home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 17:11:42 Broen13 Træningsbanen Fm Tweak
08 Mar 2025, 22:55 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23538
  0 Brugere, 532 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahigupta
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 283521 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #915: 11 Sep 2008, 15:14 »

Vi kunne jo også forstille os at hvis de ikke måtte være krtiske, det er nu engang deres levebrød at være dette, så slet ikke skrev noget...

Er det der vi er henne at de danske spillere kun vil snakke med dem hvis de skriver noget positivt?? 

Det vil sige at hvis vi fik en lussing på 3-0 så skulle pressen rose dem før de vil snakke med dem??

Så tror jeg snart de vil holde op med at dække landsholdet og mon så ikke også interessen for holdet ville forsvinde hvis ingen skrev om dem...

Selvfølgelig skal pressen være kritiske, og de skal også være realistiske med deres kritik, men stoppe med det... Aldrig!!

hehe det kan jeg kun grine af for selvføglelig skal der være kritiske spørgelsmål..... men hvornår har der sidst været positive... pressen bliver i det gamle og de får det sammen svar igen og igen, hvornår stopper de nej det gør de ikke også når spillerne ikke vil spille for det danskelandshold, vi så det med Gravesen så snart medierne ikke havde de store krav til ham så spillede han godt men da kravene blev større og større spillede han dårliger og stoppede til sidst... dette har mediene ikke lært noget af og jeg synes det er synd for det sker nu igen denne gang er der ikke kun en person der drejer sig om men hele holdet og hvem skulle spille landskampe hvis de nu også sagde STOP, mediefolkene selv HAHA så dørfodbolden da først men okay så kan de jo også skrive hvad de vil.....
nej medierne har magten i Danmark de må alt og gør alt... og nu er der nogen der stiller sig op og siger STOP i kan rende os, det er på tide, de søger altid efter en syndebuk og så er det dem selv der er den fordi de kræver for meget.   

PalleJR
Ynglingespiller

« Svar #916: 11 Sep 2008, 15:28 »

Hvis de har den moral med til alle kampe !!! Så er vi sikkert til VM !

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #917: 11 Sep 2008, 15:51 »

Hehe, en lille observation fra jobbet, alle de normale kritikere af Morten Olsen og landsholdet, mødte noget slukørede op, der var jo ikke noget at brokke sig over, deres kritik var gjort til skamme. Så hørte de om boykottet, og så skal jeg ellers love for at de lyste op, de frydede sig, for nu kunne de igen brokke sig over landsholdet...

Jeg synes ikke boykot er den rigtige måde at komme ud med et ellers godt budskab. Frem for at få den nuancerede debat frem, så føler kritikerne sig bare bekræftet i kritikken, fordi (tror jeg) det er det budskab de ønsker at se, når spillerne ikke siger noget, er der jo ikke nogen til at modsige dem, og pressen nægter jo også kategorisk at se indad, så de bekræfter også bare dem selv, og så er vi tilbage ved den unuancerede debat...

Ærgerligt at det skal gå ud over den flotte kamp de spillede igår, det er virkelig den der fortjener overskrifterne, spaltepladsen og hoveddelen af indlægene der bliver skrevet i denne tråd i dag... Kritikken blev gjort til skamme i aftes, det blev bevist, at det ikke er systemet eller træneren den er gal med, men indstillingen til kampene mod de mindre hold, en indstilling der bliver ødelagt af urealistiske høje forventninger...

JKJ
Gæst

« Svar #918: 11 Sep 2008, 15:53 »

hehe det kan jeg kun grine af for selvføglelig skal der være kritiske spørgelsmål..... men hvornår har der sidst været positive... pressen bliver i det gamle og de får det sammen svar igen og igen, hvornår stopper de nej det gør de ikke også når spillerne ikke vil spille for det danskelandshold, vi så det med Gravesen så snart medierne ikke havde de store krav til ham så spillede han godt men da kravene blev større og større spillede han dårliger og stoppede til sidst... dette har mediene ikke lært noget af og jeg synes det er synd for det sker nu igen denne gang er der ikke kun en person der drejer sig om men hele holdet og hvem skulle spille landskampe hvis de nu også sagde STOP, mediefolkene selv HAHA så dørfodbolden da først men okay så kan de jo også skrive hvad de vil.....
nej medierne har magten i Danmark de må alt og gør alt... og nu er der nogen der stiller sig op og siger STOP i kan rende os, det er på tide, de søger altid efter en syndebuk og så er det dem selv der er den fordi de kræver for meget.   

