home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jul 2025, 20:35 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23601
  0 Brugere, 495 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 331800 gange)
darkalf
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #435: 29 Maj 2008, 20:12 »

4-1 til Holland

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #436: 29 Maj 2008, 20:15 »

2-1 til Holland Opstemt

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #437: 29 Maj 2008, 20:17 »

Bare for at være på tværs, siger jeg 2-1 til Dk Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #438: 29 Maj 2008, 20:21 »

Hvis vi kigger på dagens startopstilling med den seneste skade til Sørensen, så kan jeg tælle én (!!) af de fem bagerste der ville være i startopstillingen hvis alle var klar. Fortæl mig et landshold der kan undvære det? I forsvaret ser jeg faktisk kun Frankrig som har en bredde der kvalitetsmæssigt måske (!) ville kunne klare det.

På den offensive del af banen (midtbane/angreb), ser det lidt anderledes ud. Christian Poulsen giver sig selv, Rommedahl er på sin vante plads og Bendtner igen i front som han bør være fremover. Kahlenberg kan diskuteres, mens Perez ville sidde på bænken hvis Jon Dahl var helt klar. Martin Jørgensen indtager desuden ikke hans favoritplads.

Det giver altså en del rokeringer, og selvom jeg synes det er helt vanvittigt denne gang, så har det altså været et generelt problem for landsholdet især de seneste to år, at det har væltet i skader og spillere der ikke får spilletid i deres respektive klubber. Ingen af delene af MO den fjerneste magt over, han kan kun påvirke spillerne til at tænke sig grundigt om, når de vælger klub, men igen her, har han ikke kontrol over spillernes egen indsats i klubben, trænerfyringer osv.

Man kan diskutere, om han er for stædig i sit system, men set på de spillere vi har til rådighed, synes jeg systemet er okay, som udgangspunkt, men vi kunne godt være mere fleksible, så vi ikke er så lette at læse. Vi kunne for min skyld, også godt spille lidt mere kynisk, for vi har ikke spillerne i dag, der kan "tørre ti mand i en telefonboks", hvilket er en kæmpe fordel når man ønsker at dominere spillet og have bolden mest.

Jeg vil vove den påstand, at et hollandsk forsvar i stærkeste opstilling er dårligere end et dansk ditto...

Det er ikke utænkeligt... men deres offensiv er så til gængæld mange mange klasser bedre end vore...

Ja vi er hårdt ramt i forsvaret, men hvor er en feks Albrechtsen?? Han må da alt andet være bedre at have i forsvaret frem for LA som går det så meget bedre på midtbanen...

Vi kan komme i den situation at vi mangler masser af folk til efteråret men både MO og Bonde skriger jo efter de folk der ligger lige under vores bedste, men helt ærlig de får jo aldrig chancen til at vise noget når de ikke bliver udtaget... så er det altså svært at vise hvad man er værd!!

Og mange ef dem der er udtaget har jo været med 117 gange før og MO ved jo hvad de står for, hvorfor så ikke prøve at hente nogle nye ind som måske er lidt våde bag ørerne men alligevel vil kæmpe 110% for deres chance og dermed også presse de etablerede noegt mere... det virker jo helt forkert at en målmand der har spillet max 10 kampe på en sæson, vel og mærke kun landskampe stadig er vores 1. valg... imo er det at nedværdige alle andre målmænd vi har...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #439: 29 Maj 2008, 20:39 »

Bare en tanke men kan det her have noget at gøre med at vi ikke spiller godt eller laver resultater...

Thomas Sørensen - 3. valg gennem hele sæsonen og har vel stort set kun spillet landskampe i denne sæson
Lars Jacobsen - Skadet i stort set hele sæsonen og skal nu spille venstre back fremfor favoritten højre...
Per Krøldrup - Fast bænkplads til Krøldrup som dog får lidt spilletid her og der...
Leon Andreasen - midtbane dynamoen som nu skal spille forsvar og ellers sidder på bænken hos bundholdet Fulham
William Kvist - vores højre back som under ingen omstændigheder vil spille på den plads, pånær når det gælder landsholdet!!
Martin Jørgensen - fast højre back i Fiorentina, han er blevet for langtsom på kanterne og har endda selv erkendt det!!
Christian Poulsen - Siden kampen mod Sverige har det bare ikke været Poulsens sæson, hverken i Spanien eller i særdeleshed på landsholdet...
Thomas Kahlenberg - skadet i meget lang tid og også langtid han har vist noget på landsholdet
Kenneth Perez - vel den eneste af de 11 startende der er bare i nærheden af succes, haft en god sæson i Holland...
Nicklas Bendtner - Manden med det store ego der har fået splinter i bagdelen, til hans forsvar skal dog siges at han til slut i sæsonen har scoret en del mål...
Dennis Rommedahl - ind og ud af et svingende Ajax hold uden at have fået sig en fast plads og med blandet succes...

Men alt i alt et hold der stort set ingen kamptræning har eller skal til at spille nye pladser fremfor dem der er vandt til på klubholdet...

Ny ved jeg godt at vi især i forsvaret har været særdeles skadesplaget, men ligger MO ikke selv som han har redt når han efter en skade til feks Gravgård så henter en midtbane mand ind som Augu?? Hvad med en spiller som Albrechsen i WBA som med stor succes har spillet en rigtig flot sæson og også har fået masser af spilletid...

Desuden har der været snakket om at feks en MJ ikke skulle med da han jo spillede i centerforsvaret, og dermed ikke kunne spille venstre back - der er dog sket meget siden, men alligevel viser det sig jo at den debat ikke var meget værd, spillerne spiller jo alligevel ikke på de pladser de plejer på deres klubhold, vi kan jo ikke sætte dem alle på bænken Wink

MO ved hvad rigtig mange af spillerne står for, men hvorfor ikke prøve en masse fra suppen og en masse fra udlandet der trods alt spiller hver uge?? MO og Bonde snakker om at vi ikke har breden, men det er jo klart, de lever i deres egen lille glasklokke og har svært ved at se udover deres egen næsetip når det gælder nye spillere...

Al ære og respekt for spillerne i Superligaen, men tage lige og se på hvordan de Danske hold har klaret sig, når de skal ud i Europa, jeg synes ikke det er imponerende, at spille en enkelt kamp uafgjort (i øvrigt mod hold der stort set alle befandt sig i krise på daværende tidspunkt), og så ellers tabe resten, eller hvordan det nu var det gik. Selvom udlandsprofferne ikke får spilletid, så er de stadig, efter min mening, klasser bedre end de søndagsboldspillere, der render rundt herhjemme (og dem der rent faktisk har niveauet til landsholdet, render jo og bliver skadet hver gang der er landskamp)...

Hvad Leon Andreasen angår, så husk lige på, at han trods alt spillede i det centrale forsvar i mange år i AGF, så pladsen er altså ikke uvant for ham, men igen, han mangler på midtbanen, hvor han som sagt er ved at udfylde det tomrum Gravesen efterlod.

Det bringer os så let og elegant over til det kyniske spil (går ud fra der menes mere direkte spil) som KongFjong nævner, det mener jeg nemlig vi havde lidt af da vi havde Gravesen på midtbanen. Han turde slå de lidt risikable bolde i dybden, som Jon Dahl og vores hurtige kanter så løb op, og ofte kom til afslutning på. Han fik meget kritik for netop disse bolde, fordi de også ofte havnede hos en modstander, men faktum er, at siden han stoppede på landsholdet, har vi manglet en til at slå disse bolde, og så får vi altså ikke nok ud af hverken Jon Dahls dybdeløb, eller Rommedahls hurtige løb frem ad kanten. Og ja, når der ikke er nogen der slår disse bolde, jamen så er spillerne jo nødt til at spille sig igennem, og det er der ikke nogen af dem, der er superskarpe i, Jørgensen har ikke antrittet til det, og Rommedahl er altså bare bedst, når bolden ligger bag hans modstander, og han så skal ud at løbe om kap om den. Grønkjær kan måske godt endnu, men han opholder sig jo mere i genoptræningslokale rne, end på banen disse år, og så mener Ståle jo ikke, at han kan holde til at spille en hel kamp på kanten  Grin
« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 20:41 af DNE » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #440: 29 Maj 2008, 21:18 »

"de får jo aldrig chancen"? Du nævner én spiller? Læser man EB's gennemgang i dag, så viser det sig, at MO er den landstræner, dels pga. de mange skader, er den landstræner med størst forbrug af spillere i hans periode. Over fem hele hold er der brug og omkring ti spillere har kun fået én kamp, mens nogle kun har fået to. Jeg synes ikke det er rigtigt, at dem "på anden række" ikke får chancen, men samtidigt kan det da diskuteres om ikke flere af dem med kun én kamp skulle have haft flere chancer, men sådan vil det altid være Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #441: 29 Maj 2008, 21:20 »

Rigtig lækkert mål af Bendtner self, men også fremragende løb af Poulsen. Jeg under ham sgu den scoring Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #442: 29 Maj 2008, 22:01 »

Det er sgu rart nok, at få ret en gang imellem  Smiley

Det blev ikke nogen kæmpesejr til Holland, men ok, målrig blev kampen heller ikke. Jesper Christiansen spillede sin første gode landskamp nogensinde, og overraskede mig positivt. Krøldrup spillede også flot for sin chance, og Bendtner var jo i hopla.

Kahlenberg mangler stadig at overbevise mig om, hvorfor han skal være med, men synes Christian Poulsen endelig begyndte at vise lidt af sit gamle jeg igen.

Men alt i alt et rigtig flot resultat, på trods af de mange skader, og en fornuftig anden halvleg, hvor Hollænderne blev holdt fra, at komme frem til helt så meget som i første halvleg.

Nemeth
Landsholdsspiller

« Svar #443: 29 Maj 2008, 22:05 »

Godt vi fik uafgjort Peace

men det var da tydeligt at se hvem Holland skal starte med til Em, nu tænker jeg især midtbane og Angreb, da deres forsvar ikk er værd at kommentere Peace hehe,

verdenskrig
Manager

« Svar #444: 29 Maj 2008, 22:06 »

Dejligt resultat.. Så kan skeptikkerne godt pakke sydfrugterne Opstemt Grin

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

NichlasKirk
Gæst

« Svar #445: 29 Maj 2008, 22:09 »

Bare for at være på tværs, siger jeg 2-1 til Dk Smiley
Det var sq lige ved  Cool

vesperGT
Manager

« Svar #446: 29 Maj 2008, 22:26 »

Der var 2 ting man kunne konkludere ud fra den kamp:

Holland's offensiv og Nicklas Bendtner, og INTET ANDET

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #447: 30 Maj 2008, 09:36 »

Og så blev endnu tre spillere føjet til skadeslisten, Thomas Sørensens hold i ryggen er åbenbart så slemt, at en erstatning skal indkaldes, hvorfor Stephan Andersen skulle være favorit til den indkaldelse fatter jeg ikke, når Stuhr-Ellegard har gjort det langt bedre hele sæsonen, og Kasper Schmeichel også burde være en mulighed, og vel egentlig oplagt her lige før transfervinduet åbner, og han godt kunne bruge et lille udstillingsvindue, så han kan komme væk fra City's bænk.

Leon Andreasen pådrog sig en fibersprængning, og er sendt hjem, så endnu en nødløsning i forsvaret er ude, forsvarssituationen er jo helt absurd lige pt. vi skal jo snart ned i første division, for at finde Danske forsvarsspillere, der ikke er skadet...

Jon Dahl havde inden gårsdagens kamp døjet med en lille skade i det ene lår, og fik igår et vrid i det andet, så han er også ude i kampen mod Polen - mon det er Curths tur denne gang?

JKJ
Gæst

« Svar #448: 30 Maj 2008, 10:50 »

Må jo nok æde lidt af mine ord i mig igen... DK spillede faktisk en ganske ok kamp, men nu var hollænderne altså heller oppe i tempo, det var altså klart at se for de fleste...

Jeg mener stadig MO laver den fejl at udtage en masse spillere som ikke burde være i truppen af den ene eller anden grund...
Og hvorfor skulle Jon Dahl på banen når han var skadet og så blev endnu mere skadet så han nu er helt ude af truppen?? Troede vi feks havde en Nordstrand på bænken som burde stå foran JD i en sådan situation...
Men det viser jo netop at MO ikke tør satse imo, det er bedre at sende en halvskadet mand på banen fremfor en frisk...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #449: 01 Jun 2008, 18:52 »

Landsholdet kan åbenbart kun spille én god halvleg pr kamp, men det var så til gengæld også en ganske fin halvleg de spillede i dag mod Polen, kun skæmmet af, at de ikke fik nok ud af deres chancer, og så et noget ufortjent mål til Polen (som de så dog fortjente i anden halvleg, hvor de ikke fik noget mål).

Igen blev der eksperimenteret lidt på venstrebacken, endnu uden andre konklussioner, end at vi virkelig har et problem på den plads... Rommedahl lignede igen, ligesom i kampen mod Holland, en der var lige lovligt sikker på sin plads, og derfor ikke følte den store nødvendighed i at bevise noget, han var med andre ord igen decideret ringe. Man så ham stort set kun, når han rendte og pjattede med Polakkerne (i øvrigt præcis som det var tilfældet med Perez), eller hev dem omkuld... Nordstrand så man stort set heller ikke, og han er endda en af de spillere, der burde være ekstra opsat på at vise noget, for at komme tættere på en fast plads, men han var skuffende, og heller ikke overraskende, at han blev pillet ud i pausen.

Forsvaret så lidt skidt ud i visse positioner, men det er der vel ikke så meget at sige til, eftersom det bestod af reserver for reserverne. Krøldrup synes jeg igen gjorde det fint, og burde i hvert fald have spillet sig forbi Gravgaard og Ulrik Laursen i hierakiet.

Ellers synes jeg de øvrige spillere gjorde en god figur, Bendtner viste igen farlighed foran målet, Vingaard spillede en flot kamp, Retov gjorde det også fint i første halvleg, og så ser det endelig ud til, at vi er ved at have den gamle Christian Poulsen tilbage igen, og det er vigtigt, uden Poulsen i topform har vi ikke mange chancer for at kvalificere os til næste slutrunde.

Man kunne måske godt savne en midtbanespiller, der tør slå den direkte aflevering, som Gravesen gjorde det, men når Leon Andreasen kommer tilbage, og kommer op på midtbanen igen, tror jeg han påtager sig den opgave. Ud fra kampen i dag at dømme, kunne det godt se ud som om det kunne betale sig, at spille med to mand i angrebet, og så lade kanterne flakke lidt ind i banen, og så leve af enten tålmodigt opbyggende spil, eller den direkte aflevering fra midtbanen, frem for at prøve at komme alt for meget igennem over kanterne.

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010