Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23456
0 Brugere, 1111 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejkokapet
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
49
50
[
51
]
52
53
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 277305 gange)
JKJ
Gæst
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #750:
07 Sep 2008, 17:27 »
Jeg er efterhånden ved at være lidt træt af den der med at DK kun er nr 19 på UEFA ranking...
Såvidt jeg lige husker så var Polen, Sverige og Kroatien altså med til EM i sommers og de ligger lavere på den ranking end vi gør, og de har altså også en del spillere fra deres hjemmelige ligaer, plus svenskerne endda havde nogen med fra vores liga, så er den jo pludselig god nok for dem men ikke for os??
Desuden har vi de sidste 2-3 sæsoner haft, imo i hvert fald, stor succes ude i de europæiske cups, der var vel ikke mange der regnede med at vi feks havde et hold med i CL i år og 3 der er tæt på UEFA-cuppen plus FCM som jo spillede bedre end et hold fra den måske bedste liga i verden...
Så at de danske spillere ikke kan klare sig internationalt er noget vrævl, det har de jo netop vist de sidste par sæsoner at de sagtens kan spille lige op med mange hold, også fra de store ligaer med de store stjerner...
Så hvorfor dog i alverden ikke bruge nogen af de spillere der spiller i Superliagen og allerede har vist sig de kan begå i europæisk fodbold fremfor et eller andet navn som helt sikker kun har en stamplads på bænken eller tribunen i en eller anden udenlansk klub...
Desuden kan man også se fra UEFA's ranking at det bedste hold på listen slet ikke kom med til EM...!!
Så den ranking kan man ikke bruge som målestok...
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/crank2008.html
«
Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 17:31 af JKJ
»
Niels
Reserveholdsspiller
«
Svar #751:
07 Sep 2008, 17:29 »
Vil blot - nu da jeg er færdig med at le over forslaget mht. Lasse Heintze
- kommentere på Christoffer Poulsen (og lidt mer'...). Vi har Chris Sørensen og Th. Rasmussen og andre, men Poulsen har alderen til at lære og tegningen til at blive en fin back på et større niveau end det nuværende. Giv ham (eller hvem vi nu vælger på positionen) 5-6 landskampe i streg og lad os så bedømme ham. Jeg er ikke tilhænger af at div. diffuse SAS Liga døgnfluer partout skal ind og ha' en landskamp, før de fader ud igen, og jeg mener, den nærmest ufrivilligt komiske rotation, dette ville skabe, blot er til skade for landsholdet. Er der sul på dem, skal talenterne til gengæld ha' ordentlig lov. Hvis Vingaard er så god, så la' ham vokse i kamp mod de bedste (sammen med fx Poulsen og Borring), således vi får glæde af den erfaring, de får på et tidligt tidspunkt i deres karriere.
www.derbycountyfc.d
k
-
www.voresfodbold.dk
JKJ
Gæst
«
Svar #752:
07 Sep 2008, 17:49 »
Citat af: Niels 07 Sep 2008, 17:29
Vil blot - nu da jeg er færdig med at le over forslaget mht. Lasse Heintze
- kommentere på Christoffer Poulsen (og lidt mer'...). Vi har Chris Sørensen og Th. Rasmussen og andre, men Poulsen har alderen til at lære og tegningen til at blive en fin back på et større niveau end det nuværende. Giv ham (eller hvem vi nu vælger på positionen) 5-6 landskampe i streg og lad os så bedømme ham. Jeg er ikke tilhænger af at div. diffuse SAS Liga døgnfluer partout skal ind og ha' en landskamp, før de fader ud igen, og jeg mener, den nærmest ufrivilligt komiske rotation, dette ville skabe, blot er til skade for landsholdet. Er der sul på dem, skal talenterne til gengæld ha' ordentlig lov. Hvis Vingaard er så god, så la' ham vokse i kamp mod de bedste (sammen med fx Poulsen og Borring), således vi får glæde af den erfaring, de får på et tidligt tidspunkt i deres karriere.
