home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1241 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276437 gange)
Shaft
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2835: 08 Feb 2013, 15:05 »

Du skuffer mig, Shaft. Havde ellers troet du var up-to-date når det kom til landsholdet. Men Kvist blev skadet sidst på efteråret, og er først fornylig vendt tilbage.

Der har lige været vinterpause, og han har spillet i deres 2 kampe efter vinterpausen. Så det tog jeg som gode vare, at han spillede for dem Tunge

Zone 43
Manager

« Svar #2836: 08 Feb 2013, 15:34 »

Der har lige været vinterpause, og han har spillet i deres 2 kampe efter vinterpausen. Så det tog jeg som gode vare, at han spillede for dem Tunge

Det kan du også være sikker på at han gør, også især efter at de skippede Kuzmanovic tilbage til Italien.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Anfield Road
Manager

« Svar #2837: 08 Feb 2013, 15:49 »

Synes altså i lægger for meget i det her. Ja det var røvdårligt og under al kritik, men jeg tror nu nok vi vil se et andet landshold til kampene mod Bulgarien og Tjekkiet. Vi har tidligere vist at vi kan spille som i pose nødder mod lavere rangerende nationer, og i særdeleshed i venskabskampe, og så spille en god kamp og vinde over lande som Portugal og Holland. det er yderst sjældent man ser et dansk landshold der bare giver los og uddeler en ordentlig røvfuld. Venskabskampe betyder ikke en skid. Der bliver ikke gået til den og der er aldrig de der nærkampe der gør det fodbold fedt.

Nuvel, det var ikke godt men jeg er langt mere bekymret over at vi kun fik 0-0 mod Tjekkiet og i øvrigt spillede dårligt end jeg er over kampen mod Makedonien.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Shaft
Manager

« Svar #2838: 08 Feb 2013, 15:52 »

@AR

Det er heller ikke så meget resultatet jeg går op i. Det er spillet og de ting som jeg bider mærke i. Resultatet er for mig lige meget, men når vi samtidig spiller som noget fra helvede af, på den dårlige måde, så vækker det altså faretruende signaler. Det gør det jo forhåbentlig også hos MO, som så laver de ændringer til kval kampen, så vi lige netop ikke får en røvfuld der :-)

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2839: 08 Feb 2013, 16:22 »

@Shaft. Jeg følger ikke med i Tysk fodbold, men kunne bare se, at ud over de seneste par kampe, så var det længe siden Kvist havde spillet. Derfor mit spørgsmål.

@Anfield Road. Resultatet af en venskabskamp er jeg også bedøvende ligeglad med. Det der bekymrer mig, er at Morten Olsen, tilsyneladende kan undervurdere en modstander så meget, at han kan finde på at vende trekanten på midtbanen på hovedet, med det spillermateriale han råder over. Vi har bare ikke den defensive midtbane, der kan blive liggende tilbage og rydde op, uden at falde helt tilbage på linje med forsvaret. Synes det virker meget atypisk af Morten Olsen, at undervurdere en modstander så fælt (dog var der jo tydeligvis nogen tidligere i tråden her, der undervurderede dem endnu mere  Wink).

Og så er jeg bekymret for vores offensiv. Det eneste der har fungeret i den offensiv i de sidste mange kampe, har været Krohn-Dehli. Alle andre har været møg elendige. De skaber intet og er hamrende uskarpe, og sådan har det også været i de betydningsfulde kampe.

Men ellers er jeg enig i, at det kan være bedøvende ligegyldigt, at vi taber til Makedonien i en betydningsløs venskabskamp.

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #2840: 08 Feb 2013, 16:25 »

Men ellers er jeg enig i, at det kan være bedøvende ligegyldigt, at vi taber til Makedonien i en betydningsløs venskabskamp.

Selvfølgelig betyder det da et eller andet, det ligger da helt sikkert i spillernes baghoved, at det er så længe siden, at de har vundet en kamp. Alt andet ville da være mærkeligt og dette var en oplagt mulighed for at få den sejr. Så kan det godt være det er en betydningsløs venskabskamp, men jeg ville da så langt hellere have en sejr og lidt succes med i bagagen inden to så vigtige kampe.

former zoesuckins

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2841: 08 Feb 2013, 16:35 »

Selvfølgelig betyder det da et eller andet, det ligger da helt sikkert i spillernes baghoved, at det er så længe siden, at de har vundet en kamp. Alt andet ville da være mærkeligt og dette var en oplagt mulighed for at få den sejr. Så kan det godt være det er en betydningsløs venskabskamp, men jeg ville da så langt hellere have en sejr og lidt succes med i bagagen inden to så vigtige kampe.

Njae, hvis det betød så meget, så var der nok også nogle spillere, der ville være noget mere tændte til de her venskabskampe. Men vi ser jo gang på gang, at spillerne nærmest ligner nogen, der slet ikke gider de kampe. Og hvor meget betyder det, når mange af dem nu alligevel måske vinder i weekenden? Det er nu engang på klubholdet, at kampform og selvtillid for alvor tankes.

Der er dog ingen tvivl om, at det ville have været rart, med et taktisk oplæg der havde fungeret, så man havde lidt bedre styr på rollerne til den næste kamp. Men sådan skulle det bare ikke være, det har Morten Olsen også erkendt, og så er den egentlig ikke så meget længere. Spillerne professionelle nok til at vide, at det resultat ikke betyder noget.

verdenskrig
Manager

« Svar #2842: 08 Feb 2013, 21:50 »

Synes altså i lægger for meget i det her. Ja det var røvdårligt og under al kritik, men jeg tror nu nok vi vil se et andet landshold til kampene mod Bulgarien og Tjekkiet. Vi har tidligere vist at vi kan spille som i pose nødder mod lavere rangerende nationer, og i særdeleshed i venskabskampe, og så spille en god kamp og vinde over lande som Portugal og Holland. det er yderst sjældent man ser et dansk landshold der bare giver los og uddeler en ordentlig røvfuld. Venskabskampe betyder ikke en skid. Der bliver ikke gået til den og der er aldrig de der nærkampe der gør det fodbold fedt.

Nuvel, det var ikke godt men jeg er langt mere bekymret over at vi kun fik 0-0 mod Tjekkiet og i øvrigt spillede dårligt end jeg er over kampen mod Makedonien.

Jeg er delvist enig. Det er i kval kampene vi skal performe, og det er der vi sikrer vores plads ved VM i Brasilien.
De spillemæssige kvaler har altid været enorme i venskabskampe, og den samlede nation har ofte dømt landsholdet færdige efter den slags kampe. Hvorefter de så har rejst sig i de kampe der tæller, og bum så er alle på deres side igen.

At vi taber 3-0 til Makedonien overrasker mig meget, men at vi er elendige, og uden gnist og vilje er ikke en overraskelse, for det er set før. Men nu kommer min pointe.

For det er SAFTSUSME en skandale af vanvittige dimensioner at det er tilfældet. Hvad i alverden går der galt oppe i hovedet på de spillere som starte inde mod Makedonien, og generelt i venskabskampe. Er det ikke gået op for dem at det har nået noget af det ypperste man kan som fodboldspiller. At repræsentere sit land i kamp.
Og så ser man sådan en attitude? Ingen gnist, ingen tænding, ingen vrede, ingen frusttrationer, intet. Det er som om de bare render rundt i en anden ligegyldig serie 4 kamp, på roemark stadion en søndag eftermiddag kl 16.

Bedst symboliseret ved det tredje mål. Jeg var simpelthen ved at tabe min kæbe ned på gulvet da jeg så det. En Makedonsk spiller løber fra egen banehalvdel, uhindret og sparker bolden ind. Hvorfor i guds navn er der ikke en af vores spillere som i frustration og vrede over stillingen, og det at han bare spadserer igennem, går ind og saver begge ben af ham!? Huh I sådan en situation skal modspilleren bare ned. Så er jeg ligeglad om han bliver hevet ned, eller sparket ned. Han skal bare ned, og det er en rendyrket joke at ikke bare en af vores landsholdsspillere har nok nosser og vilje når de trækker trøjen over hovedet til at foretage den handling.

Det er en situation som symboliserer hvor hamrende ligeglade de danske landsholdsspillere faktisk er når de spiller. For dem er det bare enhver anden kamp, og selvom det "bare" er en venskabskamp " så burde fråden og ilden stå ud af dem som en anden Zombie. Jeg kommer aldrig til at fatte det ikke er tilfældet  Huh

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Anfield Road
Manager

« Svar #2843: 08 Feb 2013, 21:59 »

Men hvorfor skulle de dog gå bersærk, hvis risikoen er et år på tribunen? Jeg kan godt forstå dem. De har groft sat op, intet at vinde.

