home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  1 Bruger, 530 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277024 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #660: 01 Sep 2008, 18:30 »

Leon Andreassen på 90% er efter min mening bedre end Augu, og en hvilken som helst anden SAS-ligaspiller i samme rolle på 110%

Når det så er sagt, så husk også lige på, at træningen i Premier League klubber altså er en hel del mere intens end den er i SAS ligaen. Mener det var Brede Hangeland, der udtalte noget om hvor enorm forskellen var, da han skiftede fra FCK til netop Fulham, hvor han jo træner sammen med Leon. Så umiddelbart vil jeg mene, at det ikke er usandsynligt, at en Premier League spiller, der ikke spiller for klubben, faktisk er i bedre fysisk form, end en SAS ligaspiller, der spiller hver uge. Det den manglende kamptræning kan have indflydelse på hos udlandsprofferne, er efter min mening deres evne til at læse spillet og træffe de rigtige beslutninger. Og på det punkt mener jeg ikke, at f.eks. Leon Andreassen endnu har vist nogen svagheder, der skulle tale til f.eks. Augus fordel, frem for Leons.

Misforstå mig nu ikke, Augu er en god spiller, der har en evne til at få sine medspillere til at se godt ud, men i forhold til f.eks. Leon Andreassen, så mangler han altså lige et gear. I øvrigt mener jeg ikke, at de to nogensinde skal kæmpe om en plads på landsholdet, da de efter min mening skal spille to forskellige roller. Leon er altså, efter min mening, bedst på den lidt mere offensivt orienterede plads, ved siden af Poulsen. Han har lidt af den fandenivoldskhed, som Gravesen også havde, da han var på toppen, og som vi har manglet lige siden Gravbassen stoppede på landsholdet. Skal Augu med i stedet for nogen af dem der er udtaget denne gang, så skulle det være i stedet for Retov, og der er jeg faktisk enig med dig i, at Augu er et mindst lige så godt bud på en landsholdsspiller, som Retov.

JKJ
Gæst

« Svar #661: 01 Sep 2008, 18:30 »

Nej han skal selvfølgelig heller ikke starte inde, men Leon spillede samtlige træningskampe for Fulham i opstarten og derfor i temmelig god form - Men det er ikke en holdbar løsning, nej. Derfor håber jeg at han skifter nu eller senest til vinter, så vi kan få det optimale ud af tredjevalget på midtbanen.

Så gør vi jo det samme som i EM kval, vi lader vores reserver være reserver for deres hold hvis de overhovedet er med i deres respektive trupper... det kan jo kun ende galt...

Og hvordan ved man at en feks Augu ikke er bedre en feks Leon A når han aldrig vil få chancen til trods for at han spiller hver uge og nu også skal spille CL, det må da alt andet give mere tempo og fysik end at spille hos reserverne i Fulham...

EDIT: DNE@ Nu har jeg så altid set Leon A som den spiller der er lige foran forsvaret på den defensive midt eller i nød i centerforsvaret, hvis vi ikke er enige om pladsen vil vi jo nok snakke en del siden af hinanden og dermed slet ikke enige  Peace
« Seneste Redigering: 01 Sep 2008, 18:33 af JKJ » Logged

fc-hansen
Manager

« Svar #662: 01 Sep 2008, 18:34 »

Leon Andreassen på 90% er efter min mening bedre end Augu, og en hvilken som helst anden SAS-ligaspiller i samme rolle på 110%

Når det så er sagt, så husk også lige på, at træningen i Premier League klubber altså er en hel del mere intens end den er i SAS ligaen. Mener det var Brede Hangeland, der udtalte noget om hvor enorm forskellen var, da han skiftede fra FCK til netop Fulham, hvor han jo træner sammen med Leon. Så umiddelbart vil jeg mene, at det ikke er usandsynligt, at en Premier League spiller, der ikke spiller for klubben, faktisk er i bedre fysisk form, end en SAS ligaspiller, der spiller hver uge. Det den manglende kamptræning kan have indflydelse på hos udlandsprofferne, er efter min mening deres evne til at læse spillet og træffe de rigtige beslutninger. Og på det punkt mener jeg ikke, at f.eks. Leon Andreassen endnu har vist nogen svagheder, der skulle tale til f.eks. Augus fordel, frem for Leons.

Misforstå mig nu ikke, Augu er en god spiller, der har en evne til at få sine medspillere til at se godt ud, men i forhold til f.eks. Leon Andreassen, så mangler han altså lige et gear. I øvrigt mener jeg ikke, at de to nogensinde skal kæmpe om en plads på landsholdet, da de efter min mening skal spille to forskellige roller. Leon er altså, efter min mening, bedst på den lidt mere offensivt orienterede plads, ved siden af Poulsen. Han har lidt af den fandenivoldskhed, som Gravesen også havde, da han var på toppen, og som vi har manglet lige siden Gravbassen stoppede på landsholdet. Skal Augu med i stedet for nogen af dem der er udtaget denne gang, så skulle det være i stedet for Retov, og der er jeg faktisk enig med dig i, at Augu er et mindst lige så godt bud på en landsholdsspiller, som Retov.
fuck hvor kunne det egentlig være lækkert hvis Graver komer tilbage en dag, er sku vild med den mand Opstemt

