home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1184 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276215 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #285: 17 Mar 2008, 18:26 »

Jeg synes altid der bliver snakket om, at landsholdet præstere dårligere end de nærmest nogensinde har gjort, men så vidt jeg husker, så var de ikke imponerende ved VM i 90, EM92 kvalificerede vi os ikke til, kom kun med fordi der tilfældigvis udbrød krig i Jugoslavien (og så vandt vi på at spille det samme defensive pindsvinefodbold, som vi skældte Grækerne ud for at spille i 2004). Til VM i 94 glippede kvalifikationen igen, og i 96 var vi nærmest ude af EM inden vi overhovedet kom igang. Det er en periode på 6-8 år, hvor landsholdet spillede på det niveau, som Danmark reelt har. de efterfølgende 4-6 år overpræsterede holdet så, og det er det Morten Olsen (og en hvilken som helst anden træner der måtte afløse ham) vil lide under i de kommende år.

Det er for nemt at kritisere hans udtagelser, når der ikke samtidig følger alternative muligheder med kritikken. Jeg er da bestemt heller ikke helt enig i alle hans udtagelser, men samtidig må jeg da også indrømme, at jeg trods alt ikke i samme grad som han, har fingeren på pulsen. Jørgensen havde jeg da selv undladt, men eftersom han er udtaget til midtbanen, må han formodes at være tiltænkt en central rolle (altså ikke på kanten), hvis han skal ind. Og hvad højre og venstreback angår, så er problemet ikke så meget hvem der bliver udtaget, det store problem er, at der faktisk ikke er nogen at udtage. Michael Jakobsen gør det godt, men synes altså også han får nogle hjerneblødninger af og til, og falder fuldstændig ud af kampen, og nogle gange endda ligefrem trækker resten af holdet med (det hører til sjældenhederne, men mon ikke det holder helt op, hvis han lige får lidt tid til at modnes).

I målet ser jeg stadig Thomas Sørensen som den stærkeste, men jeg har svært ved at se, hvordan Jesper Christiansen kan stå foran Stuhr-Ellegaard og for den sags skyld Shmeichel. Christiansen har efter min mening en dum tendens til at bokse til bolden, uden omtanke for hvor den havner. Jeg kan også undre mig over at f.eks. Duncan får chancen foran Curth, men igen, det kan jo være Olsen ved noget, som jeg ikke ved (det er faktisk slet ikke usandsynligt).

Jeg kunne godt tænke mig at se en trebackkæde, og så nogle offensive wingbacks (så kan vi bruge vores fløje som backs), Den centrale midtbane som den er nu, og så med to angribere (3-2-2-1-2), det ville sgu da være alternativt, passe ind i Morten Olsens fodboldfilosofi, og løse backproblemet.

JKJ
Gæst

« Svar #286: 17 Mar 2008, 19:40 »

DNE@ Landsholdet har aldrig ligget så lavt som de gør pt, mener det er omkring nr 32-33 stykker lige pt og alligevel mener både MO og mange af spillerne at de er langt bedre osv osv og det som regel er alle andres skyld end deres egen når de spiller dårligt... Når de på et eller andet tidspunt begynder og indser at de måske ikke er helt så uskyldige og gode som de selv synes kan jeg begynde og tage dem alvorlig igen, og ikke et sekund før...

Ang Michael Jacobsen, så ja han laver noget dumt engang imellem, men er der nogen på landsholdet der ikke har prøvet det også?? Spørg evt Leon A, Christian P, Thomas S, Nicklas J osv osv og de er altså noget mere rutineret end MJ er så de burde dermed også være klogere...

Om din opstilling kan gøre end forskel ved jeg ikke, men på den anden side mener jeg også vi skal prøve noget alternativt til vores 4-3-3/4-5-1 da den jo 8 ud af 10 gange ikke virker i øjeblikket så jeg er åbent for alt...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #287: 17 Mar 2008, 19:51 »

Så vidt jeg lige husker, så har Morten Olsen da ved flere lejligheder påpeget, at holdet bare ikke er bedre pt, men det er folk heller ikke tilfredse med  Wink

Det er muligt, at vi aldrig har lagt så lavt på UEFAs rangliste, som vi gør nu (hvornår var det egentlig den blev indført?), men det kunne måske skyldes, at sidst holdet virkelig spillede ringe, der præsterede de på en eller anden måde at vinde EM på et afbud (og det kan vi jo reelt stadig nå at gøre igen, hvis der pludselig udbryder borgerkrig i Sverige  Wink ).

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #288: 17 Mar 2008, 19:56 »

Så vidt jeg lige husker, så har Morten Olsen da ved flere lejligheder påpeget, at holdet bare ikke er bedre pt, men det er folk heller ikke tilfredse med  Wink

Det er muligt, at vi aldrig har lagt så lavt på UEFAs rangliste, som vi gør nu (hvornår var det egentlig den blev indført?), men det kunne måske skyldes, at sidst holdet virkelig spillede ringe, der præsterede de på en eller anden måde at vinde EM på et afbud (og det kan vi jo reelt stadig nå at gøre igen, hvis der pludselig udbryder borgerkrig i Sverige  Wink ).

FIFA's verdensrangliste blev oprettet i 1992, hvor DK jo høstede deres største succes Wink

Og skulle der udbryde borgerkrig i Sverige, så må vi håbe det også sker i Nordirland, der også sluttede før os.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #289: 17 Mar 2008, 20:30 »

Det er da heller ikke utænkeligt, de har jo også en masse religiøse fanatikere, der har det med at slås derovre. Det kunne jo også være Spanien og Nordirland, de har jo begge terrorister, der hurtigt kunne sætte gang i noget...

Og ja, at den rangliste blev oprettet lige netop det år, hvor Danmark blev Europamestre, forklarer måske meget godt, hvorfor vi aldrig har lagt lavere end vi gør nu, på trods af, at det ikke er så længe siden, at vi faktisk havde en dårligere periode.

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #290: 23 Mar 2008, 11:08 »

En, der kan forklare hvad Randrup laver på landsholdet? ticked off

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #291: 23 Mar 2008, 11:10 »

Han er vel med for at lære.

Fjogh
Ynglingespiller

« Svar #292: 23 Mar 2008, 11:19 »

Eller i mangel på bedre  Tunge

¡Hala Madrid!

verdenskrig
Manager

« Svar #293: 23 Mar 2008, 11:19 »

Græder Græder Græder Græder Græder Græder= dig!!!

Hvad er der med folk... Har i virkelig så ondt i røven fordi der nu er tre Brøndby spillere på landsholdet... Hvem ville du have istedet som højre back... Allan Olesen måske? Grin..

Randrup er med for at lære, og han er et kæmpe talent, måske det største back talent vi har i Dk... Når han så samtidigt har præsteret på et vanvittigt højt niveau i starten ser jeg da ingen grund til ikke at udtage ham... Hvem siger forøvrigt at han overhoved kommer i kamp...

Folk brokker sig konstant over at spillere som nichlas jensen, og helveg bliver, og blev udtaget, fordi de er for gammle, og fordi der ikke er fremtid i dem..
Når Morten Olsen så endelig giver et talent chancen for at prøve sig selv af, brokker i jer også over det...
Tag jer sammen Sur!!!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller

« Svar #294: 23 Mar 2008, 11:22 »

Spiller Cagara højer eller venstreback ?  Wink

Viva Ronaldo ! §

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #295: 23 Mar 2008, 11:24 »

Spiller Cagara højer eller venstreback ? Wink

Venstreback Wink

At udtage Randrup kan sagtens forsvares, nu skal vi spille en del ubetydelige træningskampe, hvorfor så ikke få set alle dem man kan Smiley

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #296: 23 Mar 2008, 11:25 »

Folk brokker sig konstant over at spillere som nichlas jensen, og helveg bliver, og blev udtaget, fordi de er for gammle, og fordi der ikke er fremtid i dem..
Når Morten Olsen så endelig giver et talent chancen for at prøve sig selv af, brokker i jer også over det...
Tag jer sammen Sur!!!

Enig med dig Smiley Folk der brokker sig over Olsen mangler fornyelse, og samtidig brokker sig over udtagelsen af Randrup er jo dobbeltmoralske.

verdenskrig
Manager

« Svar #297: 23 Mar 2008, 11:29 »

Enig med dig Smiley Folk der brokker sig over Olsen mangler fornyelse, og samtidig brokker sig over udtagelsen af Randrup er jo dobbeltmoralske.

Tak Thumbs Up...

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Flaekbuks
Ynglingespiller

« Svar #298: 26 Mar 2008, 16:34 »

Randrup udtagelsen kan jeg sagtens følge Morten Olsen i, for som i siger, der er fremtid i den knægt..
men jeg syns det er til Grin at Niller Jensen er udtaget når Cagara så vidt jeg ved er blevet hjemme(jeg lyder ikke specielt som fc fan lige nu vel?Wink )
Og angående keeperen er jeg ikke så meget for at Thomas Sørensen stadig står da han er tredje valg i Villa:O! han er en dygtig keeper jovist men alligevel..

FCK!
ARSENAL!
BAYERN MUNCHEN!
UDINESE!

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #299: 26 Mar 2008, 17:24 »

Hva tror i så den bliver i dag?
Jeg tipper:

Danmark 2-2 Tjekkiet
0-1 Sionko
1-1 Kvist
2-1 U. Laursen
2-2 Pospech

:-)

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010