Der er vi mere eller mindre enige, giv dog spillerne en chancen for lige at komme ind i rytmen og falde til på holdet, fremfor at de efter 1 halvgod kamp bliver sat af igen og så var det det og vi henter en ny ind på feks venstreback pladsen som er der vi har størst problemmer i øjeblikket...
Det er desværre set for mange gange at man får en kamp og så er det farvel igen...
Mener at have set eller hørt at Bonde have udtalt at MO var den landstræner der havde givet flest debuet på holdet, i forhold til kampe og tid osv... Men det hjælper da ikke det mindste hvis de aldrig får chancen for at falde til og indorne sig på holdet, så kommer der jo aldrig en rytme...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #753:
07 Sep 2008, 18:25 »
Citat af: JKJ 07 Sep 2008, 17:27
Jeg er efterhånden ved at være lidt træt af den der med at DK kun er nr 19 på UEFA ranking...
Såvidt jeg lige husker så var Polen, Sverige og Kroatien altså med til EM i sommers og de ligger lavere på den ranking end vi gør, og de har altså også en del spillere fra deres hjemmelige ligaer, plus svenskerne endda havde nogen med fra vores liga, så er den jo pludselig god nok for dem men ikke for os??
Desuden har vi de sidste 2-3 sæsoner haft, imo i hvert fald, stor succes ude i de europæiske cups, der var vel ikke mange der regnede med at vi feks havde et hold med i CL i år og 3 der er tæt på UEFA-cuppen plus FCM som jo spillede bedre end et hold fra den måske bedste liga i verden...
Så at de danske spillere ikke kan klare sig internationalt er noget vrævl, det har de jo netop vist de sidste par sæsoner at de sagtens kan spille lige op med mange hold, også fra de store ligaer med de store stjerner...
Så hvorfor dog i alverden ikke bruge nogen af de spillere der spiller i Superliagen og allerede har vist sig de kan begå i europæisk fodbold fremfor et eller andet navn som helt sikker kun har en stamplads på bænken eller tribunen i en eller anden udenlansk klub...
Desuden kan man også se fra UEFA's ranking at det bedste hold på listen slet ikke kom med til EM...!!
Så den ranking kan man ikke bruge som målestok...
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/crank2008.html
Forskellen på de hold du nævner og det Danske landshold er, at de andre hold altså har en stamme af udlandsproffer fra de bedste ligaer, der spiller hver eneste weekend i deres klub, det gør vores udlandsproffer ikke (med undtagelse af Poulsen og Laursen, og måske Agger, alt efter hvad humør Benitez nu er i). Det der foreslåes er, at man dropper vores udlandsproffer, som ikke spiller, og i stedet bygger holdet op om en stamme, der spiller i en række, der ligger 14-15 pladser længere nede af UEFAs rangliste, end stammen på de hold vi så gerne vil sammenligne os med.
Jeg synes godt ranglisten kan bruges (modsat landsholdsrangliste
n, ligaranglisten bygger på flere års resultater, mens landsholdsrangliste
n kan vendes op og ned på bare to-tre kampe), de eneste hold der endnu har bevist noget som helst i Europæisk sammenhæng, andet end usandsynligt lodtrækningsheld, er OB og FCM, der begge spillede næsten lige op med Engelske hold, der var laaaaangt bagefter de Danske hold i sæsonforberedelsern
e. Lad os nu se hvor godt de Danske hold klarer sig, når de støder ind i kvalificerede modstandere, der er immervæk en vis kvalitetsforskel på Kaunas og Manchester United
Vi er enige i, at det ville være fornuftigt at vælge én spiller til en position og så give ham tilliden kamp efter kamp, problemet er bare, at når man vælger en spiller fra f.eks. SAS-ligaen, så er der ikke råd til, at blive ved med at satse på en spiller, der enten falder gevaldigt i niveau for klubben, eller simpelthen bliver sat helt af holdet, det kan bedre gå med en spiller, der spiller i en bedre liga, hvor bundniveauet er en hel del højere, men vi kan også hurtigt blive enige om, at det bestemt heller ikke er optimalt.
