home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 397 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 52 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11  (Læst 144684 gange)
Raakjaer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #30: 07 Nov 2010, 21:41 »

Hej

Jeg har lidt problemer med at få det optimale ud af Messi.
Jeg kører en 4-1-2-2-1. Altså 4 forsvarere, 1 defensiv midt, 2 midt (dybdeliggende playmaker og central midt), 2 wingers (Her spiller Messi i højre side som inderste angriber angreb) og en angriber. Men Messi præsterer sjældent på ret højt niveau.
Nogen idéer til ændringer?

Logged

Leebowyer
Gæst
 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #31: 08 Nov 2010, 07:37 »

Hej freaks.

Jeg vil gerne vide hvordan man bruger makkeren til en targetmand. Er Hammers og bryger Cole som targetmand, men ved ikke hvordan jeg skal bruge den anden angriber.

på forhånd tak.
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #32: 08 Nov 2010, 09:52 »

Hej

Jeg har lidt problemer med at få det optimale ud af Messi.
Jeg kører en 4-1-2-2-1. Altså 4 forsvarere, 1 defensiv midt, 2 midt (dybdeliggende playmaker og central midt), 2 wingers (Her spiller Messi i højre side som inderste angriber angreb) og en angriber. Men Messi præsterer sjældent på ret højt niveau.
Nogen idéer til ændringer?


En messi som ikke fungerer. . det er sku ikke godt ! Gider du og smide stats op på ham ? yderligere skal jeg lige ha mentaliteten på den taktik du kører med på samtlige spillere  Smiley Til sidst vil jeg gerne vide om du spiller gennem midt eller andet ?
Hvis du har andet, så kom med det  Smiley
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #33: 08 Nov 2010, 10:15 »

Hej freaks.

Jeg vil gerne vide hvordan man bruger makkeren til en targetmand. Er Hammers og bryger Cole som targetmand, men ved ikke hvordan jeg skal bruge den anden angriber.

på forhånd tak.

Nu spiller jeg på engelsk. Men spiller en 4-4-2 med Drogba som targetmand, også min anden angriber er advanced forward, ved ikke hvordan de har oversat det i spillet, men det fungere godt, og Anelka banker kasser ind Smiley
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

Raakjaer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #34: 08 Nov 2010, 14:15 »

En messi som ikke fungerer. . det er sku ikke godt ! Gider du og smide stats op på ham ? yderligere skal jeg lige ha mentaliteten på den taktik du kører med på samtlige spillere  Smiley Til sidst vil jeg gerne vide om du spiller gennem midt eller andet ?
Hvis du har andet, så kom med det  Smiley
Når du siger Messis stats, så mener du hans attributes ikke?

Mentalitet:


Er det nok, eller mangler du mere?

Messi har godt nok en rating på 7,47, men han spiller cirka hver anden kamp langt under niveau, altså hvor han ender på 6.7 fx.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2010, 14:17 af Raakjaer » Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #35: 08 Nov 2010, 20:11 »

Når du siger Messis stats, så mener du hans attributes ikke?

Mentalitet:


Er det nok, eller mangler du mere?

Messi har godt nok en rating på 7,47, men han spiller cirka hver anden kamp langt under niveau, altså hvor han ender på 6.7 fx.

Du kan sørge for, at han har meget kreativ frihed, og at han har en fri rolle. Tror det ville kunne hjælpe en del ihvertfald Smiley
Logged

cityfan00
Gæst
 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #36: 08 Nov 2010, 21:24 »

Hey Smiley
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bruge Dundee-angriberne Jon Daly og David Goodwillie.

Har i nogen forslag? Smiley
Logged

Raakjaer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #37: 08 Nov 2010, 21:25 »

Tak, det prøver jeg Smiley
Nu er Villa kommet tilbage efter en lang skade, og i de sidste 7-8 kampe har han et snit på 6,3 cirka. Han spiller som komplet angrebsspiller.. Skal han have en anden rolle?
Evt. en targetman eller skarpretter?
« Seneste Redigering: 08 Nov 2010, 21:41 af Raakjaer » Logged

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #38: 08 Nov 2010, 21:41 »

Prøv dig frem, men vil skyde på han er god som avanceret angriber Smiley
Logged

casperchristensen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #39: 08 Nov 2010, 21:42 »

Prøv dig frem, men vil skyde på han er god som avanceret angriber Smiley

Vil også forslå avanceret angriber
Logged

Vi tænker på det
i hårde tider
jeg tænker også på det når vi vinder
da faxe sage
nok kan vi tabe
men brøndby if vil aldrig ku besejres
allez allez
allez allez
for det er sådan det er på vestegnen
åhåhåhåh åhåhåhåh
vi vil altid slås for gul og blå

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #40: 08 Nov 2010, 21:50 »

Jeg tænker nu mere Skarpretter, og i holdindstilingerne skal han være Targetmand med bolde i dybden.
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #41: 09 Nov 2010, 12:37 »

Når du siger Messis stats, så mener du hans attributes ikke?

Mentalitet:


Er det nok, eller mangler du mere?

Messi har godt nok en rating på 7,47, men han spiller cirka hver anden kamp langt under niveau, altså hvor han ender på 6.7 fx.