Hvornår har de sidst spillet en kamp hvor positiv kritik var berettet??  Du siger selv det skal være berettet men hvis de spiller som en sæk øder, og det har de gjort længe så skal de da ikke roses...

Så er der nok nogle der vil nævne at vi spillede lige op med Holland og Polen inden EM... Men var der point på spil i de 2 kampe, nope... Hvornår har vi sidst spillet en kanon kamp hvor der har været point på spil? Svipserne har været større de sidste 2-3 år end de gode kampe...
Vi spiller måske nogle gode trænongskampe, fint nok så lad os kald os erdensmestre i venskabskampe men det kommer vi jo ikke langt for i længden...

Jo mere holdet kikser, selv om de selv mener de spillede godt og hvad ved jeg, jo mere kritik får de jo... Jeg savner lidt at de selv og ser hvordan virkligheden er fremfor at vi altid skal have ondt af dem...
I kampen mod Ungarn var varmen og banen en af årsagerne til deres dårlige spil... Mon ikke hjemmeholdet havde det på samme måde?
De bør se hinanden i øjnene efter en sådan elendig kamp fremfor at det var alle mulige andres skyld...

Jeg ved godt at dette ikke gælder alle spillerne, så kan naturligvis ikke tage dem alle over en kam, men det er tit at vi hører sådanne meldinger når det går galt...

Og så spiller de en god kamp, vinder lidt heldigt imo, og så er det eneste de gør at at melde ud de intet har at sige... Hvad med de mange fans der gerne vil vide nogen om kampen osv.

Fodboldlandsholdet har altså den status de har i dag i befolkningen pga pressen, fansene og alle os der gerne vil læse om dem i medierne og se nyhedsindslag...
Hvormange ville feks ikke gerne have hørt noget fra spillerne om hvordan de så kampen osv??
Derfor mener jeg stadig at det er usselt at boykotte os alle, for det gør de jo...

United-styrer
Gæst

« Svar #919: 11 Sep 2008, 15:55 »

Hehe, en lille observation fra jobbet, alle de normale kritikere af Morten Olsen og landsholdet, mødte noget slukørede op, der var jo ikke noget at brokke sig over, deres kritik var gjort til skamme.

Jaså? Så du synes, vi spillede pisseflot fodbold de første 80 minutter? Der var ingen kreativitet, ingen fantasi og slet ingen bevægelse uden bold. Det var en dejlig sejr, men man bør ikke glemme, at angrebsspillet endnu en gang var mere eller mindre håbløst.

JKJ
Gæst

« Svar #920: 11 Sep 2008, 15:57 »

Hehe, en lille observation fra jobbet, alle de normale kritikere af Morten Olsen og landsholdet, mødte noget slukørede op, der var jo ikke noget at brokke sig over, deres kritik var gjort til skamme. Så hørte de om boykottet, og så skal jeg ellers love for at de lyste op, de frydede sig, for nu kunne de igen brokke sig over landsholdet...

Jeg synes ikke boykot er den rigtige måde at komme ud med et ellers godt budskab. Frem for at få den nuancerede debat frem, så føler kritikerne sig bare bekræftet i kritikken, fordi (tror jeg) det er det budskab de ønsker at se, når spillerne ikke siger noget, er der jo ikke nogen til at modsige dem, og pressen nægter jo også kategorisk at se indad, så de bekræfter også bare dem selv, og så er vi tilbage ved den unuancerede debat...

Ærgerligt at det skal gå ud over den flotte kamp de spillede igår, det er virkelig den der fortjener overskrifterne, spaltepladsen og hoveddelen af indlægene der bliver skrevet i denne tråd i dag... Kritikken blev gjort til skamme i aftes, det blev bevist, at det ikke er systemet eller træneren den er gal med, men indstillingen til kampene mod de mindre hold, en indstilling der bliver ødelagt af urealistiske høje forventninger...

Jeg ved ikke om jeg var slukøret, men jeg var parat til at bide i det sure æble og dermed rose holdet for en god fighter indsats, Portugal var et bedre hold imo men vi figtede selv om vi tit kom til at ligne kegler...
MO stod også til ros og imo var der kun 2-3 spillere der faldt igennem, igen...

Og ja overskrifterne burde være de positive, men dene gang er de jo totalt selv skyld  de negative, så det er im ris til egen røv og  så er den ikke længere...

