home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:23:17 andersnomanni Blogs SAF Challenge
12 Mar 2025, 23:26 g00n Træningsbanen Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
Antal Registrerede Brugere: 23540
  0 Brugere, 703 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Kerniol
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 283964 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1275: 18 Mar 2009, 13:03 »

LJ spiller aldrig og CP sidder pænt og keder sig bravt på bænken. Men igen det er jo landsholdet ig især MO i en nøddeskal hvis de så bliver udtaget...

Der har vi den igen. Nu ved jeg godt at LJ sidder på bænken konstant, men kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvor ofte man skal spille for at være landsholdsaktuel?

JKJ
Gæst

« Svar #1276: 18 Mar 2009, 13:11 »

Der har vi den igen. Nu ved jeg godt at LJ sidder på bænken konstant, men kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvor ofte man skal spille for at være landsholdsaktuel?

Regelmæssigt... hvor tit er det så  Djævel
Men vil da mene at det som min er mindst hver anden kamp man skal spille. Der kan selvfølgelig komme skader og karentæne på tværs. Men hvis man er klar, ikke har karentæne osv vil jeg som sagt men mindst hver anden kamp.

LJ har siden sidste sommer kun spillet landskampe, har været klubløs og nu heldig hvis han sidder på bænken og derudover haft en ret lang pause pga den skulderskade han fik i Portugal.
Hvis han nu spillede regelmæssigt kan jeg ikke se noget problem med at han skal udtages og evt spille fra start. Men når nu en Bøgelund og JP er udtaget må det jo være for at de skal dække den plads, hvorfor skal han så overhovedet i spil??

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1277: 18 Mar 2009, 15:38 »

Mindst hver anden kamp er faktisk et krav, som ikke engang alle på de store landshold helt lever op til... på trods af, at der på disse er stort set frit valg på alle hylder...

Hvor ofte er Michael Owen f.eks. ikke kommet med på det Engelske landshold, bare han har været tæt på at være ovre en skade? Bild mig ikke ind, at Gerrard ikke ville komme med, selvom han lige havde siddet ude i et par måneder med en skade, og først lige var blevet klar. I Milan roteres der en del, så f.eks. Ambrosini, der ind til for nylig var fast mand på det Italienske landshold, havde i hvert fald svært ved at leve op til din kvote for regelmæssig spilletid. Jeg tror ikke der ville være nogen der havde nogen indvendinger imod at han var med på det Danske landshold, hvis han havde været Dansker...

Nu bor vi ikke i et land, der producerer klassespillere på samlebånd, så vi må nøjes med det vi nu har, og jeg mener absolut godt vi kan strække elastikken en hel del mere end de store nationer, når det kommer til kravene til spillerne om spilletid, for at få de bedste med.

Og lad os nu lige vente til at Lars Jacobsen og Christopher Poulsen overhovedet bliver udtaget, med at klandre Morten Olsen for at udtage dem  Wink

Edit:
Og med hensyn til om Michael Jakobsen er spillet ind på den venstreback eller ej, så mener jeg ikke, det er rimeligt at sige, at han er spillet ind på pladsen, så længe han bliver ved med at trække ind på sin gamle centrale plads, og det synes jeg at have lagt mærke til, at han har gjort utallige gange, i de kampe jeg har set ham spille på den venstreback. Men ellers kan vi da godt være enige om, at han godt kan komme med, til en plads på bænken, da han trods alt kan bruges som gardering både centralt og på venstrebacken. Jeg synes stadig han trækker for mange unødvendige advarsler, så for min skyld ville det ikke gøre noget, at han lige blev lidt mere moden, inden han kom med.
« Seneste Redigering: 18 Mar 2009, 15:44 af DNE » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #1278: 18 Mar 2009, 16:19 »

http://onside.dk/node/28909

Yderst lækker nyhed Smiley... Det tror jeg kun kan gavne os, uanset hvad Olsen nu sku finde på af retaderede udtalelser Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager

« Svar #1279: 18 Mar 2009, 17:00 »

Well, synes nu, at Vingaard er rost højere end til skyerne, men når jeg har set ham i aktion, synes jeg ikke, at gør det meget bedre end så mange andre f.eks. Thygesen fra Midtjylland. I mine øjne står Vingaard, eller burde stå, som 5./6. valg til en landsholdsplads, hvis ikke længere nede.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1280: 19 Mar 2009, 09:52 »

Høhø, synes afstemningen på forsiden er lidt pudsig. Vi ligger lunt i svinget til at komme med til VM 2010, på bekostning af enten Sverige eller Portugal! og alligevel er der pt flest stemmer på, at Morten Olsen ikke er god nok... På trods af, at han har fået et hold, der spiller for spiller må betegnes som svagere end de to førnævnte landshold, bedre fra start end disse hold.  Smiley

Ja, vi har glippet to kvalifikationer i træk, men det er sket før med langt bedre landshold, og vi har altså været meget plaget af skader, og afbud på uheldige tidspunkter. Det synes jeg ikke Morten Olsen kan klandres for. Så har vi spillet et par halvskidte venskabskampe, men det kan vel ikke være dem der har så stor betydning, for når vi vinder eller spiller lige op med stærkere modstandere i venskabskampe, er kritikerne jo hurtigt ude, og tude os ørerne fulde om, at det bare er en venskabskamp, og den derfor intet betyder, så det kan vel ikke være anderledes, når man spiller en halvskidt venskabskamp?

Jeg synes i det hele taget, at det er et underligt tidspunkt at snakke om problemer for landsholdet... Taber vi de to næste kampe, og bliver overhalet af Portugal og Sverige, så kan vi begynde at snakke om problemer, men pt synes jeg da det går ganske fortrinligt. Og skal vi endelig snakke om problemer, så må det da handle om Martin Laursens stop på landsholdet, hvilket igen er noget som Morten Olsen ikke er herre over, det er trods alt ikke ham, der har ødelagt Laursens bentøj.

Så er der meget kritik af, at Morten Olsen vælger at udtage de spillere som han gør, men så længe vi ligger som vi gør i kvalen, kan det vel være lige gyldigt hvem vi har med, bare de kan holde os der?

Så hvorfor nu denne pessimisme?

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #1281: 19 Mar 2009, 21:14 »

Høhø, synes afstemningen på forsiden er lidt pudsig. Vi ligger lunt i svinget til at komme med til VM 2010, på bekostning af enten Sverige eller Portugal! og alligevel er der pt flest stemmer på, at Morten Olsen ikke er god nok... På trods af, at han har fået et hold, der spiller for spiller må betegnes som svagere end de to førnævnte landshold, bedre fra start end disse hold.  Smiley

Ja, vi har glippet to kvalifikationer i træk, men det er sket før med langt bedre landshold, og vi har altså været meget plaget af skader, og afbud på uheldige tidspunkter. Det synes jeg ikke Morten Olsen kan klandres for. Så har vi spillet et par halvskidte venskabskampe, men det kan vel ikke være dem der har så stor betydning, for når vi vinder eller spiller lige op med stærkere modstandere i venskabskampe, er kritikerne jo hurtigt ude, og tude os ørerne fulde om, at det bare er en venskabskamp, og den derfor intet betyder, så det kan vel ikke være anderledes, når man spiller en halvskidt venskabskamp?

Jeg synes i det hele taget, at det er et underligt tidspunkt at snakke om problemer for landsholdet... Taber vi de to næste kampe, og bliver overhalet af Portugal og Sverige, så kan vi begynde at snakke om problemer, men pt synes jeg da det går ganske fortrinligt. Og skal vi endelig snakke om problemer, så må det da handle om Martin Laursens stop på landsholdet, hvilket igen er noget som Morten Olsen ikke er herre over, det er trods alt ikke ham, der har ødelagt Laursens bentøj.

Så er der meget kritik af, at Morten Olsen vælger at udtage de spillere som han gør, men så længe vi ligger som vi gør i kvalen, kan det vel være lige gyldigt hvem vi har med, bare de kan holde os der?

Så hvorfor nu denne pessimisme?

Det handler nok om en vane og frygt.

Vanen består i at svine Morten Olsen til på hvert eneste mulige tidspunkt. Jeg er enig i, at Morten Olsen har taget nogle mærkelige beslutninger mht. udtagelser, og udskiftninger i kampene. Men omvendt tror jeg også han har en del mere forstand på fodbold end jeg (og andre) har, så derfor hopper jeg ikke med på det kor der skriger "Olsen Raus".
Folk har nok haft svært ved at acceptere at spillerne ikke har været gode nok eller spillet fast nok til at være i kampform, og derfor har spilled under niveau på landsholdet. Eller som du påpeget - skaderne. Når man så ikke kan finde nogen at skyde skylden på, så står træneren altid for skud.

Frygten består i at folk er bange for at fiaskoen ligger lige rundt om hjørnet. Og af en eller anden grund tror mange nok, at vi kan forebygge fiaskoen ved at udskifte Morten Olsen MIDT i en slutrundekvalifikat ion.

Jeg synes personligt, at vi har haft nogle problemer i de forgangende slutrunder, som der allerede er nævnt (spiller på bænken, skader etc.), men jeg synes fremtiden ser rigtig god ud for landsholdet.

cube
Manager

« Svar #1282: 22 Mar 2009, 22:00 »

Er jeg den eneste der synes det er den rene skandale, den udtagelse Morten Olsen har lavet i dag?
Olsen har udtaget Nordstrand, Krohn-Dehli og Anders Møller Christensen.

Nordstrand har spillet et kvarter i foråret og en spiller som Peter Løvenkrands, der har scoret et par mål og fået masser af spilletid for Newcastle burde være et oplagt valg.

Michael Krohn Dehli kan forsvares, men har ikke været imponerende i foråret.

Men den største skandale er efter min mening at AMC er på landsholdet, når man har folk som Simon Kjær, Zanka og Michael Gravgaard. Fatter det ikke!! Skuffet

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

United-styrer
Gæst

« Svar #1283: 22 Mar 2009, 22:07 »

Er jeg den eneste der synes det er den rene skandale, den udtagelse Morten Olsen har lavet i dag?

Nordstrand har spillet et kvarter i foråret og en spiller som Peter Løvenkrands, der har scoret et par mål og fået masser af spilletid for Newcastle burde være et oplagt valg.

Men den største skandale er efter min mening at AMC er på landsholdet, når man har folk som Simon Kjær, Zanka og Michael Gravgaard. Fatter det ikke!! Skuffet

Ja, det er grotesk. For at komme på landsholdet burde man som minimum være en profil på sit klubhold, såfremt man spiller i Danmark, og Nordstrand har ikke engang spillet en halv time i foråret. Med Løvenkrands' renæssance i Newcastle in mente, kan han med rette føle sig snydt.

Michael Krohn-Delhi bør udtages. Som jeg formulerede det andetsteds, så har et så stillestående angreb som det danske ikke råd til at lade en spiller med Krohn-Delhis kreativitet blive på bænken. Jeg mener sågar, han er en kandidat til startopstillingen til trods for hans formdyk i foråret.

Det sidste er næsten omsonst at plædere for. Hvordan man kan vælge AMC frem for Simon Kjær, der er mere eller mindre stamspiller i Palermo, går langt over min fatteevne.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2009, 22:15 af United-styrer » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #1284: 22 Mar 2009, 22:12 »

Haha stakkels MO..

Jegved ikke helt præcist hvad han vil bevise, men endnu engang har han trådt godt og grundigt i spinaten...

Hvad i alverden laver en mand som Nordstrand i den forfatning han er i på landsholdet.. Nu scorer han ganske vidst i dag, men manden spiller aldrig for fck, og har ingen kamprytme i kroppen... Hvordan fanden kan man så komme på det danske landshold, når der også er spillere som Curth, løvenkrands.. Fatter simpelthen hat af det..

AMC er jo bare et udtryk for MO's indkompetence.. Hvad skal vi med de gamle rotte?.. det er en totalt falliterklæring at tage ham med frem for alle de lysende talenter vi har på samme plads... AMC har aldrig haft klassen til landsholdet...

Gå nu af OLSEN!!!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ManUtd83
Manager

« Svar #1285: 22 Mar 2009, 22:17 »

Det er meget, meget langt ude.

Gravgaard, Zanka og Kjær bør alle være foran AMC på nuværende tidspunkt! Lad os nu forhelvede få gang i Kjær, så vi har en meget kompetent afløse for Martin Laursen lidt hurtigere i stedet for at de der halve løsninger hele tiden!

Nordstrand kan jeg tildels forstå fordi han tidligere har været omkring landsholdet og alle kender hans kvaliteter. Løvenkrands skulle med ja, men på bekostning af Søren Rieks. Hvad har den spiller gjort for at komme på landsholdet - det er over min fatteevne. Så ville jeg da langt hellere se Bernburg eller endda Ken Ilsø!

Krohn-Dehli kan jeg sådan set godt forstå. Han har lidt kreativitet i det mindste.

Dog synes jeg der er potentiale til en god start-ellever:

Sørensen

Bøgelund-Krøldrup-Agger-Jacobsen

Poulsen-Jensen

Rommedahl-Kahlenberg-Jørgensen

Bendtner

Det burde i hvert fald være nok til at slå Malta og Albanien.

kfuglsang
Førsteholdsspiller

« Svar #1286: 22 Mar 2009, 22:20 »

Haha stakkels MO..

Jegved ikke helt præcist hvad han vil bevise, men endnu engang har han trådt godt og grundigt i spinaten...

Hvad i alverden laver en mand som Nordstrand i den forfatning han er i på landsholdet.. Nu scorer han ganske vidst i dag, men manden spiller aldrig for fck, og har ingen kamprytme i kroppen... Hvordan fanden kan man så komme på det danske landshold, når der også er spillere som Curth, løvenkrands.. Fatter simpelthen hat af det..

AMC er jo bare et udtryk for MO's indkompetence.. Hvad skal vi med de gamle rotte?.. det er en totalt falliterklæring at tage ham med frem for alle de lysende talenter vi har på samme plads... AMC har aldrig haft klassen til landsholdet...

Gå nu af OLSEN!!!
Er Curth ikk skadet???  btw så vil jeg sige til Nordstrands forsvar, at man ikk behøver at være for dårlig til landsholdet, fordi man kun har fået 15min i 3 kampe, for lige inden vi gik igang med ligaen, vidste han verdensklasse, ved at score 5 mål, mod et udemærket Helsingborg hold Forlegen

Andreas93
Gæst

« Svar #1287: 22 Mar 2009, 22:23 »

At Nordstrand ikke for særligt meget spilletid i øjeblikket, er jo lige meget når det kommer til MO. Han har jo før vist, at han er ligeglad med om hans spillere for spilletid, selvom at han siger det modsatte.

kfuglsang
Førsteholdsspiller

« Svar #1288: 22 Mar 2009, 22:24 »

Well, synes nu, at Vingaard er rost højere end til skyerne, men når jeg har set ham i aktion, synes jeg ikke, at gør det meget bedre end så mange andre f.eks. Thygesen fra Midtjylland. I mine øjne står Vingaard, eller burde stå, som 5./6. valg til en landsholdsplads, hvis ikke længere nede.
Thygesen er jo overhovedet ikk kompetent nok til landsholdet... manden har jo ikk spillet en god kamp siden sidste sæson

kfuglsang
Førsteholdsspiller

« Svar #1289: 22 Mar 2009, 22:27 »

Han startede da lige inde igår mod Porthsmouth

Sider: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010