home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1231 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277679 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2175: 27 Mar 2011, 12:44 »

Men er der nogen der kan huske hvornår det sidst er sket?

Imo er og bør han ikke blive landsholdsaktuel før engang til efteråret, NÅR han har skiftet klub, NÅR han er begyndt at få spilletid hver uge og NÅR han er i form.
Før de 3 kriterier er opfyldt har han intet at gøre på holdet.
Har Magath ikke lige overtaget jobbet i Wolfsburg? Det var ham der hentede Kahlenberg til klubben, og så en fremtid i ham, så jeg tror spilletid er indenfor rækkevide. Med spilletid, kommer formen og kamptræningen, og så kan han sagtens blive landsholdsaktuel.

verdenskrig
Manager

« Svar #2176: 27 Mar 2011, 12:48 »

Har Magath ikke lige overtaget jobbet i Wolfsburg? Det var ham der hentede Kahlenberg til klubben, og så en fremtid i ham, så jeg tror spilletid er indenfor rækkevide. Med spilletid, kommer formen og kamptræningen, og så kan han sagtens blive landsholdsaktuel.

Kahlenberg i form er en rigtig god spiller, og et stort aktiv for landsholdet.. Desværre spiller Kahlenberg på en måde der kræver at han er i form og har selvtillid.. Ellers kunne man lige så godt spille med 10 mand  crazy

Er i øvrigt ret vild med din ide om at vende trekanten.. Det tror jeg faktisk kunne se spændende ud, mod hold hvor vi skal dominere Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2177: 27 Mar 2011, 13:46 »

Jeg husker ikke hvad det var for en kamp, men jeg husker at Kahlenberg blev prøvet på den centrale midtbane ved siden af Poulsen, og selvom han ikke var i form, så var han 110% bedre på den plads end Kvist. Han fik sat de offensive spillere i scene, med nogle giftige bolde i dybden til især Rommedahl. Er han så meget bedre, når han ikke er i form (han arbejdede i øvrigt også for holdet i defensiven, så han kan altså godt), så må han da være mere eller mindre selvskrevet til pladsen når han er i form, i hvert fald hvis ikke snart vi får Leon Andreasen tilbage. Men helt ærligt, så vil jeg også hellere have en Kahlenberg uden kampform ind på den plads, end boldflytteren/alibispilleren Kvist.

Lorentzen kunne også være en mulighed, eller Vingaard, eller måske kunne man ligefrem gøre forsøget, og flytte Schøne derned. Det vigtigste er at få en spiller på den plads, der tænker spil frem ad banen, og ikke bare tænker på hvem af de to centrale forsvarsspillere han skal aflevere den til næste gang. Zimling var også et godt bud, synes klart det ville være forsøget værd, at prøve ham på pladsen også, så mister man heller ikke så meget fysik på pladsen, men får alligevel en spiller på pladsen, der tænker mere frem ad banen, end Kvist. Jakob Poulsen tilbage i sin gamle form, ville også være et oplagt bud, jeg ved ikke rigtig hvor han har gjort af den spilforståelse og situationsfornemmel se han havde før sin skade, for han viste ikke meget af den i aftes.

Jeg synes ikke vi mangler alternativer, og jeg så langt hellere et af disse alternativer brugt, frem for en midtbane bestående af Christian Poulsen og Kvist. Men nej, jeg ønsker mig ikke Daniel Jensen tilbage på landsholdet, han har lige så svært som Kvist, ved at spille en god kamp på landsholdet, jeg husker kun en enkelt mod Portugal.

