home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Smed klassiker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Har du prøvet denne taktik?
Ja, og den fungerer super.
- 11 (29,7%)
Ja, og den er OK.
- 15 (40,5%)
Ja, men den fungerer slet ikke.
- 11 (29,7%)
Antal Stemmer: 37

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Smed klassiker  (Læst 21654 gange)
smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Smed klassiker
« : 17 Aug 2010, 18:47 »

For første gang vil jeg prøve at videregive min favorit taktik. Inden jeg fortæller alt for meget omkring denne, såvil jeg sige at den er af ældre dato fra nogle af de gamle FM. Derfor virker delen med "roller" til spillerne ikke, og af en eller anden mærklig grund, så virker tilråb fra sidelinien heller ikke. Hvem kender ikke til problemerne med at finde den rigtige rolle:-) Denne taktik har fået lidt justeringer gennem tiden, men jeg syntes den spiller nu. En anden grund til denne formation fungere godt er at økonomi i FM har en stor betydning. Med denne formation er det ikke nødvendigt med gode backs og fløje. Hvem kender ikke problemet med at finde og købe disse enkelte verdensklassespille re som er til disse positioner. Derfor kan denne formation spare dig for penge, for der findes jo oceaner af gode centrale spillere.

Ført vil jeg smide et ss af formationen:

http://img69.imageshack.us/img69/4627/realmadridcf17.png

Så vil nogen allerede her begynde at sige den ser meget smal ud, og den er meget følsom over for kantspil. Det er dog ikke den erfaring jeg har gjort. Jeg har selvfølgelig gjort min bane så smal som muligt, da formationen kører med spil gennem midten. Her kommer holdinstiliingerne:

http://img227.imageshack.us/img227/5366/realmadridcf18.png

Som det kan ses er der ikke rodet meget mig de forskellige indstillinger, men der er brugt mere tid på indstillingerne til den enkelte spiller.

Indstillinger målmand:

http://img267.imageshack.us/img267/6747/realmadridcf19.png

Her er der ikke mange små finurligheder i indstillingerne. Den er meget standard.

Jeg kører med en flad 3 back kæde, hvor den centrale af de 3 gerne må være en spillende forsvar, som kan bære bolden lidt frem i banen. De 2 yderste backs er mere den boldvindende type. Med disse indstillinger er de faktisk forbløffende gode til at skærme af for modstandernes spil over fløjene:

Indstillinger central forsvar:

http://img812.imageshack.us/img812/4401/realmadridcf20.png

Indstillinger de 2 yderste backs:

http://img12.imageshack.us/img12/8612/realmadridcf21.png

Det samme gør sig faktisk gældende når vi taler de 3 centrale midtbaner. Den centrale midtbane er den offensive del af pakken. Han får en del langskudsforsøg, så der kan med fordel vælges en med høje tal i langskud. Den centrale mdtbane løber også en del, så hans energiniveau kan være lavt i slutningen af kampen. Derfor kan det anbefales at have en fuldgod erstatning til denne plads på bænken, da der med fordel kan udskiftes omkring 60-70 min. De 2 yderste midtbaner er de deffensive på midtbanen. De skal nemlig ud at skærme modstandernes fløje og offensive backs af. Derfor anbefales deciderede DM/MC til disse positioner.

Indstillinger central midtbanespiller:

http://img843.imageshack.us/img843/6617/realmadridcf22.png

Indstillinger 2 yderste def. midtbanespillere:

http://img266.imageshack.us/img266/968/realmadridcf23.png

NU kommer vi så til den centrale OMC. Her er tale om en spiller der er bindeled mellem forsvaret/midtbanen og de 3 angribere. Her kan også anbefales en spiller med gode langskudsegenskaber, men ellers er det vigtigste for denne spiller hans kreativitet. Han skal skabe mulighederne for de 3 angribere. Spillere som Kaka, Gourchuff og Deco er som skabt til denne plads. En klassisk 10'er position. Jeg vil dog lige nævne, at denne spiller løber en del, så konditionen kan være et problem i slutningen af kampen. Hav derfor en fuldgod erstatning klar på bænken.

