home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:23:17 andersnomanni Blogs SAF Challenge
12 Mar 2025, 23:26 g00n Træningsbanen Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
Antal Registrerede Brugere: 23540
  0 Brugere, 669 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Kerniol
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 284000 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1170: 01 Feb 2009, 14:07 »

Nu var det så ikke et udfald mod dig DNE med man lige skal tjekke facts Wink

Men du skriver hvor du synes han eller de spiller bedst. Med alt respekt for din fodbold viden osv så tror jeg nu at deres trænere og dem selv ved det noget bedre end end alle os der feks sidder og diskutere det herinde...

At feks WK (fik vist skrevt WQ før) skal spille højre back på landsholdet når han kun var en nødløsning i FCK i ganske få mdr er jo helt ude i hampen når han både før og nu igen efter spiller på den centrale midtbane. Og allugevel snakker folk om at man gerne vil have ham tilbage på backpladsen på landsholdet, imo holder det ikke vand...

Det kan også godt være at Silber spillede en ok kamp mod Wales på venstreback, det var så heller ikke så svært at være en af de bedre i den kamp, men det er jo stadig facts at han IKKE er fremtiden på den plads...

Du og andre skriver selv at det er på den plads at vi måske har de største problemmer med at finde den rette mand, hvorfor i alverden smider vi så en højremidt ned på pladsen når der stor flere afløsere klar i kulissen så har deres rette element på den position??
Om det er CP, TR, MJ, Mtillga eller måske endda MP er mig ligemeget, men imo er det nu engang i træningskampe man skal få prøvet nogle ting af og få spillet et hold samen, ikke at sætte feks Silber ned på en plads han ikke har spillet i 10 år...

Skal Stephan Andersen så prøves af som Rommedahl afløser i næste kamp mod Grækenland??

Nu var det godt nok mod Spanien at Silberbauer blev brugt på venstrebacken, og han spillede pladsen i den halvleg, hvor vi faktisk spillede lige op med Europamestrene. Kan ikke huske, om ikke der var noget med, at Michael Jakobsen var skadet den gang, Thomas Rasmussen var vist i hvert fald, menst Poulsen, så vidt jeg husker døjede lidt med en overbelastningsskad e, hvad Mtiligas situation var husker jeg ikke.

Hvad Kvist angår, så ønsker jeg ham ikke tilbage på højrebacken på landsholdet, i hvert fald ikke så længe Bøgelund er skadesfri (har forlængst opgivet enhver tanke om at Lars Jakobsen skulle være det længe nok til at kunne blive fast mand på landsholdet). Jeg så dog gerne, at Kvist selv satsede lidt mere på den højreback i sin klub, i stedet for stædigt at holde på, at han er midtbanespiller, når det er tydeligt, at han aldrig bliver mere end middelmådig på den plads. Jeg tror ikke så meget det er fordi træneren mener, at han er bedst som midtbane, at han spiller den plads, jeg tror nærmere, at det er fordi han selv forlanger at spille den plads. Det er et valg om enten at have en utilfreds spiller, der modvilligt spiller den plads hvor han faktisk er bedst, eller at have en tilfreds spiller, der spiller en plads, som han måske nok kan spille, men aldrig bliver rigtig god på. Det er sandt nok, at træneren helt sikkert ved mere om hvor hans spillere spiller bedst, end jeg gør, det er jeg helt enig med dig i, men personligt har jeg flere gange set Kvist spille langt bedre på højrebacken, end jeg nogensinde har set ham spille på midtbanen. Det samme kan jeg sige om Michael Jakobsen og det centraleforsvar kontra venstrebacken, i hvert fald hvis han skal passes ind i det system der spilles på landsholdet.

Umiddelbart synes jeg, at vi pt har flere muligheder på venstrebacken, end vi næsten nogensinde har haft, så nej, pt synes jeg ikke det er så svært at finde en spiller til pladsen, er det svært at finde den rette, så er det fordi der er for mange at vælge imellem pt. Flere af dem passer, efter min mening, bedre ind i det system vi spiller på landsholdet, end Michael Jakobsen gør. Der er til gengæld ikke mange der passer bedre i det centrale forsvar.