JKJ
Gæst

« Svar #921: 11 Sep 2008, 16:00 »

Jaså? Så du synes, vi spillede pisseflot fodbold de første 80 minutter? Der var ingen kreativitet, ingen fantasi og slet ingen bevægelse uden bold. Det var en dejlig sejr, men man bør ikke glemme, at angrebsspillet endnu en gang var mere eller mindre håbløst.

Enig... Vi fightede i hele kampen, men ingen tvivl om at Portugal var det stærkeste hold, de spillede rigtig flot bold og når de gad spillede de jo uden om os så let som ingenting...
Men de tog sejren for givet og gik ned i gear og det er jo vel så vores fortjeneste at vi så stadig kæmpede og vente kampen til vores fordel...

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #922: 11 Sep 2008, 16:24 »

Hvornår har de sidst spillet en kamp hvor positiv kritik var berettet??  Du siger selv det skal være berettet men hvis de spiller som en sæk øder, og det har de gjort længe så skal de da ikke roses...

Så er der nok nogle der vil nævne at vi spillede lige op med Holland og Polen inden EM... Men var der point på spil i de 2 kampe, nope... Hvornår har vi sidst spillet en kanon kamp hvor der har været point på spil? Svipserne har været større de sidste 2-3 år end de gode kampe...
Vi spiller måske nogle gode trænongskampe, fint nok så lad os kald os erdensmestre i venskabskampe men det kommer vi jo ikke langt for i længden...

Jo mere holdet kikser, selv om de selv mener de spillede godt og hvad ved jeg, jo mere kritik får de jo... Jeg savner lidt at de selv og ser hvordan virkligheden er fremfor at vi altid skal have ondt af dem...
I kampen mod Ungarn var varmen og banen en af årsagerne til deres dårlige spil... Mon ikke hjemmeholdet havde det på samme måde?
De bør se hinanden i øjnene efter en sådan elendig kamp fremfor at det var alle mulige andres skyld...

Jeg ved godt at dette ikke gælder alle spillerne, så kan naturligvis ikke tage dem alle over en kam, men det er tit at vi hører sådanne meldinger når det går galt...

Og så spiller de en god kamp, vinder lidt heldigt imo, og så er det eneste de gør at at melde ud de intet har at sige... Hvad med de mange fans der gerne vil vide nogen om kampen osv.

Fodboldlandsholdet har altså den status de har i dag i befolkningen pga pressen, fansene og alle os der gerne vil læse om dem i medierne og se nyhedsindslag...
Hvormange ville feks ikke gerne have hørt noget fra spillerne om hvordan de så kampen osv??
Derfor mener jeg stadig at det er usselt at boykotte os alle, for det gør de jo...

se problemet er at det danskelandhold ikke kommer til at for noget positivt kritik da medierne hele tiden vil fokusere på hvornår morten olsen stopper... og så er det lige meget om de vinder 20-0 over spanien eller ... you name it.
nej medierne er så fokuseret på at landsholdet Fejler for så har vi jo noget st skrive om.. og det er som om alle kun vil læse når det er gået skidt... i har alle set kampen der besvare de alle spørgelsmål... for de kæmpede til det sidste, godt nok mangler de sidste 20 % og var så vi Vandt er der mere at snakke om nej.. de ved godt hvad de skal gøre bedre.. nej spillerne var sure på mediener og nu har de lukket munden på dem og det var på tide...

JKJ
Gæst

« Svar #923: 11 Sep 2008, 16:31 »

se problemet er at det danskelandhold ikke kommer til at for noget positivt kritik da medierne hele tiden vil fokusere på hvornår morten olsen stopper... og så er det lige meget om de vinder 20-0 over spanien eller ... you name it.
nej medierne er så fokuseret på at landsholdet Fejler for så har vi jo noget st skrive om.. og det er som om alle kun vil læse når det er gået skidt... i har alle set kampen der besvare de alle spørgelsmål... for de kæmpede til det sidste, godt nok mangler de sidste 20 % og var så vi Vandt er der mere at snakke om nej.. de ved godt hvad de skal gøre bedre.. nej spillerne var sure på mediener og nu har de lukket munden på dem og det var på tide...