Åndssvagt at man bliver ved med at arrangere de her venskabskampe, når de betyder nada og ofte ikke er med til andet end at dræne optimismen. Jeg synes så også at det er åndssvagt at gå ud og arrangere en venskabskamp mod Makedonien. Ikke fordi de er dårlige, som det tidligere er nævnt, men fordi det skinner så klart igennem at der ikke er passion omkring de her kampe. Så tag da for søren og arranger en kamp mod Sverige, Norge, Tyskland eller et andet land vi elsker at hade. Det er jo helt tydeligt at spillerne ikke gik til stålet og ikke gjorde ALT for at vinde, som vi har set tidligere. De kan ikke sætte sig op til kampen, og jeg forstår dem til fulde. Helt ærligt, havde jeg set et nederlag komme. Omend ikke sådan en afklapsning, men dog et nederlag.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager

« Svar #2844: 08 Feb 2013, 22:01 »

Men hvorfor skulle de dog gå bersærk, hvis risikoen er et år på tribunen? Jeg kan godt forstå dem. De har groft sat op, intet at vinde.

Åndssvagt at man bliver ved med at arrangere de her venskabskampe, når de betyder nada og ofte ikke er med til andet end at dræne optimismen. Jeg synes så også at det er åndssvagt at gå ud og arrangere en venskabskamp mod Makedonien. Ikke fordi de er dårlige, som det tidligere er nævnt, men fordi det skinner så klart igennem at der ikke er passion omkring de her kampe. Så tag da for søren og arranger en kamp mod Sverige, Norge, Tyskland eller et andet land vi elsker at hade. Det er jo helt tydeligt at spillerne ikke gik til stålet og ikke gjorde ALT for at vinde, som vi har set tidligere. De kan ikke sætte sig op til kampen, og jeg forstår dem til fulde. Helt ærligt, havde jeg set et nederlag komme. Omend ikke sådan en afklapsning, men dog et nederlag.

I det øjeblik du trækker landsholdstrøjen over hovedet og går på banen til nationalmelodien, så skal motivationen og tændingen være 110 % !

Om du så spiller en kval kamp ude mod Portugal, eller en venskabskamp mod Malaysia ! Det er en rendyrket skandale at andet kan være tilfældet.

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #2845: 08 Feb 2013, 22:03 »

Kommentar til VK's indlæg:

Enig  Thumbs Up

Med den indstilling de fleste af spillerne kom ud til kampen med burde de tjekkes om de var med i en eller anden form for match-fixing. For den tanke kunne man godt få.
Og hvis de skal tjekkes skal de selvfølgelig også udelukkes fra landsholdetfor de intet at gøre på holdet.
Det vil være den letteste sag at finde 18 spillere der vil kæmpe for holdet og landet.

Og så gir jeg ikke meget for at det ikke påvirker dem at de tabte, igen. De har såvidt jeg lige har læst/hørt ikke smagt sejrens sødme i nu 8 kampe i træk.
Det påvirker dem med garanti. Hvorfor skulle det ikke det når det påvirker alle andre eltie sportsfolk?

verdenskrig
Manager

« Svar #2846: 08 Feb 2013, 22:15 »

Men jeg forstår det bare ikke.. Når jeg skal spille kamp for min klub uanset om det er Serie 3, eller Sjællandsserien er jeg HELT oppe i det røde felt og så tændt. Er også næsten altid en af dem der jubler mest når vi scorer, og går mest amok når vi taber.

Så forstår jeg ikke hvordan de overbetale grødhoveder som spiller på landsholdet kan tillade sig at virke så ligeglade og være så uengagerede, når de faktisk har et job som jeg og tusinder af andre fodboldfans misunder dem for. Det er som om de ikke helt er klar over hvor de befinder sig. Patetisk i mine øjne Sur

Cool

plutonium
Manager

« Svar #2847: 08 Feb 2013, 22:57 »

Spillerne får ca 18.200 kroner for at deltage i en kvalifikationskamp og 16.800 for at deltage i en venskabskamp i Parken. De får 6-9.000 kroner for at spille i en udekamp. Dertil kommer så en sejrsbonus på 11.500 kroner i venskabskampe eller udekampe, mens de får 19.500 for hjemmesejre i kval-kampe.

Altså kan de få mellem 6.000 og 37.700 kroner for at spille en kamp på landsholdet (hhv. nederlag på udebane i en venskabskamp og en sejr på hjemmebane i en kval kamp).