JKJ
Gæst

« Svar #1171: 01 Feb 2009, 14:21 »

Der burde jeg selv have haft styr på facts, var bare helt sikker på var mod Wales  Forlegen

Jeg vil ikke snakke MJ på landsholdet, jeg ser det gerne men jeg tror ikke helt på det, men han er nu engang venstreback og det er nok også der hans fremtid ligger, i hvet fald i AaB som det ser ud i øjeblikket. Og hvis han gør det ok hvorfor så ikke satse lidt mere på ham, han er stadig ung og har fremtiden foran sig til at få den plads de nsæte 10 år plus han har masser af rutine selv med hans unge alder...

WK har jeg heller aldrig set det store i på den centrale midstbane, men nu har FCK jo købt en tjekkisk landsholdsspiller som imo er mindst en klasse bedre end netop WK på den plads, så hvis han vil gøre sig nogle forhåbninger om at få spilletid så må han jo netop spille på den centrale midtbane...

Når det kommer tilstykket er det jo MO der udtager holdet, desværre stadig væk, og han er jo i store træk ligeglad med hvor de spiller på deres klubhold, han smider jo flere ud til højre og venstre alligevel hvor det nu engang psser ham...

Det er der kæden hopper af imo, hvis man vil have et landshold der skal have succes og skal fungere må man da for pokker give dem en plads de er vandt til at spille uge efter uge, og ikke pludselig skal prøve igen efter 10 års pause eller er helt ny for dem...

En venstreback, der spiller pladsen til dagligt, ved nu engang hvordan man placere til når et angreb ruller ned mod et forsvar, det ved en højremidtabe ikke på den plads...

Og der er flere eksempler også... men pointen er at hvis man skal bruge en højre back, så udtager men en højreback istedet for en central midtbane eller højre fløj (Romme) osv osv...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1172: 01 Feb 2009, 14:38 »

Der burde jeg selv have haft styr på facts, var bare helt sikker på var mod Wales  Forlegen

Jeg vil ikke snakke MJ på landsholdet, jeg ser det gerne men jeg tror ikke helt på det, men han er nu engang venstreback og det er nok også der hans fremtid ligger, i hvet fald i AaB som det ser ud i øjeblikket. Og hvis han gør det ok hvorfor så ikke satse lidt mere på ham, han er stadig ung og har fremtiden foran sig til at få den plads de nsæte 10 år plus han har masser af rutine selv med hans unge alder...

WK har jeg heller aldrig set det store i på den centrale midstbane, men nu har FCK jo købt en tjekkisk landsholdsspiller som imo er mindst en klasse bedre end netop WK på den plads, så hvis han vil gøre sig nogle forhåbninger om at få spilletid så må han jo netop spille på den centrale midtbane...

Når det kommer tilstykket er det jo MO der udtager holdet, desværre stadig væk, og han er jo i store træk ligeglad med hvor de spiller på deres klubhold, han smider jo flere ud til højre og venstre alligevel hvor det nu engang psser ham...

Det er der kæden hopper af imo, hvis man vil have et landshold der skal have succes og skal fungere må man da for pokker give dem en plads de er vandt til at spille uge efter uge, og ikke pludselig skal prøve igen efter 10 års pause eller er helt ny for dem...

En venstreback, der spiller pladsen til dagligt, ved nu engang hvordan man placere til når et angreb ruller ned mod et forsvar, det ved en højremidtabe ikke på den plads...

Og der er flere eksempler også... men pointen er at hvis man skal bruge en højre back, så udtager men en højreback istedet for en central midtbane eller højre fløj (Romme) osv osv...

Det er jeg ikke sikker på jeg er enig i, på højrebacken har han én konkurrent, som rigtigt nok er bedre end ham, men på den centrale midtbane har han vel 5-6 konkurrenter (hvis det kan gøre det) som alle er bedre end ham på den plads.

Pt synes jeg i øvrigt, som sagt, at der er flere spillere, der passer langt bedre ind på den venstreback på landsholdet, end Michael Jakobsen gør. Som jeg ser det, kan han, på den plads, højst komme på tale som en absolut nødløsning. Men ok, er enig med dig i, at han bør stå foran Silberbauer på pladsen (men Silberbauer var netop også kun en nødløsning, fordi de andre nødløsninger var skadet), men der er til gengæld også flere der bør stå foran Michael Jakobsen. Det kan godt være han skal spille pladsen for AaB, men det ændrer ikke ved, at han som type slet ikke passer til landsholdsbacken.

