home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1079 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277485 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2340: 25 Aug 2011, 23:15 »

Jeg mener ikke at Bashkim Kadrii har bidraget med noget positivt, nogen steder efter han fik debut. Synes hans niveau er faldet drastigt. Og det samme gjorde Mike Jensen sidste år Smiley

Han gjorde det da aldeles fint mod Villareal hjemme.. Stenhårdt arbejde.. På udebane nægtede OB jo at spille når de kom op til midten.. Så er det altså svært at være kant.. Men situationen hvor han får rødt viser ham jo på godt og ondt.. Han tror så ukueligt meget på sig selv og vil vinde HVER en bold.. Med rutinen kommer evnen til at håndtere den vilje Smiley

Dog er det naturligt at det går op og ned for unge spillere.. Som jeg skrev er han jo trods alt ingen Messi crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #2341: 25 Aug 2011, 23:18 »

Det var det. Og derfor tabte du mig, da du sagde, at superligaen er god. Smiley
Hold for hold kunne det godt blive bedre.. Men jeg synes der isoleret set er rigtig mange dygtige spillere, som har evner til at kunne spille på et højere niveau end superligaen.. For mig at se er det største problem i superligaen, trænernes tilgang til spillet.. Frygten for at tabe, overstiger desværre ofte lysten til at vinde..

Men det hører vidst ikke til her Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2342: 26 Aug 2011, 18:10 »

Hehe, jeg glæder mig efterhånden også til at Morten Olsen stopper, men det er mest fordi jeg er dødtræt af at høre på den unuancerede kritik af ham.

Kritikkerne vil ikke have Rommedahl på holdet, fordi han ikke spiller. Men samtidig er det en skandale, at Enevoldsen, som også sidder og varmer bænk for tiden, ikke er med  Wink Det er ikke nemt at stille jer tilfreds.

Og så er superligaen vist heller ikke bedre, når det i særklasse bedste hold i ligaen, i to kampe, fortjent, taber til en Tjekkisk hold, så er det vist ikke lige Holland, Tyskland, osv, vi skal skele til, når vi skal finde ligaer at sammenligne os med... Så skal vi i hvert fald ned i de næst- og tredjebedste rækker i de lande.

Med hensyn til Kadrii, så er jeg helt enig i, at vi netop mangler en spiller med den mentalitet han mangler (lidt den samme mentalitet som Absalonsen viste, inden Laudrup fik ham ødelagt, og gjort til en middelmådig spiller, ved at holde ham udenfor truppen). Men derfra og så til at gøre ham til landsholdets frelser, der er alligevel et stykke vej. Men jeg vil stadig foretrække ham, frem for Krohn-Dehli, selvom Krohn-Dehli måske er stærkere teknisk. Krohn-Dehli har bare en tendens til at blive alt for usynlig, og er som type mere oplægger, end målscorer, og oplæggere har vi i forvejen for mange af, i forhold til målscorere.

Den der med at systemet skulle være alt for stift og slet ikke er ændret en døjt, den har vi været inde på før, og jeg mener stadig det er noget unuanceret vrøvl. Spillestilen er lysår fra den vi spillede for 10 år siden, og er i den grad tilpasset de spillere vi har. Forskellen er, at de spillere vi råder over i dag, er langt dårligere, end dem vi havde for 10 år siden. Og personligt har jeg svært ved at se, at de skulle blive bedre i de næste mange år. De spillere på U-21 landsholdet, der kunne have potentiale til at hæve niveauet på A-landsholdet (Boilesen, Eriksen, Zanka og Kadrii), er allerede inde omkring A-landsholdet. Og Kjær og Bendtners udvikling har nærmest set ud til at gå i den gale retning det seneste års tid.

Det er ikke Morten Olsens skyld, at Danske fodboldspillere ikke er gode nok.

Men lad endelig Morten Olsen komme tilbage som klubtræner, så jeg kan blive fri for at høre på den unuancerede kritik af ham. Så håber jeg bare, han ikke havner i Liverpool, for så fortsætter hylekoncerten jo nok, uanset hvor godt han så måtte gøre det  Wink

HRz
Gæst

« Svar #2343: 26 Aug 2011, 18:11 »

Jeg hader bare Olsen fordi at han ikke bruger Junker, Bendtner sidder på bænken, og vi har en Junker som bomber og er anfører nede i Holland..

