Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
29 Jun 2025, 22:17
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23594
0 Brugere, 575 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
lomjkenrAtogs
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Kategori: Mødelokalet
Crewet
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
153
154
[
155
]
156
157
...
291
Forfatter
Emne: Crewet (Læst 586571 gange)
JosepGuardiola
Gæst
Sv: Crewet
«
Svar #2310:
11 Jan 2012, 11:43 »
Jamen får Tyskland ikke penge for at give sine rettigheder til spillet? Det gør man måske ikke, medmindre man afgiver særrettigheder, som FCK gjorde i et andet managerspil for et par år siden? Eller som nogle danske klubber gør med billedrettigheder i FM?
Swizz CataR
Manager
«
Svar #2311:
11 Jan 2012, 11:48 »
Jeg skal være ærlig at sige (min egen holdning, ikke crewets), at jeg synes det er svært at formulere præcist således, at man ikke lægger op til netop et modsvar, som det du kommer med JG7. Jo, man snyder et eller andet sted nogle personer/forbund for nogle rettighedspenge. Og man kan ikke klandre FM for, at de når de indkoder spillet, forholder sig til de rigtige navne osv., og så først bagefter ændrer navnene via fake-filen. Men jeg synes helt ærligt, at det er underligt de placerer den så nemt tilgængeligt, og ligeså, at de kalder den for fake, og ikke skjuler den mere - fordi det kunne man jo snildt gøre.
Som jeg ser det, så lægger de selv op til, at den nemt kan fjernes, og det ser for mig ud til, at de har gjort det for at gøre brugerne en tjeneste. Dermed ikke sagt, at det hverken retfærdiggør eller berettiger til, at man kan gøre det, og kalde det lovligt.
Alligevel, så synes jeg at der er forskel på denne sag, og så så mange andre ulovlige ting, heribland stoffer, tyveri, hælervarer og jailbreak.
Du og andre kan kalde både mig og siden for dobbeltmoralsk, men jeg mener at man kan tillade sig at skelne mellem disse ting, også selvom at vi dybest set godt ved, at det vi her tillader også er forkert. Når alt kommer til alt, så er det her en FM-side, og derfor er der også et forskelligt syn på, hvilken information, man gerne ser florere rundt omkring på siden. Fx er der her forskel på en hjælp til spillet, og så anden ulovlig information omkring alle andre ting.
Det er dobbeltmoralsk, ja. Men det er for at få en linje, hvor vi tillader noget der er så udbredt her på siden, og som der efterspørges i så høj grad blandt mange brugere, men samtidig en linje, som ikke tillader diskussion om alle mulige andre ulovligheder. Ved at gøre fake-filen og Tysklands landshold til ulovligt område underminerer vi os selv. Ved at tillade den åbent, uden at forholde os til situationen, så risikerer vi at underminere de ord vi puttet i retningslinjerne omkring omtale af andre ulovlige ting. Derfor er det et ømtåleligt emne, hvilket jeg går ud fra, at du og andre har forståelse for, og godt kan se.
Men det er så min mening.
«
Seneste Redigering: 11 Jan 2012, 11:53 af Swizz CataR
»
DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #2312:
11 Jan 2012, 11:53 »
Det er så i orden - men jeg vil lige skyde ind, at det er forkert at nævne jailbreak i den sammenhæng med stoffer, tyveri og hælervarer. Jailbreaking ER lovligt:
http://apple-blog.dk/blog/er-jailbreak-lovligt-i-danmark-og-resten-af-eu/
Swizz CataR
Manager
«
Svar #2313:
11 Jan 2012, 11:54 »
Har du dokumentation på det? Jeg vil umiddelbart mene, at Sony, EA osv. vil stille sig på bagbenene hvis jeg jailbreaker min PS3, så jeg kan spille alverdens ulovligt downloadede spil uden problemer. Men jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke har læst lovgivningen.
EDIT: Dit link er noteret
Dog enig med Søgaard. Det er en gråzone, hvorfor jeg stadig ikke mener, at det bør kunne omtales frit på vores fora.
«
Seneste Redigering: 11 Jan 2012, 11:59 af Swizz CataR
»
DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!
Søgaard
Gæst
«
Svar #2314:
11 Jan 2012, 11:56 »
Citat af: JG7 11 Jan 2012, 11:53
Det er så i orden - men jeg vil lige skyde ind, at det er forkert at nævne jailbreak i den sammenhæng med stoffer, tyveri og hælervarer. Jailbreaking ER lovligt:
http://apple-blog.dk/blog/er-jailbreak-lovligt-i-danmark-og-resten-af-eu/
Jailbreak er ganske rigtigt lovligt, men at hente diverse betalingsprogrammer ned gratis er jo så ulovligt. Det tilsvarer jo lidt at snakke om torrents. Det er i sig selv ikke ulovligt, men mange af tingene, som foregår efter et jailbreak er derimod ulovlige.
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #2315:
11 Jan 2012, 12:02 »
Citat af: Swizz CataR 11 Jan 2012, 11:54
Har du dokumentation på det? Jeg vil umiddelbart mene, at Sony, EA osv. vil stille sig på bagbenene hvis jeg jailbreaker min PS3, så jeg kan spille alverdens ulovligt downloadede spil uden problemer. Men jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke har læst lovgivningen.