JKJ
Gæst
«
Svar #754:
08 Sep 2008, 10:18 »
Det kan jo så bare undre at et hold der topper ranglisten ikke kommer med... Og de har masser af kvalitets spillere, som spiller hver uge...
Og både Kroatien, Polen og svenskerne havde masser af folk med fra deres egne ligaer, plus nogle fra den danske...
Desuden har polakkerne i store træk det samme problem vi har, dem der spiller udenlands har svært ved at få spilletid på deres respektive klubhold...
Jeg mener ikke man skal droppe de spillere der er udenlands, men dem der ikke er i nærheden af en plads bare på bænken, har været skadet i flere mdr og ikke spillet en hel kamp siden marts eller noget i den stil, tænker her på Jon Dahl, hvis Borring ikke havde været klar op til var han da aldrig blevet udtaget og da slet ikke kommet til at spille...
Udtag da for pokker en frisk mand fremfor en mere end tvivlsom som man så skal bruge en masse tid og kræfter på...
Nu blev han iflg ham selv klar, men havde det ikke været bedre med en frisk mand på banen der kunne yde 100% fremfor en Jon der slet ikke var i gear og vel var en stor hemsko for holdet...
Det er der jeg vil hen, så er jeg stort set ligeglad med hvad de hedder, men de skal være i form og være 100% friske fremfor de hersens såkaldte stjerner der kommer på holdet selv om de kun er 50-60% klar...
bibo123
Førsteholdsspiller
«
Svar #755:
08 Sep 2008, 12:00 »
Morten Olsen er for stædig, til at indse at 4-3-3 systemmet ikke virker, med de spillere vi har klar og måske skulle prøve med noget andet. Men han vil vise at vi kan spille 4-3-3 selvom vi ikke har spillerne til det. eller er det mig der er helt forkert på den
,,
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #756:
08 Sep 2008, 12:55 »
Nu er det den slags fodbold Morten Olsen er bedst til, du går heller ikke ud og beder Zlatan om at spille venstreback, og som sagt, jeg er så træt af at høre på alle disse tallege, Morten Olsen har også prøvet den 4-4-2 i så stædigt påstår er bedre, personligt synes jeg ikke det så ud til at gøre noget som helst bedre, og så kan man vel lige så godt holde fast i det koncept, man kender bedst.
Og igen, det er lidt sjovt at hører når medierne først i en spalte kritiserer Morten Olsen for at ville spille teknisk fodbold, når spillerne slet ikke kan det, for så i den næste spalte at skrive hvordan Danskerne er Nordens Brassere, og jo, det er lige netop hvad de flere gange har skrevet bare det sidste års tid. Og umiddelbart vil jeg mene, at vi har flere udmærkede teknikkere, end vi har tonsere, og specielt angribere ville det komme til at knibe med, hvis vi skulle til at spille en gang kedelig defensiv drillobold, for vi har reelt kun Bendtner til at pille de lange bolde ned, hvis vi skal have en spiller med et bare nogenlunde niveau, og Bendtner er i øvrigt ikke nogen dårlig tekniker, tvært imod.
@JKJ, vi er enige om, at ranglisten ikke kan bruges til at vurdere hvilken plads et hold vil komme på, held spiller også ind, og det har vi altså heller ikke haft meget af. Før EM-slutrunden spillede vi i øvrigt også lige op med tre af de deltagende nationer, vi spillede lige op med Sverige to gange, i betydende kampe, at vi så blev dømt til at tabe den ene, kan vi takke Christian Poulsen og en vis fodboldidiot for. Kampen i Spanien var vi også ret godt inde i, på trods af at vi var en mand i undertal det meste af kampen. Der skulle ikke have været ret meget held i sprøjten, før kvalifikationen havde set helt anderledes ud, det held har f.eks. Polen vel bare haft, men det totalt er udeblevet hos os. Og ja, jeg ved godt, at man siger at heldet kommer til dem der opsøger det, det sker bare ikke altid.
