Når Elmander og Skoubo bomber, så kan det jo heller ikke gå helt galt Smiley

Når man bliver nummer 1 i sin UEFA cup pulje i første sæson, så har man vist også gjort et godt stykke arbejde. Personligt er jeg ikke den bedste til at lave et stort forarbejde, men her er da et godt eksempel på, at det virker.
Logged

Svend Rugaard
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #4: 02 Okt 2005, 10:33 »

Og glem ikke Kim Christensen .. Cool
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #5: 02 Okt 2005, 10:35 »

Det først jeg gør som jeg altid har gjort er jeg ser hvillken type spillere jeg har .. det problem er ikke så svært igen med BIF da man kender dem .. fra FM 2005, man skal bare lige have tjekket evt tiltilkommet folk og se hvad deres svagheder er og styrker og det er jo blevet lettere nu i den oversigt hvor man kan se hvilken plads de pågældende spiller klare sig bedst på ..

Når det er klaret, sørger jeg for at have en trup på 18-20 stykker fra start ihvertfald og blandt dem har jeg så været en tur påreserve holdet og u holdet for at se hvilken typer jeg har der kan overtage de pladser som backup med det samme i tilfælde af skader .. og dem rykker jeg så op .,. så justere jeg alle player instructions efter "Starting Eleven" som jeg betragter som grundstammen og bruger deres styrker og svagheder at gå efter når de får deres instruktioner, ser f.eks på om fløjene er bedst til indlæg, driblinger, deres pace osv .. og så får de personlige instruktioner efter ligepræcis det og de ter så det de som udgangs punkt skal starte med , at der så kommer ændringer i løbet af kampene er jo så det, men det er altid nødvendigt. F.eks satte jeg Skoubo og Elmander som Target Man, og valgte at spille med Target mand, og afhængig af forsvaret jeg var oppe i mod sørge jeg for den enten faldt til hovedet som Skoubo er bedst til eller til foden som Elmander vil kunne håndtere .. osv osv .. håber du forstår grundtrækkene.

Men takker da for du synes det er godt resultat, til trods for jeg er BIF, men som man kan se i min trup har jeg faktisk ikke rigtigt købt nogen ud over Raboczki fra FCK som jeg fik til 100.000 noget af et scoop for en målmand af hans kaliber han er trods alt en af de bedre i superligaen.
Cool, har lige et spørgsmål - hvad gør du med mentality? Sætter den på attacking for angriberne og de offensive folk, og normal for backsene og defensiv for midterforsvarerne og evt defensive midtbane eller hvordan?
Logged

AH
Gæst
 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #6: 02 Okt 2005, 10:37 »

Og glem ikke Kim Christensen .. Cool

Nårh ja.. Ham havde jeg sgu lige overset Peace
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder
« Svar #7: 02 Okt 2005, 10:39 »

Nårh ja.. Ham havde jeg sgu lige overset Peace

Ja.. Det er jo meget nemt at glemme de BIF-spillere Grin.

Men flot præstation Svend Rugaard Wink.
Logged

Svend Rugaard
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #8: 02 Okt 2005, 10:41 »

Cool, har lige et spørgsmål - hvad gør du med mentality? Sætter den på attacking for angriberne og de offensive folk, og normal for backsene og defensiv for midterforsvarerne og evt defensive midtbane eller hvordan?


Sætter faktisk den lidt over midten for backsene så det er tættest på den offensive ... wingsene sætter jeg også lidt over har ingen på defensiv ud over den defensive midtbane han er sat lidt under .. og så har jeg sat min Offensive midtbane til offensiv men kun halv mellem "normal" og "offensiv" .. yderligere har jeg også sat wingsene til at gå til baglinjen for at ligge bolden ind over ..

Logged


Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter, kunne vi sammenligne de første 6 måneder
« Svar #9: 05 Okt 2005, 22:09 »

Her er så mine screenshots efter de første 6 mdr.










