home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1132 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 178 179 [180] 181 182 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276632 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2685: 08 Aug 2012, 18:20 »

Enig, en meget spændende trup, den gode Morten Olsen har udtaget, uden de helt store overraskelser - når man ser bort fra Vibe og tildels Stokholm, der må siges at være en kortsigtet løsning efter at Chr. Poulsen er stoppet. Jeg er dog glad for at se Helenius er udtaget, for han har det sidste års tid været en af de få danske angribere, der har fået masser af spilletid og rent faktisk også scoret en del mål. Og med Bendtner som tvivlsom til Tjekkiet-kampen, ser jeg gerne at han får en masse minutter til at vise sig frem i.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #2686: 08 Aug 2012, 18:30 »

http://sporten.tv2.dk/2012-08-08-store-overraskelser-p%C3%A5-olsens-landshold

Spændende landshold - dejligt at spillere der rent faktisk spiller fodbold også er udtaget - personligt håber jeg vi får Jesper Julsgård at se i en halvleg - har han niveauet og er han den venstre back vi mangler ?

Synes da ikke vi mangler en venstreback på landsholdet? Boilesen er en fremadstormende back, som har potentiale og også nuværende niveau til at spille den på landsholdet. Ellers har vi Simon Poulsen som backup, som senest rygtes til Valencia. Det borger vel for en vis kvalitet, som vi med jævne mellemrum også har set ham præstere på landsholdet.

DeBuur
Manager

« Svar #2687: 08 Aug 2012, 21:27 »

Synes da ikke vi mangler en venstreback på landsholdet? Boilesen er en fremadstormende back, som har potentiale og også nuværende niveau til at spille den på landsholdet. Ellers har vi Simon Poulsen som backup, som senest rygtes til Valencia. Det borger vel for en vis kvalitet, som vi med jævne mellemrum også har set ham præstere på landsholdet.

Boilesen er IMO vores største håb, men de skader han har haft er desværre alvorlige og jeg håber han kommer over dem...bliver de ved med at komme så kan det medføre at hans udvikling gå i stå.

Simon Poulsen mener jeg ikke er en kvalificeret venstre back, hans offensive arbejde er fint men de defensive mangler er IMO åbenlyse - jeg mner han skal spille længere fremme istedet.

Jesper Juelsgård mener jeg har et u forløst potentiale, derfor glæder det mig at han er udtaget og jeg håber han får spille tid og så er jeg spændt på om han kan løfte sit spil... men ja Boilesen er vores bedste back

YNWA

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2688: 08 Aug 2012, 21:52 »

Ja, det ser ikke helt håbløst ud på venstre back. Boilesen som førstevalg og Juelsgaard som backup og så han Simon P rende og hoppe. Det ser ganske fornuftigt ud. Fløjspillere og en angriber kunne dog være rart.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2689: 11 Aug 2012, 23:33 »

Det ser ud til at Leon Andreasen endelig er kampklar igen. Man kunne håbe, at han kan finde formen tilbage fra før hans skadeshelvede begyndte, så vi har et reelt alternativ til Zimling på midtbanen. Han kan vel også bruges i stedet for Kvist, men som type minder han nok mest om Zimling. Men det er jo også meget godt, for ham har vi ellers ingen alternativer til.

Men godt at se ham tilbage på banen igen, ham har jeg sgu savnet de seneste år. Får han spilletiden i Hannover (hvilket det kunne se ud til), så er han, efter min mening, et af de sikre navne til landsholdstruppen.

JimmyGP
Manager

« Svar #2690: 14 Aug 2012, 18:34 »

Daniel Agger som ny anfører efter Christian Poulsen (& Thomas Sørensen)? I mit hoved lyder det som en fornuftigt beslutning Thumbs Up

Tillykke med det Daniel - fuldt fortjent Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

DeBuur
Manager

« Svar #2691: 15 Aug 2012, 22:09 »

Ubeslutsom Fesen og i 2. halvleg dybt pinligt.

Forsvaret er da helt væk og det virker ikke til at spillerne helt formår at gennemføre Olsen Planen.... noget er galt helt galt.

Kort sagt.... dumpet

Kampen kan kun bruges til en ting..... sådan skal vi aldrig spille igen dette bør være nulpunktet.

Jeg har lovet ikke at kritisere Olsen i de næste 2 år... men idag kan jeg ikke rose noget som helst... måske Tobias Mikkelsen Forlegen

YNWA

Thore
Manager

« Svar #2692: 15 Aug 2012, 23:31 »

Puha en 2. halvleg..
Okore havde godt nok en hård dag, som selvfølgelig heller ikke bliver nemmere af at få Lasse Nielsen ind i stedet for Agger.

1. Halvleg var egentlig ganske udemærket.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2693: 16 Aug 2012, 08:23 »

Synes egentlig bare, at det var tydeligt, at vi stadig er ret sårbare overfor skader på visse positioner på banen. Specielt er vi afhængige af, at mindst to af de tre bedste centrale forsvarsspillere (Agger, Bjelland og Kjær) er klar, og næsten endnu vigtigere er det, at have Zimling med. Som tidligere nævnt kan Leon Andreassen forhåbentlig snart komme tilbage og tilbyde sig som alternativ til den plads.

Det positive vi kan tage med fra kampen, er at højrekanten er sikret, selvom Brøndby har ødelagt Rommedahl. Og at Helenius ligner et nogenlunde kvalificeret alternativ til Bendtner. Hvis han fortsætter udviklingen, overhaler han snart Bendtner, for hans indstilling er klart bedre end Bendtners.

DeBuur
Manager

« Svar #2694: 10 Sep 2012, 21:19 »

Ubeslutsom øh slet ikke nogen der har noget at sige om kampen mod Tjekkiet ?

Jamen det var sgu IMO en ok start - Vores forsvar stod fint og dejligt at se nye folk på toppen.

Håber dog at vi i de næste kampe ser en Eriksen der er kommet igang igen og en Bendtner der finder formen i Italien.

Leon Andreassen..jamen hvem havde troet det...forbliver han fysisk fit så bliver det en kæmpe gevinst.

Stephan Andersen gør det stabilt og han ser ud til at være den Olsen satser på.

Jeg tror vi kommer godt igennem - vi henter vores point ude mod Italien og Bulgarien... Olsen har masser af talentmasse der nu er kommet til udlandet og de kan meget vel få succes inden for de næste 6 måneder.

Dansk Fodbold går en lys fremtid i møde  Thumbs Up

YNWA

Zone 43
Manager

« Svar #2695: 10 Sep 2012, 21:41 »

Jeg tror det skyldes den store skuffelse over udfaldet, at kampen ikke har været bragt op i tråden.

Skal man tage det positive, så stod vi godt defensivt og vi har - måske - fundet den rette forsvarskæde. Og vi har heller ikke smidt point ift. Italien og Tjekkiet, til gengæld har vi en hjemmekamp mindre end de to, som tilmed har overstået to svære udekampe. Der er ingen tvivl om, at nu nærmest er tvunget til at hente 6-7 point i de tre næste kampe - alle på udebane i øvrigt.

Vi havde kampen i vores hænder, men det til trods skabte vi intet, ligesom vi aldrig rigtigt blev farlige foran mål, der manglede rutine (Bendtner) oppe foran til at prikke en enkelt ind, som havde været nok, da Tjekkiet intet ville/kunne.
Vi har masser af dygtige, unge talenter rendende rundt i Superligaen og i udlandet, men jeg frygter lidt at deres mangel på fodbold på højeste niveau (højere end Superliga niveau) kan spænde ben for en tur til Brasilien om to år, hvis vi må se os nødsaget til at bruge dem ofte i Kvalifikationskampe ne. Omvendt vil de have mere rutine frem mod slutrunderne i Frankrig og Rusland.
Og at Leon A. er tilbage er kun en fantatisk styrkelse for os. At have ham, Zimling og Kvist i truppen, svarer jo til at være en lille barn, der har fyldt sin slikpose til randen.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #2696: 10 Sep 2012, 21:45 »

Var i Parken sammen med Shaft, Pluto, og Zone her fra siden, og vi stod på "Stemningstribunen ( Eller det skulle den da forestille at være) Tre rækker oppe, få skridt til venstre for målet så super gode pladser med spillet dejlig tæt på Smiley

Eftersom at stemningen stort set ikke var eksisterende i første halvleg så stod jeg meget og så fodbold og prøvede at analysere lidt på spillet..
Jeg synes vi starter godt ud og forsøger at få bolden hurtigt ud på kanterne, og specielt Lars Jacobsen kom fremragende med op til flere gange. Der var god bevægelse i offensiven, spillerne byttede godt plads, men tjekkerne stod kompakt og godt.. Efter 20 min synes jeg vi om ikke mister initiativet, så slækker på både pres og koncentration, og begynder at spille meget sidelæns. Vi havde i denne periode svært ved at finde Jørgensen og Eriksen i fødderne og Kvist samt TK ( Som jeg er KOMPLET uforstående over at man starter med i sådan en kamp Huh ) spillede for meget safety first.
Det sidste kvarter af første halvleg var som jeg ser det vores bedste i kampen. Mange gange kommer vi til baglinien, får smidt indlæg ind, og det er i flere omgange lige ved og næsten. Tjekkerne kæmpede i den periode herorisk og Cech hev mange vigtige aktioner frem 7
( Nøj hvor var jeg i øvrigt imponeret af Cech, det var godt nok en oplevelse af de helt store at se ham så tæt på og se hvor god, rolig og overlegen han faktisk er.. Og så har han nok noget nær det mest vanvittige målspark jeg har set live på stadion Grin..  Vanvittigt bæst af en målmand Shockeret Opstemt )