Synes i øvrigt Poulsen er væsentligt bedre end Kvist defensivt, så af de to foretrækker jeg klart at vi bruger Poulsen på skraldemandspladsen på midtbanen. Med ham som gardering er jeg lidt mere tryg ved Aggers raids frem ad banen. Skulle Poulsen så løbe tør for luft, så kan Kvist skiftes ind i stedet, men de skal ikke spille samtidig, det er simpelthen for destruktivt for vores fremadrettede spil.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2178: 27 Mar 2011, 13:50 »

Hvis det står virkelig skidt til, kunne man måske godt vende trekanten om, og så spille med Poulsen/Kvist - Kahlenberg og Eriksen. Det vil dog være meget offensivt og teknisk anlagt. Men Kahlenberg kan også sagtens bidrage med kreativitet fra kanten af, det så vi Krohn-Dehli gøre rigtig godt i går. Men jeg vil gerne have Kahlenberg tilbage, for når han er i form, er han en rigtig dygtig spiller. :-)

Enig Smiley Det kunne være i kampe mod de noget svagere nationer, men ikke i en kamp mod Norge, hverken hjemme eller ude, med mindre vi skal hente en føring f.eks.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2179: 27 Mar 2011, 13:52 »

Kahlenberg i form er en rigtig god spiller, og et stort aktiv for landsholdet.. Desværre spiller Kahlenberg på en måde der kræver at han er i form og har selvtillid.. Ellers kunne man lige så godt spille med 10 mand  crazy

Er i øvrigt ret vild med din ide om at vende trekanten.. Det tror jeg faktisk kunne se spændende ud, mod hold hvor vi skal dominere Smiley

Problemet med det er bare, at så kræver det en mand på den defensive midtbaneposition, der er i klasse a la Essien eller lignende, og med CP totalt ude af form, og en Kvist der trods alt ikke har det niveau (endnu måske), jamen så er det dælme offensivt at spille med fem offensivt orienterede spillere og vi risikerer alt for nemt at knække over...

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2180: 27 Mar 2011, 13:58 »

Jeg husker ikke hvad det var for en kamp, men jeg husker at Kahlenberg blev prøvet på den centrale midtbane ved siden af Poulsen, og selvom han ikke var i form, så var han 110% bedre på den plads end Kvist. Han fik sat de offensive spillere i scene, med nogle giftige bolde i dybden til især Rommedahl. Er han så meget bedre, når han ikke er i form (han arbejdede i øvrigt også for holdet i defensiven, så han kan altså godt), så må han da være mere eller mindre selvskrevet til pladsen når han er i form, i hvert fald hvis ikke snart vi får Leon Andreasen tilbage. Men helt ærligt, så vil jeg også hellere have en Kahlenberg uden kampform ind på den plads, end boldflytteren/alibispilleren Kvist.

Lorentzen kunne også være en mulighed, eller Vingaard, eller måske kunne man ligefrem gøre forsøget, og flytte Schøne derned. Det vigtigste er at få en spiller på den plads, der tænker spil frem ad banen, og ikke bare tænker på hvem af de to centrale forsvarsspillere han skal aflevere den til næste gang. Zimling var også et godt bud, synes klart det ville være forsøget værd, at prøve ham på pladsen også, så mister man heller ikke så meget fysik på pladsen, men får alligevel en spiller på pladsen, der tænker mere frem ad banen, end Kvist. Jakob Poulsen tilbage i sin gamle form, ville også være et oplagt bud, jeg ved ikke rigtig hvor han har gjort af den spilforståelse og situationsfornemmel se han havde før sin skade, for han viste ikke meget af den i aftes.

Jeg synes ikke vi mangler alternativer, og jeg så langt hellere et af disse alternativer brugt, frem for en midtbane bestående af Christian Poulsen og Kvist. Men nej, jeg ønsker mig ikke Daniel Jensen tilbage på landsholdet, han har lige så svært som Kvist, ved at spille en god kamp på landsholdet, jeg husker kun en enkelt mod Portugal.

Synes i øvrigt Poulsen er væsentligt bedre end Kvist defensivt, så af de to foretrækker jeg klart at vi bruger Poulsen på skraldemandspladsen på midtbanen. Med ham som gardering er jeg lidt mere tryg ved Aggers raids frem ad banen. Skulle Poulsen så løbe tør for luft, så kan Kvist skiftes ind i stedet, men de skal ikke spille samtidig, det er simpelthen for destruktivt for vores fremadrettede spil.

Det er jo så en subjektiv sag om han var bedre end Kvist var i går. En Kahlenberg i absolut topform, som erstatning for Kvist i går, havde imo været tåbeligt. Dels fordi nordmændende er Kahlenberg fysisk overlegen med flere meter, dels ville CP ikke kunne holde skansen defensivt alene, som ville være hans opgave pga. Kahlenbergs spillestil.

Derimod kan jeg ikke udelukke, at han vil kunne gøre det godt ved siden af Kvist, specielt i de kampe hvor vi kommer til at dominere fra start til slut. Men igen, så er Kahlenberg ikke en der tager de dybe løb, og dem mangler vi altså nogle af. Stiller vi med Kahlenberg og Kvist, og så ellers MKD, Romme, Eriksen og Bendtner som i går, så har vi tre spillere i Eriksen, Kahlenberg og MKD der ligner hinanden til forveksling. Det giver IKKE dynamik på et hold og hvem skal de så spille bolden til? Jeg siger ikke, at det absolut ikke kan gå, men det vil kræve noget tilvænning og en masse spilletid sammen...

Havde totalt glemt både Jacob Poulsen og Vingaard. Poulsen er måske den jeg så umiddelbart vil foretrække, forudsat at han er i topform, som makker til Kvist foran alle andre. Vingaard er en spiller med super dynamik, lidt som Enevoldsen (Vil han egentlig kunne spille centralt på midten?) og helt klart en spiller, der med yderligere udvikling vil kunne gøre det godt på landsholdet.

Kan desuden godt følge dig at hvis vi forudsætter at CP er i absolut topform, så er han bedre end Kvist defensivt. Problemet er bare, at det er CP ikke og der er lange udsigter til at han kommer det. Og målt på kampen i går, var Kvist mindst lige så god i duellerne og bedre i opspillet.

Zone 43
Manager

« Svar #2181: 27 Mar 2011, 18:53 »

Må indrømme at jeg stadig er ret så skuffet over resultatet i går. Men det er egen fejl, at vi giver dem den ene chance, de ville have, og at vi ikke fik lukket kampen før. Spillemæssigt er jeg fint tilfreds, til trods for at vi spiller lidt på deres præmisser, alt for defensivt ift. til hvad man tidligere har set, og hvad man ønsker at spille. Det var også en af årsagerne til, at Chr. Eriksen var noget usynlig, plus at hverken Chr. Poulsen eller Kvist - som begge i øvrigt gjorde det ganske godt - hjalp til i dette offensive. Ganske som de også snakkede om i studiet efter kampen.

Jeg er dog ikke i tvivl om, at vi nok skal slå Norge på hjemmebane. Det er selvfølgelig svært at forudse hvordan tingene ser ud til den tid (skader, (manglende) spilletid osv), men som udgangspunkt tror jeg sagtens vi kan slå dem - ligesom vi bør kunne slå Island og Cypern, ikke nemme kampe men stadigvæk.. Og så er tingene forhåbenligt afgjort inden Portugal-kampen.

Og lad os nu få mindst et point mod Slovakiet på tirsdag.

Ville ikke være dårligt med point i en træningskamp. Tunge

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #2182: 27 Mar 2011, 19:33 »

Må indrømme at jeg stadig er ret så skuffet over resultatet i går. Men det er egen fejl, at vi giver dem den ene chance, de ville have, og at vi ikke fik lukket kampen før. Spillemæssigt er jeg fint tilfreds, til trods for at vi spiller lidt på deres præmisser, alt for defensivt ift. til hvad man tidligere har set, og hvad man ønsker at spille. Det var også en af årsagerne til, at Chr. Eriksen var noget usynlig, plus at hverken Chr. Poulsen eller Kvist - som begge i øvrigt gjorde det ganske godt - hjalp til i dette offensive. Ganske som de også snakkede om i studiet efter kampen.

