Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1131 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 275782 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #120:
13 Nov 2007, 15:48 »
Citat af: Red love 13 Nov 2007, 15:36
jo ikke kun op til spanien kampen, han ikke har udtaget krøldrup. Over flere år hvor han gentagne gange har forbigået ham.. På trods af han har spillet fast i seri a, siden en meget ung alder...
At du er så træt af folk sviner Olsen, tjaa altså 2 missede slutrunder det taler jo for sig selv... synes du ikk?
Du brugte selv Spanien og Letland som eksempel jo. Derfor brugte jeg dem i mine argumenter.
Mht til Krøldrup har jeg ikke set ham spille Serie A, men jo, jeg giver dig egentlig ret i, at Krøldrup nok burde have spillet mere end hvad han har fået af landskampe. Dog tror jeg at Morten Olsen har mere styr på det end os andre - trods alt.
Og når du siger 2 missede slutrunder, jo så lyder det jo ikke særlig godt. Men stil lige dig selv disse spørgsmål.
1) Er vi bedre end Spanien?
2) Er vi bedre end Sverige?
Jeg vil gerne svare på mine synspunkter
1) Nej, Spanien er klasser over Danmark, og det burde være klart for enhver.
2) Tja, det er nok lidt 50/50. Jeg synes trupperne, stykemæssigt, er på næsten samme niveau, men Sverige har bare lige nogle stærkere kræfter offensivt i Zlatan og Ljungbjerg. De to synes jeg er bedre end den bedste danske spiller (offensiv).
Så at vi ikke kommer med til denne slutrunde, er i min verden ikke nogen katastrofe, da vi var i en virkelig stærk pulje.
Cykelblog
Red love
Gæst
«
Svar #121:
13 Nov 2007, 15:53 »
Krøldrup har spillet ganske meget i seri a, han kom på kontrakt i udinese allerede i 2001...
Jo men før vores " svære"kval gruppe i denne omgang, er jo følgende gået forud: Vi kom ikke videre fra en tynd Vm Kval gruppe, grundet Morten Olsens uduelighed..
Så hvad med de her spørgsmål: 1. Burde vi ikke komme videre fra en gruppe hvor de stærkeste hold er ukraine, Grækenland, og Tyrkiet?
2. Når vi så ikke formår det, hvornår kommer vi så nogensinde med...?
«
Seneste Redigering: 13 Nov 2007, 15:54 af Red love
»
JKJ
Gæst
«
Svar #122:
13 Nov 2007, 15:55 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 15:48
Du brugte selv Spanien og Letland som eksempel jo. Derfor brugte jeg dem i mine argumenter.
Mht til Krøldrup har jeg ikke set ham spille Serie A, men jo, jeg giver dig egentlig ret i, at Krøldrup nok burde have spillet mere end hvad han har fået af landskampe. Dog tror jeg at Morten Olsen har mere styr på det end os andre - trods alt.
Og når du siger 2 missede slutrunder, jo så lyder det jo ikke særlig godt. Men stil lige dig selv disse spørgsmål.
1) Er vi bedre end Spanien?
2) Er vi bedre end Sverige?
Jeg vil gerne svare på mine synspunkter
1) Nej, Spanien er klasser over Danmark, og det burde være klart for enhver.
2) Tja, det er nok lidt 50/50. Jeg synes trupperne, stykemæssigt, er på næsten samme niveau, men Sverige har bare lige nogle stærkere kræfter offensivt i Zlatan og Ljungbjerg. De to synes jeg er bedre end den bedste danske spiller (offensiv).
Så at vi ikke kommer med til denne slutrunde, er i min verden ikke nogen katastrofe, da vi var i en virkelig stærk pulje.
Ja vi er blevet forvendt med at vi skal med til en slutrunde, og det kan være problemmet med at vi kritisere MO...
Men han er tildels selv skyld i det, han vil gerne spille godt og offensivt bold, men det sker vel i max 2-3 ud af 10 kampe, han bør se hvilket spillere vi har til rådighed og så indse at hans system ikke virker, det er i hvert fald meget sjældent det gør, men det er af en eller anden grund altid alle andres skyld end hans eller holdets...
Dine spørgsmål:
1. Ja Spanien skal og bør være bedre end os...
2. Nej Sverige er ikke bedre end os, de har et bedre angreb end os, men jeg synes derimod at vores defensiv er en klalse bedre end deres.... så som du skriver går det vel nok lige op...
