home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23582
  0 Brugere, 544 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahimahajan
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Crewet
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 291 Udprint
Forfatter Emne: Crewet  (Læst 578567 gange)
plutonium
Manager

Sv: Crewet
« Svar #2910: 20 Dec 2012, 20:37 »

Anfield, tonen her er pæn i forhold til andre sites, ja. Men i forhold til hvordan den var engang, så er den ikke særlig god for tiden Wink

Det er tit, at jeg tænker at folk er lige 'skarpe' nok i deres formuleringer, og i det hele taget synes jeg at der er mere negativ atmosfære i trådene i forhold til hvordan det var engang. Når der var infights mellem to brugere, så var crewet engang langt hurtigere til at lukke diskussionen ved at låse tråden en times tid og ellers bede brugerne tage den over pb. Kunne de ikke finde ud af det, så blev der givet først advarsel og siden ban. Det virker hårdt, men hvis man skal se på hvordan sidens atmosfære var dengang, så synes jeg det var at foretrække.

Det pudsige er, at jeg ikke selv kan lide at give bans ud. Dem jeg har siddet i crew med kan sikkert bakke op om den påstand. Problemet er bare, at anarki har det med at blomstre når autoriteterne bliver for slappe i tanke og handling. Jeg har selv været med til at skabe den bløde drejning da jeg sad i crewet, så jeg skal ikke sige at det nuværende crew gør et værre stykke arbejde. Men der skal både være hårde hunde og bløde typer i crewet. Det giver det bedste resultat, kan jeg se i bagklogskabens klare lys.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #2911: 20 Dec 2012, 20:41 »

Dengang - havde i jo heller ikke andet at give jer til, andet end at uddele bans! (Peace) Så vidt jeg husker var der også bred uenighed om det dengang, og det er vel også derfor at stilen er blevet ændret!
Derudover har det jo også betydning at vi er andre i crewet, der måske tolererer en smule mere end der tidligere er gjort!
En sidste ting til det er jo så at der i det sidste halve år har manglet en forum-mod. Der kommer forhåbentlig 2 stk til den post inden længe, og så vil der jo også blive opdaget flere ulovligheder, som en hvis onkel plejer at sige!

Dengang jeg startede i crewet blev der faktisk produceret betydeligt mere materiale i alle sektioner end der gør i dag, og dengang diskuterede vi retningslinierne konstant og hele tiden, for at danne en holdning til mere eller mindre ALT, så vi alle var klar med et svar når en situation opstpd. Baglokalerne summede af liv, og var man væk en uge havde man sateme meget at indhente!

I anden periode jeg sad blev det gravist værre og værre med aktivitet i baglokalerne, og det var den samme håndfuld crewmedlemmer der diskuterede hvordan tingene skulle foregå på siden. Det er ikke skidt i sig selv, men det var bare meget de samme typer, der grundlæggende var enige om tingene, og det gjorde at der manglede modspil. Baglokalerne døde simpelthen, og folk begyndte at køre deres egne små projekter. Igen, jeg skal ikke pudse glorie, jeg var ligesom en del af det.

Vi blev for bløde, og for dårlige til at skride ind, og det gjorde at brugerne tog sig flere og flere friheder. Det vil for nogle være en god ting, men for andre er det en trist udvikling for et site som dette.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Notorious B.IV
Gæst

« Svar #2912: 20 Dec 2012, 20:44 »

Er det ikke bare meget normalt at man husker fortiden som værende meget bedre end den egentlig var? Kan ikke helt se ændringen i tonen hvis jeg skal være helt ærlig - eller jo 'bananplukker' er blevet erstattet af 'sut mig haters' - men ellers ikke noget nævneværdigt.

Anfield Road
Manager

« Svar #2913: 20 Dec 2012, 20:47 »

Anfield, tonen her er pæn i forhold til andre sites, ja. Men i forhold til hvordan den var engang, så er den ikke særlig god for tiden Wink

Det er tit, at jeg tænker at folk er lige 'skarpe' nok i deres formuleringer, og i det hele taget synes jeg at der er mere negativ atmosfære i trådene i forhold til hvordan det var engang. Når der var infights mellem to brugere, så var crewet engang langt hurtigere til at lukke diskussionen ved at låse tråden en times tid og ellers bede brugerne tage den over pb. Kunne de ikke finde ud af det, så blev der givet først advarsel og siden ban. Det virker hårdt, men hvis man skal se på hvordan sidens atmosfære var dengang, så synes jeg det var at foretrække.

Jeg er så at sige herinde fra jeg kommer hjem fra skole til jeg skal sove og jeg kan overhovedet ikke genkende noget af det du siger om at være for skarp  Peace

Negativ atmosfære er der absolut et minimum af og hvis der endelig er noget hvor man tænker at den er lige til grænsen, så vil det som oftest være blandt sidens mere rutinerede brugere, som har været her længe nok til at det ikke er det store problem. Alt er ikke fryd og gammen, det siger jeg ikke, jeg kan bare ikke se behovet for at udøve disciplin, når der ikke er de store problemer.

Jeg tror faktisk kun jeg kan huske to(Jeg husker dårligt så læg ikke meget i det crazy) situation hvor det virkeligt gik hen og blev lidt for personligt i forhold til en diskussion. Det er ikke meget på lidt over et år.  Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

SørenA
Gæst

« Svar #2914: 20 Dec 2012, 20:50 »

Dengang jeg startede i crewet blev der faktisk produceret betydeligt mere materiale i alle sektioner end der gør i dag, og dengang diskuterede vi retningslinierne konstant og hele tiden, for at danne en holdning til mere eller mindre ALT, så vi alle var klar med et svar når en situation opstpd. Baglokalerne summede af liv, og var man væk en uge havde man sateme meget at indhente!

I anden periode jeg sad blev det gravist værre og værre med aktivitet i baglokalerne, og det var den samme håndfuld crewmedlemmer der diskuterede hvordan tingene skulle foregå på siden. Det er ikke skidt i sig selv, men det var bare meget de samme typer, der grundlæggende var enige om tingene, og det gjorde at der manglede modspil. Baglokalerne døde simpelthen, og folk begyndte at køre deres egne små projekter. Igen, jeg skal ikke pudse glorie, jeg var ligesom en del af det.

Vi blev for bløde, og for dårlige til at skride ind, og det gjorde at brugerne tog sig flere og flere friheder. Det vil for nogle være en god ting, men for andre er det en trist udvikling for et site som dette.

Vi tager jo gerne imod kritik, så længe den er konstruktiv, som den er i dag!
Det skal dog siges at jeg af og til synes vi er udsat for utrolig usaglig kritik, men det er jo nok bare en del af gamet.
Anyway, jeg er glad for at der er lidt brugbart i dag. Til det med aktiviteten, så skal det jo siges, at det tidligere var en anden ting, fordi alt hvad du skulle have til spillet skulle du selv stå for, eller hente på en af de store sider. Nu er der jo mange små FM-sider der egentlig tilbyder det samme. Det er jo den del vi kobler os på nu, med Nehmo som annsvarlig for downloads. Og der er da bestemt sket noget bare i de 14 dage han har været prosser.
Derudover er vi allesammen blevet ældre, hvor dem du sad i crewet med først, sikkert var en 16-18-20 år (jeg ved det ikke) men nu er vi næsten allesammen over 20, med fast arbejde, det gør jo at der ikke er så meget tid, som det gamle crew (måske) havde. Som sagt, så tror jeg bare det er sådan det er, det er ikke noget jeg har fakta på Smiley

Det er jo heller ikke nogen hemmelighed, at nogen crewmedlemmer er mere online end andre, så derfor kan det være svært at få alles mening Smiley

plutonium
Manager

« Svar #2915: 20 Dec 2012, 20:55 »

Vi tager jo gerne imod kritik, så længe den er konstruktiv, som den er i dag!
Det skal dog siges at jeg af og til synes vi er udsat for utrolig usaglig kritik, men det er jo nok bare en del af gamet.
Anyway, jeg er glad for at der er lidt brugbart i dag. Til det med aktiviteten, så skal det jo siges, at det tidligere var en anden ting, fordi alt hvad du skulle have til spillet skulle du selv stå for, eller hente på en af de store sider. Nu er der jo mange små FM-sider der egentlig tilbyder det samme. Det er jo den del vi kobler os på nu, med Nehmo som annsvarlig for downloads. Og der er da bestemt sket noget bare i de 14 dage han har været prosser.
Derudover er vi allesammen blevet ældre, hvor dem du sad i crewet med først, sikkert var en 16-18-20 år (jeg ved det ikke) men nu er vi næsten allesammen over 20, med fast arbejde, det gør jo at der ikke er så meget tid, som det gamle crew (måske) havde. Som sagt, så tror jeg bare det er sådan det er, det er ikke noget jeg har fakta på Smiley

Det er jo heller ikke nogen hemmelighed, at nogen crewmedlemmer er mere online end andre, så derfor kan det være svært at få alles mening Smiley

Da jeg startede i crewet var jeg vist nok selv lige blevet 18, og det var vel lige i underkanten af gennemsnittet. g00n og Hawk trak jo gevaldigt op, mens vi var en del i alderen 17-20 år. Så var der til tider yngre kræfter i 15-16 års alderen inde, men gennemsnitligt vil jeg tro at vi var ca 20 år.

Men der er slet ingen tvivl om, at gymnasie- og grundskoleelever har bedre tid til at sidde i crewet end universitetsstudere nde og arbejdende mennesker.

Og så er jeg da 100 % enig i, at saglig kritik er dejligt. Når jeg siger, at I bliver kritiseret for hvad som helst efterhånden så mener jeg netop, at der er meget kritik bare for kritikkens skyld. Argumenter og forslag er få, og det er oftest bare mavesure kommentarer der bliver lagt for dagen.

Og lige til Bave: jo, fortiden er altid lyserød, men jeg synes faktisk der var en mindre flabet tone dengang Wink

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2916: 20 Dec 2012, 20:58 »

Forskellen mht. hårdheden dengang og så til nu er at da jeg (og til dels g00n og pluto) sad i crewet, måtte vi trækkes med folk som verdenskrig, Pollebolle, Slikkel, TM93, KF, Bave, Lavezzi, Ali osv osv. før de kom i puberteten (eller måske netop da de var i puberteten) og derfor var der langt større behov for strenge linjer og nul-tolerance. Og ja, det var da ikke elsket af alle, men dem der ikke kunne lide det var jo netop den flok møgunger (ja, jeg har sikkert glemt en masse) som ikke havde andet bedre at give sig til end at råbe POLITISTAT og provokere hvor der provokeres kunnen. Heldigvis (eller desværre?) er de gutter så gået hen og blevet en del mere modne, så der er slet ikke behov for den linje der gjorde at der var meget mere gang i forumdelen af siden og samtidig var der langt større fokus på crewet og det arbejde vi lagde for dagen. Men jeg er enig i at det til tider kan gå for langt, og jeg kan sidde og krumme tæer over at mange brugere (også de rutinerede) skriver et "JAAAA" indlæg i Liverpool tråden når jeg havde svinet dem for ikke at bruge chatskakten i gamle dage. Derfor mangler der lidt forummod.

Med hensyn til det skriftlige er det en meget sørgelig tendens som siden og scenen har gennemgået. Det har intet at gøre med andet end at man simpelthen ikke gider at ofre tid på at skrive guides og artikler osv mere. Engang var det fedt og spændende, men det er det ikke mere. Nu sidder man i crew hvis man vil dangdere den i oddssektionen eller som forummod. EOS. Det er der vi ser forskellen på de gode tidligere tider og så dem vi ser nu. En uge uden en artikel eller guide var sørgeligt dengang, og der lå altid 3-4 udkast i baglokalerne på nye guides. Det var dengang jeg stod for det.

Der kommer simpelthen ikke rigtig nye brugere til, og derfor er der ingen tilbage som synes at det er fedt at sidde i crew, eller har tiden til det. Vi er alle blevet voksne og FM er kedeligt.
« Seneste Redigering: 20 Dec 2012, 21:01 af Hawkins » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Søgaard
Gæst

« Svar #2917: 20 Dec 2012, 21:18 »

Det er jo udviklingen på hele siden. Manglende aktivitet. Det gælder fra crewets side i forhold til aktivitet ud af til, ligesom det er gældende fra brugernes side. Tiderne, hvor der på en aften var en heftig diskussion, hvor der blev skrevet 8-10 sider i en tråd, de findes ikke længere eller der er hvert fald utrolig langt mellem det. Når der ikke er disse heftige diskussioner, så kommer sindene også sjældent helt op i det røde felt. Vi ser ikke en bruger, som smider om sig med svinere, fordi andre brugere har andre synspunkter end brugeren selv, derimod ser man jo et forum, hvor der er sjældent er kant på diskussionerne, men de bliver holdt på et niveau, hvor det rent faktisk er kedeligt at følge med.. Derudover så var linjen engang mere konsekvent, hvor at reglerne blev opretholdt i højere grad end nu. Hvis en person kommer med et glædesudbrud i en klubtråd, så får indlægget lov til at stå, hvor vi engang konsekvent slettede de indlæg og personen fik pænt besked på at det var chatskakten, som var til det formål. Uden jeg har konkrete episoder, så har der været episoder, hvor crewets indgriben har været sen og dermed skabt mere kaos end ro, fordi episoden reelt set var overstået og glemt igen. Igen kunne man i "de gode gamle dage" se crewets beslutninger blive slynget ud hurtigt og man havde folk, som var tilpas sikre på deres handlen, at de ofte tog tingene i egen hånd og først bagefter konsulterede sig med resten af crewet om den reaktion, som crewmedlemmet kom med.

Hvis man kigger på antal indlæg, så har vi ikke været over 10.000 nye indlæg på en måned, siden februar og marts, hvor vi for 2-3 år siden lå konsekvent over 10.000 indlæg på en måned. Det er altså en nedgang, som kan mærkes på hele siden og som umiddelbart ikke er stoppet, men forsætter med at falde... Er det en tendens,, som kan stoppes? Næppe.. Færre og færre nye brugere kommer på siden og af de få, som kommer, så er det et fåtal, som rent faktisk er aktive og bider sig fast som aktive brugere. Mens den udvikling sker hos de unge, så ser vi flere og flere af de gamle gutter, som har været med i en årrække, falde fra. Personligt er jeg en af dem, som er stoppet med at investere i FM, ligesom folk som begge Hawkins-brødre også er stoppet. Det skaber en naturlig hindring i forhold til at skabe mere liv, da de brugere, som ikke har det nyeste FM, ikke kan deltage aktivt i mange af trådene på forummet og være med til at skabe liv på siden. Når afløsere så ikke kommer, så sker der sjovt nok en negativ udvikling i aktiviteten på siden.

Nu kender jeg absolut intet til de fleste af crewmedlemmerne på nuværende tidspunkt, men faktum er, at i "gamle dage" havde man nogle af de meste aktive brugere på forummet inde i crewet også. Ud af top-10 over flest indlæg, så tror jeg faktisk kun det er Zone og VK, som jeg ikke har siddet i crewet med, da jeg var crewmedlem. Ikke at det nødvendigvis var gode crewmedlemmer blot fordi man skrev mange indlæg på forummet, men det var personer, som havde fingeren på pulsen hele tiden og deltog aktivt i alle diskussioner på forummet og dermed var der også en mere naturlig respekt overfor dem, fremfor de crewmedlemmer, som man stortset aldrig havde set på forummet.

Forskellen mht. hårdheden dengang og så til nu er at da jeg (og til dels g00n og pluto) sad i crewet, måtte vi trækkes med folk som verdenskrig, Pollebolle, Slikkel, TM93, KF, Bave, Lavezzi, Ali osv osv. før de kom i puberteten (eller måske netop da de var i puberteten) og derfor var der langt større behov for strenge linjer og nul-tolerance. Og ja, det var da ikke elsket af alle, men dem der ikke kunne lide det var jo netop den flok møgunger (ja, jeg har sikkert glemt en masse) som ikke havde andet bedre at give sig til end at råbe POLITISTAT og provokere hvor der provokeres kunnen. Heldigvis (eller desværre?) er de gutter så gået hen og blevet en del mere modne, så der er slet ikke behov for den linje der gjorde at der var meget mere gang i forumdelen af siden og samtidig var der langt større fokus på crewet og det arbejde vi lagde for dagen. Men jeg er enig i at det til tider kan gå for langt, og jeg kan sidde og krumme tæer over at mange brugere (også de rutinerede) skriver et "JAAAA" indlæg i Liverpool tråden når jeg havde svinet dem for ikke at bruge chatskakten i gamle dage. Derfor mangler der lidt forummod.
De gode gamle dage! Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har skrevet advarsler og uddelt bans til de personer, som du lister op Opstemt

KF
Landsholdsspiller

« Svar #2918: 20 Dec 2012, 21:28 »

Med hensyn til det skriftlige er det en meget sørgelig tendens som siden og scenen har gennemgået. Det har intet at gøre med andet end at man simpelthen ikke gider at ofre tid på at skrive guides og artikler osv mere. Engang var det fedt og spændende, men det er det ikke mere. Nu sidder man i crew hvis man vil dangdere den i oddssektionen eller som forummod. EOS. Det er der vi ser forskellen på de gode tidligere tider og så dem vi ser nu. En uge uden en artikel eller guide var sørgeligt dengang, og der lå altid 3-4 udkast i baglokalerne på nye guides. Det var dengang jeg stod for det.

Der kommer simpelthen ikke rigtig nye brugere til, og derfor er der ingen tilbage som synes at det er fedt at sidde i crew, eller har tiden til det. Vi er alle blevet voksne og FM er kedeligt.

Kære Hawkins

Jeg var crew før du uddelte dit første ban.

Mvh,
KF

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Vinokourov
Manager

« Svar #2919: 20 Dec 2012, 21:29 »

Det her er Fandme (undskyld sproget) et af de bedste og mest saglige indlæg der er skrevet her på siden i '12!
Godt du lige undskyldte sproget, for det var da slet ikke pænt!

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

SørenA
Gæst

« Svar #2920: 20 Dec 2012, 21:36 »

Godt du lige undskyldte sproget, for det var da slet ikke pænt!

Man skal vel være et godt eksempel Peace

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #2921: 20 Dec 2012, 21:41 »

Tager bare lige hurtigt den mindre debat fra før op, angående odds-sektionen... For nu har jeg været med i knap en uge, og jeg kan på ingen måde se det store problem i at vi skulle være en 4 stk. der står for odds-sektionen? Husk på at det er en frivillig tjans, og jeg er hverken søgt ind fordi det er unikt at sidde i crewet, eller for at spille stor med mine stjerner eller hvad der nu ellers er blevet sagt. Crewet søgte nye folk til sektionen, og jeg har søgt ind af ren hjælpsomhed.
Og nej, det er ikke verdens sværeste job, og ja, det kunne jo nok også blot klares af 2 personer... Men nu behøver byrden vel heller ikke gøres større end den er.

Aggergaard
Reserveholdsspiller

« Svar #2922: 20 Dec 2012, 21:58 »

Jeg er helt enig med dig Oli. Jeg tror det er de færeste der søger ind i crewet, på grund af stjerner eller fordi der er sejt. Jeg havde søgt ind i crewet en gang før, hvor jeg desværre ikke fik chancen. Nu fik jeg den denne gang, og som jeg har skrevet i en anden tråd, så ville jeg have download sektionen op og kører som den var i "de gode gamle dage" som nogle af jer snakker om, og det er derfor jeg ansøgte igen.

Og at det kun er de unge der har tiden, det passer ikke, jeg er familie far til to børn, har eget hus og fuldtids arbejde, og som SørenA skrev tidligere i tråden, så syntes jeg da selv jeg har fået lagt en del op efterhånden.

Om der skal være 2 eller 4 personer i odds sektionen, er ikke op til mig og bedømme.

Far til tre...
Lily 13/04-08
Clara 11/02-11 RIP
Nicolai 12/11-12

Tid. Nehmo - Nu. Aggergaard

plutonium
Manager

« Svar #2923: 20 Dec 2012, 22:04 »

Om der skal være 2 eller 4 personer i odds sektionen, er ikke op til mig og bedømme.

Er du stadig i crewet om en måned, så ER det Opstemt

Aggergaard
Reserveholdsspiller

« Svar #2924: 20 Dec 2012, 22:10 »

Er du stadig i crewet om en måned, så ER det Opstemt

Det jeg mener med det er at jeg kender ikke til at være i odds sektionen, jeg ved ikke hvor lang tid det tager, eller hvor svært det er.

Så lige pt kan jeg ikke bedømme det, jeg snakkede ikke om en måned.

Nu vil jeg gerne lige tænke/glæde mig til juleaften inden jeg tænker på hvad der skal ske om en måned  Wink

Far til tre...
Lily 13/04-08
Clara 11/02-11 RIP
Nicolai 12/11-12

Tid. Nehmo - Nu. Aggergaard

Sider: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 291 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010