Se svaret fra EU Kommisionen i linket. :-) Søg på Google - det står alle steder. Det er dog klart, at Apple (det er primært i forbindelse med Apple-produkter at der er snakket lovgivning) er meget imod det, men indtil videre gør man altså ikke meget ulovligt. Til gengæld mister du jo så bare et par rettigheder.
Citat af: Cristiano Doni 11 Jan 2012, 11:56
Jailbreak er ganske rigtigt lovligt, men at hente diverse betalingsprogrammer ned gratis er jo så ulovligt. Det tilsvarer jo lidt at snakke om torrents. Det er i sig selv ikke ulovligt, men mange af tingene, som foregår efter et jailbreak er derimod ulovlige.
Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er nu, men førhen var det også fuldt ud lovligt at snakke om torrents og programmerne dertil, så længe man ikke nævnte noget om at man hentede ulovlige filer. Se hele desktop-tråden, hvor folk gang på gang kommenterer på torrent-clients. Du vil endda se flere crewmedlemmer, der i sin tid diskuterede det - og naturligvis, for flere og flere udgiver downloads via torrents. Det ser man ved større filer på PCM-scenen og også FM-scenen.
EDIT: Det er nu ikke fordi, at jeg absolut gerne vil have mulighed for at snakke om jailbreaking herinde, så jeg respekterer naturligvis jeres beslutning - jeg vil bare lige påpege, det ikke er ulovligt
Søgaard
Gæst
«
Svar #2316:
11 Jan 2012, 12:08 »
Citat af: JG7 11 Jan 2012, 12:02
Se svaret fra EU Kommisionen i linket. :-) Søg på Google - det står alle steder. Det er dog klart, at Apple (det er primært i forbindelse med Apple-produkter at der er snakket lovgivning) er meget imod det, men indtil videre gør man altså ikke meget ulovligt. Til gengæld mister du jo så bare et par rettigheder.
Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er nu, men førhen var det også fuldt ud lovligt at snakke om torrents og programmerne dertil, så længe man ikke nævnte noget om at man hentede ulovlige filer. Se hele desktop-tråden, hvor folk gang på gang kommenterer på torrent-clients. Du vil endda se flere crewmedlemmer, der i sin tid diskuterede det - og naturligvis, for flere og flere udgiver downloads via torrents. Det ser man ved større filer på PCM-scenen og også FM-scenen.
EDIT: Det er nu ikke fordi, at jeg absolut gerne vil have mulighed for at snakke om jailbreaking herinde, så jeg respekterer naturligvis jeres beslutning - jeg vil bare lige påpege, det ikke er ulovligt
Nu var det også mere for at henvise til et andet område, som i den grad er en gråzone. Torrents-clienter bruges jo i højere grad til ulovlige ting end lovlige ting, hvilket f.eks. var en grund til jeg ofte ikke tillod snakken om det, da jeg var i crewet, selvom brugeren ikke direkte reklamerede med at han hentede ulovlige ting ned.
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #2317:
11 Jan 2012, 12:22 »
Har vi virkelig forbudt folk at snakke om lovlige torrents og torrentprogrammer generelt?
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #2318:
11 Jan 2012, 15:15 »
Jeg må da ærlig talt sige, at jeg er lettere chokeret over, at I vælger at tage DEN beslutning. Altså fordi man KAN downloade i ulovlige ting efter at have jailbreaket et device, så må man ikke tale om det. Men at jailbreake FM er så lovligt? Det giver slet ingen sammenhæng - hverken moralsk eller juridisk.
Jeg kan også downloade ulovelige filer gennem min PC eller Mac - må jeg så slet ikke tale om at downlode ting mere, for jeg KAN downloade ulovlige filer.
Hvad er I så bange for? Det er jo ikke fordi, at SIgames, det danske politi, eller EU kommer efter jer, og lukker siden.
Og at undskyldningen er, at SIgames skulle gøre det nemt at fjerne fake.inc er sgu da en sindssygt søgt undskyldning. Så hvis det var nemmere at jailbreake fx AppleTV, ville det så være i orden?
Men det er jeres valg. Det er jo ikke sværere at finde andre steder på nettet. Jeg forstår bare ikke, at I vælger en "hellige" vej, på så et smalt grundlag.
Cykelblog
Yessir
Manager
«
Svar #2319:
11 Jan 2012, 19:31 »
Hvorfor skal en tråd som 'skribent til fodboldsites' lukkes, når en tråd som 'Job til unge under 18' kan få lov at leve i bedste velgående, på sit snart 6. år?
Skribent tråd:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32102.0
under 18 tråd:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=5744.0
plutonium
Manager
«
Svar #2320:
11 Jan 2012, 20:12 »
Et interessant spørgsmål, men forskellen for mig personligt (altså uden at have vendt det med det øvrige crew) ligger i, at tråden angående jobs til ungarbejdere er en hjælp til hvordan man får sig et job (laver ansøgning, håndterer jobsamtaler m.m), mens den anden tråd er én person der specifikt søger et job.
FmFreaks er ikke en side til jobopslag, ligesom det ikke er en virtuel markedsplads.
Men igen - jeg ved ikke hvorfor den er blevet lukket, men jeg vil personligt kunne forsvare det ud fra ovenstående argumentation.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Yessir
Manager
«
Svar #2321:
11 Jan 2012, 20:24 »
Citat af: plutonium 11 Jan 2012, 20:12
Et interessant spørgsmål, men forskellen for mig personligt (altså uden at have vendt det med det øvrige crew) ligger i, at tråden angående jobs til ungarbejdere er en hjælp til hvordan man får sig et job (laver ansøgning, håndterer jobsamtaler m.m), mens den anden tråd er én person der specifikt søger et job.
FmFreaks er ikke en side til jobopslag, ligesom det ikke er en virtuel markedsplads.
Men igen - jeg ved ikke hvorfor den er blevet lukket, men jeg vil personligt kunne forsvare det ud fra ovenstående argumentation.
Din beskrivelse af ungarbejde tråden holder ikke helt. Der bliver også søgt jobs (flere gange og nok også oftere end der nogensinde vil i skribent tråden), og folk "holder øje" med om der kommer nogen ledige jobs hvor de arbejder, kan jeg se, bare ved at kigge på første og sidste side.
Omvendt, så ville jeg også kunne forsvare skribent tråden, med at den nye side får gode råd til optimering af deres projekt. Jeg må indrømme at jeg fandt lukningen af tråden en smule smålig, det er ellers sjældent at jeg stiller spørgsmålstegn ved crewets arbejde.
Men tak for dit personlige svar, dog undrer jeg mig over hvorfor du ikke ved hvorfor den er lukket, vender I ikke de ting i baglokalerne først?
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #2322:
11 Jan 2012, 20:29 »
Citat af: g00n 11 Jan 2012, 12:22
Har vi virkelig forbudt folk at snakke om lovlige torrents og torrentprogrammer generelt?
I "vores" tid var det vist en gråzone med at man ikke tilladte snak om torrents da det altid drejede sig om ulovlige film, men jeg mener da ikke at torrentprogrammer er blevet forbudte, ligesom åbenlyst lovlige torrents vel også burde kunne tolereres. Endnu en gråzone som er svært at sætte specifikke regler for (og overholde dem)
I øvrigt sjovt at Swizz taler om 'min holdning og ikke crewets' og så skriver 'vi' og 'os' konsekvent i sidste afsnit
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
plutonium
Manager
«
Svar #2323:
11 Jan 2012, 20:39 »
Citat af: Yessir 11 Jan 2012, 20:24
Din beskrivelse af ungarbejde tråden holder ikke helt. Der bliver også søgt jobs (flere gange og nok også oftere end der nogensinde vil i skribent tråden), og folk "holder øje" med om der kommer nogen ledige jobs hvor de arbejder, kan jeg se, bare ved at kigge på første og sidste side.
Omvendt, så ville jeg også kunne forsvare skribent tråden, med at den nye side får gode råd til optimering af deres projekt. Jeg må indrømme at jeg fandt lukningen af tråden en smule smålig, det er ellers sjældent at jeg stiller spørgsmålstegn ved crewets arbejde.
Men tak for dit personlige svar, dog undrer jeg mig over hvorfor du ikke ved hvorfor den er lukket, vender I ikke de ting i baglokalerne først?
Jo, men helt ærligt så var jeg lige logget på siden, så havde ikke tjekket baglokalerne
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
JosepGuardiola
Gæst
«
Svar #2324:
11 Jan 2012, 21:49 »
Citat af: Gazlgor 11 Jan 2012, 20:29
I "vores" tid var det vist en gråzone med at man ikke tilladte snak om torrents da det altid drejede sig om ulovlige film, men jeg mener da ikke at torrentprogrammer er blevet forbudte, ligesom åbenlyst lovlige torrents vel også burde kunne tolereres. Endnu en gråzone som er svært at sætte specifikke regler for (og overholde dem)
I øvrigt sjovt at Swizz taler om 'min holdning og ikke crewets' og så skriver 'vi' og 'os' konsekvent i sidste afsnit
Nu ved jeg ikke hvornår "jeres" tid er, men i din første tid var du da i hvert fald en af dem, der snakkede mest om torrents
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=775.msg12851#msg12851
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=795.msg13059#msg13059
Nej, ok, jeg loller bare - 2006 var en helt anden tid, men kunne ikke lade være, da jeg faldt over dem tidligere i dag
EDIT: Man bør dog ikke være så kritisk overfor torrents. Det er som sagt ganske lovligt, så længe man downloader lovligt, naturligvis, og flere og flere smider downloads ud via torrents (det vil typisk være grafik, men har SI ikke før smidt en demo ud via torrent også?), så det vil være synd, hvis man går ind og siger "Det må du ikke tale om her".
«
Seneste Redigering: 11 Jan 2012, 21:59 af JG7
»
Sider:
1
...
153
154
[
155
]
156
157
...
291
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »