home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1148 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276639 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2715: 11 Sep 2012, 19:35 »

Vi skaber én chance som Leon smækker langt forbi(og over), som resultat af Cornelius som eneangriber. Jeg mener vi kunne have fået langt mere ud af to angribere, nu når vi ville spille med en stor stærkt, stationær angriber på toppen.

Du læser jo tydeligvis ikke hvad jeg skriver. Du mener at hvis vi havde fjernet en midtbanespiller, havde vi været disponibel overfor kontraer? Det var vi tydeligvis i forvejen. Christian Eriksen lavede intet defensivt, så om vi spillede med en offensiv midtbanespiller og én angriber, eller to angribere havde ingen forskel gjort i det defensive aspekt af kampen. Christian Eriksen rendte alligevel hele tiden op og pressede Cech, hvilket gjorde at vi rent midtbanemæssigt allerede "spillede med to angribere".

Hvad angår Christian Eriksen er jeg ved at være godt træt af ham. Giv ham noget konkurrence, lad ham eventuelt starte på bænken i nogle kampe, eller riv ham helt ud af truppen. Se bare Simon Kjær; ufatteligt udskældt i lang tid -> får konkurrence af Okore, Bjelland, Lasse Nielsen og så spiller han sit livs kamp mod Tjekkiet når han er tilbage.

Da også den som Cech tager fra Leon? Eller gik den rent over, jeg så det som en redning..
Men Cornelius er bestemt ikke nogen klasseangriber på internationalt niveau endnu, men som type og med hensyn til hans fysik var det ham jeg helst ville have ind af de to.

Derudover så var Eriksen altså meget aktivt deltagende defensivt. Det lægger man måske ikke mærke til i tv, men manden laver altså et kæmpe løbearbejde og lukker mange huller i løbet af kampen. At han presser Cech har jo ikke noget at gøre med om han er på midten eller angriber, men det gør bare at Cech er tvunget til at sparke langt så vi lettere kan vinde bolden tilbage Smiley

Derudover er jeg ret enig med dig med hensyn til hans offensive spil. Det er ikke meget han kommer frem til. Det er ikke fordi han gemmer sig overhovedet, men det er som om at landsholdets system ikke sætter ham op i samme situationer som han bliver i Ajax. Ved ikke hvordan det kan være, men han laver et stort løbearbejde, og spiller med en rigtig god indstilling så er ikke totalt utilfreds med ham. Men måske ville han have godt af en pause Smiley Man kunne da håbe på at det samme ville ske med ham som skete med Kjær!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2716: 11 Sep 2012, 22:00 »

Jeg så kun anden halvleg af kampen, da jeg lige havde glemt at tænke mig om, da jeg bestilte biografbilletter tidligere på ugen  Rullende Øjne

Men det jeg så var på mange måder ganske opløftende. Tjekkerne fik ikke lov at røre ret meget ved bolden, og når de så gjorde fik defensiven hurtigt styr på situationen igen. Og fedt at se Leon Andreasen tilbage, ham har jeg godt savnet mens han har været væk. Han har en vildskab og en fightervilje, som smitter af på holdet. Med ham tilbage står Morten Olsen pludselig med et luksusproblem på midtbanen. Han kunne meget vel spille Zimling ud af startopstillingen. I hvert fald må han gerne spille Thomas Kristensen helt af landsholdet.

Jeg må dog tilslutte mig kritikken af Eriksen. Han er efterhånden ved at skylde en god landskamp, for at man kan forsvare, at han spiller pladsen, foran eksempelvis en Schøne, som eftersigende faktisk gør det bedre i Ajax pt, end Eriksen. Måske Eriksen trænger til en pause, ikke bare fra landsholdet, men også på klubholdet, han har immervæk spillet en del de sidste år, med mange kampe for Ajax, og sommerpauserne har han brugt på at spille landsholdsslutrunde r. I hvert fald virker det som totalt spild, at have ham på banen for landsholdet. Han spiller en position, hvor han burde være det kreative bindeled på holdet, og alligevel er det eneste positive der har været at sige om ham, efter hver af de seneste mange kampe han har spillet, at han har løbet meget... Han skaber intet, og det burde jo netop være hans store force, og positionen på banen lægger op til det, og alligevel er det alle mulige andre, der står for det chanceskabende spil.

Jeg så absolut gerne, at han fik en pause, det skulle nok være muligt at finde en anden, der kan spille pladsen mindst lige så godt som han gør det pt, og sandsynligvis også en hel del bedre.

JKJ
Gæst

« Svar #2717: 12 Sep 2012, 15:28 »

Jeg har svært ved at e at vi spillede en god kamp. Vandt vi, nej vel!
Så er det da fløjtende ligegyldigt om vi havde bolden i 75% af tiden, eller deromkring, det hælper jo intet når vi ikke kan lave mål.
Vi var klart det bedste hold fra SA til 15-20 meter over midten, og så have vi jo intet. Vi havde en såkaldt angriber jeg i rigtig mange tilfælde så lå rigtig langt fra feltet og ikke var i nærheden af at tage de slåskampe som skal tages i feltet.
Vi havde 2 boldflyttere på den centrale midt i Kvist og TK. De bidrog med absolut intet kreativt fremad banen, hvorfor Leon A ikke startede er mig stadig en gåde.

Det siger vel også næsten alt om vores offensiv at mange såkaldte eksperter gav Simon Kjær, Agger og Lars Jacobsen de højeste karaktere mens de offensive kræfter lå i den dårligste halvdel.

Så jo det så da måske meget flot ud alt det spillen rundt, men det førte jo ikke til en skid.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2718: 15 Sep 2012, 16:17 »

Jeg har svært ved at e at vi spillede en god kamp. Vandt vi, nej vel!
Så er det da fløjtende ligegyldigt om vi havde bolden i 75% af tiden, eller deromkring, det hælper jo intet når vi ikke kan lave mål.
Vi var klart det bedste hold fra SA til 15-20 meter over midten, og så have vi jo intet. Vi havde en såkaldt angriber jeg i rigtig mange tilfælde så lå rigtig langt fra feltet og ikke var i nærheden af at tage de slåskampe som skal tages i feltet.
Vi havde 2 boldflyttere på den centrale midt i Kvist og TK. De bidrog med absolut intet kreativt fremad banen, hvorfor Leon A ikke startede er mig stadig en gåde.

Det siger vel også næsten alt om vores offensiv at mange såkaldte eksperter gav Simon Kjær, Agger og Lars Jacobsen de højeste karaktere mens de offensive kræfter lå i den dårligste halvdel.

Så jo det så da måske meget flot ud alt det spillen rundt, men det førte jo ikke til en skid.

Jeg er enig i flere af de ting du siger. Dog vil jeg tillade mig at være uenig i, at man ikke har spillet en god kamp, hvis man ikke vinder den. Vi spillede faktisk godt, med den undtagelse, at vi manglede en til at prikke bolden ind over stregen. Men selv med en goalgetter type, havde det ikke været nemt, at flytte den bus Tjekkerne havde parkeret foran målet.

Jeg havde absolut helst set Helenius starte i angrebet. Så kunne Nicolai Jørgensen for min skyld skubbe Eriksen ud på bænken, hvis han skulle være med. Han havde sikkert også været bedre end Krohn-Dehli på venstrekanten, men jeg er enig i, at han ikke skulle have spillet som forreste mand, selvom det, som VK har været inde på, var en spændende ide, med en falsk nier i front. Der er bare det ved en falsk nier, at det kræver spillere i den næste kæde, som har en angribers målnæse, og den slags spillere er hverken, Eriksen, Krohn-Dehli eller Rommedahl. Altså er en falsk nier på det Danske landshold, lig med meget boldflytteri og for lidt afslutninger.

Man kan vel godt argumentere for, at Krohn-Dehli ville kunne bruges i et system med en falsk nier, i og med han trækker så meget ind i banen som han gør. Men kombineret med Eriksen, som slet ikke præsterer, og Rommedahl der helst vil løbe om kap på ude på kridtstregen, falder det lidt til jorden, og specielt når den back der så kommer og laver overlappene på venstrekanten, er højrebenet.

Kvist er og bliver en boldflytter, så han skal have en mere fandenivoldsk type ved sin side på midtbanen, og den profil passer ikke rigtig på TK. Så enig der, at det blev ham der startede inde fatter jeg heller ikke så meget af. Men at Leon Andreasen ikke starter inde, kunne måske hænge sammen med, at manden kun lige er ved at komme igang igen, efter 2 års skadespause.

I øvrigt kunne jeg også godt frygte, at Tobias Mikkelsens skifter til Greuther Fürth, ender med igen at stille os i en situation, hvor vi ikke har noget alternativ til Rommedahl. Han ligner bare endnu en i rækken, af Danskere, der gennem tiden er taget til Bundesligaen, for at sidde på bænken/tribunen. Han gjorde så afgjort ikke noget godt indhop, hvilket måske er meget naturligt, eftersom han endnu ikke har spillet andet end de par kampe han nåede at få i FCN, inden han skiftede.

Edit:
Men med den form Leon Andreasen er i for tiden, lader han dog ikke til at være synderligt tynget af de seneste par års skader, nærmest tvært imod. Ser lige, at han endnu engang har bragt sig på måltavlen. Men man kunne måske alligevel godt forestille sig, at han kunne have bedt om, ikke at få fuld spilletid i landskampen.
« Seneste Redigering: 15 Sep 2012, 16:22 af DNE » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2719: 28 Sep 2012, 15:45 »

Nu begynder det pludselig at se lidt sort ud for mulighederne for at komme til Brasilien i 2014. Zimling stærkt tvivlsom til de næste par kampe, og Leon Andreasen afgjort ude i op til et helt år... Så står den vel på Thomas Kristensen igen i de kommende kampe mod Bulgarien og Italien  Skuffet

Agger er ligeledes alvorligt skadet. Kan ikke lige mindes at have hørt nogen tidshorisont på den skade, men han er givet heller ikke med i de næste par kampe.

Og Bendtner har skiftet en plads langt ned i Arsenal hierarkiet ud, med en plads endnu længere nede i Juventus hierarkiet. Det er da i det mindste en trøst, at der står et par unge gutter og banker på til den plads, og nej, jeg mener ikke Nicolai Jørgensen, for han er ikke frontangriber. Lad os håbe Helenius og Cornelius fortsætter den positive udvikling, og får verfet Bendtner af det landshold.

Tobias Mikkelsen lignede en sikker afløser for Rommedahl, lige indtil han skiftede en sikker startplads i FCN ud med en tilværelse som marginalspiller i en Tysk oprykkerklub, som fra starten lignede et dårligt match med en type som ham.

På den positive side, så spiller Simon Poulsen i det mindste heller ikke for sin klub, så han bliver lidt nemmere at se bort fra, for Morten Olsen  Thumbs Up

Positivt er det også, at både Kahlenberg og Simon Kjær rent faktisk får noget spilletid i Wolfsburg, selvom Kjær stadig har sin første hele kamp til gode. Enevoldsen får også masser spilletid i sin nye klub, så måske vi snart ser ham igen.

Men med både Zimling og Andreasen ude, får vi svært ved at finde ballancen på midtbanen. Og et forsvar uden Agger som styrmand, kan også hurtigt skabe nogle problemer.

JKJ
Gæst

« Svar #2720: 28 Sep 2012, 16:51 »

Så er Agger vel heller ikke mere skadet. Han spiller nok igen imorgen eller aller senest igen i næste uge Wink

DeBuur
Manager

« Svar #2721: 28 Sep 2012, 17:11 »

Det vil ikke undre undertegnede hvis MO tager kontakt til en Christian Poulsen - jeg er bekymret for Aggers tilstand, det er en dårlig ide at lade ham starte hvis han kun er 80 fit risikoen for følge skader er alt for stor.

Reelt skulle vi gerne hente 4 point i de næste 2 kampe og det stiller krav til at vores angribere udnytter de få muligheder der kommer i de tætte kampe - Danmark har det med at have heldet når vi spiller mod Italien...sådan må det gerne fortsætte - men vi skal op mod et stærkt hold og et 1-1 resultat er vel det vi skal håbe på.

Bulgarien skal vi slå vi er bedre selv med enkelte spillere ude.

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2722: 28 Sep 2012, 19:35 »

Så er Agger vel heller ikke mere skadet. Han spiller nok igen imorgen eller aller senest igen i næste uge Wink

Så er det nok derfor jeg ikke synes at have hørt mere, siden onside i søndags nærmest dømte ham ude i flere måneder. I hvert fald vigtigt, hvis vi kan have ham med, men som DeBuur er inde på, kunne man godt, med hans skadeshistorik in mente, frygte at det kunne føre til følgeskader, hvis han kommer for tidligt i kamp igen.

Det vil ikke undre undertegnede hvis MO tager kontakt til en Christian Poulsen - jeg er bekymret for Aggers tilstand, det er en dårlig ide at lade ham starte hvis han kun er 80 fit risikoen for følge skader er alt for stor.

Reelt skulle vi gerne hente 4 point i de næste 2 kampe og det stiller krav til at vores angribere udnytter de få muligheder der kommer i de tætte kampe - Danmark har det med at have heldet når vi spiller mod Italien...sådan må det gerne fortsætte - men vi skal op mod et stærkt hold og et 1-1 resultat er vel det vi skal håbe på.

Det ville ikke rigtig forbedre vores situation på midtbanen alverden, at bede Poulsen komme tilbage. Han er ikke den type, der skal til ved siden af Kvist, dem har vi pt to af, som er gode nok, og de er begge skadet. Men ok, Christian Poulsen er da til enhver tid bedre end Thomas Kristensen. En anden mulighed kunne være Kahlenberg, han har spillet pladsen før, og gjort det godt. Problemet er bare, at han er mere en-vejs spiller, og ikke den der boks til boks midtbane, som Zimling og Leon Andreasen. Men trods alt bedre, end en stationær boldflytter.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #2723: 28 Sep 2012, 19:41 »

Hiv bare Christian Poulsen ind igen, hvis han vil. Han er her på sine ældre dage blevet hamrende undervurderet. Han vil være god at have sammen med Kvist. Leon Andreasen ser jeg som færdig på en fodboldbane. Desværre.

DeBuur
Manager

« Svar #2724: 28 Sep 2012, 20:24 »

Hiv bare Christian Poulsen ind igen, hvis han vil. Han er her på sine ældre dage blevet hamrende undervurderet. Han vil være god at have sammen med Kvist. Leon Andreasen ser jeg som færdig på en fodboldbane. Desværre.

Kunne sagtens gå mod Bulgarien hvor, men mod Italien frygter jeg at CP laver de sædvanlige fejl når han bliver presset og så koster han mål.

Leon er jo en større tragedie end selv den græske økonomi - han er desværre ikke skabt til fodbold og hvor mange gange kan han komme tilbage ?

Silberbauer kunne være løsningen, men han er vel også skadet ?

Nicolai Stockholm er en anden som jeg også godt kunne se i truppen.

YNWA

JKJ
Gæst

« Svar #2725: 28 Sep 2012, 21:13 »

Problemmet er vel at selv en Agger på maks 80% er bedre end de alternativer vi ellers har.

Men jeg føler mig ret overbevist om at hvis Agger ikke er 100% klar så spiller han heller ikke, hverken i Liverpool eller for Danmark.

Risom
Manager

« Svar #2726: 04 Okt 2012, 15:50 »

Så blev truppen, som de fleste nok har set, udtaget i går:
Måmænd:
Anders Lindegaard, Manchester United
Kasper Schmeichel, Leicester
Stephan Andersen, Evian

Forsvarsspillere:
Daniel Agger, Liverpool
Daniel Wass, Evian
Jores Okore, FC Nordsjælland
Lars Jacobsen, FC København
Patrick Mtiliga, FC Nordsjælland
Simon Kjær, Wolfsburg

Midtbanespillere:
Casper Sloth, AGF
Christian Eriksen, Ajax
Jakob Poulsen, Monaco
Kasper Lorentzen, FC Nordsjælland
Michael Silberbauer, OB
Nicolai Stokholm, FC Nordsjælland
Thomas Kahlenberg, Wolfsburg
Thomas Kristensen, FC København
William Kvist, Stuttgart

Angribere:
Andreas Cornelius, FC København
Dennis Rommedahl, Brøndby
Michael Krohn-Dehli, Celta Vigo
Nicklas Bendtner, Juventus
Nicolai Jørgensen, FC København

Ikke så mange overraskelser udover Casper Sloth, men han kommer næppe i spil til spilletid. Det bliver garanteret Bendtner, der starter, men hvis han laver lige så lidt som han plejer og ikke scorer, skal Cornelius ind. Han ridder på en bølge og kan virkelig udnytte de chancer, han får. Derudover vil jeg gerne se Nicolai Jørgensen på højre wing i stedet for Rommedal, der ikke får så meget ud af det for tiden.
Det bliver 2 svære kampe. Vi skal være glade for de point, vi kan få i disse 2 runder.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

DeBuur
Manager

« Svar #2727: 04 Okt 2012, 17:58 »

Anders Lindegaard

Lars jacobsen - Daniel Agger - Simon Kjær - Mtiliga

William Kvist - Christian Eriksen - Nicolai Stokholm

Nicolai Jørgensen - Andreas Cornelius - Michael Krohn-Dehl

Sådan mener jeg vi skal stille op, Lindegaard er IM den bedste målmand i DK og nu får han regelmæssige kampe for United så lad ham endelig få pladsen.

Den forbandede venstre back plads, Mtiliga er mit bedste bud her og nu.

Eriksen kommer vi ikke uden om og så mener jeg vi bør have kvist og Stockholm til at knokle.

Angrebet, her ser jeg Cornelius og Jørgensen som klare valg, så kan MDK eller en Bendtner kæmpe om den sidste plads.

Jeg tror desværre ikke MO har modet til at smide Bendtner af... men nu må vi se

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2728: 04 Okt 2012, 19:23 »

Starter Krohn-Dehli på venstrekanten, er Mtiliga den eneste reelle mulighed på venstrebacken, hvis vi skal have noget som helst ud af vores venstre side. Wass kan sagtens spille venstrebacken, men med en højrebenet venstreback, skal der altså en kant til, der kan slå et indlæg, hvis vores venstre side skal kunne true modstanderen.

Sidst havde vi i hvert fald væsentligt mere ud af højresiden, med Rommedahl og Jacobsen, end vi havde af venstresiden, med Wass og Krohn-Dehli.

På midten håber jeg mest på Silberbauer, som erstatning for Zimling. Silberbauer kan noget begge veje, og er, efter min mening, bedre end Stokholm.

Eriksen SKAL til at præstere. Han har været møgelendig i de seneste mange landskampe, så hvis han overhovedet skal starte inde, så skal det være sidste chance, inden han får sig en tur på bænken. Jeg ville egentlig hellere se enten Kahlenberg eller Nicolai Jørgensen på pladsen.

Ellers er jeg enig, med hensyn til Cornelius, han er svært at komme uden om, som tingene ser ud pt. Bendtner plejer ikke at virker specielt motiveret, og nu er han så langt nede i hierakiet i sin klub, at han vel skal være heldig, hvis han har nået sammenlagt 90 minutters spilletid for Juventus inden nytår.

Hvad målmandsposten angår, så synes jeg egentlig den er lidt svær. Skal man droppe kontinuiteten, og satse på Lindegaard, som får spilletid på allerhøjeste niveau. Eller skal man vægte kontinuiteten højest, og beholde Andersen, som forsvaret kender og har fungeret godt med. Jeg må indrømme, at jeg er lidt i tvivl. Men på den lange bane, vil Lindegaard nok være den bedste løsning, såfremt han fortsætter med at få regelmæssig spilletid i United.

Risom
Manager

« Svar #2729: 04 Okt 2012, 20:40 »

Inden EM udtalte Olsen, at han ville vælge den, som fik spilletid. Det var på daværende tidspunkt Stephan A. Det er det jo ikke længere, nu er det Lindegaard det står, og oven i købet leverer han. Men jeg tror - desværre - ikke MO starter med Lindegaard, da Stephan A. nu kender forsvaret osv.

Men det går jo lidt i mod hans egne argumenter.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010