Men jeg synes nok man har lov til at være kritisk over for MO, han har ikke bevist meget de seneste år...
Rossonero
Gæst
«
Svar #123:
13 Nov 2007, 16:04 »
Danmarks resultater i 2007:
Danmark har gjort hvad de kan. Vi er kommet i en svær gruppe, og som Spezialized siger, er det ikke en katastrofe, at vi ikke kvalificere os videre.
Vi har tabt to gange mod Spanien, og de har en højere klasse end os. Det er bare et fact, og ikke noget der kan diskuteres. Vi kan umuligt måle os med deres stjerner.
Vi har rent faktisk spillet uafgjort mod Sverige 2 gange på skemaet. 0-0 i Sverige, og egentlig tabte vi den første gang, pga. af klovnen der løb ind på banen, men ellers ville det ha' været uafgjort. Så vi er ret lige hvad angår fodbold, til trods for at Sverige har nogen lidt højere profilerede navne.
En rigtig brøler, har været nederlaget til Irland. Virkelig katastrofalt, at vi formår at tabe 4-0. Tabe er en ting, men at tabe stort, er noget helt andet. Vi har de fornødne kræfter, til mindst at kunne få et uafgjort resultat i Danmark, måske endda en sejr. Skuffende - men Irland skal ikke undervurderes, da de har gjort det forrygende.
Vi har vundet og Letland, og Liechenstein. Kampe vi skulle vinde - og det gjorde vi også. Så vi har bare været oppe mod nogen større hold, og er faldet over nogen små uheldigheder. Så det er ikke en katastrofe, nej.
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #124:
13 Nov 2007, 16:05 »
Man kan godt sige MO ikke har præsteret meget de seneste år, men samtidigt synes jeg vi at fortiden har mange bænket landsholdsspillere rundt i Europa. Man kan selvfølgelig droppe disee og og satse på folk der spiller i fx Superligaen, men mon så om niveauet ikke falder så meget alligevel, til at vi ikke får de nødvendige point til en evt. kval.
Jeg ser sådan på det, at så længe vores folk ikke får spilletid rundt i Europa, så kan vi ikke få folk hjem til landsholdet i kampform. Og det er netop der det koster point.
Cykelblog
Red love
Gæst
«
Svar #125:
13 Nov 2007, 16:07 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 16:05
Man kan godt sige MO ikke har præsteret meget de seneste år, men samtidigt synes jeg vi at fortiden har mange bænket landsholdsspillere rundt i Europa. Man kan selvfølgelig droppe disee og og satse på folk der spiller i fx Superligaen, men mon så om niveauet ikke falder så meget alligevel, til at vi ikke får de nødvendige point til en evt. kval.
Jeg ser sådan på det, at så længe vores folk ikke får spilletid rundt i Europa, så kan vi ikke få folk hjem til landsholdet i kampform. Og det er netop der det koster point.
jo men efter så lang tid med en forstookket landstræner, der tydeligvis er groet fast i et system der ikke virker, og stædigt holder fast i de samme afdankede folk som altid..
Ja da må jeg erkende, at jeg skriger på forandring!!
Red love
Gæst
«
Svar #126:
13 Nov 2007, 16:09 »
Citat af: Rossonero 13 Nov 2007, 16:04
Danmarks resultater i 2007:
Danmark har gjort hvad de kan. Vi er kommet i en svær gruppe, og som Spezialized siger, er det ikke en katastrofe, at vi ikke kvalificere os videre.
Vi har tabt to gange mod Spanien, og de har en højere klasse end os. Det er bare et fact, og ikke noget der kan diskuteres. Vi kan umuligt måle os med deres stjerner.
Vi har rent faktisk spillet uafgjort mod Sverige 2 gange på skemaet. 0-0 i Sverige, og egentlig tabte vi den første gang, pga. af klovnen der løb ind på banen, men ellers ville det ha' været uafgjort. Så vi er ret lige hvad angår fodbold, til trods for at Sverige har nogen lidt højere profilerede navne.
