home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1169 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 195 196 [197] 198 199 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276191 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2940: 13 Jun 2013, 10:35 »

En anden mulighed kunne måske også være noget nyt modspil til Morten Olsen. Jeg har aldrig rigtig haft fidus til Peter Bonde. Måske en ny assistent kunne komme med nogle nye ideer.

Peter Bonde lyder lidt for meget som Morten Olsen, i sine udtalelser, til at jeg kan forestille mig, at det er ham, der ser på taktikken fra en anden vinkel, og kommer med friske input.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2013, 10:37 af DNE » Logged

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #2941: 13 Jun 2013, 11:21 »

En anden mulighed kunne måske også være noget nyt modspil til Morten Olsen. Jeg har aldrig rigtig haft fidus til Peter Bonde. Måske en ny assistent kunne komme med nogle nye ideer.

Peter Bonde lyder lidt for meget som Morten Olsen, i sine udtalelser, til at jeg kan forestille mig, at det er ham, der ser på taktikken fra en anden vinkel, og kommer med friske input.

Morten forsøger vel egentlig at spille som dem i Holland, med boldbesiddelse og flydende spil, men det har vi ikke personalet til. Enig i at, jeg heller ikke ser Bonde komme med nye ting der kan udvikle vores landshold. Jeg kunne personligt godt tænke mig at se en taktik, der byggede på meget direkte spil, fremfor kontrollerende og forsigtigt. En taktik hvor vi angreb, og ikke kørte bolden rundt.

Men et eller andet sted handler det vel også om vores forventninger? Fair nok, de skal kunne slå Armenien, men måske er vi bare ikke bedre lige nu? Medierne er med til at skrue forventninger op for vores landshold, så vi nærmest forventer at komme med til VM, og forventer at gå videre fra puljen. Jeg ser ikke vores hold som i nærheden af den kaliber, så længe der er spillere med på holdet, som ikke spiller godt (eller spiller overhovedet) for klubberne.

Hvem der skal tage alle disse beslutninger, ved jeg ikke, men er en anden landstræner svaret? Muligvis ikke, men DNE har fat i det rigtige, med en anden assistent kunne være et godt sted at starte. Vi skal jo ikke glemme at Morten Olsen er en af de bedste landstrænere vi har haft, og han har taget os med til mange slutrunder i sin periode, måske flere end en anden kunne.

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

DeBuur
Manager

« Svar #2942: 13 Jun 2013, 12:24 »

Interessant hvis Morten Olsen er interesseret i at ændre spille filosofi - men IMO så har Olsen et noget fast skruet syn på hvordan der skal spilles og det tror jeg ikke en ass. træner får indflydelse på.

Vores største problem på landsholdet er:

Vi spiller alt alt for forudsigelig og alt for meget på tværs - når vi så mister bolden så kan alle modstandere med en hurtig spiller udfordre os på kontra - når vores forsvar spiller som mod armenien så er vi virkelig ringe - der bliver lavet så mange fejl i det defensive at hold som Tibet vil komme til mange afslutniner imod os.

Vi skal have en midtbane spiller som ligger defensivt og rydder op - vi skal ligeledes turde spille mere direkte og vi skal have vores fløjspillere til at slå indlæg til Cornelius/ Helenius.

Poulsen og Kjær er pt så usikre at de i hver 2. kamp forærer 100% chancer væk og det holder bare ikke i længden.
Hvordan Rommedahl kan blive ved med at få kampe fatter jeg ikke en meter af men sådan vil det blive ved med at være sålænge Olsen er med.

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2943: 14 Jun 2013, 09:10 »

Interessant hvis Morten Olsen er interesseret i at ændre spille filosofi - men IMO så har Olsen et noget fast skruet syn på hvordan der skal spilles og det tror jeg ikke en ass. træner får indflydelse på.

Vores største problem på landsholdet er:

Vi spiller alt alt for forudsigelig og alt for meget på tværs - når vi så mister bolden så kan alle modstandere med en hurtig spiller udfordre os på kontra - når vores forsvar spiller som mod armenien så er vi virkelig ringe - der bliver lavet så mange fejl i det defensive at hold som Tibet vil komme til mange afslutniner imod os.

Vi skal have en midtbane spiller som ligger defensivt og rydder op - vi skal ligeledes turde spille mere direkte og vi skal have vores fløjspillere til at slå indlæg til Cornelius/ Helenius.

Poulsen og Kjær er pt så usikre at de i hver 2. kamp forærer 100% chancer væk og det holder bare ikke i længden.
Hvordan Rommedahl kan blive ved med at få kampe fatter jeg ikke en meter af men sådan vil det blive ved med at være sålænge Olsen er med.

Rommedahl var da stort set den eneste, der kom frem til nogle chancer mod Armenien, så det var vel ikke helt forkert at bruge ham i netop den kamp. Han løb jo fra det Armenske forsvar den ene gang efter den anden i starten af kampen. Desværre var han bare ikke skarp nok foran mål, og havde ingen støtte fra sine holdkammerater i de situationer, de stod bare så efter om det gik godt, men var ikke klar til at følge op.

Poulsen er ikke god nok til landsholdet (i hvert fald ikke som venstreback), og har aldrig været det. Helt enig. Problemet er at der mangler alternativer, det er jo ikke fordi der ikke er prøvet andre spillere på pladsen. Jeg kunne, som tidligere nævnt, godt tænke mig at se et tremandsforsvar afprøvet fra start, for at løse det problem.

Kjær er god på sine gode dage. Men enig, når man tager i betragtning, at han er blandt de spillere på holdet, der har spillet flest landskampe, så er han alt for svingene i sine præstationer. Det sjove er, at Morten Olsen fik lige så meget kritik for ikke at have ham med, før han blev fast på landsholdet. Og igen, hvad var alternativerne? Okore har jo også fået en del kritik for sine landsholdsoptrædene r.

Midtbanespilleren der ligger og rydder op, og spiller direkte, er jeg også enig i vi mangler, jeg har bare svært ved at få øje på hvem der skulle kunne udfylde den rolle. Kvist spiller bagud og til siden, sådan er det bare. Zimling er mere direkte i sit spil, men har det også med nogle gange at glemme sine defensive pligter, så han skal have en makker, der bakker ham op i de situationer. Leon Andreasen er en bedre version af Zimling, men er konstant skadet, og skal igen, have en makker til at varetage de defensive pligter, når han forsvinder frem ad banen. Et makkerskab mellem Zimling og Adreasen kunne være interessant, det har indtil videre bare ikke været muligt på grund af skader...

Armenien var gode til at udnytte tomrummet bag vores backs. Et tomrum som selvfølgelig også vil være der med et tremandsforsvar. Men et tremandsforsvar ville trods alt give lidt bedre mulighed for, at en central forsvarsspiller trækker ud og presser modstanderen i det område.

Min tanke med en anden assistent var egentlig mest begrundet i, at jeg synes at kunne se en sammenhæng mellem landsholdets præstationer, og hvem der har været assistent. Det kunne se ud til at have gjort en forskel. Landsholdet spiller jo heller ikke på samme måde idag, som de gjorde, da eksempelvis Laudrup var assistent, så så låst er Morten Olsen vel heller ikke i ét system.

Svartovich
Gæst

« Svar #2944: 14 Jun 2013, 09:26 »

Rommedahl var da stort set den eneste, der kom frem til nogle chancer mod Armenien, så det var vel ikke helt forkert at bruge ham i netop den kamp. Han løb jo fra det Armenske forsvar den ene gang efter den anden i starten af kampen. Desværre var han bare ikke skarp nok foran mål
Det er han godt nok virkelig sjældent..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2945: 14 Jun 2013, 10:31 »

Det er han godt nok virkelig sjældent..

Og netop derfor skal resten af holdet være klar til at følge op, i stedet for at stå og kigge fodbold.

DeBuur
Manager

« Svar #2946: 13 Aug 2013, 22:24 »

Uha kampen mod Polen kan blive en tung sag at komme igennem - men jeg vil tillade mig at glæde mig til at se Boilesen, Bille og Vestergaard.