Hej

Det var mere holdets mentalitet. altså hvordan du sætter holdet op.  Smiley Det handler om at holdet fungere som en helhed og dette kan jeg ikke se via de sidste billede.
Men Messi som individuelt, ser således ud :
Mentalitet 17
Kreativ Frihed 18
Skærme af 14
Ryk Frem ja
Løb med bold ja
Langskud ja
Dybe Stikninger ja
Indlæg ja
Tackling/Tæt markering   nej
Fri Rolle ja
Hold på bold ja skærme modstanderene hurtig af så nej. Det er altid en god ide at tjekke statistik ca efter 20 min om vedkomne få afleveringer afsted og de ender på en modtager. dvs 3-4 gange i en kamp især dem som har evner som boldfast spiller.
Direkte afleveringer 4
Jeg kan se du i spillestil har sat den på direkte afleveringer. Sæt alt i spillestil på standard. Nu er det vi kommer til mentaliteten og som jeg kun kan gisne om. Hvis din mentalitet på ham er lavere sænker du tilsvarende KFr frihed og luk af men hæver direkte afleveringer. Dog har du gjordt det rigtig med bevægelsefrihed. Dette kan vi se i træningsfokus som følger :
Individuelt træningsfokus i %      
Adræthed   100   %
Balance   80   %
Springkraft   25   %
Hurtighed   80   %
Udholdenhed75   %
Styrke   40   %
Koldblodighed80   %
Indlæg   75   %
Dribling   100   %
Afslutninger   85   %
1.berøringer   80   %
Hovedstød   45   %
Lang skud   80   %
Markering   30   %
Bevægelse   88   %
Afleveringer   85   %
Placeringsevne30   %
Teknik   100   %
Hjørnespark   60   %
Frispark   70   %
Indkast   25   %
Straffespark90   %
Læg mærke til de med 100%. Der er virkelig ingen grund til at have mere fokus på dem og defor skal du koncentre dig med bevægelses træningen på 88%, mm du syntes at straffesparket skal have opmærksomheden  Wink den videre træning kommer så til at se sådan ud:
Træning   
Styrke 7
Aerobic 9
MM Skudblokering 0
MM Håntering 0
Taktik 13
Bold Kontrol   17
Forsvar 10
Angreb 16
Afslutning 16
Hæv Belastning hæv ikke mere end at hans form er ca de 100 % før kamp
Hilsen Dex   
Ps du melder bare tilbage hvis det med opsætning på mentaliteten ikke lige er noget du har studeret  Smiley
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Raakjaer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #42: 09 Nov 2010, 15:11 »

Det var ellers noget af en analyse!!
Og tak for det. Problemet ligger bare i, at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal bruge den? Er ikke så meget inde i det. Så hvis du evt. lige kunne skrive lidt om det Smiley
Og hvordan ændrer jeg træning mm? Og synes da ikke jeg træner straffespark?

Er lidt forvirret  Opstemt
« Seneste Redigering: 09 Nov 2010, 15:16 af Raakjaer » Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #43: 09 Nov 2010, 18:53 »

@Raakjaer
Den var straks værre. Jeg havde en forhåbning om du vidste hvor jeg vil hen med det.  Wink
Under træning kan du lave træningspas til den enkelte spiller. Derinde sætter du de værdier jeg har noteret til dig. Under træningsfokus sætter du den på bevægelse. Og nej du skal ikke træne hans straffespark. I en kamp på 90 min er det ikke det messi skal bruge mest. Hans primære våben er den fri rolle. Hans evne i at bevæge sig forskellige steder er så høj at jeg sjældent ser det hos selv de talenter som brugere i dette forum smider op til rate.
Ang mentalitet.
Mentalitet er det man spiller sit hold med. Defensiv til offensiv. Jeg starter altid selv holdet med en balanceret udgave og arbejder mig så frem til resten. Fra forsvar til angriber skal der som en fingreregl aldrig være mere end 8 imellem mentaliteten. feks fra 6 til 14. Som ofte er en balanceret udgave af en begyndende taktik. Du kan se mere omkring det i fm10 under tråden Min 4-4-2 fejler altid! Der er forskellige mentaliteter og forskellige måde og gribe den an på. Jeg selv trykker det mere sammen i defensive setups og laver mere plads mellem kæderne i offensive setups. Det samme med formationerne. En anden måde er en global setup. Her spiller man 10 til 10 i alle positioner og man kan blive ved med at lege hvis du har løbe stærke backs. Disse vil ofte ha den samme mentalitet som midtbanen. Feks. cb6 backs 10 defensive midt 6 midt 10 fløje 14 angriber 14. Det samme gør sig gældende for fløje og det faktum at fokus i boldopgang er ned ad begge kanter og gør at mentaliteten skal være på højde eller næsten som angriberne. Er fokus gennem midten er mentaliteten på omc´en næsten på højde med angriberne. Hvad jeg lige kender til er der disse typer Mentaliteter : Nike, Libero, Ro1, Bo2, Rolle Teori, 2-6-2 mentalitet, 5x5 mentalitet og Global
Du kan garanteret læse dig frem til det i forskellige forums. Ens for alle er at 6 til 14 og 10 til 10 gir 10 på den defensive linie og er det første der tilkendegiver at det er en balanceret taktik.
Hvis du lige er startet raakjaer så blev du nok ikke mindre forvirret nu. sorry  Wink
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Raakjaer
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skal jeg bruge ham? FM11
« Svar #44: 09 Nov 2010, 19:13 »

Mange tak Smiley
Jeg tror jeg har fået sat hans træning til det du har skrevet nu Smiley
Samt ændret hans instruktioner samt de individuelle spilleres mentalitet. Cirka som du har skrevet.
Kan se jeg lige skal have fundet mig, eller lavet, nogle gode træningsmoduler der virker lidt bedre.
Har aldrig rodet med træning før, men kunne være jeg skulle prøve det.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 52 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010