home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1227 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 194 195 [196] 197 198 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276261 gange)
Strandby
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2925: 12 Jun 2013, 07:38 »

Jeg tror næsten alle mener, det må være på tide, Morten Olsen træder tilbage.
Men hvem skal være vores nye landstræner. Skal Morten Wieghorst stoppe i Swansea for at blive landstræner, eller skal Kasper Hjulmand blive landstræner. Andre muligheder kunne være Troels Bech, Ståle Solbakken eller et andet udenlandsk navn. Jeg har svært ved at se, hvem der ellers er af danskere. Michael Laudrup er der jo selvfølgelig, men han bliver nok i Swansea.

Hvem vil have som ny landstræner?

Drømmescenariet er for mig Thomas Frank... Men BIF var de heldige.

Så kunne jeg faktisk som du selv nævner, tænke mig Hjulmand, han har bevist med FCN de forrige sæsoner ( Især mesterskabs sæsonen ) At han kan få meget ud af en smal trup med ikke så mange muligheder.
Han ville nok kunne fører DK til succes i fremtiden..

Laudrup... Syntes han har gjort det godt i Swansea, men han er stadig for ''ny'' i faget til landstræner syntes jeg ...
Troels Bech, come on, hans arbejde i OB er da til at lukke op og ..... i.... Ikke fan!
Wieghorst... Lad ham bevise lidt mere før vi kan tale ham  Thumbs Up

Ståle, FCK = Perfekt til landsholdet.
Ståle - Wolves - Köln ..... NEJ TIL LANDSHOLDET!!!

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2926: 12 Jun 2013, 10:00 »

Jeg vil ikke forsvare Morten Olsen, for sådan en blamage er spillerne alene ikke skyld i. Jeg har dog stadig svært ved at se alternativerne, der kan gøre en forskel med det landshold. Betingelserne blev jo heller ikke lettere af, at skader ødelagde mulighederne for at sætte plan C og plan D i værk, men igen falder den tilbage på Olsen, for han vidste allerede inden kampen, at flere af spillerne gik og trak med nogle småskader. Han tog et sats, og betalte prisen for det.

Spillerne er heller ikke uden skyld, der var stort set kun Stephan Andersen, der kunne være sin indsats bekendt i aftes. Til dels Kvist, men han er ikke og bliver aldrig en spiller, der svinger taktstokken frem ad banen, det er bagud og til siden hele tiden. Men han fik da ryddet lidt op engang imellem. Rommedahl startede egentlig ok, og kom frem til et par muligheder og indlæg, men faldt så til samme niveau som resten af holdet.

Jeg forstår ikke rigtig, at man ikke tager konsekvensen af, at vi ikke har en eneste bare nogenlunde habil venstreback, og går over til et decideret tremandsforsvar. Det fungerede jo udmærket da man gjorde det mod Georgien. Ok, det kommer til at koste nogle overlap, men dem får vi alligevel alt for lidt ud af, så hvorfor ikke, når nu vores bedste venstreback, er en decideret katastrofe i det defensive, og endda også kan falde så fælt igennem i det offensive, som det var tilfældet mod Armenien. Der kunne stadig blive plads til Lars Jacobsen i et tremandsforsvar, og det kunne også gøre det mindre risikabelt, at lade Agger eller Bjelland tage et raid frem ad banen nu og da. Og så passer det nu engang bedre ind i totalfodbold ideologien

Et tremandsforsvar kunne også give en ekstra offensiv spiller, som kunne hjælpe til med at skabe den plads som Eriksen har brug for, for at kunne udfolde sit talent.

Min holdning til om Rommedahl fortjener landskampsrekorden? tjah, hvorfor egentlig ikke. Han har aldrig været nogen verdensklassespille r, men har levet på sin spidskompetence, hurtigheden. Men han har alligevel i perioder været landsholdets bedste, specielt i perioden omkring VM i Sydafrika, hvor han havde været dømt færdig flere gange. Han har altid været en trussel, som vore modstandere har været tvunget til at forholde sig til. Og så har han været dejligt fri for skader. Det er ikke mange afbud han har været tvunget til, på grund af skader, og ja, så kommer man nu engang til at spille en del landskampe, når man er den bedste på sin plads.

I øvrigt så taler alt jo for, at Christian Eriksen alligevel snupper den rekord om nogle år, så hvorfor ikke lade Rommedahl holde den lidt? Schmeichel bliver ikke glemt af den grund, han er og vil altid være en legende, han behøver ingen landsholdsrekorder, for at holde sin plads i historiebøgerne.

Edit:
Man må da håbe for Eriksen, at Klopp ikke vægter kampen i aftes for tungt, i forhold til, om Eriksen skal til Dortmund eller ej.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2013, 10:03 af DNE » Logged

Risom
Manager

« Svar #2927: 12 Jun 2013, 10:08 »

Drømmescenariet er for mig Thomas Frank... Men BIF var de heldige.