Det er jo lige præcis det eneste de ikke har gjort, tværtimod er medierne jo nu endnu mere sultne efter at gå efter struben på holdet...
Den rådgiver de evt har haft må være noget af det ringeste inden for området, da de jo nu får endnu mere kritik end før...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #924: 11 Sep 2008, 16:42 »

Vi startede godt, og var i de første minutter bedre end Portugal, så forfaldt vi lidt til lange bolde, som altid havnede hos Portugiserne. Portugal havde bolden mest, ja, men de kom altså ikke frem til ret meget, der for alvor blev farligt, fordi vores defensiv stod godt. Der måtte en dommerfejl til, før Portugal kom foran, før målet mener jeg faktisk at det var Danmark der havde haft de største chancer, blandt andet den hvor Bendtner står alene med målmanden, og vælger trækket forbi, frem for lobbet, og derefter selv forsøger skuddet fra en spids vinkel, frem for at lægge den ind til Jon, der stod helt fri foran mål, men han var nok ikke klar over, hvor meget tid han i virkeligheden havde.

I anden halvleg startede Portugal bedst, og kom frem til mere, men var lige så uskarpe som vi var i første halvleg, så tager Agger sit lange løb med bolden, afleverer til Bendtner, og magtballancen tipper igen til Danmarks fordel.

Så ja, set i lyset af kvalitetsforskellen der burde være på de to hold, så synes jeg godt man kan sige, at vi spillede en rigtig flot kamp, og synes faktisk, at vi kom frem til lige så mange store chancer, som Portugal gjorde, så ufortjent synes jeg bestemt ikke sejren var. Og spillet synes jeg også var flot, i forhold til hvor stor en modstander det var, og det spillermateriale vi har, jeg tvivler stærkt på, at nogen som helst anden træner ville få flottere fodbold ud af det hold i den kamp.

Med hensyn til kampe, hvor holdets indsats havde fortjent mere positiv kritik, så kan kampen mod Sverige I parken nævnes, hvor de jo fik et fantastisk comeback, og virkelig spillede flot fodbold, det er ikke Morten Olsens skyld, at en idiot løber ind på banen. En anden god indsats, der havde fortjent mere positiv kritik var kampen i Spanien mod Spanien, som vi godt nok tabte 2-1, men vi var altså også i undertal i 70 minutter, og havde alligevel i store perioder af kampen styr på Spanierne. I stedet for at fokusere på det positive i den kamp, gik medierne lige i flæsket på Niclas Jensen, for hans røde kort, og på Morten Olsen, for at have udtaget ham...

ZhotLog
Gæst

« Svar #925: 11 Sep 2008, 17:50 »

Jeg skreg af glæde, da Danmark først udlignede til 2-2, for derefter at gøre det til 3-2, og det var virkelig en fantastisk oplevelse Danmark gav. Jeg har ikke været så euforiseret over det danske landshold længe. Ikke at spillet var prangende, men kampen igennem var der en kamplysten attitude, hvorfor jeg også var meget ærgelig over Portugals første mål, da det for det første var offside, og for det andet fordi vi også havde haft et par pæne chancer. Men det blev jo lidt af et eventyr Wink

Mht boycuttet er det da noget nær den dummeste beslutning i mands minde. Det efterlader en med et indtryk af en flok højrøvede og fornærmede spillere, ekstremt ærgeligt taget indsatsen på banen i betragtning. Jeg kan, til en hvis grad, godt forstå spillerne, det har været England-lignende tilstande på det seneste, hvor der nærmest har været en hetz mod landsholdet. Men det er altså bare en del af gamet som proffessionel fodboldspiller. Det der dog for alvor irriterer mig, er holdningen til boycuttet fra spillernes side. De ser dem som en straf af pressen, og deres indsats har da til tider været usmagelig i den seneste tid, men faktum er, at pressen er landsholdets offentlige forbindelse til resten af Danmark, og dermed holdets fans. Når spillerne ikke vil udtale sig, er det som at holde fodbolddanmark for nar. Landsholdet skyder sig selv i foden, for dem de straffer er i sidste ende deres fans og derved DBU's største indtægtskilde, og ikke mindst dem de repræsenterer, når de løber rundt derude med røde trøjer på.
Det er svært at se, hvordan sådan en udmeldelse nogensinde skulle give et positivt resultat, for det får jo ikke pressefolket til at stoppe op, og måske tænke over deres opførsel. Det giver blot mere brænde på et i forvejen flammende bål omkring MO og det danske landshold.
Til sidst forstår jeg slet ikke denne udmeldese: "Vi dedikerer sejren til dem, der troede på os. Folk har efterlyst en reaktion, den har vi leveret på banen i dag. Det fejrer vi med vores fans på banen, alle dem derhjemme og os selv."
De fejrer da absolut ingenting med fansene derhjemme, når de tager mundkurv på, for derefter at flyve hjem til KBH uden at efterlade sig andet end undren over deres "hellighed".
Utroligt som man kan have så fantastisk en attityde på banen, for derefter at have så dårlig en attityde udenfor den.

En skam, for det var virkelig en utrolig aften.

Zone 43
Manager

« Svar #926: 11 Sep 2008, 17:57 »

Thanks God for damn lucky points :-)

Portugal kunne og burde, set fra deres side, have vundet stort i aftes. Vi kan dog takke Danny, Gomes og de højrer magter for, at de ikke kunne få nettet til at blafre mere end to gange.
For at lave en noget bizar sammenligning, så gav Portugal os en ordenlig én på skallen lige før pause med både og Jacobsens skade. På dette tidspunkt så det virkelig sort ud for os, og mine forventninger til en portugisisk storsejr steg.

Efter pausen viste Portugal muskler og kunne sagtens havde scoret et par mål, istedet slår Agger til med sit lange løb, men Portugal slog igen lige efter. Til sidst fik de en KO takket været Poulsen og Jensen.
Pointmæssigt er vi kommet rigtig godt i gang, men spillemæssigt mangler vi meget endnu. De par spillere som ikke får mange minutter i deres respektive klubber, Rommedahl, Løvenkrands m.fl., bør søge væk til vinter, og komme til en klub, hvor de er sikre på en masse minutter. Det kan kun gavne os i kval kampene i '09, samtidig burde spillere som Vingaard finde en klub, som er en tand større end Esbjerg for at fortsætte sin udvikling.

Ang. boycuttet, som jeg fandt, og stadig finder, mærkeligt, så har jeg min egen lille teori om, at Hr. Olsen er manden bag det. Skulle det passe, så er han imo ikke sit job værdigt, da man, uanset erhverv, burde kunne tåle kritik, hvad enten det er meget eller lidt kritik der kommer. Atm. var MOs top tilbage ved EM '04, og forhåbenlig får han landsholdet på vej op ad en bakke til den kommende, som forhåbenlig starter senest efter VM '10, landstræner. :-)

Just my 5 cent.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DeBuur
Manager

« Svar #927: 11 Sep 2008, 19:48 »

Jeg har mistet den sidste respekt for Hr. Olsen og ikke mindst de overforkælede spillere som stadig går rundt i deres egen lille pseudo verden og tror, at om få måneder så er de verdensmestre, desuden så virker det som om at deres verden bryder sammen bare de får modstand.... slapsvanse, undermålere, hundehoveder... ja en flok grædende kvinder det er hvad de er..... hmmm selv Bubber har mere rygrad  ticked off

Det fodbold landsholdet spiller er kønsløs, ideforladt og uden perspektiv.....  så hvor er det dejligt at de alligevel vandt en kamp..... men jeg råber stadig OLSEN RAUS OLSEN RAUS..... og tag så bare et par af spillerne med også  Wink

YNWA

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #928: 11 Sep 2008, 19:48 »

Det er jo lige præcis det eneste de ikke har gjort, tværtimod er medierne jo nu endnu mere sultne efter at gå efter struben på holdet...
Den rådgiver de evt har haft må være noget af det ringeste inden for området, da de jo nu får endnu mere kritik end før...

nej medierne er ikke sultne de føgler sig tilsidesat og det har de godt af.

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #929: 11 Sep 2008, 19:51 »

Jeg har mistet den sidste respekt for Hr. Olsen og ikke mindst de overforkælede spillere som stadig går rundt i deres egen lille pseudo verden og tror, at om få måneder så er de verdensmestre, desuden så virker det som om at deres verden bryder sammen bare de får modstand.... slapsvanse, undermålere, hundehoveder... ja en flok grædende kvinder det er hvad de er..... hmmm selv Bubber har mere rygrad  ticked off

Det fodbold landsholdet spiller er kønsløs, ideforladt og uden perspektiv.....  så hvor er det dejligt at de alligevel vandt en kamp..... men jeg råber stadig OLSEN RAUS OLSEN RAUS..... og tag så bare et par af spillerne med også  Wink

klap lige hesten og læs hvad du skriver....

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010