Så sidespring. Ligegyldig hvor intens træningen er, så kan du ike sammenligne det med kamp, og er trods alt det vigtigste :)Jeg er en af dem der er modstander af at Retov er med. Syntes altså ikke han har kvaliteterne i forhold til mqage andre spillere, som f. eks Augu Smiley

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Cencur
Manager

« Svar #663: 01 Sep 2008, 18:39 »

fuck hvor kunne det egentlig være lækkert hvis Graver komer tilbage en dag, er sku vild med den mand Opstemt

Så sidespring. Ligegyldig hvor intens træningen er, så kan du ike sammenligne det med kamp, og er trods alt det vigtigste :)Jeg er en af dem der er modstander af at Retov er med. Syntes altså ikke han har kvaliteterne i forhold til mqage andre spillere, som f. eks Augu Smiley

Retov er mindt lige så god som Augu, men igen så har de to forskellige roller, så dem kan man heller ikke sammenligne.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #664: 01 Sep 2008, 18:40 »

Så gør vi jo det samme som i EM kval, vi lader vores reserver være reserver for deres hold hvis de overhovedet er med i deres respektive trupper... det kan jo kun ende galt...

Og hvordan ved man at en feks Augu ikke er bedre en feks Leon A når han aldrig vil få chancen til trods for at han spiller hver uge og nu også skal spille CL, det må da alt andet give mere tempo og fysik end at spille hos reserverne i Fulham...

EDIT: DNE@ Nu har jeg så altid set Leon A som den spiller der er lige foran forsvaret på den defensive midt eller i nød i centerforsvaret, hvis vi ikke er enige om pladsen vil vi jo nok snakke en del siden af hinanden og dermed slet ikke enige  Peace

De gange Leon har været brugt på midten på landsholdet, har det været på pladsen ved siden af Poulsen, og der har han gjort det fantastisk, og vist noget af det spil vi har manglet, så det ser jeg ingen grund til at ændre på, så mangler vi jo bare den fandenivoldske midtbanespiller igen, der tør tage nogle chancer en gang imellem, og han er altafgørende for at vi får det optimale ud af resten af holdet. Som jeg ser det er det Retov der er med som reserve for Poulsen, og det er en opgave som jeg er helt enig med dig i, at Augu vil være mindst lige så god til at håndtere, og sikkert også endnu bedre.

Det er i øvrigt ikke rigtigt, at Augu slet ikke får chancen, han har da været med med et par gange, og har da også spillet en enkelt kamp, så vidt jeg lige husker.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #665: 03 Sep 2008, 14:29 »

Jeg synes lige jeg ville opsummere på de sidste 2-3 dages hændelser i landsholdslejren, bare for lige at høre de MO-kritiske om de mener han har den fulde forudsætning for at føre landsholdet til succes: Jon Dahl er yderst tvivlsom, Bendtner er tvivlsom og Kasper Bøgelund er helt sikkert ude.

Dvs. vi risikerer at skulle stille med et helt nyt angreb, hvilket bestemt ikke gøre det hele lettere. Samtidigt betyder Bøgelunds skade, at vi skal ned igen og finde et 3./4. valg på højre back, hvis der sker uventede ting med Lars J.

Jeg synes bestemt ikke MO har de letteste betingelser at arbejde ud fra, når vi ser på de konstante skader, samt det faktum, at vi ikke ligefrem svømmer i kvalitetsspillere herhjemme.

JKJ
Gæst

« Svar #666: 03 Sep 2008, 15:10 »

Vi kan godt blive enig om at vi er yderst hårdt ramt af skader og har det været de seneste år, ingen tvivl om det...

Men har svært ved at se at en Jon Dahl uden kamptræning foråret, hvor han vel i store træk også kun spillede landskampe, kan være et tab?? Bevars han er anfører og har da en høj status, men at sige han er uundværlig synes jeg bestemt ikke...

At Bendtner så også er ude kan så godt være et problem, men det syens jeg så er stører end savnet af Jon, da vi ikke umiddelbart har den åbenlyse afløser for ham...

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #667: 03 Sep 2008, 15:17 »

At Bendtner så også er ude kan så godt være et problem, men det syens jeg så er stører end savnet af Jon, da vi ikke umiddelbart har den åbenlyse afløser for ham...

Nej, der er reelt kun Nygaard, hvis man ønsker en stor fyr oppe foran. Det bliver spændende at se, hvordan Morten Olsen vælger at løse problemet.

ManUtd83
Manager

« Svar #668: 03 Sep 2008, 15:19 »

Enig med JKJ i at det eventuelle tab af Bendtner ville være langt større end tabet af Jon Dahl. Nordstrand har vist gode ting for FCK og kan sagtens gå ind bag Bendtner og være giftig der - synes han er en dygtig angriber.

Der er stadig alt for store spørgsmålstegn ved backs. Forstår ikke at Thomas Rasmussen mangler i truppen - han har været klasse for Brøndby. Ham på venstre og LJ på højre er ikke så ringe igen.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #669: 03 Sep 2008, 16:28 »

Det er altså som om nogle herinde udelukkende tænker på det fodboldmæssige niveau. Ud over at jeg synes Jon Dahl har et højere niveau end Nordstrand, så har han tonsvis er mere erfaring fra klubber som Feyenoord, Newcastle, Milan, Villarreal og Stuttgart, samt 100 landskampe. Der kan Nordstrand trods alt ikke være med, og i dagens fodbold tæller erfaring altså rigtig, rigtig meget. Især i landskamp vil jeg faktisk mene, for her spiller du sammen med spillere du ikke normalt spiller sammen, og her har Jon Dahl igen en fordel frem Nordstrand: Han har spillet sammen med de øvrige spillere noget oftere end Nordstrand har det Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #670: 03 Sep 2008, 16:32 »

Der er stadig alt for store spørgsmålstegn ved backs. Forstår ikke at Thomas Rasmussen mangler i truppen - han har været klasse for Brøndby. Ham på venstre og LJ på højre er ikke så ringe igen.

Måske vurderer MO at Thomas Rasmussen ikke er stærk nok defensivt, hvilket måske ikke vil være så underligt, da han ikke har spillet back i mere end et par år. Omvendt så det helt skidt ud med Silberbauer senest, og Christopher Poulsen er måske heller ikke det oplagte valg. Generelt har vi problemer på backs som du siger og den ene grund til at vælger Poulsen frem for Rasmussen kan vel være lige så god som den anden pt. Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #671: 03 Sep 2008, 17:11 »

Nu bliver Morten Olsen i øvrigt også ofte kritiseret for at have for mange gamle spillere med, og nu bliver han gud hjælpe mig også kritiseret for ikke at tage en af disse 30+ spillere med. Vi skal ikke ret langt tilbage i denne debat, før kritikkerne ville have sat samtlige spillere der havde rundet de 30 af holdet, nu er det pludselig uforståeligt, at en på 26 bliver foretrukket frem for en på 31  Wink

Jeg kunne stadig godt tænke mig at se hvad Mtiliga kan på pladsen, men jeg går ud fra, at Morten Olsen har set en hel del mere til ham, end jeg har, og på baggrund deraf, ikke fundet ham god nok. Men ja, man skulle da tro, at han er bedre som venstreback, end en midtbanespiller er. På den anden side, så er det måske Poulsen der skal have pladsen, og Silberbauer bare skulle prøves på pladsen, for at se, om han kunne dække den i en nødssituation, så man var fri for at udtage to venstrebacks, hvor ingen af dem egentlig er gode nok.

plutonium
Manager

« Svar #672: 03 Sep 2008, 17:13 »

Den teori tror jeg på!

At han ville teste Silber, altså.

Alt andet går i mod enhver logik  crazy

Men synes dog det er godt, at han dropper Jensen og prøver andre spillere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Zone 43
Manager

« Svar #673: 03 Sep 2008, 17:31 »

Mtiliga så jeg gerne på landsholdet. Han er 27, så ham der er et par år i endnu, og får masser af spilletid i Æresdivisionen, som mindst er på niveau på SAS-Ligaen. Samtidig råder vi ikke just over de bedste venstrebacks.
Måske man skulle få fat i den kære Hr. Olsen? Peace

Tbh så tror jeg, at vi godt kan få nogen problemer mod Ungarn, især hvis Bendtner er ude. Jeg håber, at han når at blive kampklar. Det ser dog ikke alt for godt ud på backs pladserne eller i front, hvor Bendtner er ude. Dertil mangler vi også noget på fløjene. Ubeslutsom

Sørensen
Jacobsen - Laursen - Agger - ?
Poulsen - Jensen
Rommedahl       Løvenkrands
Nygaard - Bendter

Sådan kunne jeg forestille mig, at vi stiller op mod Ungarn. Skulle Bendter ikke være klar, så skift ham ud med Nordstrand.

Så vi skal kassere absolutte profiler som Martin Laursen (vel nok vores bedste spiller), Thomas Sørensen, Martin Jørgensen og Jon Dahl Tomasson? Det er jo vanvid.

Så længe der er mangel på bedre spillere, så skal de naturligvis med. Man kan dog håbe på, at Troest og Kjær gør det godt nede i Italien, så de kan komme på landsholdet inden længe til vores defensiv. Forhåbenlig finde Schmeichel sig en ny klub til vinter, så kan han få noget spilletid og på sigt blive udtaget :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

plutonium
Manager

« Svar #674: 03 Sep 2008, 17:40 »

Jeg er enig i, at vi mangler fløjspillere og kompetente backs. Måske også endnu en kvalificeret angriber.

Men målmandsposten er vi godt besat på. Sørensen, Christiansen, Stephan Andersen og Kevin Stuhr kunne alle gøre et godt arbejde på posten. Ingen af dem ville jeg være bange for at have stående på mål. Sørensen og Christiansen er de eneste der har stået stabilt godt i flere år (Andersen og Stuhr har af gode grunde ikke, da de har siddet på bænken. De viser dog begge højt niveau og har gjort det siden nytår)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010