Så kunne jeg faktisk som du selv nævner, tænke mig Hjulmand, han har bevist med FCN de forrige sæsoner ( Især mesterskabs sæsonen ) At han kan få meget ud af en smal trup med ikke så mange muligheder.
Han ville nok kunne fører DK til succes i fremtiden..

Laudrup... Syntes han har gjort det godt i Swansea, men han er stadig for ''ny'' i faget til landstræner syntes jeg ...
Troels Bech, come on, hans arbejde i OB er da til at lukke op og ..... i.... Ikke fan!
Wieghorst... Lad ham bevise lidt mere før vi kan tale ham  Thumbs Up

Ståle, FCK = Perfekt til landsholdet.
Ståle - Wolves - Köln ..... NEJ TIL LANDSHOLDET!!!

Hvorfor er Laudrup for ny i faget, men Hjulmand er ikke? Det må du næsten uddybe...

Ellers er jeg faktisk nogenlunde enig med dig. Hjulmand er ikke et dumt bud, i hvert fald i forhold til de andre bud, du nævner. Det kunne være spændende med Hjulmand, men jeg frygter, at spillermaterialet i kan leve op til hans idéer.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2928: 12 Jun 2013, 11:03 »

Jeg forstår i øvrigt ikke, når der alligevel ikke kommer flere tilskuere end der gør, at man fortsat insisterer på at spille på den pløjemark, som slet ikke egner sig til den form for fodbold, som Morten Olsen og DBU gerne vil spille. Man kunne sagtens flytte kampen til et mindre stadion, hvor man rent faktisk kan finde ud af at holde et pænt græstæppe. Det værste der kunne ske var vel, at man kom til at fylde stadion...

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #2929: 12 Jun 2013, 12:17 »

forresten forstår jeg ikke Morten Olsen stiller op med de (3?) skadede spillere fra sidste uge, og alligevel skifter dem ud med det samme næsten?

To dare is to do.

COYS <3

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2930: 12 Jun 2013, 12:47 »

forresten forstår jeg ikke Morten Olsen stiller op med de (3?) skadede spillere fra sidste uge, og alligevel skifter dem ud med det samme næsten?

Zimling var jo tydeligvis en taktisk udskiftning. Dem plejer folk også at være efter ham, for ikke at foretage i tide, nu er det så også galt, at han gør det tidligt. Det er heller ikke nemt  Wink

Bjelland. Tjae, det var vel en chance at tage. Man havde brug for en forsvarsspiller, der kunne føre bolden frem, og der var Bjelland vel bedste bud, og så er han oven i købet venstrebenet. Havde han holdt, havde det jo været genialt. Det gjorde han desværre ikke.

Hvem var den tredje? Ud over selvfølgelig Fischer, som Morten Olsen også bliver kritiseret for ikke at bruge...

Godt man ikke er landstræner, det er umuligt ikke at gøre alt forkert, fordi alt ER forkert.

Zone 43
Manager

« Svar #2931: 12 Jun 2013, 14:02 »

Nu er jeg ikke tilhænger af at én kamp skal afgøre sådan noget, men når jeg tænker tilbage, så er det vel Danmark - Sverige og Danmark - Ungarn tilbage da vi spillede mod dem i 2011 (kan det passe?) hvor vi sidst har spillet to rimelig gode kampe i træk.

Vi mødte ikke Ungarn i 2011, jeg ved ikke om det er Cypern eller Portugal du har tænkt på, som vi mødte før træningskampen mod Sverige.
Svært at uenig i dit indlæg. Stabiliteten, eller mangel på samme, har været ufattelig skræmmende alene de sidste tre år (Link.) Og det er deraf, at den berømte dråbe kom i går for mit vedkommende.

Jeg ser gerne en ny landstræner, gerne Hjulmanden, som pt. må være det bedste bud på en afløser. Og lad os samtidig få mange af de lovende spillere fra U19 indover, sammen med nogle af de bedste Superliga spillere, og de få der har været inde omkring A-landsholdet det sidste års tid, som kan være deres indsats bekendt. VM'14 er så godt som et overstået kapitel, selvom vi har 2x Malta, og jeg er villig til at skippe EM'16 også, hvis der kan skabes en god og lovende fremtid omkring Landsholdet.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

plutonium
Manager

« Svar #2932: 12 Jun 2013, 14:43 »

Vi mødte ikke Ungarn i 2011, jeg ved ikke om det er Cypern eller Portugal du har tænkt på, som vi mødte før træningskampen mod Sverige.
Svært at uenig i dit indlæg. Stabiliteten, eller mangel på samme, har været ufattelig skræmmende alene de sidste tre år (Link.) Og det er deraf, at den berømte dråbe kom i går for mit vedkommende.

Jeg ser gerne en ny landstræner, gerne Hjulmanden, som pt. må være det bedste bud på en afløser. Og lad os samtidig få mange af de lovende spillere fra U19 indover, sammen med nogle af de bedste Superliga spillere, og de få der har været inde omkring A-landsholdet det sidste års tid, som kan være deres indsats bekendt. VM'14 er så godt som et overstået kapitel, selvom vi har 2x Malta, og jeg er villig til at skippe EM'16 også, hvis der kan skabes en god og lovende fremtid omkring Landsholdet.

Helt enig i det du skriver. Jeg kan bare huske at vi så Danmark - Sverige på hjemmebane efterfulgt af en anden kamp, også hjemme i Parken på hjemmebane. Det var faktisk to rigtig gode kampe i streg, men om de var kval-kampe eller ej kan jeg ikke huske. Faktum er bare, at jeg synes landsholdet spiller ufatteligt ustabilt, og generelt prøver at spille på en måde der ikke passer til de spillere vi har. Spiller for spiller mener jeg at vi har fint materiale, men det bliver slet ikke udnyttet ordentligt.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #2933: 12 Jun 2013, 17:12 »

Jeg forstår i øvrigt ikke, når der alligevel ikke kommer flere tilskuere end der gør, at man fortsat insisterer på at spille på den pløjemark, som slet ikke egner sig til den form for fodbold, som Morten Olsen og DBU gerne vil spille. Man kunne sagtens flytte kampen til et mindre stadion, hvor man rent faktisk kan finde ud af at holde et pænt græstæppe. Det værste der kunne ske var vel, at man kom til at fylde stadion...

Hvis jeg husker rigtigt, mener jeg DBU tager det op til diskussion. Resten af kvalifikationens kampe er dog allerede fastlagt, så de kan ikke ændres. Jeg ved at der tidligere har været snak om Brøndby stadion, men det var, da det så helt sort ud. Men til den næste kvalifikation tror jeg der vil være flere spillesteder.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #2934: 12 Jun 2013, 21:04 »

Zimling var jo tydeligvis en taktisk udskiftning. Dem plejer folk også at være efter ham, for ikke at foretage i tide, nu er det så også galt, at han gør det tidligt. Det er heller ikke nemt  Wink

Bjelland. Tjae, det var vel en chance at tage. Man havde brug for en forsvarsspiller, der kunne føre bolden frem, og der var Bjelland vel bedste bud, og så er han oven i købet venstrebenet. Havde han holdt, havde det jo været genialt. Det gjorde han desværre ikke.

Hvem var den tredje? Ud over selvfølgelig Fischer, som Morten Olsen også bliver kritiseret for ikke at bruge...

Godt man ikke er landstræner, det er umuligt ikke at gøre alt forkert, fordi alt ER forkert.

Tror det var Kvist. :-)

To dare is to do.

COYS <3

DeBuur
Manager

« Svar #2935: 12 Jun 2013, 21:55 »

Tja så røg DK helt ud af VM - der venter nu et alvorligt genopbygnings arbejde hvis vi skal deltage i en slutrunde igen - en af betingelserne er at nogle af vores spillere kommer til stærkere ligaer og at de kommer på hold.

Spillere som Okore, Helenius, Cornelius, Eriksen og Fischer skal rykke deres niveau.

Morten Olsen bliver manden der skal føre dem frem medmindre han selv stopper - nægter at tro DBU fyrer Olsen.

Der venter nogle hårde år - men vi har talenter på vej frem... men det er ikke nok vi mangler en samlings figur på holdet og ham kan jeg ikke lige se her og nu.

YNWA

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #2936: 12 Jun 2013, 22:23 »

Tja så røg DK helt ud af VM - der venter nu et alvorligt genopbygnings arbejde hvis vi skal deltage i en slutrunde igen - en af betingelserne er at nogle af vores spillere kommer til stærkere ligaer og at de kommer på hold.

Spillere som Okore, Helenius, Cornelius, Eriksen og Fischer skal rykke deres niveau.

Morten Olsen bliver manden der skal føre dem frem medmindre han selv stopper - nægter at tro DBU fyrer Olsen.

Der venter nogle hårde år - men vi har talenter på vej frem... men det er ikke nok vi mangler en samlings figur på holdet og ham kan jeg ikke lige se her og nu.

Agger kunne vel være et godt bud? Men ja, vi går ind i en genopbygningsfase og vi skal have foretaget et generationsskifte nu. Det bliver spændende at se hvad det munder ud i, da vi har nogle spændende talenter, der venter i kulissen. Smiley

Camus
Gæst

« Svar #2937: 13 Jun 2013, 00:59 »

Der er jeg også enig!

Rommedahl er ikk en dag over at være legende!
Ikke legende nej. Det var dog ikke min pointe. Selvom han ikke er en legende, er det stadig useriøst at sige at hans bidrag ikke har været større end Daniel Jensen og Kahlenberg. Du er tvunget til at ignore facts, for at nå frem til den konklusion..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2938: 13 Jun 2013, 10:01 »

Igen, igen alt det her generationsskifte nonsens. Et generationsskifte er nu engang nødt til at ske løbende. Den manglende stabilitet i landsholdets præstationer, er jo netop et symptom på for stor udskiftning fra kamp til kamp. Og holdet er jo nærmest totalt skiftet, siden man skreg på generationsskifte for bare et par år siden.

Vi kan ikke tillade os at misse et par kvalifikationer, for at spille nogle talenter ind, som så måske ikke engang bliver til noget. Der er stadig koefficientpoint at tage højde for. Det ville ikke gøre noget som helst lettere, at tage et par mellemsæsoner, og dermed måske risikere at droppe længere ned i seedningslagene. Det kommer landsholdet ikke på fode ved igen. Tvært imod, det ville være spild af et godt kuld (hvis talenterne skulle vise sig at slå igennem).

At vi har et godt U19 hold, betyder intet for fremtiden, der kan nå at ske meget, der kan bremse talenternes udvikling. Det er ikke så længe siden at folk som Danilo Arrieta, Lasse Qvist, Kenneth Stenild, Mads Timm, Mikkel Andersen, Jonas Troest osv var udråbt til de næste store landsholdsspillere, og hvor er de idag?

Derfor er vi nødt til at bruge de bedste nu og her, og undgå alt for stor udskiftning på holdet.

Blev i øvrigt lige mindet om, at vi har en venstreback rendende nede i Holland i Conboy. Hvordan præsterer han? Kunne han være en løsning på pladsen.

DeBuur
Manager

« Svar #2939: 13 Jun 2013, 10:10 »

Igen, igen alt det her generationsskifte nonsens. Et generationsskifte er nu engang nødt til at ske løbende. Den manglende stabilitet i landsholdets præstationer, er jo netop et symptom på for stor udskiftning fra kamp til kamp. Og holdet er jo nærmest totalt skiftet, siden man skreg på generationsskifte for bare et par år siden.

Vi kan ikke tillade os at misse et par kvalifikationer, for at spille nogle talenter ind, som så måske ikke engang bliver til noget. Der er stadig koefficientpoint at tage højde for. Det ville ikke gøre noget som helst lettere, at tage et par mellemsæsoner, og dermed måske risikere at droppe længere ned i seedningslagene. Det kommer landsholdet ikke på fode ved igen. Tvært imod, det ville være spild af et godt kuld (hvis talenterne skulle vise sig at slå igennem).

At vi har et godt U19 hold, betyder intet for fremtiden, der kan nå at ske meget, der kan bremse talenternes udvikling. Det er ikke så længe siden at folk som Danilo Arrieta, Lasse Qvist, Kenneth Stenild, Mads Timm, Mikkel Andersen, Jonas Troest osv var udråbt til de næste store landsholdsspillere, og hvor er de idag?

Derfor er vi nødt til at bruge de bedste nu og her, og undgå alt for stor udskiftning på holdet.

Blev i øvrigt lige mindet om, at vi har en venstreback rendende nede i Holland i Conboy. Hvordan præsterer han? Kunne han være en løsning på pladsen.

Forskellen på DBU og andre forbund er at DBU er modne og tænker sig om - ingen panik løsninger her og det er godt.

Morten Olsen er helt klart i tænke pause, han tager nederlaget nært og har tydeligt tilkendegivet at det er hans ansvar - respekt for det Thumbs Up

Morten Olsen bliver personen der afgør fremtiden - tror han på at han kan gøre en forskel og skabe det fodbold hold han ønsker så bliver han - tror han ikke på det mere så stopper han - vi kommer ikke til at se DBU fyre Morten Olsen.

DNE har ret, alle vores unge talenter kommer ikke til at ændre landsholdet her og nu det er jo ikke fordi Olsen ikke har prøvet masser af spillere - det er ikke kun en spiller der ikke fungerer - nej vi har et helt hold der ikke kan få spillet til at hænge sammen - IMO så tror jeg vi trænger til en ny manager og jeg tror det bliver den beslutning Olsen træffer - ingen Dansker kan løfte den opgave og jeg vil sgu ikke håbe vi ser en Nordmand på posten.

Drømmen kunne være at hente en udenlandsk kapacitet og jeg kigger på Tyskland og Holland.

YNWA

Sider: 1 ... 194 195 [196] 197 198 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010