Jeg er dog ikke i tvivl om, at vi nok skal slå Norge på hjemmebane. Det er selvfølgelig svært at forudse hvordan tingene ser ud til den tid (skader, (manglende) spilletid osv), men som udgangspunkt tror jeg sagtens vi kan slå dem - ligesom vi bør kunne slå Island og Cypern, ikke nemme kampe men stadigvæk.. Og så er tingene forhåbenligt afgjort inden Portugal-kampen.

Ville ikke være dårligt med point i en træningskamp. Tunge

I udregningen af FIFA-rangliste point, som jeg snakker om tæller en uafgjort dog netop for 1, når pointene skal udregnes. Der er selvfølgelig også andre faktorer end kampens resultat, der regnes med(modstanderstyrke, regional styrke), men resultatet er dog trods alt det vigtigste.

It's gonna be legendary

Zone 43
Manager

« Svar #2183: 28 Mar 2011, 07:49 »

Ah ja, på den måde. Tunge

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2184: 28 Mar 2011, 11:52 »

http://onside.dk/nyheder/ovrig-landsholdsfodbold/christian-poulsen-pa-det-forkerte-hold
Det kunne se ud til, at nogle af os får ønsket om at se Kvist med en anden makker opfyldt mod Slovakiet Smiley Det bliver spændende.

JKJ
Gæst

« Svar #2185: 28 Mar 2011, 16:07 »

http://onside.dk/nyheder/ovrig-landsholdsfodbold/christian-poulsen-pa-det-forkerte-hold
Det kunne se ud til, at nogle af os får ønsket om at se Kvist med en anden makker opfyldt mod Slovakiet Smiley Det bliver spændende.

Synes faktisk at man skal tage det lidt til efterretning at CP ikke ser ud til at spille.

Nu så jeg ikke kampen mod Norge, men efter hvad jeg kan forstå blev han taget ud fordi han var flad og ikke kunne mere.
Nu har MO så alle muligheder for at give sin anføre noget kamptræning og få nogle km i benene på ham, for det får han jo bestemt ikke meget af i Liverpool.
Det ser det så bare ikke ud til at MO gør. Kan det være et signal om at CP status som 100% sikker mand i opstillingen bestemt ikke er så sikker mere og et signal om at Kvist er manden der er ved at tage over?

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #2186: 28 Mar 2011, 16:14 »

Jeg synes det er klogt af MO, CP har været elendig, og kostet os et par mål på det seneste, og så har jeg aldrig tilgivet ham fra dengang hvor han hamrede knytnæven i maven på Rosenberg. CP er derudover heller ikke i form, kvist derimod får masser af spilletid og har nu spillet CHL, så han har fået noget international erfaring. Kvist er imo manden der skal tage over for CP.
Hvem der så er fremtidens mand ved siden af ham åben. Jeg har dog nogle muligheder:
Leon Andreasen: Min favorit, dog er han meget skadet.
Thomas Enevoldsen: Vi får så en offensiv type, men det synes jeg ikke der sker det store ved, han er habil til det defensive.
Thomas Kahlenberg: Jeg synes ikke han skal spille her, men hvis han kommer i topform så er han dog en mulighed.
Jakob Poulsen: Hvis han kommer tilbage i form så er han oplagt.
Niki Zimling: Jeg er lidt usikker på hvor meget spilletid han får, men han kunne også være en mulighed.

Konklusion: Jeg ser helst Leon Andreasen eller Zimling på pladsen, men det bliver spændende at følge.

Yessir
Manager

« Svar #2187: 28 Mar 2011, 16:39 »

Jeg forstår ærlig talt ikke at folk nævner Leon Andreasen i den her sammenhæng, er han på vej tilbage eller hvordan? Jeg kan ikke huske hvornår han sidst har været skadesfri, wiki siger 7 kampe for Nürnberg siden sit permanente skifte i 09...

Niki Zimling må være noget nær den mest optimale løsning ved siden af Kvist eller gud forbyde det, CP. Zimling har pondus, nærkampsstyrke, dybdeløb og en generel frækhed i sit spil.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2011, 16:43 af Yessir » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2188: 28 Mar 2011, 16:54 »

Jeg synes det er klogt af MO, CP har været elendig, og kostet os et par mål på det seneste, og så har jeg aldrig tilgivet ham fra dengang hvor han hamrede knytnæven i maven på Rosenberg. CP er derudover heller ikke i form, kvist derimod får masser af spilletid og har nu spillet CHL, så han har fået noget international erfaring. Kvist er imo manden der skal tage over for CP.
Hvem der så er fremtidens mand ved siden af ham åben. Jeg har dog nogle muligheder:
Leon Andreasen: Min favorit, dog er han meget skadet.
Thomas Enevoldsen: Vi får så en offensiv type, men det synes jeg ikke der sker det store ved, han er habil til det defensive.
Thomas Kahlenberg: Jeg synes ikke han skal spille her, men hvis han kommer i topform så er han dog en mulighed.
Jakob Poulsen: Hvis han kommer tilbage i form så er han oplagt.
Niki Zimling: Jeg er lidt usikker på hvor meget spilletid han får, men han kunne også være en mulighed.

Konklusion: Jeg ser helst Leon Andreasen eller Zimling på pladsen, men det bliver spændende at følge.

Zimling (2024 min fordelt over 23 kampe) har spillet mere denne sæson end Kvist (1687 min fordelt over 22 kampe) har, så spilletid diskvalificerer ham i hvert fald ikke, hvis ikke det også diskvalificerer Kvist  Wink Zimling har i øvrigt scoret 3 mål, så han ved godt hvad ende det står i.

Synes faktisk at man skal tage det lidt til efterretning at CP ikke ser ud til at spille.

Nu så jeg ikke kampen mod Norge, men efter hvad jeg kan forstå blev han taget ud fordi han var flad og ikke kunne mere.
Nu har MO så alle muligheder for at give sin anføre noget kamptræning og få nogle km i benene på ham, for det får han jo bestemt ikke meget af i Liverpool.
Det ser det så bare ikke ud til at MO gør. Kan det være et signal om at CP status som 100% sikker mand i opstillingen bestemt ikke er så sikker mere og et signal om at Kvist er manden der er ved at tage over?

Det kunne måske også være en eksamen. Nu har Kvist jo, kan jeg forstå, antydet, at det er Poulsen der hæmmer hans spil på landsholdet, så kan det jo være, at han nu får en chance uden Poulsen, for at vise at det ikke bare er noget han har i munden. Falder han igennem kunne det så tænkes, at man skulle til at overveje, om man skulle finde en anden at satse på.

I øvrigt er det vel ikke unaturligt, at Poulsen ikke starter inde, når han blev brugt helt op så sent som i lørdags? Det ser man da også i klubberne, en spiller der blev brugt helt op i weekenden, starter sjældent inde igen i midtugen. 3 dage er ikke lang tid til at restituere, når man har været helt ude over krampegrænsen. At han så må gå ud med krampe efter kun en times spil, kunne så til gengæld tyde på, at han skal til at trappe træningsintensitete n gevaldigt op i Liverpool til dagligt. Det er ganske enkelt ikke godt nok, heller ikke selvom han sjældent spiller.

Jeg hæfter mig mest ved at Sand er på det hold også. Se det kunne være en interessant joker i stedet for evigt ugidelige Bendtner  Opstemt

Zone 43
Manager

« Svar #2189: 28 Mar 2011, 18:03 »

Mon ikke det er det, der er tilfældet. Poulsen er jo ikke den yngste på landsholdet, og så kan man lige så godt bruge disse træningskampe til at få spillet afløseren, i dette tilfælde Kvist, ind på holdet. Jeg kunne også have forestillet mig, at Lindegaard ville have været keeper i morgen, hvis han ikke var skadet. Smiley

Jeg glæder mig også til at se, hvad slovakerne har at byde på. Det gjorde det flot under VM, og har et noget spændende hold.

- Daniel Agger.

Sider: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010