Indstillinger OMC:

http://img51.imageshack.us/img51/1960/realmadridcf24.png

Så kommer vi til de 3 angribere. Den centrale af disse angriber er også den der scorer flest mål. Her kan bruges en super tekniker der løber i hullerne eller en stor targetman der kan heade boldene i kassen. Jeg har haft succes med begge dele. Fælles for alle 3 angriber er, at de gerne skal være gode i aflevering, da de spiller en del småbold for at åbne forsvaret. Jeg vil dog ikke anbefale en targetman til positionen som en af de 2 yderste angribere. Her vil jeg anbefale teknisk stærke spillere, da de gerne skal kunne køre lidt kispus med modstandernes backs, men også ligge de gode afleveringer ind i banen.

Indstillinger central angriber:

http://img204.imageshack.us/img204/6359/realmadridcf25.png

Indstillinger venstre centrale angriber:

http://img248.imageshack.us/img248/3408/realmadridcf26.png

Indstillinger højre centrale angriber:

http://img196.imageshack.us/img196/9512/realmadridcf27.png

Jeg har haft/har stor succes med denne opstilling i store klubber, men desværre har jeg ikke tålmodigheden at  til at prøve denne i mindre klubber.

Jeg håber andre vil prøve min taktik, og evt. udvikle på denne til noget bedre. Ris og ros imødeses gerne.

Her er taktikken som jeg har haft stor succes med til fri download:

http://www.mediafire.com/?60gu506cm5w5ba8

Og her er taktikken lavet efter den nye taktikmotor med roller. Den har jeg dog ikke haft stor succes med, så der kan nok sagtens leges lidt med rollerne:

http://www.mediafire.com/?bvm3chcsr97vchi






« Seneste Redigering: 01 Okt 2010, 10:07 af smed1977 » Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #1: 18 Aug 2010, 14:01 »

Denne taktik kan selvfølgelig også laves med roller. Jeg syntes selv jeg har beskrevet ganske fornuftigt hvilke type spillere der skal bruges på de forskellige positioner. Måske jeg selv skulle forsøge at ændre taktikken til den nye "model":-)

Mine resultater med denne taktik kan ses i min signatur. Jeg har haft lignende resultater med Liverpool, som på papiret har en noget ringere starttrup.

Og der er stadig ingen som kan fortælle hvordan man oploader en taktik?
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #2: 18 Aug 2010, 22:32 »

Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #3: 19 Aug 2010, 05:32 »

Ser rigtig spændende ud.

Kørte med næsten samme taktik med mit Schalke save. Dog med 4 forsvar spiller, har aldrig fået succes med 3 forsvar spiller.
Så glæder mig at prøve den Smiley

Takker.
Kommer med feedback når den er prøvet.
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #4: 19 Aug 2010, 15:52 »

Ser rigtig spændende ud.

Kørte med næsten samme taktik med mit Schalke save. Dog med 4 forsvar spiller, har aldrig fået succes med 3 forsvar spiller.
Så glæder mig at prøve den Smiley

Takker.
Kommer med feedback når den er prøvet.

Lyder godt. Jeg glæder mig til at høre lidt feedback. Sidste sæson vandt jeg La Liga ubesejret, og jeg har nu ikke tabt en kamp i ligaen i over 60 kampe. Så resultaterne er OK. Jeg har forresten lige slået Barcelona 5-0:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #5: 19 Aug 2010, 16:05 »

Jeg kører den i øjeblikket med Liverpool, dog med en anden hjørnesparkstaktik Smiley Kan ikke lide at man scorer på over 50 % af sine hjørnespark, det er vel næppe realistisk (men det er jo en smags sag).

Men jeg må sige at den funger som den skal, valgte den fordi jeg godt kan li´ tanken omkring Gerrard spiller som en "rigtig 10´er" og i forsvaret kunne jeg nemt slippe af med mine full backs og købe en klar forstækning ved siden af Agger og Skrtel (Shawcross).
Har pt. spillet mig i EL uden problemer, dog var dette også forventet Smiley
Den helt store positive overraskelse finder jeg i PL, hvor der nu er spillet 10 kampe - har hentet 8 sejre, 1 uafgjort og kun et knebent nederlag ude mod Arsenal !
Så man må sige det er på vej mod en klar succes Smiley
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #6: 19 Aug 2010, 17:57 »

Jeg kører den i øjeblikket med Liverpool, dog med en anden hjørnesparkstaktik Smiley Kan ikke lide at man scorer på over 50 % af sine hjørnespark, det er vel næppe realistisk (men det er jo en smags sag).