Søgaard
Gæst

« Svar #2344: 26 Aug 2011, 18:19 »

Jeg hader bare Olsen fordi at han ikke bruger Junker, Bendtner sidder på bænken, og vi har en Junker som bomber og er anfører nede i Holland..
Angriberen på det danske landshold har andre arbejdsopgaver end lige præcis at stå på det rigtige sted og score målet. Hvis angriberen blot skulle det, så var Mads Junker klart vores førstevalg, men Mads Junker har simpelthen ikke kompetencerne til at kunne modtage bolden med ryggen til mål og holde på bolden. Derfor vil Mads Junker aldrig blive mere end en joker, som vi bringer i spil sidst i kampene eller som kan komme ind mod virkelig underlegne modstandere, hvor vi flotter os og spiller med to angribere.

Selvom Bendtner ikke har været skarp i noget der ligner 1½ år nu, så må vi altså bare indrømme at det også ser skidt ud med alternativerne så længe vi spiller et system, hvor vi skal have en angriber, som kan holde på bolden og som samtidig kan udfordre lidt på egen hånd. Wenger har sagt, at Bendtner er på vej ud og ikke er at finde i Arsenal, når transfervinduet lukker og det bliver forhåbentlig til en klub, hvor han kan få den stabilitet i spilletiden, som er nødvendigt for at han kan udvikle sig og forhåbentlig også blive mere stabil i sine indsatser. For det er utrolig svært at få stabilitet ind i sit spil, når man sidder på bænken et sted mellem 60 og 90 minutter hver weekend.

PH23
Ynglingespiller

« Svar #2345: 26 Aug 2011, 18:25 »

Jeg synes ikke Bendtner holder sin position godt nok i landskampene alt for tit roder han rundt ude på kanten laver et indlæg hvor der ikke er nogen enten skal vi have en angriber mere hvilket ikke virker så sandsynligt eftersom DBU bliver ved med at sige at vi skal spille 4-3-3 ellers skal vi have en angriber der kan holde sin position og i den sammenhæng synes jeg Junker ville være et glimrende alternativ

DeBuur
Manager

« Svar #2346: 26 Aug 2011, 19:57 »

Hehe, jeg glæder mig efterhånden også til at Morten Olsen stopper, men det er mest fordi jeg er dødtræt af at høre på den unuancerede kritik af ham.

Men lad endelig Morten Olsen komme tilbage som klubtræner, så jeg kan blive fri for at høre på den unuancerede kritik af ham. Så håber jeg bare, han ikke havner i Liverpool, for så fortsætter hylekoncerten jo nok, uanset hvor godt han så måtte gøre det  Wink

Jeg mener ikke kritikken kun er unuanceret, taktisk og ikke mindst Olsens sats på meget gamle og skadede spillere mener jeg ikke udelukkende er unuanceret - man kan være enig eller uenig.

Personen Olsen og hans måde at forvalte jobbet på mener jeg også er blevet beskrevet fint af kritikkerne, ikke mindst hans manglende forståelse for at nogle kan være kritiske overfor hans arbejde viser at Olsen også har nogle mørke sider.

DNE jeg syntes det er for nemt bare at stemple kritikken som unuanceret IMO holden den ikke vand...aat der er mange Liverpool fan som er aktive...tja det viser vel bare at vi Liverpool fan er lidt mere aktive end andre  Wink

Når vi taler om resultater - tja så har Olsen vel egentlig ikke haft de helt vilde resultater - han er desuden altid blevet fyret fra de klubber han var i.

Det jeg har respekt for hos Olsen er hans holdning til hvad smuk fodbold er - men jeg sætter spørgsmålstegn ved hans taktiske evner og ikke mindst er jeg usikker på om han formår at sætte de yngre spiller op og få dem udviklet - netop derfor tror jeg også han vil få det svært som klub træner...og hvordan vil det ikke blive når han skal modtage kritik efter nederlaget i f.eks Italien eller England ! de danske medier og såmænd også os Liverpool fan er jo milde i forhold til de medier der findes i England og Italien.

Når du (DNE) beskriver at de danske spillere ikke er gode nok - så vil jeg give dig ret - vi har nogle få gode spillere, men uheldigvis er de ofte skadede og deri består problemet - Morten Olsen har ikke kunne have 4 topspillere som fast grundstamme.

YNWA

Zone 43
Manager

« Svar #2347: 26 Aug 2011, 20:27 »

Zone43@ CP udtages ikke lige meget hvad der sker.

