home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1193 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 196 197 [198] 199 200 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276222 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2955: 06 Sep 2013, 10:24 »

Jeg syntes, at vi har nogle gode forsvarsspillere, der kan spille de tre bagerste pladser i en 3-5-2. I forlængelse af dette, så syntes jeg også vi besidder nogle spændende wing-back-typer.

Meeeeeeeeeen.

Problemet er i mine øjne, at vi ikke har de rigtige angribere til at spille 3-5-2. Vi har Bendtner, Cornelius, Helenius og Makienok (og ja, ved godt at alle disse ikke er til rådighed mod Malta) som fuldboldsangribere. Og disse typer minder meget om hinanden. Derfor ville det ikke være taktisk klogt, at spille med to af disse fire sammen. Så vil nogen måske sige, at Viktor Fischer godt kan spille ved siden en af de fire ovennævnte, men det er noget af et sats. Den dybeliggende angriber i en 3-5-2 er instrumental for holdets tilstand, da han skal kunne binde spillet sammen. Derfor virker det også risky at sætte så meget pres på en ung gut som Fischer, der har været meget ustabil i hans præstationer.

Jeg syntes i stedet vi skal spille 4-3-3, som der blev prøvet imod Polen. Jeg syntes der var flere positive ting at tage med fra den kamp. Den mest positive var vel, at taktikken passede godt til Christian Eriksen. Eriksen er klart Danmarks bedste spiller, og han kan løfte hans holdkammerater.
« Seneste Redigering: 06 Sep 2013, 10:26 af Korzika » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #2956: 06 Sep 2013, 12:31 »

Jeg syntes, at vi har nogle gode forsvarsspillere, der kan spille de tre bagerste pladser i en 3-5-2. I forlængelse af dette, så syntes jeg også vi besidder nogle spændende wing-back-typer.

Meeeeeeeeeen.

Problemet er i mine øjne, at vi ikke har de rigtige angribere til at spille 3-5-2. Vi har Bendtner, Cornelius, Helenius og Makienok (og ja, ved godt at alle disse ikke er til rådighed mod Malta) som fuldboldsangribere. Og disse typer minder meget om hinanden. Derfor ville det ikke være taktisk klogt, at spille med to af disse fire sammen. Så vil nogen måske sige, at Viktor Fischer godt kan spille ved siden en af de fire ovennævnte, men det er noget af et sats. Den dybeliggende angriber i en 3-5-2 er instrumental for holdets tilstand, da han skal kunne binde spillet sammen. Derfor virker det også risky at sætte så meget pres på en ung gut som Fischer, der har været meget ustabil i hans præstationer.

Jeg syntes i stedet vi skal spille 4-3-3, som der blev prøvet imod Polen. Jeg syntes der var flere positive ting at tage med fra den kamp. Den mest positive var vel, at taktikken passede godt til Christian Eriksen. Eriksen er klart Danmarks bedste spiller, og han kan løfte hans holdkammerater.

Kan godt følge dig i forhold til Fischer, har set ham i flere kampe i år og han er helt klart et kæmpe talent, men bestemt ikke færdig udviklet endnu.

4-3-3 er helt klart også en mulighed men vores defensiv har endnu ikke fungeret med et 4 mands forsvar og vi lukker mange mål ind og er uhyggelig ineffektive.

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2957: 06 Sep 2013, 12:54 »

Vi har jo også Braithwaite og Bille, som er lidt anderledes typer end de 4 nævnte.

Vores 4 mands forsvar har ikke fungeret, og kommer ikke til det, med det materiale vi har at arbejde med på især venstrebacken. Vi mangler også en god "skraldemand", til at få et 4 mands forsvar til at fungere. Vi har bare ikke midtbanespillere, der kan løfte det defensive arbejde Christian Poulsen klarede, så der vil slippe mere igennem, som forsvaret skal tage sig af.

Måske det var værd at overveje at genopfinde liberoen.

Men jeg kan også sagtens se pointen i, at vi med typer som Fischer og Braithwaite på kanterne, endelig igen ville kunne få lidt ud af de angribertyper vi har i en 4-3-3, da det så ikke længere handler så meget om at få læsset nogle bolde ind i feltet, hvor angriberen alligevel ikke er. Men i stedet bruge angriberen som spilstation, og til at trække huller, som kanterne kan udnytte når de trækker ind i banen.

Men igen, der er ikke meget ved måske at score et mål i stedet for ingen, hvis modstanderen alligevel scorer to, fordi forsvaret ikke fungerer.

DeBuur
Manager

« Svar #2958: 06 Sep 2013, 13:00 »

Vi har jo også Braithwaite og Bille, som er lidt anderledes typer end de 4 nævnte.

Vores 4 mands forsvar har ikke fungeret, og kommer ikke til det, med det materiale vi har at arbejde med på især venstrebacken. Vi mangler også en god "skraldemand", til at få et 4 mands forsvar til at fungere. Vi har bare ikke midtbanespillere, der kan løfte det defensive arbejde Christian Poulsen klarede, så der vil slippe mere igennem, som forsvaret skal tage sig af.

Måske det var værd at overveje at genopfinde liberoen.

Men jeg kan også sagtens se pointen i, at vi med typer som Fischer og Braithwaite på kanterne, endelig igen ville kunne få lidt ud af de angribertyper vi har i en 4-3-3, da det så ikke længere handler så meget om at få læsset nogle bolde ind i feltet, hvor angriberen alligevel ikke er. Men i stedet bruge angriberen som spilstation, og til at trække huller, som kanterne kan udnytte når de trækker ind i banen.

Men igen, der er ikke meget ved måske at score et mål i stedet for ingen, hvis modstanderen alligevel scorer to, fordi forsvaret ikke fungerer.

Braithwaite havde jeg sgu helt glemt - han ville sagtens kunne anvendes i en 3-5-2 model med wingbacks

Lars Jacobsen er ligeledes en back der har tiden bag sig - jeg mener bestemt ikke han har spillet sig af men han holder ikke meget mere end 2 sæsoner mere.

YNWA

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #2959: 06 Sep 2013, 13:41 »

Til løsning på angriber probemet, forstår jeg ikke helt at man ikke kigger mere på Mads Junker og Nicklas Pedersen, da Junker har været topscorer i hollandskfodbold, samt de begge to gør det godt i belgisk fodbold.  Nu må vi se, hvad der sker.. bare de vinder!

Det er da vist kun Nicklas P, der gør det godt i Belgien - Junker er ved at være en færdig mand, han har slet ikke slået til i Belgien og er naturligvis langt fra landsholdet i øjeblikket, og kommer formentlig aldrig på det igen.

Generelt kan jeg godt lide Nicklas P, synes han kan nogle fine ting blandet med en god fysik. Men han skal til at gribe chancen, hvis han ikke skal ende som et flop. Jeg så hellere vi forsøgte at få kørt Helenius ordentligt ind, hvis vi skal have en sådan type med. Jeg ser flere af de samme træk hos de to.

former zoesuckins

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #2960: 06 Sep 2013, 13:46 »

Hvilket vel netop var, hvad der blev forsøgt mod Polen - med noget blandet succes. Den taktik kræver vel næsten bare at vi rent faktisk starter inde med både Braithwaite og Fischer, og det ved jeg bestemt ikke om jeg er tryg ved. Måske mod Malta, men ikke mod højere niveau.

former zoesuckins

Cristiano Doni
Ynglingespiller

« Svar #2961: 06 Sep 2013, 15:24 »

Syntes din tanke om 3 mands forsvar, kunne være virkelig interessant.   Agger - Okore - Bjellan, vil i min optik være den bedste opsætning, da vi så har to forsvarsspillere, som begge kan være med til at opbygge spillet.

Vi skal dog have en midtbane, der består af dynamiske spillere, som både kan give en hånd defensivt, samt være med til at få bolden fremad, og i den forbindelse har jeg i rigtig mange år, ønsket at Mads Albæk har fået en reel chance, da han kan opfylde en en rolle som Pirlo. Med sådan spiltype ville det give de to midtbanespillere foran (hvis det er sådan vi stiller op), mere frie rolle, hvor Eriksen kunne være den der skal drive vores offensiv med hans kreativitet og flair.

Til løsning på angriber probemet, forstår jeg ikke helt at man ikke kigger mere på Mads Junker og Nicklas Pedersen, da Junker har været topscorer i hollandskfodbold, samt de begge to gør det godt i belgisk fodbold.  Nu må vi se, hvad der sker.. bare de vinder!
Problematikken i det tremandsforsvar vil jo være, at de to boldførende vil være venstrebensspillere begge to. I sådan en opstilling vil det være optimalt at stille med en højrebenet til den yderste højre forsvarsplads. Og jeg antager, at de to boldførende spillere er Bjelland og Agger? Dermed vil det kunne give problemer med sådan en opstilling. Hvis målet er at få flere spillere frem på banen, så vil et firemandsforsvar ofte være bedre, da man vil have to backs, som kan gå med i angrebet. Ved et tremandsforsvar, så vil alle tre forsvarsspillere ofte blive hjemme og mangler man faktisk en mand i forhold til den "normale" opstilling.

Mads Albæk kunne være interessant, men vi har mange på hans niveau og et par stykker over det niveau. Teknisk vil han være den bedste på de centrale midtbanepladser (hvis man ikke tager Eriksen med i denne kategori), men jeg har mine tvivler om han kan følge med, når kampene har en høj intensitet. Der er Zimling, Kvist og Andreasen altså bare mere vant til tempoet og så vælger MO at satse på Casper Sloth, hvilket jeg godt kan forstå, da han i mine øjne er mere dynamisk end Albæk. Albæk havde været genial, hvis vi havde haft rigtige fløje og vi derfor bare skulle have en midtbanespiller til at flytte boldene i offensiven, men den playmakerrolle påtager Eriksen sig jo på landsholdet, hvorfor Albæks måske største kvalitet ikke vil blive udnyttet.

Omkring Mads Junker, så har han jo fået chancer på landsholdet og aldrig rigtig grebet chancen i de kampe, hvor han har fået chancen. Så ser jeg i den grad hellere vi hiver Nicki Bille ind, som trods alt har en fremtid på landsholdet fremfor en 32 årig, som er ovre sin prime. Nichlas Pedersen er udmærket, men han er bare bedre med folk omkring sig og ikke som ene angriber, som han vil være på landsholdet. I aften mod Malta vil han være optimal, fordi han kan gå med i kombinationerne og være med til at skabe overtal i områder mod en modstander, som vil pakke sig. Men når vi møder Italien og andre landshold, hvor vi ikke skal skabe al spillet, så kommer han til at stå alene og der skal vi have en Cornelius/Bendtner type ind, som kan skrabe nogle af clearingerne til sig.

DeBuur
Manager

« Svar #2962: 06 Sep 2013, 19:34 »

Interessant med Falk i start 11 ...... det havde jeg ikke set kommet

1 Stephan Andersen
2 Leon Andreasen
3 Simon Kjær
4 Daniel Agger
5 Nicolai Boilesen
6 Lars Jacobsen
7 William Kvist
8 Christian Eriksen
9 Martin Braithwaite
10 Nicklas Pedersen
11 Rasmus Falk

Personligt fatter jeg ikke at Nicklas Pedersen starter inde - havde gerne set Fischer inde istedet

YNWA

Newton Heath
Manager

« Svar #2963: 06 Sep 2013, 19:58 »

Nicklas Pedersen er så pivhamrende elendig, men heldigvis er Makienok heller ikke med. Tror på en smal sejr. Wuuu heja DK.

blomvikings
Manager

« Svar #2964: 06 Sep 2013, 20:18 »

Hvor mange hold ryger i PO ud af hvor grupper?

Gungner
Gæst

« Svar #2965: 06 Sep 2013, 20:28 »

8 hold ud af 9 grupper...

Zone 43
Manager

« Svar #2966: 06 Sep 2013, 20:38 »

.. men heldigvis er Makienok heller ikke med.

Makienok sidder på bænken.
http://www.dbu.dk/Nyheder/2013/September/startopstilling_malta_dk.aspx

Lækkert med Leon A. på måltavlen. Det har han om nogen fortjent. Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2967: 06 Sep 2013, 20:43 »

Suk, man forstår efterhånden godt, at Stephan Andersen spiller sig af holdet i de klubber han kommer til... Man kunne da håbe, at han får så lidt spilletid i Betis, at han mister pladsen i landsholdsmålet også. Det kan ikke passe, at der ikke findes bedre Danske målmænd.

Edit:
Og ikke engang mod Malta fungerer vores fire mands forsvar... Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se det tre mands forsvar afprøvet snart. I denne kamp kunne jeg godt tænke mig Falk udskiftet med Fischer (alternativt kunne han erstattes med en central forsvarsspiller, og så rykke Jacobsen og Boilesen frem, men det dur ikke rigtig, hvis ikke det er blevet trænet). Og så en ordentlig opsang til forsvaret i pausen, det har bare ikke været godt nok.
« Seneste Redigering: 06 Sep 2013, 20:50 af DNE » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #2968: 06 Sep 2013, 20:47 »

Suk, man forstår efterhånden godt, at Stephan Andersen spiller sig af holdet i de klubber han kommer til... Man kunne da håbe, at han får så lidt spilletid i Betis, at han mister pladsen i landsholdsmålet også. Det kan ikke passe, at der ikke findes bedre Danske målmænd.

Han sidder på bænken ticked off

YNWA

FoxGe
Reserveholdsspiller

« Svar #2969: 06 Sep 2013, 20:47 »

Virkelig frustrerende at se den går ind, ja, alle målmænd kan have dårlige dage og lave drops, men han laver altså nogle specielt afgørende fejl i kampene  Huh

Sider: 1 ... 196 197 [198] 199 200 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010