Okay, nyt spil eftersom jeg helt overfyldte min trup med lottokuponer og havde haft 37 spillere gennem svingdøren, inden for 13 måneder.
Har sat en regel der hedder maks 4 spillere ind i A truppen pr vindue - dog aldrig mere end 4 over hvad der bliver solgt, ydermere tillader jeg mig selv at købe 1 spiller, for hver gang bestyrelsen går mig i bedene og acceptere bud på mine spillere, ungdomstalenter derfor ikke inkluderet, med mindre de er påregnet en plads i A truppen.
Derfor er der ny i denne sæson, købt 4 spillere, og et ungdomstalent.
Og inden nogen pointere det, så ja, jeg kan godt se at mit valg af målmands indkøb og tidligere kommentar om brugen af penge på pladsen, ikke helt stemmer overens med hinanden, men jeg havde placeret reglen om max 4 spillere, og uddybede den med max 1 udlænding pr. vindue, og jeg ville gerne have Verratti på holdkortet, tror fast på han kommer til at tjene mig kassen, og en europæisk pokal.
Ind:Jim Larsen - 6.5 Mio. Silkeborg.
Danny Olsen - 5.25 Mio. FC Midtjylland.
Anders Lindegaard - 6.5 Mio. Aalesund.
Marco Verratti - 4.25 Mio. Pescara.
Til ungdomsholdet:Mathias Rosenørn - fri transfer, Esbjerg.
Køb i alt: 22 Mio.
Ud: Mikkel Bischoff - 4 Mio. Paris Saint-Germain.
Peter Madsen - 1 Mio. Hibernian, betaler dog 37k om ugen til hans tidligere kontrakt er forbi.
Stefan Gislason - 260k Empoli.
Salg i alt: 5.25 Mio.
Fremtidige aftaler:Clarence Goodson - Fri transfer, IK Start, Skifter 1-1/2011
Alle indkøb er set direkte til start 18'eren, Lindegaard er udtænkt som første valg til SA er tilbage, derefter som rotations keeper, mens Jim Larsen er tiltænkt pladsen ved siden af MvS indtil Goodson kommer, hvorefter de 3 kommer til at skulle rotere sæsonen ud, regner med at MvS er ved at være for gammel til fast spil, og specielt internationale kampe fra næste sæson. Danny Olsen er beregnet som bredde spiller på midtbanen, eftersom han passer perfekt på højrefløjen kan MKD få spilletid centralt, eller på venstrekanten i kampe hvor Kristiansen ses som "for langsom". Verratti er udset som bænkevarmer.
Opstillingen:Stephan Andersen
Daniel Wass - Jim Larsen - Max Von Schlebrügge - Thomas Rasmussen
Michael Krohn-Dehli - Mike Jensen - Alexander Farnerud - Jan Kristiansen
Martin Bernburg - Bruno
Bænken:Anders Lindegaard
Anders Randrup
Jan Frederiksen
Marco Verratti
Jens Stryger Larsen
Danny Olsen
Ousman Jallow
----
Regner jo naturligvis med at der er skader og trætte spillere undervejs, og derfor venter jeg med at sende Remco hjem til Burnley til Goodson ankommer, og derudover kan jeg indtil da gøre brug af Remco som rotationsspiller for Mike Jensen, da Jatta efter min mening ikke er helt god nok endnu, derudover omskoler jeg nok Mikael Nilsson til midtbane for at blive mere fleksibel. Derudover Kommer Agger, Jallow og Bruno til at rotere en del, mens McGrath og Agger kommer til at rotere med Bernburg. Daniel Stenderup, Michael Falkesgaard og Paul Jatta ligger egentlig kun i truppen for bredde lige nu, Falkesgaard ryger ned på B holdet når jeg får Andersen tilbage fra skader, og Stenderup kan ende med at blive udlejet hvis Remco gør det godt nok til at blive, Jatta regner jeg med, og håber at vil kunne tage over fra Nilsson som Midtbane backup.
Alt i alt en trup jeg er tilfreds med, vil give Bruno og Remco chancen for at bevise de hører til i truppen frem til Jul, og hvis jeg sender Bruno afsted til den tid vil jeg se på en ny angriber, hvilket dog vil kræve at der bliver skaffet penge, eller at Farnerud bliver omskolet.
Spillere som vil blive fulgt nøje sæsonen ud af mine scouts:Jon Dahl Tomasson
Dennis Rommedahl
Morten Skoubo
Lasse Schøne
Lasse Rise
Kevin Conboy
Jesper Juelsgård
Nicolai Boilesen
Andreas Laudrup
Peter Utaka
Yura Movsisyan
Mikkel Beckmann
Kasper Lorentzen
Per Krøldrup
Kris Stadsgaard
Ronnie Schwartz
Til det Job er Claus Thomsen og Allan Nielsen hentet ind som sammen med Køhlert skal stå for mine "forfølgelses rapporter", hvis der skal hentes forstærkninger inden for det næste års tid, vil de højst sandsynligt være heriblandt, men der er jo trods alt, kun plads til 3, danske spillere, det næste års tid.
Update: Sæson forventningerMålsætningen for Superligaen er en top 2 placering, for Champions League, derudover vil en gang sølvtøj pynte gevaldigt herude på vestegnen, så en finale plads i pokalen er også et mål. Der er forhåbninger om Europa League gruppespil, men intet konkret, eftersom holdet skal vendes til mit system, og der er trods alt nogle ret store skader, i form af Stephan Andersen, Martin Bernburg og Jim Larsen som dog kun er ude de første par uger af optakten.