Logged

Svend Rugaard
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #10: 06 Okt 2005, 01:44 »

Det er ganske flot klaret , men synes du fik nogen hug i Uefaen da  Shockeret

Dog synes jeg hvis vi kigger på vores manager tal de er meget "ens" tænker på målscore osv .. faktisk utroligt, og samme med stillingen i suppen, dog er Esbjerg helt til rotterne hos dig, mens de derimod er lige i røven hos mig , egentlig ret interresant der er så meget forskel, og det er så der jeg tænker hvad er det lige forskellen er , specielt fordi meget af det andet ser meget ens ud. Dog har du fået 2 røde kort, hvorimod jeg ikke har fået nogen endnu.

Og Royal League, er puljerne ENS, noget der må være lagt ind i spillet umiddelbart, men vi føldes også NOGENLUNDE af angående topscore dog har elmander scoret lidt flere mål hos dig end hos mig Smiley

Dette mener jeg giver noget stof til eftertanke i helhed .. jeg mener .. er det nærmest indkodet BIF og Elmander skal spille sådan i første runde ? ..
Logged


Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder evt
« Svar #11: 06 Okt 2005, 07:55 »

Det er ganske flot klaret , men synes du fik nogen hug i Uefaen da  Shockeret

Dog synes jeg hvis vi kigger på vores manager tal de er meget "ens" tænker på målscore osv .. faktisk utroligt, og samme med stillingen i suppen, dog er Esbjerg helt til rotterne hos dig, mens de derimod er lige i røven hos mig , egentlig ret interresant der er så meget forskel, og det er så der jeg tænker hvad er det lige forskellen er , specielt fordi meget af det andet ser meget ens ud. Dog har du fået 2 røde kort, hvorimod jeg ikke har fået nogen endnu.

Og Royal League, er puljerne ENS, noget der må være lagt ind i spillet umiddelbart, men vi føldes også NOGENLUNDE af angående topscore dog har elmander scoret lidt flere mål hos dig end hos mig Smiley

Dette mener jeg giver noget stof til eftertanke i helhed .. jeg mener .. er det nærmest indkodet BIF og Elmander skal spille sådan i første runde ? ..

Du har ret i, at vores spil ser meget ens ud - udover at jeg har fået stryg i UEFA'en... (Spillede hjemmekampen mod Espanyol med 2. holdet, for at spare en del trætte/skadede spillere. Det samme gjorde jeg i hjemmekampen mod Viking i RL)

Tror det er lidt søgt, at det skulle være indkodet, hvordan BIF/Elmander mf. skulle være indkodet. Elmander synes jeg overstråler alle i ligaen og måske er det derfor, at han går igen som topscorer.
Men det har vel også bare noget, at gøre med, at vi ikke er helt grønne i fm-sammenhæng og derfor kan give spillerne og holdet de instrukser, som er bedst for dem.
Men ja, har vundet en enkelt kamp mere end dig og scoret nole flere mål i SAS-ligane, hvorimod, du har vundet en mere end mig I RL og scoret flere kasser der.

Tror ikke på, at noget skulle være programmeret ind i spillet på forhånd  Huh
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder
« Svar #12: 06 Okt 2005, 11:26 »

Jeg har valgt at droppe demoen, da jeg mener det er for let Smiley
Selvfølgelig har de gjort det for at sælge det, men jeg bliver ved FM2005, indtil den endelige udgaver kommer Smiley

Men, så skal der også spilles løs Smiley

Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder
« Svar #13: 06 Okt 2005, 11:48 »

Jeg har valgt at droppe demoen, da jeg mener det er for let Smiley
Selvfølgelig har de gjort det for at sælge det, men jeg bliver ved FM2005, indtil den endelige udgaver kommer Smiley

Men, så skal der også spilles løs Smiley



Hvorfor tror du at det er nemmere at sælge et spil, som er let?
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Mens vi venter på fm 2006 udkommer, kunne vi sammenligne de første 6 måneder
« Svar #14: 06 Okt 2005, 11:52 »

Tror jeg skam heller ikke det er..

Men både i FIFA, og i FM har de gjort det de sidste to år, i demoen. Og Fifa, mener jeg, at have afsløret, at det var fordi de mente det var lettere at sælge hvis man ikke troede man var elendig Smiley

Så jeg går da udfra det er derfor Smiley
« Seneste Redigering: 06 Okt 2005, 11:54 af JosepGuardiola » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010