Anden halvleg var sværere at analysere på da spillet foregik i den anden ende, og vi stod lavt på tribunen. Synes dog vi i lange perioder holdet et fint tempo, og skaber vel som jeg ser det nok chancer til at vinde.. alt i alt gik vi fra parken med et opløftende humør selvom vi ikke vandt.. Det var en seværdig, intens, og godt spillet kamp selvom målene udblev Smiley

Dog skuffende stemning, der var sindsygt mange der sad ned, og det var faktisk kun midt for målet, og omkring trommerne at folk stod op og prøvede at gøre lidt væsen af sig. Kan godt lide at se landskampe i Parken, men hold kæft hvor er folk dog en flok dødbiddere hele bundtet. Ufatteligt at man kan tage ind og se en kamp og blive grebet så vanvittigt lidt af den stemning vi andre prøver at lave Huh

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ptrN
Manager

« Svar #2697: 10 Sep 2012, 21:46 »

Forstår ikke at når vi skal jagte de 3 point mod slutningen at vi så smider Cornelius ind, og så stadig forsøg spil ved jorden? Christian Eriksen var jævnt ringe. Havde vi nu smidt Cornelius og Helenius ind ved siden af hinanden, tror jeg vi havde skabt noget mere. Christian Eriksen var heller ikke specielt defensivt orienteret i kampen, så det havde ikke været et "sats", at spille med to angribere.

welbz is dat guy

verdenskrig
Manager

« Svar #2698: 10 Sep 2012, 21:51 »

Forstår ikke at når vi skal jagte de 3 point mod slutningen at vi så smider Cornelius ind, og så stadig forsøg spil ved jorden? Christian Eriksen var jævnt ringe. Havde vi nu smidt Cornelius og Helenius ind ved siden af hinanden, tror jeg vi havde skabt noget mere. Christian Eriksen var heller ikke specielt defensivt orienteret i kampen, så det havde ikke været et "sats", at spille med to angribere.

Synes det var fint at bringe Cornelius. Det var i den periode også vigtigt for os at bevare en balance på midten, og ikke smide det over bord, for Tjekkerne var farlige i omstillinger og kunne i enkelte sekvenser med lidt mere held godt have scoret. Derudover var det vigtigt at bevare en midtbane som kunne lægge et tryk på tjekkerne, for selvom begge to er gode angribere, er ingen af dem som jeg ser det særlig taktisk begavet endnu med hensyn til genpres..

Derfor giver det mest mening af sætte Cornelius ind, da man skulle bruge et skur i feltet til at skabe ravage. Det lykkedes jo til fulde i en situation, hvor Cornelius fremragende snitter en bold videre til Leon som sparker helt fantastisk. Det er jo bare svært at gardere sig mod at Tjekkiet lige har valgt at fostre en af verdens bedste målmænd ( KÆFT hvor havde jeg set den bold inde  ticked off )

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Anfield Road
Manager

« Svar #2699: 10 Sep 2012, 22:10 »

Jeg forstår altså ikke hvordan fok kan sige at vi spillede super. Vi har boldbessidelse og meget af spillet foregår oppe på deres halvdel. Jovist. Men jeg manglede lidt initiativ og ide, når vi skulle skabe chancen. Vi står fint defensivt og holder tjekkerne pænt væk, men i den anden ende så jeg intet festfyrværkeri. Jeg manglede de der chancer hvor man bare tænker at den skal da godt nok ind. Derfor synes jeg at det er misvisende når f. eks bold.dk skriver "nytteløs dansk totaldominans i parken". Jeg manglede, og har gjort det i lang tid, en spiller der har den der "giv mig bolden og så ordner far her sagerne" attitude.

Mange offensive kræfter spillede under niveau. MKD var næsten anonym, Nicolai Jørgensen scorer klar dumpe karakter og Christian Eriksen har endnu ikke foldet sig ud på landsholdet. Vi vil gerne snart se hvad der gør ham berettiget til en stamplads i Ajax!

Men måske jeg bare er en pessimist, en sortseer osv.  Peace

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sider: 1 ... 178 179 [180] 181 182 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010