Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
29 Jun 2025, 22:17
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23594
0 Brugere, 553 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
lomjkenrAtogs
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Kategori: Mødelokalet
Crewet
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
154
155
[
156
]
157
158
...
291
Forfatter
Emne: Crewet (Læst 586215 gange)
Frederik1994
Landsholdsspiller
Sv: Crewet
«
Svar #2325:
11 Jan 2012, 23:19 »
Jeg må erklære mig enig med Spezialized. Da det er fuldt ud lovligt, så lad os da diskutere emnet. Men det da klart nok man bevæger sig ind i en gråzone, med det samme at apps som Install0us bliver nævnt, hvor der netop bliver hentet ulovlige filer ned på devicen. Det er jo det samme som diverse bodybuilding forummer. Du må gerne snakke om diverse roids og det bivirkninger osv., men det er derimod ulovligt at hjælpe med doseringer/køb mm.
:-)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #2326:
11 Jan 2012, 23:28 »
Som sådan, er det også fint nok at snakke om lovlige ting inden for torrents jailbreak etc. Problemet er bare at torrents desværre adskillige gange er løbet af sporet, og for at undgå dette tillader vi ikke omtale af det. Er naturligvis intet galt i at linke til download af en lovlig ting via torrents, trailers demoer etc. Men Gråzone elementerne er grunden til vi ikke vil ha deciderede tråde omhandlende dette.
Jeg ville personligt ønske vi kunne debatterer alt herinde, der ikke bryder rettigheder og ophavsret, men havde vi ikke igennem en lang periode lukket de ting ned straks, ville vi bruge mange timer hver uge på at lukke tråde. Hvilket vi jo i forvejen i stor stil gør omkring release af fm.
Enged
Gæst
«
Svar #2327:
12 Jan 2012, 08:01 »
Citat af: JG7 11 Jan 2012, 11:43
Jamen får Tyskland ikke penge for at give sine rettigheder til spillet? Det gør man måske ikke, medmindre man afgiver særrettigheder, som FCK gjorde i et andet managerspil for et par år siden? Eller som nogle danske klubber gør med billedrettigheder i FM?
Jo hvis de havde en aftale, det har de ikke. Derfor får de ingen penge, ligegyldigt hvad. Så som sådan bliver ingen snydt.
Med hensyn til omkring at det ikke er ulovligt at jailbreake, så er det altså ikke et valg Apple har taget. Apple har kæmpet med næb og klør for at holde det ulovligt. Hvorfor kan man så spørge sig selv om, og svaret er nok; fordi de mister penge på det, fordi folk downloader apps gratis.
@Spez
Jailbreake FM?
Desuden er det på ingen måde det samme. Med mindre du mener, at det er det samme, når folk spørger om en måde, så de kan spille udenom Steam, som man kun kan, hvis der bliver lavet en crack (mig orienteret), og det tillader vi jo heller ikke. Det kan meget vel være, at de kun vil bruge den selv, men de giver stadig en stor mulighed for at sende den videre og på den måde piratkopiere.
Hvis det er så let at finde det andre steder, hvad er problemet så? Brok for brokkens skyld?
@g00n
Jeg er rimelig sikker på, at du personligt gik ind og rettede i mit indlæg på et tidspunkt, fordi jeg blot havde nævnt, hvordan man kunne gøre mht torrents, så helt så tolerante var I vidste ikke.
@Yessir
Var svaret tilstrækketligt omkring lukningen af 'skribent til fodboldside'?
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #2328:
12 Jan 2012, 08:06 »
Citat af: Enged 12 Jan 2012, 08:01
@g00n
Jeg er rimelig sikker på, at du personligt gik ind og rettede i mit indlæg på et tidspunkt, fordi jeg blot havde nævnt, hvordan man kunne gøre mht torrents, så helt så tolerante var I vidste ikke.
Okay, det erindrer jeg ikke, men jeg kan så heller ikke huske hvad der skete i sidste uge. How times change.
Yessir
Manager
«
Svar #2329:
12 Jan 2012, 09:17 »
@Yessir
Var svaret tilstrækketligt omkring lukningen af 'skribent til fodboldside'?
Nej
Citat af: Yessir 11 Jan 2012, 20:24
Din beskrivelse af ungarbejde tråden holder ikke helt. Der bliver også søgt jobs (flere gange og nok også oftere end der nogensinde vil i skribent tråden), og folk "holder øje" med om der kommer nogen ledige jobs hvor de arbejder, kan jeg se, bare ved at kigge på første og sidste side.
Omvendt, så ville jeg også kunne forsvare skribent tråden, med at den nye side får gode råd til optimering af deres projekt. Jeg må indrømme at jeg fandt lukningen af tråden en smule smålig, det er ellers sjældent at jeg stiller spørgsmålstegn ved crewets arbejde.
Men tak for dit personlige svar, dog undrer jeg mig over hvorfor du ikke ved hvorfor den er lukket, vender I ikke de ting i baglokalerne først?
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #2330:
12 Jan 2012, 10:31 »
Citat af: JG7 11 Jan 2012, 21:49
Nu ved jeg ikke hvornår "jeres" tid er, men i din første tid var du da i hvert fald en af dem, der snakkede mest om torrents
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=775.msg12851#msg12851
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=795.msg13059#msg13059
Nej, ok, jeg loller bare - 2006 var en helt anden tid, men kunne ikke lade være, da jeg faldt over dem tidligere i dag
EDIT: Man bør dog ikke være så kritisk overfor torrents. Det er som sagt ganske lovligt, så længe man downloader lovligt, naturligvis, og flere og flere smider downloads ud via torrents (det vil typisk være grafik, men har SI ikke før smidt en demo ud via torrent også?), så det vil være synd, hvis man går ind og siger "Det må du ikke tale om her".
"faldt over den tidligere i dag" ... Aaarh, mon ikke du brugte en søge funktion for lige at finde tråde med torrents nævnt, og måske også lavede en kombination med mit navn i?
Men ja, jeg er da en slem lille dreng der skal straffes, men det skulle ikke undre mig om torrents snak blev forbudt
efter
de indlæg, da det ikke var noget som der var problemer med så tidligt på siden
Det er i hvert fald min undskyldning indtil andet er bevist!
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #2331:
12 Jan 2012, 10:59 »
Med hensyn til omkring at det ikke er ulovligt at jailbreake, så er det altså ikke et valg Apple har taget. Apple har kæmpet med næb og klør for at holde det ulovligt. Hvorfor kan man så spørge sig selv om, og svaret er nok; fordi de mister penge på det, fordi folk downloader apps gratis.
Det er da bedøvende ligemeget hvad Apple vil - reglerne er jo indrettet således, at det er fuldt ud lovligt at jailbreake. Takket være EU Kommissionen. Ligesom det er meget, meget lovligt at have et torrent program og downloade torrents. Og flere grafikere endda udgiver deres grafik via torrents.
Men det er her jeg ikke forstår... Apple siger at man ikke må jailbreake. Det følger I. SI siger, at man ikke må slette/ændre fake-filen. Det følger I ikke??
Citat af: Miles Jacobson i 2006
Hvorfor er det fortsat ikke fixet at vi får ægte navne på tyske og hollandske landsholdspillere?
Jeg kan ikke udtale mig om dette offentligt, men det har noget med rettigheder at gøre. Mange vælger at slette ”inc”-mappen, men dette er faktisk ulovligt. Når man installerer spillet må man acceptere en licensaftale, som siger at man ikke ændrer på disse filer. Det ser ikke ud til at så mange har læst dette.
-
http://www.fmdanmark.dk/v2/index.php?pageId=5&id=258990
Jo hvis de havde en aftale, det har de ikke. Derfor får de ingen penge, ligegyldigt hvad. Så som sådan bliver ingen snydt.
Jeg skrev nu også forkert. Spørgsmållet var nu snarere om Tyskland ikke skulle have penge for disse rettigheder.
Men Tyskland vil simpelthen bare være på tværs, og det er altså ikke fordi de har sagt nej af en grund (fx en rettighedsforpligte
lse til noget andet?), at man ikke kan få tyske spillere på landsholdet?
Citat af: Gazlgor 12 Jan 2012, 10:31
"faldt over den tidligere i dag" ... Aaarh, mon ikke du brugte en søge funktion for lige at finde tråde med torrents nævnt, og måske også lavede en kombination med mit navn i?
Men ja, jeg er da en slem lille dreng der skal straffes, men det skulle ikke undre mig om torrents snak blev forbudt
efter
de indlæg, da det ikke var noget som der var problemer med så tidligt på siden
Nej, jeg fik lyst til at besøge City-United kamptråd og en tråd om bots til Counter Strike her tidligere i dag. Jeg håber du bliver banned for dine ulovligheder, slemme dreng. Dirty booooi.
Citat af: Sunbao 11 Jan 2012, 23:28
Som sådan, er det også fint nok at snakke om lovlige ting inden for torrents jailbreak etc. Problemet er bare at torrents desværre adskillige gange er løbet af sporet, og for at undgå dette tillader vi ikke omtale af det. Er naturligvis intet galt i at linke til download af en lovlig ting via torrents, trailers demoer etc. Men Gråzone elementerne er grunden til vi ikke vil ha deciderede tråde omhandlende dette.
Citat
«
Seneste Redigering: 12 Jan 2012, 11:01 af JG7
»
plutonium
Manager
«
Svar #2332:
12 Jan 2012, 11:25 »
Grunden til at SI ikke har det tyske landshold med i spillet er, at FIFA (EA Games) har licensen til det.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Szczesny
Manager
«
Svar #2333:
12 Jan 2012, 11:46 »
Citat af: plutonium 12 Jan 2012, 11:25
Grunden til at SI ikke har det tyske landshold med i spillet er, at FIFA (EA Games) har licensen til det.
Hvad så med alle de andre lande i spillene?
Er vel også EA der har liga-navne så - der kan man jo også bare hente Real Name Fix!?
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
plutonium
Manager
«
Svar #2334:
12 Jan 2012, 11:49 »
Citat af: Szczesny 12 Jan 2012, 11:46
Hvad så med alle de andre lande i spillene?
Er vel også EA der har liga-navne så - der kan man jo også bare hente Real Name Fix!?
Jeg er ikke 100 % inde i det, men jeg mener at EA Sports har eneret på det tyske licens, mens de 'deler' øvrige licenser. Om det så kun gælder FIFA Manager eller om det gælder alt FIFA laver ved jeg ikke, for Konami har jo ikke adgang til de samme ligaer som SI har. Så hvordan det helt nøjagtig fungerer ved jeg ikke.
Jeg ved bare at grunden til at SI ikke har det tyske forbund er, at FIFA eksklusivt har det.
EDIT
det ændrer selvfølgelig ikke problemstillingen, som jeg her vil besvare.
At du henter en real name fix bryder ikke nogen licensering som sådan. Du redigerer i softwaren så navnene på nogle ting i spillet ændres - du kunne ændre det til lige hvad du vil, men at man lige vælger at give dem de 'rigtige' navne er jo mere eller mindre bare en pudsig tilfældighed.
Når du sletter inc-filen bryder man licenseringen. Men det er selvfølgelig rigtigt, at hvis SI desperat ikke ville have folk gjorde det, så ville de ganske enkelt ikke give muligheden for at man kunne gøre det.
Det korte og det lange i dit eksempel er, at man ikke kan sammenligne inc-filen med en real name fix.
«
Seneste Redigering: 12 Jan 2012, 11:54 af plutonium
»
Szczesny
Manager
«
Svar #2335:
12 Jan 2012, 12:03 »
Citat af: plutonium 12 Jan 2012, 11:49
Jeg er ikke 100 % inde i det, men jeg mener at EA Sports har eneret på det tyske licens, mens de 'deler' øvrige licenser. Om det så kun gælder FIFA Manager eller om det gælder alt FIFA laver ved jeg ikke, for Konami har jo ikke adgang til de samme ligaer som SI har. Så hvordan det helt nøjagtig fungerer ved jeg ikke.
Jeg ved bare at grunden til at SI ikke har det tyske forbund er, at FIFA eksklusivt har det.
EDIT
At du henter en real name fix bryder ikke nogen licensering som sådan. Du redigerer i softwaren så navnene på nogle ting i spillet ændres - du kunne ændre det til lige hvad du vil, men at man lige vælger at give dem de 'rigtige' navne er jo mere eller mindre bare en pudsig tilfældighed.
Når du sletter inc-filen bryder man licenseringen. Men det er selvfølgelig rigtigt, at hvis SI desperat ikke ville have folk gjorde det, så ville de ganske enkelt ikke give muligheden for at man kunne gøre det.
Det korte og det lange i dit eksempel er, at man ikke kan sammenligne inc-filen med en real name fix.
OK. Det var såmænd bare ren nysgerrighed - tak for uddybende svar
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
plutonium
Manager
«
Svar #2336:
12 Jan 2012, 12:06 »
Citat af: Szczesny 12 Jan 2012, 12:03
OK. Det var såmænd bare ren nysgerrighed - tak for uddybende svar
Helt i orden
Jeg er ikke meget inde i lovgivning, men lige her er jeg 95,6 % sikker på at jeg har ret
ptrN
Manager
«
Svar #2337:
12 Jan 2012, 13:05 »
Citat af: plutonium 12 Jan 2012, 11:49
EDIT
Det er da bedøvende ligegyldigt om SI-games "vil have" at man sletter filerne eller ej. At slette de filer kan sagtens sammenlignes med jailbreak af diverse remedier, hvorfor jeres politik omkring diskussion heraf også bør gælde tråde omhandlende sletning af de filer.
welbz is dat guy
Søgaard
Gæst
«
Svar #2338:
12 Jan 2012, 13:23 »
Citat af: ptrN 12 Jan 2012, 13:05
Det er da bedøvende ligegyldigt om SI-games "vil have" at man sletter filerne eller ej. At slette de filer kan sagtens sammenlignes med jailbreak af diverse remedier, hvorfor jeres politik omkring diskussion heraf også bør gælde tråde omhandlende sletning af de filer.
Vi kunne også bare forbyde alt snak om andet end FM på siden, så er vi også ude over den debat.
Både Jailbreak og sletning af Fake-filen er gråzoner, men i og med denne side er en FM-side, så synes jeg sagtens man kan forsvar,e at man får længere snor i gråzonerne, når det kommer til FM end ikke-FM relaterede emner.
Synes det er sjovt at folk tilsyneladende går så meget op i et emne, som der aldrig rigtig har været en debat om på siden.
Omkring Tyskland, så er de jo generelt bare mærkelige dernede, hvilket jo også har resulteret i, at man ikke kan købe FM i Tyskland. Om det har noget at gøre med det manglende tyske landshold tvivler jeg på, men generelt er de altså bare specielle.
Legenden
Manager
«
Svar #2339:
12 Jan 2012, 13:45 »
Lyder som en knaldhamrende god idé, Doni. Fra nu af må der kun snakkes om FM. Hvem lukker tråden?
[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]
Sider:
1
...
154
155
[
156
]
157
158
...
291
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »