home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 17:27:05 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  2 Brugere, 875 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 341537 gange)
cube
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1350: 24 Mar 2009, 10:37 »

@ DNE:

De "uheld" vi har haft i de sidste kvalifikationer, har jo i høj grad været vores egen skyld.
- Man må indstille sig på at komme ud for dårlige vejrforhold når man spiller i Nordirland. Der var vi åbenbart ikke godt nok forberedt.
- Poulsens hjerneblødning er kun hans egen skyld og bygger ikke på nogen form for tilfældigheder.
- Ja, Niclas Jensen får rødt mod Spanien, men vi spiller næsten bedre efter hans udvisning.

Den eneste plausible undskyldning er efter min mening skader, men det er jo noget alle hold oplever. Hvis man har en ambition om at nå til de store slutrunder burde det ikke afhænge om hvor vidt Agger eller Laursen kunne holde sig skadesfri.

Jeg havde glemt at Olsen havde kontraktudløb efter VM. Men, hvis vi ser ud over det, mener jeg stadig rent teoretisk at man skal forholde sig til mere end bare den kommende slutrunde.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1351: 24 Mar 2009, 11:07 »

@ DNE:

De "uheld" vi har haft i de sidste kvalifikationer, har jo i høj grad været vores egen skyld.
- Man må indstille sig på at komme ud for dårlige vejrforhold når man spiller i Nordirland. Der var vi åbenbart ikke godt nok forberedt.
- Poulsens hjerneblødning er kun hans egen skyld og bygger ikke på nogen form for tilfældigheder.
- Ja, Niclas Jensen får rødt mod Spanien, men vi spiller næsten bedre efter hans udvisning.

Den eneste plausible undskyldning er efter min mening skader, men det er jo noget alle hold oplever. Hvis man har en ambition om at nå til de store slutrunder burde det ikke afhænge om hvor vidt Agger eller Laursen kunne holde sig skadesfri.

Jeg havde glemt at Olsen havde kontraktudløb efter VM. Men, hvis vi ser ud over det, mener jeg stadig rent teoretisk at man skal forholde sig til mere end bare den kommende slutrunde.

Jamen det er jo netop ikke Morten Olsens skyld, at vi er så afhængige af de få profiler vi har på landsholdet, der er bare ikke flere der er gode nok, til at kunne gå ind og dække pladsen. Danmark er et lille land, vi har ikke en bred trup som f.eks. Spanien, der kan stille hold med lutter reserver, og alligevel se frygtindgydende ud. Et lille land som Danmark kan aldrig forvente at være med til alle slutrunder, det har vi simpelthen ikke spillermaterialet til. Vi kan, når det går godt (f.eks. de første 4 år Morten Olsen var landstræner), stille et fornuftigt landshold, hvis alle er skadesfri, men vi vil altid rammes hårdere, hvis en spiller bliver skadet, end de større nationer, der godt kan forlange at være med til alle slutrunder (og selv Englænderne har jo vist, at det også godt kan glippe, selvom man har en overflod af gode spillere).

Hvilke slutrunder man skal forholde sig til, kommer helt an på, hvilke målsætninger man har og kan tillade sig at sætte sig. Nogen vil toppe til bestemte slutrunder, og bygger deres hold op efter det (Rusland f.eks.), andre vil toppe ved hver slutrunde, og stiller med de bedste spillere på tidspunktet (de store nationer f.eks.), andre igen har ikke rigtig den luksus, at kunne udpege en slutrunde hvor de vil toppe, og bygge et landshold op efter det, simpelthen fordi spillermaterialet er alt for begrænset, og det i sidste ende vil koste for dyrt, at bygge et hold op om spillere, som måske alligevel ikke bliver til noget (her mener jeg Danmark hører ind under). Under alle omstændigheder, synes jeg det er rimeligt nok, at satse på at toppe til den slutrunde, hvor man har kontraktudløb, får man ikke forlænget sin kontrakt, enten fordi man ikke selv ønsker det, eller fordi arbejdsgiveren ikke ønsker det, er det jo der man skal sælge sig selv. Ikke at jeg tror Morten Olsen vil få svært ved at finde en ny arbejdsgiver, når han stopper på landsholdet, der har jo i tidens løb været følere ude fra flere store klubber - En anden ting jeg synes der taler til Morten Olsens fordel, han viser altså stor loyalitet, og engagemant, ved at sige nej til de økonomisk attraktive tilbud han har fået i tidens løb, han kunne nemt få et job, der var langt bedre betalt end landstræner jobbet er, men det er landsholdet han brænder for.

cube
Manager

« Svar #1352: 24 Mar 2009, 11:21 »

@ DNE:

Bottomline: Du tilskriver det manglende held og skader i de to seneste kvalifikationer, at vi ikke er kommet med. Hvad får dig til at tro, at det skulle være anderledes i denne kvalifikation? Det er nok egentlig dét jeg gerne vil vide.

Zone 43
Manager

« Svar #1353: 24 Mar 2009, 12:07 »

En af grundene til, at vi ikke altid har stået godt ved de to seneste kval. runder, er bl.a. pga. den manglende kontinutet(stav). Vi har vel dårligt kunne stille med det samme forsvar to kampe i træk, hvilket ikke gør det nemmere. Lige nu har vi chancen for at stille med det samme forsvar frem til VM10, og herefter kan man så bytte lidt rundt frem mod EM12. Her kunne man f.eks. smide MJ og Kjær ind i start 11. Smiley

Dét, og så, at kvaliteten hos spillerne ikke er lige så stor som f.eks. ti år siden, ser jeg som værende forklaringen på, hvorfor det har set skidt ud på det seneste.
Vi har dog flere spænende spillere, så jeg ser lyst på fremtiden for landsholdet, hvad enten Olsen er landstræner eller ej.

Eftersom jeg kan se at der er så mange herinde på sitet, som ikk syns MO er den optimale landstræner(set ud fra afstemningen på forsiden), ville jeg meget gerne høre hva i syns at MO gør forkert, og hvorfor i ikk mener han er kvalificeret nok til jobbet som dansk landstræner??? Der ud over, vil jeg gerne høre jeres forslag til MO's afløser??

Før denne kvalifikation gik i gang, ville jeg hellere end gerne skifte Olsen ud pga manglende resultater. Men nu hvor det ser lyst ud for vores chancer, for at komme til VM, ser jeg ingen grund til at skifte ham ud nu. Hvem der skulle afløse ham ved jeg ikke pt.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1354: 24 Mar 2009, 12:35 »

@ DNE:

Bottomline: Du tilskriver det manglende held og skader i de to seneste kvalifikationer, at vi ikke er kommet med. Hvad får dig til at tro, at det skulle være anderledes i denne kvalifikation? Det er nok egentlig dét jeg gerne vil vide.

Nej, jeg mener at hovedårsagen til at vi ikke kom med de to forrige gange er, at vi bare ikke havde spillerne til mere. Og når de få profiler vi så rent faktisk havde, var uheldige med skader, så bliver det jo absolut ikke lettere, og så er det egentlig lige meget hvad træneren så hedder.

Hvorfor skulle det blive anderledes denne gang spørger du så. Tjae, for det første har vi da allerede et langt bedre udgangspunkt end vi tidligere har haft, i og med, at vi fører vores pulje. For det andet, så er flere spillere begyndt at blomstre op, og kvaliteten i SAS ligaen ser ud til at være for opadgående. Og ikke mindst, så har vi et godt sammentømret hold, der passer godt ind i systemet. Jeg synes bestemt det ser bedre ud nu, end det har gjort i nogen af de to foregående kvalifikationsturne ringer.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #1355: 24 Mar 2009, 14:14 »

En ting jeg kan undrer mig over er at logikken med at udtage formstærke spillere, den holder åbenbart ikke på det danske landshold.

Hvordan man kan udtage Søren Larsen og Morten Nordstrand det fatter jeg ikke...

Nordstrand har spillet 13 minutter dette forår...

Søren Larsen spiller fast for Toulouse's 2 hold....

Hvordan kan Morten Olsen så overse Peter Løvenkrands som spiller fast i Premier League og pt. holder Michael Owen på bænken, Løvenkrands gør det sku godt deropppe.

Ved godt at man skal udtage efter spillertyper, men mener sku godt Løvenkrands kunne spille den kant, fremfor f.eks. Grønkjær. Og han kunne også sagtens danne frontduo med Bendtner....

ManUtd83
Manager

« Svar #1356: 24 Mar 2009, 14:33 »

Hvordan kan Morten Olsen så overse Peter Løvenkrands som spiller fast i Premier League og pt. holder Michael Owen på bænken, Løvenkrands gør det sku godt deropppe.

Ved godt at man skal udtage efter spillertyper, men mener sku godt Løvenkrands kunne spille den kant, fremfor f.eks. Grønkjær. Og han kunne også sagtens danne frontduo med Bendtner....

Nu er det jo sådan på landsholdet, at der ikke er nogen duo at danne - MO spiller med en enkelt angriber. Kan også godt forstå ideen i ikke at udtage Løvenkrands. Mod Malta og Albanien, som nok kommer til at stå dybt, skal vi bruge teknisk, stærke og kreative fløje, hvorimod Løvenkrands' rå hurtighed ikke vil være til meget nytte. Men fortsætter hans form vil der da helt sikkert blive brug for ham mod hold som Portugal og Sverige.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #1357: 24 Mar 2009, 14:38 »

Nu er det jo sådan på landsholdet, at der ikke er nogen duo at danne - MO spiller med en enkelt angriber. Kan også godt forstå ideen i ikke at udtage Løvenkrands. Mod Malta og Albanien, som nok kommer til at stå dybt, skal vi bruge teknisk, stærke og kreative fløje, hvorimod Løvenkrands' rå hurtighed ikke vil være til meget nytte. Men fortsætter hans form vil der da helt sikkert blive brug for ham mod hold som Portugal og Sverige.

Nu synes jeg faktisk netop Løvenkrands har bevist sin teknik de seneste kamp for Newcastle... Men Morten Olsen om det, har opgivet hans logik for længe siden

Zone 43
Manager

« Svar #1358: 24 Mar 2009, 15:14 »

Løvenkrads's, og Rommedahl's, hurtighed ville sagtens kunne bruges i de sidste minutter af en kamp, når deres defensiv er trætte. Der ville sådanne typer være perfekte at sende i aktion.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1359: 24 Mar 2009, 15:49 »

Igen, vi har i forvejen mange venstrekanter med, hvad skal vi med en mere?

Kahlenberg - det er netop mod hold som Malta og Albanien at han kan vise sig at være nyttig, og han spiller jo trods alt fast i sin klub.
Martin Jørgensen - Han har ikke det antrit han havde engang, men teknikken har han endnu, og det er netop den der kan være brug for mod de kommende modstandere, han kunne evt. også være i spil til højrekanten. At han stadig spiller for Fiorentina bevidner, at han altså ikke er uden kvalitet.
Jonas Borring - også teknisk dygtig, og kan altså også flytte fødderne, når det skal gå stærkt. Efter min mening en yderst spændende spiller, som sagtens kan få en hovedrolle for landsholdet i fremtiden.
Krohn-Dehli kan vist også begå sig derude, og er igen en teknisk dygtig spiller.

Så flere venstrekanter har vi altså ikke brug for, man kan altid argumentere for, at det skal være den ene frem for den anden, men jeg synes egentlig at alle ovenstående udtagelser kan forsvares. Det kunne selvfølgelig også forsvares, at udtage Løvenkrands, i stedet for f.eks. Borring, men i mine øjne er der altså her tale om luksusproblemer.

Løvenkrands kunne også udtages som angriber, men jeg synes ikke vi har kvalificerede angribere nok, til at spille med to deciderede frontløbere, og jeg ser ikke lige Løvenkrands som den oplagte eneangriber, og da slet ikke mod hold som Malta og Albanien.

Jeg tror han er med, når modstanderen hedder Sverige eller Portugal.

cube
Manager

« Svar #1360: 24 Mar 2009, 19:09 »

Sidste nyt: Morten Olsen tester Nicklas Bendtner på venstrekanten.

Hvorfor, undskyld sproget, fanden udtog han så ikke Peter Løvenkrands? Det giver absolut ingen mening.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1361: 24 Mar 2009, 20:07 »

Så vidt jeg kunne forstå, så er det bare en af de ting de har testet i træningen. De har næsten en hel uges træning, inden kampen mod Malta, så der er tid til nogen af alle de forsøg, der ellers ikke er tid til. Hvis man læser hele nyheden (og ikke bare mediernes sensationsoverskrif ter  Wink), vil man da også kunne se, at intet er afgjort endnu, om hvordan vi skal stille på lørdag, men at man vil prøve nogle forskellige ting i løbet af ugen, og så vælge det, der fungerer bedst i træningen.

Nu har Morten Olsen jo de sidste par dage fået en ordentlig overhaling i denne debat, for aldrig at prøve noget nyt, men når så han gør et enkelt nyt forsøg i træningen, så får han denundenlynemig også kritik for det. Jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal arbejde under de vilkår... Smiley

Edit:
Bendtner har jo i øvrigt også fået et par kampe på kanten for Arsenal, så ikke helt unaturligt, trods alt at afprøve ham derude. Men er da enig i, at det ville være mærkeligt at starte med ham derude på lørdag, når vi nu har så mange andre venstrekanter med, så ville det give mere mening at bruge ham som den mere hængende angriber, bag Søren Larsen, hvis begge to absolut skal starte inde.
« Seneste Redigering: 24 Mar 2009, 20:10 af DNE » Logged

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #1362: 24 Mar 2009, 20:14 »

Så vidt jeg kunne forstå, så er det bare en af de ting de har testet i træningen. De har næsten en hel uges træning, inden kampen mod Malta, så der er tid til nogen af alle de forsøg, der ellers ikke er tid til. Hvis man læser hele nyheden (og ikke bare mediernes sensationsoverskrif ter  Wink), vil man da også kunne se, at intet er afgjort endnu, om hvordan vi skal stille på lørdag, men at man vil prøve nogle forskellige ting i løbet af ugen, og så vælge det, der fungerer bedst i træningen.

Nu har Morten Olsen jo de sidste par dage fået en ordentlig overhaling i denne debat, for aldrig at prøve noget nyt, men når så han gør et enkelt nyt forsøg i træningen, så får han denundenlynemig også kritik for det. Jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal arbejde under de vilkår... Smiley

Edit:
Bendtner har jo i øvrigt også fået et par kampe på kanten for Arsenal, så ikke helt unaturligt, trods alt at afprøve ham derude. Men er da enig i, at det ville være mærkeligt at starte med ham derude på lørdag, når vi nu har så mange andre venstrekanter med, så ville det give mere mening at bruge ham som den mere hængende angriber, bag Søren Larsen, hvis begge to absolut skal starte inde.

Ja eller også skulle man lægge ham op ved siden af Søren Larsen!

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1363: 24 Mar 2009, 20:52 »

En ting jeg kan undrer mig over er at logikken med at udtage formstærke spillere, den holder åbenbart ikke på det danske landshold.

Hvordan man kan udtage Søren Larsen og Morten Nordstrand det fatter jeg ikke...

Nordstrand har spillet 13 minutter dette forår...

Søren Larsen spiller fast for Toulouse's 2 hold....

Det er muligt at Løvenkrands har gjort det godt i Newcastle, han har bare ALDRIG vist noget som helst på landsholdet. Derfor synes jeg det er helt fint at han ikke er med. Man kunne også have forsvaret hans udtagelse, men det kan altså også fint forsvares at han ikke er med.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1364: 24 Mar 2009, 21:00 »

Sidste nyt: Morten Olsen tester Nicklas Bendtner på venstrekanten.

Hvorfor, undskyld sproget, fanden udtog han så ikke Peter Løvenkrands? Det giver absolut ingen mening.

I stedet for Bendtner eller hvordan? Wink MO har udtaget en trup ud fra hvad han regner med bliver startopstillingen (Som der også blev skrevet et sted i medierne er det kun back-pladserne der er til diskussion, resten af startopstillingen er givet på forhånd med Bendtner helt i front.), men der skal da naturligvis prøves alternative formationer/opstillinger, så man er forberedt. Bendtner har jo spillet venstrekant hos Arsenal i nogle af kampene for nyligt, så hvorfor ikke lige afprøve det til træningen på landsholdet? Grunden til at han bliver afprøvet der er jo, hvis vi står i en situation hvor vi skal satse ALT mod et forsvar der står ti mand på sidste tredjedel af banen, så er ideen jo at smide store og stærke Søren Larsen i front, og så driblestærke Bendtner ud på fløjen. Spillemæssigt ligner Løvenkrands Rommedahl, altså er han ikke den der "tørrer ti mand i telefonboks", men udnytter sin hurtighed til at bruge pladsen bag forsvaret. Den plads er der altså ikke i den før omtalte tænkte situation.

Så kan man argumentere for hvorfor så Rommedahl skal udtages når de minder så meget om hinanden, men hvor mange driblestærke højrefløje har vi pt.? Og så kender Rommedahl jo en del til spillestilen på landsholdet Smiley

Sider: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010