Sakset fra dette link: http://www.bold.dk/nyt/Christian-Poulsen-droppet-til-Norge-kamp
Større overraskelse er fravalget af anfører Christian Poulsen, som Olsen slår fast slet ikke kommer med til kampen - heller ikke som efterudtaget

Det var Satans.. Så må det blive med krydsede fingre, banken under bordet, 7-9-13 og et par bønner til de højere magter undervejs i kampen, om at det nok skal gå. Peace

Jeg håber så på, at den centrale midtbane vil bestå af Zimling og Silberbauer, der tidl. har vist godt takter på landsholdet, omend det gerne har været som back.
Skift nu CP, og bliv nu kampklar for en gangs skyld, Leon A. Skuffet

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2348: 26 Aug 2011, 20:40 »

Når man kritiserer Morten Olsen for at udtage Dennis Rommedahl (som i øvrigt har været landsholdets bedste spiller i over et år nu), fordi han ikke spiller for sin klub, og så i samme sætning også kritiserer ham for ikke at udtage Thomas Enevoldsen, hvis eneste faste plads for tiden, er på bænken i Groningen, så kan jeg kun opfatte det som kritik for kritikkens skyld, nuanceret er det i hvert fald ikke.

Når man kritiserer ham for at udtage spillere der ikke spillere, men samtidig ikke kan nævne bedre alternativer han kunne udtage i stedet for, så har jeg svært ved at få øje på nuancerne. Og der kan vel ikke være noget galt i, gennem sine udtalelser, at forsøge at motivere spillerne, til at søge hen hvor de kan få fast spilletid. Og der er jo rent faktisk også konsekvens bag ordene, når der er mulighed for det. Poulsen er netop blevet droppet, fordi han ikke spiller, og fordi der er et alternativ. Kahlenberg blev droppet, Søren Larsen blev droppet osv. Han klamrer sig jo ikke til spillere, på pladser hvor der er bedre alternativer.

Når man kritiserer ham for at spille på præcis samme måde som han gjorde for 10 år siden, og nægter at forholde sig til virkeligheden, som er en ganske anden, så har jeg svært ved at se nuancerne. Det såkaldt smukke fodbold, er for efterhånden længe siden lagt på hylden, til fordel for en mere direkte spillestil, som spillermaterialet i højere grad indbyder til.

Hans evner til at sætte de unge op, kan jeg ikke rigtig udtale mig om, da jeg ikke er med til træningerne, eller i omklædningsrummet før, under og efter kampene. Jeg kan dog konstatere at de unge (Eriksen, Boilesen osv) som regel egentlig gør det udmærket, når de er med.

Hvad resultaterne angår, så tror jeg stadig han er den landstræner, der har vundet den største procentdel af sine kampe, på trods af, at han er den der har siddet længst, og den der har haft det ringeste spillermateriale. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke lige for nylig har regnet på statistikken, men før VM-kvalen var han i hvert fald stadig den med den bedste statistik, og vi kom jo trods alt med til VM (mod alle odds, spillermaterialet taget i betragtning), og har da også vundet et par kampe siden. Og hvad hans karriere som klubtræner angår, så har han da vundet to Danske mesterskaber og nåede en UEFA-Cup semifinale med Brøndby, og en double med Ajax. Køln reddede han fra nedrykning, da han kom dertil, jeg kan godt komme i tanke om i hvert fald ét af de alternativer, som altid kommer op, der har en tendens til at bringe sine klubber i den modsatte situation...

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller

« Svar #2349: 26 Aug 2011, 20:44 »

Tror det danske landshold vil fungere bedre med Morten & Peter end Olsen & Bonde Peace

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #2350: 26 Aug 2011, 20:53 »

Fuldstændig enig med DNE. Kunne ikke have sagt det bedre selv!

JKJ
Gæst

« Svar #2351: 27 Aug 2011, 20:34 »

Helt enig.

Men det er MO skyld at man allerede fra det tidligste landshold skal spille i faste systemmer.
Dvs at man fjerner det individualistiske  fra de spillere der kan lidt mere end de andre på egen hånd.

Dvs at spillere som brødrene Laudrup, Arnesen, Elkjær, F. Poulsen osv aldrig ville have passet ind i MO system.

Selvfølgelig skal der være system i spillet men der skal sørme også være mulighed for at bryde ud af disse rammer. Det ser vi stort set bare ikke i dag.
Hvor tit ser man en spiller tagen sagen i egen hånd(fod) og så bare give fanden i det hele og gå direkte mod målet? Alt for sjældent.

Kadri er ingen frelser, enig. Men han er en af dem der tør og vil tage nogle chancer. Og hvis det ikke lykkes første gang, så lykkes det sikkert senere.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2352: 27 Aug 2011, 20:58 »

Helt enig.

Men det er MO skyld at man allerede fra det tidligste landshold skal spille i faste systemmer.
Dvs at man fjerner det individualistiske  fra de spillere der kan lidt mere end de andre på egen hånd.

Dvs at spillere som brødrene Laudrup, Arnesen, Elkjær, F. Poulsen osv aldrig ville have passet ind i MO system.