Viktor Fisher og Christian Eriksen må gerne få lidt medvind imorgen vi trænger til at få troen på at de er fremtidens Danske stjerner.

Morten olsen har været ude og forklare nederlaget mod Armenien - det er sgu ikke blevet taget alt for godt imod i pressen - og Olsen virker nu direkte tøsefornærmet.... det pynter ikke hos nogen mænd.

DBU bliver presset på at skulle melde klart ud om de forlænger med Olsen eller ej - men hvorfor skulle de egentlig det - de er i en perfekt forhandlings situation idet ingen Europæiske klubber tår og vifter med en kontrakt til en Morten Olsen og selvom jeg personligt tror DBU forlænger så vil de stå stærkere ved at læne sig tilbage og analysere situationen for så at komme til det indlysende... at forlænge med Olsen... for vi har ingen dansk alternativ Laudrup er optaget og en Norsk Landstræner i DK.... den går sgu ikke.

Kampen imorgen er 100% åben Polen er aldrig stærke i de kampe hvor der reelt intet er at spille om og vi spiller sjældent stærk mod øst europæiske hold... det ligner en åben kamp hvor vi sikkert laver millioner af personlige fejl og de vil blive straffet... Polen vinder 2-1 Peace

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2947: 14 Aug 2013, 09:01 »

Synes det virker spændende med et par målfarlige kanter kombineret med Pedersen oppe foran, til at vinde nogle bolde, og holde lidt på den, indtil den kan lægges af til en afslutning fra en af kanterne. Det kunne faktisk godt fungere, det er den rolle jeg hele tiden har forestillet mig Pedersen i. Han fungerer ikke med forholdsvis ufarlige (hvad mål angår) typer som Eriksen, Krohn-Dehli og Rommedahl bag sig. Men et par mere direkte typer som Braithwaite og Fischer bagved kunne det godt blive godt.

Det der kunne ødelægge det, er midtbanen med Kvist og Mike Jensen, ovenikøbet med trkanten vendt på hovedet, så det er Kvist der alene skal stå for det defensive. Det kan nærmest kun gå galt, det har han ikke evnerne til. Han er ingen skraldemand á la Christian Poulsen, han skal kombineres med en tovejsspiller som Zimling eller Leon Andreasen. Desværre er det bare ikke en mulighed denne gang...

Forsvaret kan som sædvanlig, når Kjær er med, blive både skidt og kanel. Af en af de mest rutinerede landsholdsspillere at være, er han alt for ustabil. Men spændende med Boilesen tilbage, forhåbentlig betyder det, at Simon Poulsen er et overstået kapitel.

ptrN
Manager

« Svar #2948: 14 Aug 2013, 11:22 »

Synes det virker spændende med et par målfarlige kanter kombineret med Pedersen oppe foran, til at vinde nogle bolde, og holde lidt på den, indtil den kan lægges af til en afslutning fra en af kanterne. Det kunne faktisk godt fungere, det er den rolle jeg hele tiden har forestillet mig Pedersen i. Han fungerer ikke med forholdsvis ufarlige (hvad mål angår) typer som Eriksen, Krohn-Dehli og Rommedahl bag sig. Men et par mere direkte typer som Braithwaite og Fischer bagved kunne det godt blive godt.

Det der kunne ødelægge det, er midtbanen med Kvist og Mike Jensen, ovenikøbet med trkanten vendt på hovedet, så det er Kvist der alene skal stå for det defensive. Det kan nærmest kun gå galt, det har han ikke evnerne til. Han er ingen skraldemand á la Christian Poulsen, han skal kombineres med en tovejsspiller som Zimling eller Leon Andreasen. Desværre er det bare ikke en mulighed denne gang...