Men jeg må sige at den funger som den skal, valgte den fordi jeg godt kan li´ tanken omkring Gerrard spiller som en "rigtig 10´er" og i forsvaret kunne jeg nemt slippe af med mine full backs og købe en klar forstækning ved siden af Agger og Skrtel (Shawcross).
Har pt. spillet mig i EL uden problemer, dog var dette også forventet Smiley
Den helt store positive overraskelse finder jeg i PL, hvor der nu er spillet 10 kampe - har hentet 8 sejre, 1 uafgjort og kun et knebent nederlag ude mod Arsenal !
Så man må sige det er på vej mod en klar succes Smiley


Det lyder godt med dine erfaringer. Jeg scorer dog ikke på 50% af mine hjørnespark...lang fra. Og tillykke med Shawcross. Han er en klasseforsvar.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #7: 19 Aug 2010, 19:04 »

Jeg kører den i øjeblikket med Liverpool, dog med en anden hjørnesparkstaktik Smiley Kan ikke lide at man scorer på over 50 % af sine hjørnespark, det er vel næppe realistisk (men det er jo en smags sag).

Men jeg må sige at den funger som den skal, valgte den fordi jeg godt kan li´ tanken omkring Gerrard spiller som en "rigtig 10´er" og i forsvaret kunne jeg nemt slippe af med mine full backs og købe en klar forstækning ved siden af Agger og Skrtel (Shawcross).
Har pt. spillet mig i EL uden problemer, dog var dette også forventet Smiley
Den helt store positive overraskelse finder jeg i PL, hvor der nu er spillet 10 kampe - har hentet 8 sejre, 1 uafgjort og kun et knebent nederlag ude mod Arsenal !
Så man må sige det er på vej mod en klar succes Smiley

Hvem har du så på toppen? Torres, N'Gog og Kuyt?
Logged

welbz is dat guy

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #8: 19 Aug 2010, 20:17 »

Yep, Kuyt til højre, Torres i midten og N´Gog til venstre...
Agter at hente en forstærkning til netop denne position i vinterens transfervindue. Torres er stort set den eneste med et acceptabelt scoringssnit Opstemt
Logged

Marc2705
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #9: 19 Aug 2010, 20:26 »

jeg prøver at bruge den med Randers, i det der minigame oprykningskampen
Logged

Lavet Af GadeFM

Lambertsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #10: 20 Aug 2010, 19:48 »

Lyder spændene jeg prøver den lige med Vejle Boldklub, de har nemilg en lorte økonomi fordi alle de gamle spiller skal have ektremt meget i løn.?? Brian Priske skal have 290.000 kr om måneden i 1 division det går ikke  Grin
Jeg vender tilbage med feedback  Cool
Logged

Lambertsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #11: 21 Aug 2010, 21:24 »

Så er den første sæson færdig med Vejle, og den endte med en 2 plads og derved oprygning. Wink
Jeg begyndte at bruge taktikken da der manglede 8 kampe om jeg lå på 3 pladsen og skulle vinde resten af kampene.

De sidste 8 kampe endte med 7 sejre og 1 uafgjort, og med en målscore på 21-6  :)så man kan sige at den skaffer mål denne taktik, og med lidt bedre angriber havde der været scorede flere mål Opstemt
Men jeg vender lige tilbage om hvordan det går i superligaen Opstemt
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #12: 22 Aug 2010, 13:38 »

Så er den første sæson færdig med Vejle, og den endte med en 2 plads og derved oprygning. Wink
Jeg begyndte at bruge taktikken da der manglede 8 kampe om jeg lå på 3 pladsen og skulle vinde resten af kampene.

De sidste 8 kampe endte med 7 sejre og 1 uafgjort, og med en målscore på 21-6  :)så man kan sige at den skaffer mål denne taktik, og med lidt bedre angriber havde der været scorede flere mål Opstemt
Men jeg vender lige tilbage om hvordan det går i superligaen Opstemt

Lyder sgu godt den også virker med hold fra lavere rækker. Held og lykke i SL, og kom endelig med dine erfaringer herfra Wink
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #13: 23 Aug 2010, 16:50 »

Så er der smidt en lille afstemning op:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Raidon
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #14: 24 Aug 2010, 13:16 »

Glæder mig til at prøve denne med Man City i weekenden.
Logged

--------------------
Raidon

Real power is never given, its taken!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010