En rigtig brøler, har været nederlaget til Irland. Virkelig katastrofalt, at vi formår at tabe 4-0. Tabe er en ting, men at tabe stort, er noget helt andet. Vi har de fornødne kræfter, til mindst at kunne få et uafgjort resultat i Danmark, måske endda en sejr. Skuffende - men Irland skal ikke undervurderes, da de har gjort det forrygende.
Vi har vundet og Letland, og Liechenstein. Kampe vi skulle vinde - og det gjorde vi også. Så vi har bare været oppe mod nogen større hold, og er faldet over nogen små uheldigheder. Så det er ikke en katastrofe, nej.
Mærkelig noget at komme med, nederlaget til Irland var i en venskabskamp, så det var da pisse ligemeget..
Og ´ Irland har gjort det forrygende´ De kom da f.eks. ikke med til EM...
Vores 0-0 hjemme mod Nordirland i Parken, er en af dem man kan hive frem og sige" det bare ikke godt nok!" Blev vores manglende evne til at styre en kamp, og skabe chancer mod en bare nogenlunde modstander, i den grad udstillet...
«
Seneste Redigering: 13 Nov 2007, 16:12 af Red love
»
Rossonero
Gæst
«
Svar #127:
13 Nov 2007, 16:11 »
Citat af: Red love 13 Nov 2007, 16:09
Mærkelig noget at komme med, nederlaget til Irland var i en venskabskamp, så det var da pisse ligemeget..
Vores 0-0 hjemme mod Nordirland i Parken, er en af dem man kan hive frem og sige" det bare ikke godt nok!" Blev vores manglende evne til at styre en kamp, og skabe chancer mod en bare nogenlunde modstander, i den grad udstillet...
Pisse ligemeget
vil jeg ikke sige det er.
Det er en kamp hjemme, og at tabe 4-0 er yderst flovt, efter min mening.
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #128:
13 Nov 2007, 16:11 »
Citat af: Red love 13 Nov 2007, 16:07
jo men efter så lang tid med en forstookket landstræner, der tydeligvis er groet fast i et system der ikke virker, og stædigt holder fast i de samme afdankede folk som altid..
Ja da må jeg erkende, at jeg skriger på forandring!!
Nederlaget til Irland gjorde nok ondt psykisk.
Mht. til forandrig vil jeg tildels give dig ret. Jeg forsvarer heller ikke Morten Olsen, men mere at kritiken gerne må være mere fair, og ikke en regulær slagtning af manden.
Jeg ser bare ikke de store alternativer til landsholdstræner-posten.
Cykelblog
JKJ
Gæst
«
Svar #129:
13 Nov 2007, 16:13 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 16:05
Om de ikke er i form eller om de spiller i superligaen er vel lige fedt?? Og med den lille succes dansk bold har haft de sidste par år i CL og UEFa-cuppen bør man vel også prøve lidt flere folk af som spiller regelmæssigt...
Nu nævner jeg selv Curth, han er topscore i ligaen, han med for et tophold, hans spiller godt i UEFA-cuppen, han kan spille flere offensive pladser plus han har alderen... Hvorfor er feks Nordstrand bedre end ham, eller for den sags skyld T.K som kom med pga et afbud...
MO skriger på folk som kan score mål men når de så endelig kommer frem tager man dem ikke med...
Red love
Gæst
«
Svar #130:
13 Nov 2007, 16:15 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 16:11
Nederlaget til Irland gjorde nok ondt psykisk.
Mht. til forandrig vil jeg tildels give dig ret. Jeg forsvarer heller ikke Morten Olsen, men mere at kritiken gerne må være mere fair, og ikke en regulær slagtning af manden.
Jeg ser bare ikke de store alternativer til landsholdstræner-posten.
synes sagtens man kan rette meget berettiget kritik mod Olsen..
I forhold til alternativer, undrer mig at INGEN kan se udover DK´s grænser.. Altså da vi snakkede ny træner sagde alle der ikke var andre, ja udover Ståle...
Det er sgu for uambitiøst, altså globalisering er altså over os, hvis det skulle være gået nogens næse forbi..
Så i HELE den store hvide verden, mon ikke vi kunne finde en enkelt træner der både har lysten, og evnerne til at føre Danmark mod bedre tider..??
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #131:
13 Nov 2007, 16:17 »
Citat af: JKJ 13 Nov 2007, 16:13
Om de ikke er i form eller om de spiller i superligaen er vel lige fedt?? Og med den lille succes dansk bold har haft de sidste par år i CL og UEFa-cuppen bør man vel også prøve lidt flere folk af som spiller regelmæssigt...