Forsvaret kan som sædvanlig, når Kjær er med, blive både skidt og kanel. Af en af de mest rutinerede landsholdsspillere at være, er han alt for ustabil. Men spændende med Boilesen tilbage, forhåbentlig betyder det, at Simon Poulsen er et overstået kapitel.
Tror vi kommer til at se opstillingen således;

Kvist Jensen
   Eriksen

welbz is dat guy

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2949: 14 Aug 2013, 12:02 »

Tror vi kommer til at se opstillingen således;

Kvist Jensen
   Eriksen

Det er bare ikke det der er meldt ud. Udmeldingen er, at man vender trekanten om. Men selvfølgelig er det da nemt at vende den igen. Det får dog alligevel ikke midtbanen til at se ud af alverden i mine øjne. Kvist er for meget flytten bolden til siden eller bagud, og har ikke de defensive kvaliteter, der retfærdiggør den slags spil. Og Jensen, tjae, han kan selvfølgelig være blevet bedre i Rosenborg. Hvis ikke, er det ikke en midtbane, der bør indgyde ret meget respekt hos modstanderne. Jeg havde heller set Schöne i stedet for Mike Jensen, men ham kunne der ikke engang blive plads til i truppen.

DeBuur
Manager

« Svar #2950: 15 Aug 2013, 00:30 »

Defensivt stod vi forkert og Polen skulle ikke have 3 mål  ticked off

Men Martin Braitwaith er sgu en fornøjelse at følge og Eriksens mål var en perle.

Boilesen bliver god hvis han ellers kan holde og så håber jeg på en anden første målmand.

Der er materiale til at bygge et nyt hold op og det vil ske i løbet af de næste år - EM 2016 bør være målet

YNWA

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #2951: 15 Aug 2013, 10:11 »

Jeg synes at der offensivt var nogle opmuntrende tegn og jeg håber at MO begynder at prøve at bruge Eriksen på som måde som de gør i Ajax. En spiller som Fischer tror jeg kan blive rigtig god og synes også han viste nogle gode tegn i kampen i går. Jeg synes dog også at han fylder lidt for lidt når det går den modsatte vej.
Forsvarsmæssigt er vi desværre alt for dårlige. Især i 2. halvleg. Jeg ved ikke om det er pga. at Boilesen bliver skiftet ud men i hvert fald synes jeg det så ud som om vores venstreside faldt helt fra hinanden og generelt blev en motorvej mod vores mål for polakkerne. Jeg tror virkelig vi skal håbe på at Boilesen udvikler sig til at blive en klasse venstreback så vi snart kan komme os over vores konstante problemer på den back.

Men alt i alt og i forhold til hvor mange uprøvede spillere på landsholdet der var med, synes jeg faktisk at vi gjorde det okay. I hvert fald ser jeg nogen opmuntrende tegn og forhåbentlig kan vi få bygget spillet op omkring Eriksens forcer - han må være fremtidens bedste kort på landsholdet.

FC Barcelona

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2952: 15 Aug 2013, 10:55 »

Jeg synes at der offensivt var nogle opmuntrende tegn og jeg håber at MO begynder at prøve at bruge Eriksen på som måde som de gør i Ajax. En spiller som Fischer tror jeg kan blive rigtig god og synes også han viste nogle gode tegn i kampen i går. Jeg synes dog også at han fylder lidt for lidt når det går den modsatte vej.
Forsvarsmæssigt er vi desværre alt for dårlige. Især i 2. halvleg. Jeg ved ikke om det er pga. at Boilesen bliver skiftet ud men i hvert fald synes jeg det så ud som om vores venstreside faldt helt fra hinanden og generelt blev en motorvej mod vores mål for polakkerne. Jeg tror virkelig vi skal håbe på at Boilesen udvikler sig til at blive en klasse venstreback så vi snart kan komme os over vores konstante problemer på den back.

Men alt i alt og i forhold til hvor mange uprøvede spillere på landsholdet der var med, synes jeg faktisk at vi gjorde det okay. I hvert fald ser jeg nogen opmuntrende tegn og forhåbentlig kan vi få bygget spillet op omkring Eriksens forcer - han må være fremtidens bedste kort på landsholdet.

Ellers kunne problemet måske løses, ved at tage konsekvensen af at vi mangler kvalificerede backs (der kommer jo muligvis også snart et problem efter Lars Jacobsen, selvom Ankersen viste gode takter), og simpelthen skifte til et tremandsforsvar, og så spille med wingbacks. Så betyder der ikke så meget, at vores backs stinker defensivt, da deres opgaver alligevel primært vil være i det offensive. Det ville også passe fint med de unge kanter, som trækker mere ind i banen, så der bliver plads ude på kanten til en fremadstormende back. Spørgsmålet er så bare, hvordan man får skruet midtbanen sammen med en mand mindre. Men når Zimling og Andreasen alligevel altid er skadet, løser det måske lidt sig selv. Vi kunne bare godt bruge en bedre skraldemand end Kvist. Men centrale forsvarsspillere mangler vi jo ikke.

DeBuur
Manager

« Svar #2953: 06 Sep 2013, 08:39 »

Malta - Danmark og jeg sidder med en fornemmelse af at vi risikerer at stå med et mager udbytte !

DNE foreslår et 3 mands forsvar, hvilket jeg ikke syntes er helt tåbelig - i den rolle kunne Agger få lov at spille en mere offensiv support rolle og være med til at bygge vores spil op.

Vi har med spillere som Okore, Kjær Agger, Bjelland og Vestergaard fine forsvars talenter.

Leon A og Zimling som midtbane motor og Eriksen som vores strateg i en offensiv rolle på midten.

Så er der det med vores angreb - jamen vi kan jo ikke gå rundt og vente på at Bentner finder en klub og begynder at spille igen - vi har Fischer som det enevalg og typer som Heleniussen og Cornelius som interessante emner.

Vores back situation har været alvorlig i mange år - men Peter Ankersen er vel på sigt en spiller der kan løfte opgaven.

Når jeg ser Boilesen så sidder jeg med en ubehagelig fornemmelse i maven - bare han ikke går i stykker - men har han ikke også evnen til at spille som den ene af 3 forsvars spillere hvis vi går over til et 3 mands forsvar!

Nå men med Morten Olsen ved roreet så kommer det ikke til at ske Peace

YNWA

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #2954: 06 Sep 2013, 09:26 »

Malta - Danmark og jeg sidder med en fornemmelse af at vi risikerer at stå med et mager udbytte !

DNE foreslår et 3 mands forsvar, hvilket jeg ikke syntes er helt tåbelig - i den rolle kunne Agger få lov at spille en mere offensiv support rolle og være med til at bygge vores spil op.

Vi har med spillere som Okore, Kjær Agger, Bjelland og Vestergaard fine forsvars talenter.

Leon A og Zimling som midtbane motor og Eriksen som vores strateg i en offensiv rolle på midten.

Så er der det med vores angreb - jamen vi kan jo ikke gå rundt og vente på at Bentner finder en klub og begynder at spille igen - vi har Fischer som det enevalg og typer som Heleniussen og Cornelius som interessante emner.

Vores back situation har været alvorlig i mange år - men Peter Ankersen er vel på sigt en spiller der kan løfte opgaven.

Når jeg ser Boilesen så sidder jeg med en ubehagelig fornemmelse i maven - bare han ikke går i stykker - men har han ikke også evnen til at spille som den ene af 3 forsvars spillere hvis vi går over til et 3 mands forsvar!

Nå men med Morten Olsen ved roreet så kommer det ikke til at ske Peace

Syntes din tanke om 3 mands forsvar, kunne være virkelig interessant.   Agger - Okore - Bjellan, vil i min optik være den bedste opsætning, da vi så har to forsvarsspillere, som begge kan være med til at opbygge spillet.

Vi skal dog have en midtbane, der består af dynamiske spillere, som både kan give en hånd defensivt, samt være med til at få bolden fremad, og i den forbindelse har jeg i rigtig mange år, ønsket at Mads Albæk har fået en reel chance, da han kan opfylde en en rolle som Pirlo. Med sådan spiltype ville det give de to midtbanespillere foran (hvis det er sådan vi stiller op), mere frie rolle, hvor Eriksen kunne være den der skal drive vores offensiv med hans kreativitet og flair.

Til løsning på angriber probemet, forstår jeg ikke helt at man ikke kigger mere på Mads Junker og Nicklas Pedersen, da Junker har været topscorer i hollandskfodbold, samt de begge to gør det godt i belgisk fodbold.  Nu må vi se, hvad der sker.. bare de vinder!

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: 1 ... 195 196 [197] 198 199 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010