Selvfølgelig skal der være system i spillet men der skal sørme også være mulighed for at bryde ud af disse rammer. Det ser vi stort set bare ikke i dag.
Hvor tit ser man en spiller tagen sagen i egen hånd(fod) og så bare give fanden i det hele og gå direkte mod målet? Alt for sjældent.

Kadri er ingen frelser, enig. Men han er en af dem der tør og vil tage nogle chancer. Og hvis det ikke lykkes første gang, så lykkes det sikkert senere.

Sikke da en gang vrøvl, hvad mener du så Agger er? hvad mener du Eriksen er? Og Rommedahl for den sags skyld? Bendtner? Leon Andreasen, før han kom ud i sit skadeshelvede? Gravesen i sin tid? Tøfting? Grønkjær? Kahlenberg? Jørgensen? Zimling viste også lidt af det, da han kom ind mod Skotland.

De har været der hele tiden, og de er der stadig, og der bliver givet plads. Hvis der kunne have været flere, så er det ikke fordi spillerne ikke for lov at bryde ud af rammerne, det skyldes ganske enkelt, at der ikke er flere af den type spillere, med det nødvendige niveau.

Med hensyn til Kadrii, så tror jeg faktisk vi er ret enige, og jeg siger jo netop også, at jeg ville foretrække ham i startopstillingen, frem for Krohn-dehli. Synes det bliver for forudsigeligt, med Eriksen og Krohn-Dehli på banen på samme tid, og af de to er det klart Krohn-Dehli der skal ofres.

DeBuur
Manager

« Svar #2353: 05 Sep 2011, 17:51 »

Opstemt endelig en fodbold kamp i sigte efter en weekend uden de store kampe...

MO udtaler i dag at et 0-0 resultat ikke nødvendigvis er et ringe resultat  Shockeret okay manden kan helt klart regne og det er korrekt at Norge med 0-0 og en forventelig sejr over Cypern kommer op på 17 point - præcis det samme kan vi opnå hvis vi spiller O-0 mod Norge taber til Portugal men vinder over Cypern.... men alligevel vil jeg ikke give ham ret... vi skal vinde over Norge alt andet mener jeg er ren fiasko... IMO er jeg ligeglad om det sker med poleret fodbold eller om det sker via en viking fight ...vi skal vinde.

Rommedahl er udtaget og jeg er 100 % sikker på at han starter inde - det kan være en fordel når nu Riise også ser ud til at starte inde... Riise er bestemt ikke hurtig mere og netop det kan blive Rommedahls opgave..så kan det godt være at han skal bruge 10 forsøg på at få 2 indlæg til at lykkes men mulighederne skal nok komme.

Christian Eriksen bliver igen den spiller der skal åbne Norges defensiv - han må gerne have gang i den imorgen.

Norge skal vi passe på ikke mindst når vi taber bolden på midten... de lider ikke af samme syndrom som Damark de vil hurtigst muligt ned og afslutte ..tidligere ved at de hældte bolden op i 3 etages højde og håbede på at en eller anden kom til afslutning..så simpelt spiller de ikke mere og vi kommer til at at passe på og så er det sand for dyden nødvendigt at vi ikke laver alle disse pasningfcejl og værre endnu undgår fejl fra Simon Kjær og ikke mindst spilleren på den bagerste midtbane.

God kamp til alle.... personligt kommer jeg nok ikke til at se kampen... da jeg har sagt ja til at deltage i en debat om fremtiden skolestruktur på Nordfyn.... havde så ikke lige set at landskampen spilles på en tirsdag... er verden da gået helt af lave  ticked off

YNWA

Zone 43
Manager

« Svar #2354: 06 Sep 2011, 19:17 »

Mon MO og Drillo har delt seng, siden han er kommet med den udtalelse, den gode MO? Selvfølgelig er 0-0 mod Norge, på eget græs, ikke okay når vi skal have en sejr for at bevare chancen for en billet til Polen og Ukraine næste sommer, når nu Norge og Portugal vandt (som ventet) i fredags. En sejr i aften, en sejr i Cypern og point mod Portugal, må være det vi skal gå efter, hvis vi skal videre fra gruppen - og det skal vi!

Vores start opstilling er med følgende:
Sørensen
Jacobsen - Agger - Kjær - Boilsen
Zimling - Kvist
Rommedahl - Eriksen - Krohn-Delhi
Bendtner

S. Andersen, Svensson, Silberbauer, Jørgensen, Schöne, N. Pedersen og Junker er på bænken.
« Seneste Redigering: 06 Sep 2011, 19:29 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010