Hvis man skal tro på FM, så får de ca det samme eller mere for at spille en given kamp for deres klubhold, der oven i købet betaler deres månedsløn, som for nogle skal blive til en formue, der kan sikre dem i rigtig mange år fremover. Med andre ord er det økonomiske incitament ikke super stærkt, når man tænker på at der er risiko for at komme hjem med skader, som kan påvirke deres karrierer.

Man er nødt til at indse, at som prof. fodboldspiller er man nødt til at tænke på det økonomiske aspekt, da det er ens levebrød. Det er nemmere at være romantiker når det ikke er ens arbejde.

Af samme grund tror jeg spillerne er ret ligeglade med venskabskampe på udebane, og gør mere ud af at vise hvad de kan på træningsbanen, så MO også udtager dem til kvalkampe, hvor der trods alt er noget national stolthed ved at spille sit hold til en slutrunde. Jeg tror ganske enkelt ikke at det fylder noget i hovederne på fodboldspillere, når det gælder venskabskampe på den måde.

Endelig tror jeg at MO er så stivnakket og old school træner, at han banker spillestilen så meget ind i hovederne på spillerne, at de mister enhver selvstændig tanke, og derved også mister gnist og entusiasme. Han er garanteret en rent fodboldfagligt knusende dygtig mand, for han høster store roser i UEFA, men som fodboldtræner er bussen for længst kørt for MOs vedkommende. Hans filosofi er ikke forkert eller dårlig, men de spillere han udtager kan ikke spille den. Rent offensivt insisterer han på at spille over kanterne, hvor der slås et indlæg ind i boksen. Er man heldig står der én angriber derinde blandt to forsvarsspillere og en målmand, men ofte er angriberen udenfor feltet, fordi han skal deltage i det opbyggende spil forud for indlægget. Midtbanespillerne magter ikke at trække ind i feltet på indlæg, og det gør det sindssygt nemt at dæmme op for.

uden at vide det, så vil jeg gætte på at 90 % af landsholdets scoringer kommer på tre måder:
- en kontrachance, hvor en kantspiller enten trykker af eller han slår et indlæg ind i feltet før forsvaret er på plads, så vores angriber kan heade den ind.
- en standardsituation
- et tilfældigt skud udenfor feltet

Det er ikke dårlige måder at score på nogen af dem, men den spillestil jeg synes MO prøver at lægge op til er bare ikke en af dem. Den måde vi spiller på bygger jo på indlæg efter en masse possessionsfodbold, hvor ingen nærmest tør trykke af udefra eller tage et dybdeløb der bryder systemet, så vi kan blive lidt uforudsigelige. MO har nøje instrueret spillerne i hvordan de skal gøre, og spillerne tør ganske enkelt ikke handle på egen hånd. Vi mangler de fandenivoldske typer som Leon Andreasen, der desværre har været skadet det meste af karrieren. Pt har vi kun Krohn-Dehli blandt de faste startere, der stabilt leverer en vis uforudsigelighed.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DeBuur
Manager

« Svar #2848: 24 Mar 2013, 19:53 »

Dansk sejr i Tjekkiet og en hjemme kamp mod Bulgarien - vi har altså stadig muligheden for at komme til VM og det ville være super godt for de talenter vi har.

Personligt har jeg været imod Morten Olsen i flere perioder, men aktuelt er det ikke et træner skifte Danmark har brug for, jeg er dog ikke sikker på at kontrakten med Olsen skal forlænges alene af den grund at DK ikke har en manager klart til at tage over - så jeg er uenig med her Toft http://sporten.tv2.dk/2013-03-24-forl%C3%A6ng-med-olsen-dbu

Det jeg er enig i er at Olsen er unik og at der findes få der kan det han kan - men alting har en ende og vil Olsen være motiveret hvis vores VM kval kikser og vil han finde sig i den presse hetz der vil komme derefter?

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #2849: 26 Mar 2013, 22:24 »

Forlegen Pinligt at vi ikke vinder dagens kamp - vi har alt spillet.. men det er så forudsigeligt at selv et serie 5 hold kan være med.

Rommedahl laver en fejl...Poulsen får ikke dækket op ..det har vi jo aldrig set før Wink

Vi kommer ikke med til VM sådan bliver det IMO skal vi nu få gennemført generations skiftet således vores unge talenter kan toppe om 2 år.

Olsen Raus vil flere skrige men hvem skal tage over ?

Uanset hvem der bliver træner så skal vi have justeret vores system som ikke er effektivt.

YNWA

Sider: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010