Det er i øvrigt heller ikke usædvanligt, at nogle spillere spiller på andre positioner for deres landshold, end de gør for deres klubhold, heller ikke hos de helt store nationer. Det drejer sig netop om, at forskellige trænere, ser forskelligt på hvordan fodbold skal spilles, og hvor de forskellige spillerprofiler passer bedst ind på et hold. Et af de mest legendariske hold gennem tiderne, byggede jo i øvrigt ligefrem deres spilkoncept op efter, at spillerne skulle kunne dække hinandens pladser, jeg snakker naturligvis om Cruijfs dream team og totalfodboldkoncept . Den form for fodbold får vi selvfølgelig aldrig spillerne til at kunne spille, men Morten Olsen har under alle omstændigheder et andet syn på hvordan fodbold skal spilles, end f.eks. Ståle Solbakken har (og godt for det), og har derfor selvfølgelig også et andet syn på, hvor visse spillere vil gøre sig bedst. Men jeg tror nu alligevel ikke, at Morten Olsen ser Silberbauer som venstreback, det var nok nærmere i mangel på venstrebacks i kampform, at han blev prøvet dernede.

Zone 43
Manager

« Svar #1173: 04 Feb 2009, 12:25 »

http://www.bold.dk/nyt/Morten-Olsen-udtager-to-nye

Jeg kunne forestille mig, at Kjær bliver ene af de to debutanter, som MO udtager. Den anden tror enten bliver Bak Nielsen eller Schöne. Der udover skulle det undrer mig en del, hvis ikke Lars J. også ville være blandt de udtagne.

Jeg ser ihf. frem til at se, hvem debutanterne bliver. :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

JKJ
Gæst

« Svar #1174: 04 Feb 2009, 12:29 »

http://www.bold.dk/nyt/Morten-Olsen-udtager-to-nye

Jeg kunne forestille mig, at Kjær bliver ene af de to debutanter, som MO udtager. Den anden tror enten bliver Bak Nielsen eller Schöne. Der udover skulle det undrer mig en del, hvis ikke Lars J. også ville være blandt de udtagne.

Jeg ser ihf. frem til at se, hvem debutanterne bliver. :-)

Jeg kan ikke forstille mig at LJ kommer tilbage endnu, han er jo knap kommet tilbage i Everton, og har vel ikke spillet mere end et par kampe for reserverne...

Hvis han bliver udtaget, så taber jeg endnu mere for MO, så bliver han simpelthen kun udtaget pga hans navn og  tidligere bedrifter!!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1175: 04 Feb 2009, 13:06 »

Måske er de to, der vender tilbage til landsholdet, efter nogen tids fravær, Løvenkrands og Gravgaard, der jo begge har fundet nye klubber. Løvenkrands kunne måske være interessant nok, i og med, at det er ret begrænset hvad vi tidligere har set til ham på landsholdet. Gravgaard er jeg derimod ikke begejstret for, har aldrig set det store lys i ham, og synes ikke han er god nok til landsholdet. Han er god at sende med frem på hjørnespark, men der ud over synes jeg han er for tung, og bare ikke nogen god fodboldspiller. Men det er muligt min holdning til Gravgaard er lidt forudindtaget.

Hvad debutanterne angår, så er Kjær nok et godt bud på den ene af dem, det er i hvert fald ingen hemmelighed, at Morten Olsen og Peter Bonde har holdt øje med ham på det seneste. Den anden kunne godt være Lasse Schöne, der har gjort lidt opmærksom på sig selv på det seneste. Det kunne måske også være Michael Jakobsen, men synes det ville være lidt underligt, at udtage nye SAS ligaspillere lige netop nu, da ingen af dem har spillet en betydende kamp i et par måneder.
« Seneste Redigering: 04 Feb 2009, 13:09 af DNE » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #1176: 04 Feb 2009, 13:56 »

Jeg rystet, ikke mindre... Jeg er så tæt på at glemme alt om landsholdet så lang tid MO står i spidsen...

Lars Jacobsen som ikke har spillet ret meget mere end en træningskamp for Everton siden hans skade mod Portugal er med igen... Derimod er den vel mest formstærke back vi har i højre side, Bøgelund ikke med!!

Det er skidt...  ticked off

Men det viser jo alt om at hvis man er på julekort med MO så er man med, hvis man ikke er så er man ude lige meget hvor godt man spiller...

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-20223418.html?forside

Der mangler stadig en enkelt at blive udtaget og det bliver jo nok vores superstjerne, i hvert fald iflg ham selv, Jon Dahl...  funny
« Seneste Redigering: 04 Feb 2009, 14:03 af JKJ » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #1177: 04 Feb 2009, 13:57 »

Så er truppen udtaget. Debutanterne blev Simon Kjær og Jacob Poulsen, mens Chris Sørensen og Lars Jacobsen vender tilbage.. Det ser nu ganske fornuftigt ud tbh.

Truppen:
Målmænd: Thomas Sørensen, Stoke City FC, Jesper Christiansen, FC København og Stephan Andersen, Brøndby IF

Forsvar: Chris Sørensen, OB; Daniel Agger, Liverpool FC; Jakob Poulsen, AGF; Lars Jacobsen, Everton FC; Per Krøldrup, ACF Fiorentina og Simon Kjær, US Città di Palermo

Midtbane: Christian Poulsen, Juventus FC; Daniel Jensen, SV Werder Bremen; Jonas Borring, FC Midtjylland; Leon Andreasen, SV Hannover 96; Martin Vingaard, FC København; Thomas Kristensen, FC København og Dennis Rommedahl, NEC Nijmegen.

Angreb: Nicklas Bendtner, Arsenal FC og Søren Larsen, Toulouse FC

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1178: 04 Feb 2009, 14:38 »

Jeg må også nok indrømme, at jeg er overrasket over, at Bøgelund er vraget, ikke så meget til fordel for Lars Jakobsen, for det kunne man vel næsten have forventet, det er ikke første gang han er med umiddelbart efter at være kommet tilbage fra en meget langvarig skade. Men der skulle nu også være plads til dem begge på holdet (det ville dog være rart, lige at få Jacobsen i kampform først, men han når vel at blive skadet igen, inden han når så langt). Det jeg har svært ved at forstå er, at man vrager en SAS ligaback (Bøgelund) for en anden (Jakob Poulsen), når den oprindelig på ingen måde har spillet sig af holdet. Men der ligger måske noget andet til grund for netop det valg?

Ærgrer mig også lidt over, at Mtiliga er valgt fra igen, specielt fordi vi så kun har én venstreback i truppen, og han er endda SAS ligaspiller, og har derfor ikke spillet en betydende kamp i et par måneder...

Det kunne måske også have været lidt interessant, at prøve "Bæstet" i målet, i stedet for Jesper Christiansen, der jo har været noget nær en katastrofe på landsholdet.

Ellers har jeg vel ikke så meget at indvende, men det kan være det kommer i løbet af dagen  Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #1179: 04 Feb 2009, 14:48 »

Stort set enig med DNE...

Men igen har vi det problem at en spiller er udtaget til en anden position end den han gerne vil spille. Jeg tror som DNE også at JP er udtaget som højreback. Den plads vil han under ingen omstændigheder spille i AGF, efter hvad jeg har læst og hørt, men på landsholdet er han klar til hvad som helst...
Det holder slet ikke imo, at man er klar til lidt af hvert bare man kommer på holdet.

Som back, lige meget om det er i højre eller venstre side, har man altså en anden måde at spille på end når man spiller på midtbanen...

Det kan kun være en svækkelse at man er klar til at spille andre steder end man er vandt bare for at komme på landsholdet...

Det er lige før man håber holdet flopper så man kan komme af med MO en gang for alle!!

Mtiliga kan vel bare sige han gerne vil spille angriber, mon så ikke han kan komme på...  Peace

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1180: 05 Feb 2009, 11:56 »

Jeg kan egentlig godt se fidusen i at have en wing på backen, i det system landsholdet spiller, specielt mod en modstander som Grækenland, som vi vel godt kan regne med vil pakke sig. Vores backs skal jo være offensive typer, og specielt mod en modstander der spiller defensivt, kan det vel være en fordel at have en form for reservewing, der løber med frem i overlap og lignende.

Der hvor filmen knækker er, når den bedste offensive højreback vi har, bliver sat af holdet, til fordel for en anden SAS ligaspiller. Havde SAS ligasæsonen været igang, kunne jeg gå med til, at Jakob Poulsen kom med som reserve for Bøgelund, for lige at prøve ham af, men SAS ligaen har lagt stille længe, så Poulsen kan jo nærmest ikke have spillet sig på holdet, og Bøgelund kan heller ikke rigtigt have spillet sig af holdet. Ligalandsholdsturen har måske haft lidt at sige, men gode præstationer på den tur har altså været på et billigt grundlag, modstanderne taget i betragtning.

Jeg kan godt forstå at man tager spillere med en del landsholdserfaring med, jeg kan også sagtens forstå, at man i SAS ligaens vinterpause sætter SAS ligaspillere af holdet, men at udtage SAS ligaspillere som aldrig har været med før i vinterpausen, det har jeg lidt svært ved at forstå bevæggrundene for, så skal det være fordi der overhovedet ikke er andre muligheder.

Men nu må vi se, jeg har stadig stor tiltro til, at Morten Olsen er den rigtige mand til jobbet, og kan stadig ikke få øje på hvem der overhovedet skulle komme i nærheden af at være bedre kvalificeret, som også samtidig er realistisk at lokke til.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1181: 09 Feb 2009, 11:04 »

Mon ikke Michael Gravgaard efterhånden er ved at have vist, at han i hvert fald ikke er eller bliver et emne til at erstatte Martin Laursen.

Syndebuk i Nantes (har stadig på fornemmelsen, at det ikke var helt uden grund) og allerede udråbt som årets transferflop i Tyskland, efter hans katastrofale debut for HSV. I mine øjne har Gravgaard aldrig været god nok til udlandet, og egentlig heller ikke til landsholdet, der var bare en periode, hvor vi ikke var for godt besat i det centrale forsvar, hvor han simpelthen var et nødvendigt onde, men som det ser ud pt så skal han, efter min mening, aldrig i nærheden af landsholdet igen.

Edit:
Det ser i øvrigt også ud til, at Krøldrup desværre igen er blevet fortrængt fra startopstillingen i Fiorentina. Så måske det i længden alligevel bliver Kjær, der kommer til at tage over for Laursen (afhængig af selvfølgelig, om han kan holde sig i startopstilligen i Palermo).
« Seneste Redigering: 09 Feb 2009, 11:13 af DNE » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #1182: 09 Feb 2009, 11:37 »

Edit:
Det ser i øvrigt også ud til, at Krøldrup desværre igen er blevet fortrængt fra startopstillingen i Fiorentina. Så måske det i længden alligevel bliver Kjær, der kommer til at tage over for Laursen (afhængig af selvfølgelig, om han kan holde sig i startopstilligen i Palermo).

Er han egenlig ikke ude med noget sygdom?

- Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1183: 09 Feb 2009, 12:01 »

Er han egenlig ikke ude med noget sygdom?

Det er muligt, det er så bare gået min næse forbi. Men han er da i hvert fald ikke mere syg, end at han blev udtaget til landskampen på onsdag, og mig bekendt endnu ikke har meldt afbud.

JKJ
Gæst

« Svar #1184: 09 Feb 2009, 12:27 »

Jeg følger ikke vanvittig meget med i italiensk fodbold, bortset fra de klubber der har dansk islæt og så et par stykker mere...

Men roterer de ikke en del i Fiorentina?? Jeg synes flere gange i efteråret at han spillede hver anden kamp eller noget i den stil, og fordi han så sidder over i 1-2 kampe er jo ikke ens betydende at han er slået af...

Desuden har det jo aldrig bekymret MO ret meget om man spiller eller ikke spiller, han udtager jo folk alligevel og giver dem masser af kamptræning på landsholdet...

Nogen gange har man jo den ide at det er en fordel IKKE at spille fast på klubholdet for så er det nemmere at komme på landsholdet  Djævel

Sider: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010