Med en portion held tror jeg på at vi kommer med til VM, men det kan efter min mening aldrig være noget vi kan tillade os at forvente, vores pulje taget i betragtning. Minimumsforventning
en kan aldrig blive mere end en tredjeplads i det selskab.
bibo123
Førsteholdsspiller
«
Svar #757:
08 Sep 2008, 13:55 »
forandring fryder
,,
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #758:
08 Sep 2008, 14:02 »
Citat af: bibo123 08 Sep 2008, 13:55
forandring fryder
Glimrende argument. Jeg er overbevist. Fyr Olsen med det samme. Skift system. Skift spillerne. Trøjerne. Hjemmebanen. Skift alt hvad der kan skiftes.
Vind TipsBladet i 1 år på FMGround.dk
ManUtd83
Manager
«
Svar #759:
08 Sep 2008, 14:08 »
Citat af: -Johnson- 08 Sep 2008, 14:02
Glimrende argument. Jeg er overbevist. Fyr Olsen med det samme. Skift system. Skift spillerne. Trøjerne. Hjemmebanen. Skift alt hvad der kan skiftes.
Det er jeg ikke enig i.
bibo123
Førsteholdsspiller
«
Svar #760:
08 Sep 2008, 14:11 »
Citat af: -Johnson- 08 Sep 2008, 14:02
hvorfor trøjer. synes at morten olsen skal ud. fordi at spillerene skal have nye ideer og frisk blod i stedet for det samme og det samme men også at skifte træner hvert tredje år. så det hellere ik bliver for ens formet.
,,
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #761:
08 Sep 2008, 14:20 »
Citat af: bibo123 08 Sep 2008, 14:11
hvorfor trøjer. synes at morten olsen skal ud. fordi at spillerene skal have nye ideer og frisk blod i stedet for det samme og det samme men også at skifte træner hvert tredje år. så det hellere ik bliver for ens formet.
Det kommer bag på mig, at ironien ikke var tydelig nok i mit forrige indlæg. Men du mener, at vi skal skifte træner hver tredje år, uagtet, at det så hver anden gang vil være midt i en kvalifikationsrunde? Så kan en træner lige have 25 kampe i spidsen for holdet, og så kan vi starte forfra med at bygge op efter et nyt system? Det må du undskylde, men det kan jeg sgu ikke lige tage seriøst.
bibo123
Førsteholdsspiller
«
Svar #762:
08 Sep 2008, 14:24 »
mente bare at vi ikke skal have den samme træner i 8 år ligesom morten olsen der er keglet i den 2 gange og hvis han gør det igen skal han bare skride af helvede til. spillerene kører også bare fast i det samme
,,
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #763:
08 Sep 2008, 14:28 »
Citat af: bibo123 08 Sep 2008, 14:24
mente bare at vi ikke skal have den samme træner i 8 år ligesom morten olsen der er keglet i den 2 gange og hvis han gør det igen skal han bare skride af helvede til. spillerene kører også bare fast i det samme
Man skal ikke skifte bare for at skifte. Man skal bruge et reelt alternativ at skifte til. Og det synes jeg ikke vi har. Måske skulle du lige læse et par sider tilbage i tråden. Der kommer faktisk nogle meget fine pointer.
bibo123
Førsteholdsspiller
«
Svar #764:
08 Sep 2008, 14:33 »
men det er alligevel ikk kune træneres skyld. jeg mener at christian poulsen skal træde mere i karakter han var næsten anonym under kampen mod ungarn men også i de seneste par kampe. men også nogen af de andre spillere for den sags skyld. vi mangler en der går forrest og viser vejen. også bruge en der er 100% klar i stedet for dem der lige har været skadet de kan jo næsten ikk yde på 100%
,,
Sider:
1
...
49
50
[
51
]
52
53
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »