home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Annonceringer
| | | | |-+  Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret  (Læst 1721 gange)
søgaard
Gæst
 
Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret
« : 13 Okt 2010, 01:44 »

I gårdagens blog skrev jeg omkring kampmotorens 3D visning og de forbedrede animationer med et par videoer, som viste forskellen mellem Football Manager 2011 og Football Manager 2009. Så hvad med resten af kampvisningen?

Ligeså vel, som i animationerne og kampmotoren, så har resten af kampvisningen også gennemgået et større arbejde. Der er masser af optimeringer, som har fået det til at se bedre ud og fået det til at gøre bedre og på trods af de mange forbedrende tilføjelser, så kan du stadig spille med 3D i Football Manager 2011, hvis du var i stand til det i Football Manager 2010 (ligesom de andre dele af spillet), da minimumskravene er de samme, som sidste år.

En af de mest klare forbedringer – er, hvis du ikke er manager for en kæmpe klub med et stort stadion, de nye baggrunde. Der er tre forskellige typer af baggrunde, marker, by og industri. Så det ser ikke længere ud til, at kampene bliver spillet i rummet.

Jeg må indrømme, at da arbejdet startede på dette, så var jeg meget skeptisk, men jeg er meget glad for at være modbevist. Der var masser af kommentarer på vores forum på community.sigames.c om om hvor godt det ser ud – og disse personer har ret, da de giver et ekstra element til hvad du ser på skærmen.

Spillet vælger en passende baggrund ud fra befolkningstallet i området. For eksempel hvis klubben er i en tæt befolket by, så er det højest sandsynligt at baggrunden ligner en by. Hvis det er et sparsomt befolket område, så er det mere sandsynligt, at der er marker og træer udenfor stadionet.

Spillermodellerne er også blevet fuldstændig ombygget. Spillermodellerne er hvordan spillerne ser ud og der er lavet en masse små detaljer kaldet ”polygoner”. Hver spiller har mindst 1000 polygoner og et maksimum af 5000, afhængigt af om du har en høj, mellem eller lav detaljegrad. Det afhænger så af specifikationerne fra dit grafikkort på din PC eller Mac.

Stadionerne har også fået en stor overhaling med masser af forbedringer ved tilskuerpladserne, tribunerne og masser af forskellige slags tage og masser af ekstra detaljer, som f.eks. forskellige typer af udgange og endda stilladser.

Tilskuerne er også blevet forbedret og du vil se dem følge med i kampen også, så de ikke ligner nogle, som står og kigger ud i rummet, eller direkte ind i kameraet.

Lyset er også væsentligt forbedret med projektørlys ved aftenkampe og bedre skygger – specielt med højeste grafik – for at prøve at lave det så realistisk som muligt. Vi har også taget i betragtning, at du stadig skal kunne se hvad der sker på banen, på trods af de mange effekter, så den grafiskemotor bruger samme lystricks, som TV-selskaber bruger.

Der er også en ny kameravinkel også, som bliver kaldt ”TV”, hvilket skulle give et lignende perspektiv, som når du ser kampe i fjernsynet. Det er mere zoomet ind end de tidligere kameravinkler, så du er tættere på kampen og viser de nye animationer rigtig godt. Jeg indrømmer, siden det er kommet med i spillet, så har jeg svært ved at se kampene på nogen anden måde.

Du kan nu også sætte en replay-kamera op, hvor du kan se replays med en anden kameravinkel i forhold til resten af kampen og du har muligheder for at gengivelser ved mål, højdepunkter og aktioner foran målet.

Stigen over de mest interessante ting viser endnu en ny feature, hvilket er offsidelinjen. Hvis et mål bliver annulleret for offside, så kan du i gengivelsen tegne en linje ved sidste forsvarsspiller og derved se om din spiller er offside eller ej. Dette kan så hjælpe dig i pressekonferencen bagefter kampe, da dommeren, ligesom i virkeligheden, ikke altid har ret!

For dem der bruger delt skærm funktionen, hvor du kunne have kampen på den ene halvdel og andre informationer på den anden del. Radarskærmen, hvilket er en mini visning af banen, er nu tilgængelig i denne funktion. Det er også muligt at ændre størrelsen af den delte skærm, så du ikke er tvunget til at bruge halvdelen af skærmen mere. Du kan splitte den op til 2/3-1/3 eller hvordan du nu vælger det.

Hvis du spiller kampen i ”TV-visning”, så er der stadig de samme widgets, som kan blive brugt til at bringe ekstra informationer op på skærmen. Der har også været masser af forbedringer her, som en ”minimere alle widgets” knap og mere information omkring spillernes rating og en mere, som hedder ”overblik”, hvilket viser målscorerne.

Der er også en visuel repræsentation af udskifterne, muligheden for at tilføje eller fjerne spillernes kondition , en ny stat for indlæg og succesfulde indlæg, en straffesparksbar og du kan nu vælge flere spillere på banen og se deres navn og tilstand og ikke blot en, som du tidligere har kunne.

Og til sidst for i dag, er der nogle ændringer til hvordan vejret fungerer i spillet. Tidligere var vejret sat, så hvis der var regnvejr, så ville det regne hele kampen. Det er ikke ofte, at regn, slud eller sne i hele 90 minutter, så vejret kan nu ændre sig gennem kampen. Så forbered jer på nogle slemme regnvejr til støvregn til solen kommer frem. Den eneste ting, som vi ikke kan have er regnbuer

I morgen vil jeg være tilbage med flere nyhed omkring Football Manager 2011.

Oversat af Søgaard
« Seneste Redigering: 13 Okt 2010, 22:39 af Søgaard » Logged

tubbe93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Miles blog dag 11: More new graphics enhancements revealed!
« Svar #1: 13 Okt 2010, 21:01 »

Blev det ikk oversat ??
Logged

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

søgaard
Gæst
 
Sv: Miles blog dag 11: More new graphics enhancements revealed!
« Svar #2: 13 Okt 2010, 21:04 »

Blev det ikk oversat ??
Jo, den kommer indenfor en time Smiley
Jeg har blot haft lidt travlt i dag med lidt nedpakning af lejlighed.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret
« Svar #3: 13 Okt 2010, 22:41 »

Beklager oversættelsen er kommet op så sent i dag, men jeg står og skal flytte ud af lejligheden om 1½ uges tid for så at flytte til Irland d. 1/11, så jeg har en del om ørerne, så enkelte dage kan oversættelsen godt lade vente lidt på sig.
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret
« Svar #4: 13 Okt 2010, 22:48 »

Du skal have mange tak for, at du overhovedet gider at gøre det..
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Miles blog dag 11: Flere nye grafiske forbedringer afsløret
« Svar #5: 13 Okt 2010, 22:50 »

Det er helt ok Søgaard .. Det er virkelig fedt du gider gøre det .. har læst samtlige oversættelser ....

Logged

Vi skal alle være her.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010