Nu nævner jeg selv Curth, han er topscore i ligaen, han med for et tophold, hans spiller godt i UEFA-cuppen, han kan spille flere offensive pladser plus han har alderen... Hvorfor er feks Nordstrand bedre end ham, eller for den sags skyld T.K som kom med pga et afbud...
MO skriger på folk som kan score mål men når de så endelig kommer frem tager man dem ikke med...
Jeg forstår godt tvivlen. Men at tage en helt uprøvet med fx på bekostning af Jon Dahl (på vej til at blive den mest scorende dansker på landholdet gennem tiderne) og Nicklas Bendtner (måske vores kommende superstar), og så tabe kampen uden at score. Ville pressen så stå og rose MO for at have prøve, eller for alvor krævet hans afgang?
Cykelblog
JKJ
Gæst
«
Svar #132:
13 Nov 2007, 16:23 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 16:17
Jeg forstår godt tvivlen. Men at tage en helt uprøvet med fx på bekostning af Jon Dahl (på vej til at blive den mest scorende dansker på landholdet gennem tiderne) og Nicklas Bendtner (måske vores kommende superstar), og så tabe kampen uden at score. Ville pressen så stå og rose MO for at have prøve, eller for alvor krævet hans afgang?
Jamen Jon skal ikke spille bare fordi han er tæt på en rekord, og Bendtner skal heller ikke spille bare fordi han måske bliver god en dag...
Der skal ske noget, om det så er med de 2 nvænte eller med nogle helt andre er jeg stort set ligeglad med, man skal bare ikke udtages fordi man tidligere har præsteret eller måske kommer til at præstere noget, de bedste på dagen skal udtages og jeg mener ikke at de 2 er de bedste lige pt, de får jo ikke engang en halvleg tilsammen weekend efter weekend i øjeblikket... Nordstrand er måske lidt i målkrise man han spiller altså uge efter uge og Curth gør det jo også ganske godt som før nævnt...
Men at man bliver udtaget på tidligere bedrifter elelr fordi man er tæt på en rekord er da ikke en måde at udtage hold på... Så skal vi vel have Vifort med iegn, mon ikke han spiller noget old boys i BIF?
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #133:
13 Nov 2007, 16:29 »
Jeg mente ikke at folk skal udtages på hvad de har præsteret eller kan præstere. Men når alt kommer til alt handler det vel om de "sikre" valg, hvor MO ved hvad de kan. Det er måske MO's største fejl. Nemlig modet. At prøve noget, og derefter komme til at brænde fingrene hvis det ikke går. Men derfor forstår jeg ham godt. På trods af hvad han siger tror jeg længe han har kunne mærke presset, fra fans og medierne.
Som sagt forsvarer jeg ikke MO for en hver pris, men jeg kan altså ikke se andre alternativer. Selvom Red Love siger at vi kan se udover DK's grænser, så synes jeg det klæder DK med en træner som kommer herfra eller i hvert fald fra Skandinavien. Ellers får både fans og presse et distanceret forhold til træneren, og jeg tror han for alvor derfor vil bliver krævet fyret hvis det ikke går.
Cykelblog
Red love
Gæst
«
Svar #134:
13 Nov 2007, 16:33 »
Citat af: Spezialized 13 Nov 2007, 16:29
Som sagt forsvarer jeg ikke MO for en hver pris, men jeg kan altså ikke se andre alternativer. Selvom Red Love siger at vi kan se udover DK's grænser, så synes jeg det klæder DK med en træner som kommer herfra eller i hvert fald fra Skandinavien. Ellers får både fans og presse et distanceret forhold til træneren, og jeg tror han for alvor derfor vil bliver krævet fyret hvis det ikke går.
Det er godt nok en indsnævret holdning at have, kun en fra skandinavien? Hvad nu hvis vi fik en kompetent udlændning, så kunne det være vi slet ikke behøvede at snakke om hvad der sker når ikke vi kvalficerer os?
Prøv at se hvad f.eks. En Guus Hiddink har opnået med Sydkorea, Australien, og Nu Rusland, og ingen af de lande har da et bedre spillermateriale, end Danmark har...
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »