home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 208 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Forbedringer til FM 2011
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FM 2011  (Læst 42590 gange)
asj89
Gæst
 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #45: 14 Jul 2010, 23:37 »

Synes at små klubber skal kunne have 2-3 trænere. Nu kan de kun have 1, og det er altså urealistisk.
Logged

Thomasolesen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #46: 14 Jul 2010, 23:45 »

Ved ikke om det er blevet nævnt, men har prøvet Fifa Manager én gang hos en kammerat, og der var noget som var iøjnefaldende for mig! - For det første at man kan bruge sin løn til noget, hvilket ville være sjovt og mere realistisk at tilføre til Football Manager.. Det andet er at man skal have lov til at hæve og sænke billetpriserne, og det helt tredje er at man skal kunne styre noget med at bygge stadion op, merchandise osv.

Ved ikke om det bare er mig, eller vil dette ikke gøre det sjovere og mere realistisk? Smiley
Logged

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #47: 14 Jul 2010, 23:56 »

Ved ikke om det er blevet nævnt, men har prøvet Fifa Manager én gang hos en kammerat, og der var noget som var iøjnefaldende for mig! - For det første at man kan bruge sin løn til noget, hvilket ville være sjovt og mere realistisk at tilføre til Football Manager.. Det andet er at man skal have lov til at hæve og sænke billetpriserne, og det helt tredje er at man skal kunne styre noget med at bygge stadion op, merchandise osv.

Ved ikke om det bare er mig, eller vil dette ikke gøre det sjovere og mere realistisk? Smiley

Tværtimod. Det ville gøre det mindre realistisk. En manager bestemmer ikke billetpriser, ej heller om stadion skal udvides.

Desuden er det Football Manager, og hvad træneren bruger sine penge på har intet på fodbold at gøre.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #48: 15 Jul 2010, 00:07 »

Tværtimod. Det ville gøre det mindre realistisk. En manager bestemmer ikke billetpriser, ej heller om stadion skal udvides.

Desuden er det Football Manager, og hvad træneren bruger sine penge på har intet på fodbold at gøre.

Medmindre man kunne få en anden rolle i klubben såsom direktør?
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #49: 15 Jul 2010, 00:08 »

Selvfølgelig får en manager løn - han arbejder ikke gratis jo Wink Ser nu heller ikke nogen grund til at bruge penge på alt muligt gejl, som ikke har med et manager-job at gøre. Et managerspil skal ikke have alle mulige ligegyldige ting med, det er klasse som det er!

1) Håber de taktiske finesser i kampens hede bliver bedre illustreret i det nye; når jeg er bagud i de døende minutter og spiller 4-2-4 f.eks. med targetman og lange bolde op i skalden på ham, så bliver jeg frustreret af de bare triller bolden stille og roligt rundt.
Og til tider trækker spillerne lige tiden lidt for lang tid. Lagde mærke til i en kamp vel 5 min før tid, da lavede jeg off. indskifning og spilleren var vel 40-50 sek. om at nå ca 20 meter ind på banen. Så langsomt går det jo ikke i virkeligheden, slet ikke når man er bagud!
2) Ser også gerne man kan foreslå at bygge nyt stadion (evt. bestemme/foreslå størrelse osv),
3) samt foreslå at betale evt. gæld, når der nu er mange penge i kassen.
4) Kunne også være fint at ansøge om lån, så man har mulighed for at optage lån for at købe spillere (ved ikke om det kan ske automatisk, hvis man har meget gæld?)

Det er ikke så realistisk at træneren har noget med det at gøre...  Peace

Medmindre man kunne få en anden rolle i klubben såsom direktør?

Det kunne være meget fedt Smiley
Logged

Aldrig alene!

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #50: 15 Jul 2010, 00:09 »

Igen. Det er Football Manager, ikke Football Director. Det kommer aldrig til at ske.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #51: 15 Jul 2010, 00:13 »

Igen. Det er Football Manager, ikke Football Director. Det kommer aldrig til at ske.

Synes det var klasse med football world manager? ved ikke om du nogensinde har prøvet det?

Nej sikkert ikke, men hvis det gjorde forestillede jeg mig at når man startet et spil op skulle man vælge hvilken del titel man ville have.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #52: 15 Jul 2010, 01:07 »

Jeg kunne godt tænke mig en side med "personal achievements", sådan en side kunne rumme (dog vil jeg ikke begrænse den til..) Titler, Løn opnået i en klub, Største handler/salg, Bedste scoops (nok mest relevant for de lidt mindre klubber da det nok er sjældent man tager chancen på en lottokupon i en storklub.), Ynglings system(er)(gerne med et link, til opstillingen med de spillere man har brugt mest på disse pladser)..

Dette er dog noget jeg helst ville have som en slags "extra" tap inden man egentlig loader sit spil, eller eventuelt 2 af, så man har en før spillet og en i spillet hvor det kun er den/de profil(er) man spiller med i det save, som er med.

Derudover ville jeg rigtigt gerne have mulighed for at bruge de penge jeg tjener, jeg tænker hvis man er som mig, og starter et spil med et hold, hvor man så er 5-10 år måske, og så tager ud til en storklub en 3-4 år, så har man måske optjent en 30-40 millioner, der ville der være fedt at kunne købe sig ind i en lille klub (eller hvis man har tålmodigheden til at arbejde sig 50-100 år frem, købe sig ind i en storklub). Jeg siger ikke der skal være meget at kunne bruge pengene på, men bare sådan en "når du har rundet x antal sæsoner, bliver denne mulighed åben" eller "når du har tjent x millioner, bliver denne mulighed åben". en anden mulighed kunne også være at tilbyde at købe en spiller for holdet selv, eller tilbyde en opgradering af faciliteterne, altså noget hvor man "køber" sig på klubbens legende liste nærmest.

Og sidst, men ikke mindst, ville jeg RIGTIGT gerne have mulighed for at tilføje spillere som mine favoritter - enten via tilvalg, eller ved at bruge dem i x antal kampe (eventuelt 100 kampe, da det er opnåeligt, men ikke kræver at man får spillere til at hade sig. En anden mulighed kunne være, når en spiller/træner/manager får "mig" som favorit personale, at jeg så kan godkende vedkommende, som værende en af mine favorit personer også. samme med klubber, syntes det er lidt trist når man har et spil med 1 hold, at man har været der 20 år, afvist kontrakt efter kontrakt med United, Madrid, Barcelona, Inter, Bayern osv. osv. osv. - at man så STADIGVÆK kun har den ene favorit klub man startede med, betyder min troværdighed overfor Svendborg da ingenting?!!!

Syntes ikke der skal være alverden at bruge pengene på - men ville som nævnt gerne kunne se hvad jeg alt i alt har tjent, og så måske i længere varende spil, kunne bruge det på noget sportsligt.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #53: 15 Jul 2010, 09:48 »

@ BelthazorDK:
Kan godt lide idéen med favoritpersonale - måske lidt mindre omfangsrig. Man ved det jo godt selv, men en fin detalje at få på skrift.
Logged

Wonderboii
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #54: 15 Jul 2010, 15:37 »

Til alle dem, som har nævnt- at de ikke synes, at man burde kunne styre sin økonomi selv. (fordi det ikke er en managers opgave) Synes i så også at spillet skulle være så realistisk så, hvis i påtager jer et træner job i Italien f.eks. Så skal i ikke selv kunne styre jeres indkøb? Fordi, I Italien- der er man ikke manager, men kun træner Smiley Eller sådan er det vel langt de fleste steder, medmindre man er blandt verdens aller bedste trænere!?  Huh F.eks. da Mourinho kom til Chelsea, der fik han Andriy Shevchenko- selvom, at han sagde- at han ikke ville have ham Smiley

Jeg kommer nu med nogle forslag:

1. Det burde være en mulighed at kunne styre sin økonomi bedre.
1,1. F.eks. selv bestemme om man vil betale mere af på sit lån.
1,2. Have indflydelse på at bygge stadion. (havde et tusse-gammelt managerspil, hvor man havde et billed af sit stadion, også kunne man klikke på den del af stadionet som skulle udbygges) Det gav spillet et pift, og man følte at man havde kontrol over flere ting.
1,3. Der burde være mulighed for selv at optage lån.
2. Der burde være større vægt på talenter og talentudvikling.
2,1 f.eks. kunne det være super nice, hvis man under talentspejder, havde et verdenskort- hvor man kunne trykke på et land, og oprette en fodboldskole (der kunne måske være 5 forskellige skole at vælge mellem) Også engang om året, fik man tilbud om at rykke dem op. (ville være endnu bedre, hvis man selv kunne ansætte trænere til skolen, så man kunne påvirke, hvilke stats spillerene blev rykket op med)
2,2. Det burde være muligt at se på en spiller, hvilken betydning det har haft, at man har brugt ham på førsteholdet. Jeg mener, hvis jeg har en gut på 16/17 år, som f.eks. spiller 5 ligacup kampe, 5 FA cup, 6 cl kampe, og måske nogle ungdomslandsholdska mpe- Så burde der være, måske, en træner som fortalte mig i en rapport, han har udviklet sig i det og det, fordi du har givet ham de og de kampe.
3. Gør spillet mere realistisk?! Jeg ser gang på gang, i stort set alle saves- Der bliver scoret inden for de første 5min. i min. 60% af alle kampe. Der bliver konstant scoret i overtiden! og nogle gange er det bare alt for let, at vide på forhånd, hvordan kampens udfald bliver. Skud på overliggeren og stolperne, er også vildt overdrevet.
3,1. For mit vedkommende, drop alt det der 3D fis! Det første jeg altid gør, når jeg køber de nyere versioner af Fm, det er at slå det fra. Jeg synes det er spild af tid, og den tid- kunne de sagtens have brugt andre steder. Hele idéen med, at man ikke skulle spille kampene selv og ikke se dem, men skulle styre alt omkring klubben/holdet- var da der, hvor Cm/Fm havde sine fordele..
4. Jeg er heller ikke tilfreds med de stats folk render rundt med. 1-20 er simpelthen ikke præcist nok. Jeg ser, alt for tit, en eller anden 16årig gut, have lige så gode tal, som de store stjerner har. Og folk som Frank Lampard, har vist lige så god eller næsten lige så god førsteberøring, som de fleste store tekniske spillere. Guti f.eks. Jeg ved ikke helt, hvad man skal gøre ved det, men der må være nogle kloge hoveder, som kan finde på noget smart.  Wink
4,1. Spilleres potentiale. Jeg kommer med et eks. Lad os antage at vi har Hjalte Nørregaard fra Fck. Han er vel skudt til at have et max potentiale på omkring 140-150. lad os sige, at han som 28 årig har nået max, og jeg så køber ham til Man Utd. - Selvom, at han for bedre trænings faciliteter, træner med bedre spillere og trænere. Hvis han spiller fast på landsholdet og jeg i Man Utd. giver ham alle årets kampe. så vil han i manager ikke blive bedre`? Irl. ville disse ting jo altid forbedre en spiller.
Så, man burde efter min mening droppe max potentiale, men så gøre det ekstra svært, at få en ny stjerne. Så Hjalte Nørregaard f.eks. aldrig blev det! Wink

Jeg har sikkert mange flere idéer, men det var lige alt for nu! Smiley
Logged

Retfærdig er den, der vandrer retsindigt, lykkelige hans sønner efter ham!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #55: 15 Jul 2010, 16:26 »

Kommentar til Wonderbois forslag:

1.0 + 1.1 + 1.2 : Kunne ikke være mere ligeglad med de features. Det er ikke ting jeg på nogen som helst mulig måde savner i spillet, og synes de er dybt irrelevante

2.0 + 2.1 + 2.2 : Fede ideer, jeg håber vil blive en del af spillet i fremtiden. Men tror ikke det bliver foreløbig

3.0 : Meget enig. Kampmotoren er ikke optimal lige nu, og mange gange er spillernes løb uden bold direkte idiotiske. Når en bold bliver clearet, så er det langt fra altid den spiller der er nærmest der jagter den, og det gør ofte at man taber bolden til modstanderen. Det samme gør sig gældende ved førsteberøringer, hvor selv spillere med ganske gode stats i førsteberøring losser bolden alt for langt frem, og alt for skævt til at kunne skabe end ellers potentielt farlig situation for modstanderen. Desuden ser jeg ALT for mange dommedagshug fra 30 meters afstand. Omtrent halvdelen af de mål der bliver scoret på mig er hvor en spiller modtager bolden langt ude fra feltet, hvor han hurtigt vender front mod mål og klasker den op i krydset. Ofte har modstanderen ikke nogen deciderede chancer, men får så alligevel et mål eller to på disse sindssyge langskud. Derudover ser jeg alt for ofte mærkelige forsvarsfejl på dødbolde. Ikke hvor spilleren står forkert placeret eller clearer den dårligt, men hvor de simpelthen står stille, og lader angribere tage et skridt eller to før han kan sparke bolden i kassen. Så der er RIGTIG meget at arbejde med ved kampmotoren.

3.1 : Dybt uenig. 3d er ikke til skade for nogen som helst. I FM10 havde SI ansat en mand specifikt til at sørge for 3d-animationerne, hvilket betyder at deres øvrige mandskab kunne fokusere 100 % på at forme spillet. Den nye mand i gruppen arbejdede ikke på kampmotor eller noget som helst, for hans eneste opgave var at tilføre flere og mere realistiske animationer til 3d-delen. Eftersom alle kampvisninger (3d, 2d og tekst) kører på den selv samme kampmotor, så kan INGEN klandre 3d for at skabe dårligere resultater som man kan med FIFA Manager. I FIFA Manager kan man præsentere en statistisk forskel på om man kører quick sim på kampene eller om man ser dem i tekst modus eller 3d. Det kan man ikke med FM, og derfor er det kun op til den enkelte hvad de foretrækker, når de skal spille spillet. Personligt synes jeg det er fedt nok at se det i 3d, da det er væsentligt nemmere at vurdere spillernes præstation (imo). Fx er voldsomme tacklinger og andre dumme handlinger mere tydelige i 3d. Så når jeg ved at de ressourcer SI bruger på 3d ikke går ud over udviklingen af resten af spillet, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor folk måtte have et problem med det. Kan man ikke lide det, så slå det fra. Men lad dog os andre, der nyder det, have det! Magen til snævertsynethed skal man da lede længe efter?!

Og til dem der måtte tænke 'hvordan har du det selv med muligheden for at købe biler og lignende i FM': det er en lidt anden situation. 3d er bare en anden måde at vise spillet på. Det er ikke som sådan en ny udvikling i spillets udformning, da det så at sige bare er et 'skin' til at vise kampen på. At tilføre muligheden for at købe ting som manager ville være at lave en radikal ændring i hele gameplayet, og ville med stor sandsynlighed fjerne en del af fokus fra spillets egentlige formål. At simulere Football Management.

4.0 : Kunne ikke være mere enig! Synes ofte systemet med 1-20 er for begrænset, og det ville være lækkert med en større skala. Eller muligvis gå i den anden retning. Gøre det mindre tal-baseret, og simpelthen give skrevne kategorier. For eksempel rangerende fra World Class til Very Poor. Det ville fortsætte den stil SI startede med FM10, hvor taktik-delen blev mere 'simpel' med skrevne ord frem for sliders der skulle placeres. Det ville kunne give en mere virkelighedstro gengivelse af spillernes evner, idet man jo heller ikke i daglig tale beskriver C. Ronaldos teknik som værende 20. Man siger som bekendt verdensklasse. De forskellige 'vurderinger' burde så overlappe en smule, så to spillere der egentlig har den samme numeriske værdi viser forskellige skrevne niveauer, da evner som bekendt altid kan være op til diskussion. Synes det kunne være en vildt spændende og udfordrende ændring af spillets opbygning, som jeg ville tage imod med åbne arme. Men ville naturligvis have det sådan, at man burde gøre det muligt selv at vælge hvad man bedst kan lide. Men mere realistisk er det nok, at man tilførte et stat-system der hed 1-100, hvilket jeg nu også ville finde super. Føler det nuværende system er lidt vel begrænset for mit øje. Selvom det er noget pjat, for kampmotoren læser statsene som 1-100. Det er bare 'simplificeret' i spillets interface, så det bliver mere overskueligt.

4.1 : Rigtig spændende tanke! Problemet er bare, at et opgør med den numeriske maks-værdi for spillerens niveau vil være noget nær umuligt at styre. For at tage udgangspunkt i samme spiller, så ville Nørregaard jo ALDRIG være blevet en Gerrard, hvis han trænet i verdensklasse træningsmiljøer hele karrieren. Jo, han ville have været væsentligt bedre, men der er stadig nogle faktorer man ikke kan komme udenom. Mentalitet, tilfældigheder, fysisk formåen, boldforståelse og ganske enkelt naturligt flair spiller alt sammen ind, når en spiller udvikler sig. Nogle mennesker har bare ikke mentalitet til topfodbold. De bukker under for pres, eller laver den ene skandale efter den anden, så de aldrig rigtig fokuserer på at forbedre deres talent. Det er noget man godt kan tilføre i en udregning af et spil, så det er ikke et problem, hvis man skulle køre efter din model. Så er der tilfældigheder. Er det miljø man er i et man trives i? Formår træneren at tale direkte til ens forståelse og er ens dagligdag sådan, at man får de bedste muligheder for at trives? Alt det spiller også ind, og det er lidt sværere at implementere i et spil. Ikke umuligt, men virkelig svært! Fysisk formåen kan sagtens udregnes i en spilformel. For at blive top idrætsmand skal man være gjort af et bestemt stof (fysisk), så man kan stå imod det store fysiske pres man pålægger sin krop. Selv de 'tilsyneladende' svage fodboldspillere i store ligaer har altså en krop, der kan udholde det. Det er ikke alle der ville egne sig lige godt til det. Men det er som sagt nemt nok at tilføre i et spil. Boldforståelse. Nogle mennesker har bare boldøje. De har fuld kontrol efter ganske lidt øvelse, og de pisser mig virkelig af, fordi jeg selv har så svært ved at vænne mig til andet end fodbold (crazy). Sportsfolk der faktisk kan spille udmærket i flere sportsgrene end deres egen har jo åbenlyst bedre muligheder for at udvikle sig til elitespillere, hvis de fokuserede 100 % på en anden sport. Det kunne bare laves som en numerisk værdi, men tror VIRKELIG den vil være svær at tilføje. Flair er sådan noget som Messi, Ronaldinho og andre boldakrobater har i spandevis af. De har en exceptionel kontrol over bolden, og ved naturligt hvordan den vil reagere på deres touch. Det er ikke alle der har den umålelige kontrol. Det minder lidt om boldforståelse, men hvor man kan lære sig selv hvordan en bold reagerer ud fra et rent videnskabeligt synspunkt, så er flair bare ikke noget man kan lære. Enten har man det, eller også har man det ikke. Jeg har det HELT SIKKERT ikke. Jeg kan analysere mig igennem sportsgrene, og lære at se mulighederne. Men jeg lærer ALDRIG at udnytte dem. For det kræver det særlige forhold til bolden.

Alle de ting skal jo gå op i en højere enhed for at en spiller skal udvikle sig optimalt, og det er jo en vanvittig formål at skulle sammensætte. Tror faktisk den er umulig. Man kunne lave en tilnærmelse, men der tror jeg faktisk bare det vil komme til at ligge tæt op ad det vi har nu. Talent er en sjov ting, og selvom jeg er helt enig i, at det er en anelse for begrænset i FM som det er nu, så har jeg svært ved at se hvordan man skal ændre det. Men kommer nogen en dag med den perfekte ide, så ser jeg frem til at den bliver implementeret i spillet. For det er helt sikkert et hængeparti. Men et hængeparti der er svært at få bugt med.


Det var vist det crazy


btw:
Beklager de meget lange og uoverskuelige passager. Jeg skal forsøge at simplificere dem med highlights og lignende, men det bliver nok ikke meget bedre Tunge


EDIT:
læg venligst mærke til, at det 'flair' jeg refererer til IKKE skal sammenlignes med flair i spillet, der er en mental skill. DER ER KÆMPE FORSKEL PÅ DET JEG HENTYDER TIL, OG DEN STAT SPILLET GØR BRUG AF
« Seneste Redigering: 15 Jul 2010, 16:34 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Wonderboii
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #56: 15 Jul 2010, 18:33 »

Mht. 1.0 + 1.1 + 1.2 : Der har jeg det nok på samme måde, som du har det med 3D Smiley Jeg ville nyde, at sidde og rode med mit stadion, og se effekten i min økonomi - Ligesom du nyder, at sidde og se den virkelig vurdering af dine spillere, så jeg kan jo skrive som du selv gør.
Kan man ikke lide det, så slå det fra. Men lad dog os andre, der nyder det, have det! Magen til snævertsynethed skal man da lede længe efter?!
Og det skal lige siges, at jeg ingen idé har om, hvordan arbejdsfordelingen i SI er. Så det er skam ikke ment, som du opfatter det. Jeg kommentere bare, at det er mig fuldstændig ligegyldigt med 3D, og for min skyld kunne den ekstra mand du omtaler, bruges til noget (for mig) mere relevant Smiley

Men herligt at se, at jeg ikke er alene med tankerne omkring 4, og 4,1 - Selvfølgelig vil det være svært at gennemføre, og skal sikkert gøres over flere spil. Men der må sidde nogle kompetente mennesker der ude, som er klar til disse opgaver Smiley Og nej, selvom Hjalte Nørregaard ikke var blevet en Gerrard ved at spille i Liverpool, Så var min mening også mere- At hvis jeg tog ham på toppen af hans niveau i Fck, og brugte ham fast i Liverpool i CL osv. Så måtte han da udvikle sig, om ikke andet så rent mentalt i hvert fald Smiley
Men jeg håber helt sikkert, at der bliver kigget på nogle af disse ting, til et kommende FM-spil.

Noget andet som jeg har været irriteret over er, at når jeg laver et træningsskema. Så kan jeg kun indstille i forhold til en hel gruppe. Træningen burde være individuel, altså for hver spiller, burde man kunne skrue op og ned på de ting, som man synes han skulle træne mere eller mindre i.
Det samme gælder min taktik. Når jeg har oprettet en taktik, så opretter man en taktik for hver plads på holdet. Og den spiller man sætter på pladsen, har så de givende instruktioner. Det ville være meget nemmere (for mig) hvis man kunne sætte dem for hver spiller, så jeg ikke skulle ændre på pladsen hele tiden. Men hvergang jeg så satte en spiller ind, så havde han de indstillinger, som jeg synes passer bedst til ham.
Logged

Retfærdig er den, der vandrer retsindigt, lykkelige hans sønner efter ham!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #57: 15 Jul 2010, 19:40 »

Mht. 1.0 + 1.1 + 1.2 : Der har jeg det nok på samme måde, som du har det med 3D Smiley Jeg ville nyde, at sidde og rode med mit stadion, og se effekten i min økonomi - Ligesom du nyder, at sidde og se den virkelig vurdering af dine spillere, så jeg kan jo skrive som du selv gør.
Kan man ikke lide det, så slå det fra. Men lad dog os andre, der nyder det, have det! Magen til snævertsynethed skal man da lede længe efter?!
Og det skal lige siges, at jeg ingen idé har om, hvordan arbejdsfordelingen i SI er. Så det er skam ikke ment, som du opfatter det. Jeg kommentere bare, at det er mig fuldstændig ligegyldigt med 3D, og for min skyld kunne den ekstra mand du omtaler, bruges til noget (for mig) mere relevant Smiley

Du fanger ikke pointen Smiley

3d er som sagt bare en anden måde at se kampene på. De har ingen anden indflydelse på spillet overhovedet. At tilføje sådanne elementer som stadion-ændringer er en markant ændring på spillet, fordi det er noget man aldrig nogensinde har haft indflydelse på før. Derudover er der den del af det, at SI har som erklæret mål at være det mest realistiske spil på markedet, og det har aldrig nogensinde været en træners job at bestemme udseendet på et stadion. Trænere som Sir Alex Ferguson og Arsene Wenger (og lignende) måske undtaget, på grund af deres massive historie i klubben. Men igen er det højst tvivlsomt de nogensinde ville få indflydelse på noget som helst. Hvad grundlag har de for at vide noget om arkitektur?

Så det har intet med snævertsynethed at gøre, for det strider direkte imod det der er SIs målsætning. I et Football MANAGER spil ser jeg ikke pointen i at have kontrol over hverken økonomi eller stadionplanlægning. Skulle man endelig føre 3d over i denne diskussion, så kan man sige at 3d er tættere på hvordan virkelighedens trænere ser tingene. De ser det så ikke i fugleperspektiv, men det er da tættere på, end at se kampen i tekstform eller se en masse runde cirkler bevæge sig rundt på banen.


Derudover kunne man ikke bare have sat den animationsansvarlig e over på en anden arbejdsopgave. Han er uddannet til det har gør (hentet ind fra PES eller FIFA, kan ikke huske hvilken), og kan ikke de andre opgaver. Derudover er det en plads man har oprettet specielt til den del af spillet, og man havde ikke hyret en spiludvikler for hans løn alligevel. Han er så at sige et gode for dem der gerne vil have forbedret 3d, mens hans fravær intet ville have betydet (hverken fra eller til) for dem der ikke ville have 3d. SI ansætter folk efter hvad der er behov for, og eftersom der er SÅ mange penge i brandet FM, så tror jeg ikke de ser sig blege for at hyre en mand ekstra, hvis det er det de skal bruge for at bygge videre på succesen.

Nå, men det var et sidespor.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #58: 15 Jul 2010, 20:56 »

Det jeg syns der kunne være interessant, ville være hvis man kunne se Stadions, træningsbane i 3d eller bare et billed af hvordan det ser ud. hvor man kan se på græsset eller stadions tilstand, sponsore faciliteter osv. om der skulle gøres noget ved det..

Ved godt det er en mærkelig forbedring, men kunne være interessant.
Logged

Wonderboii
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FM 2011
« Svar #59: 15 Jul 2010, 21:52 »

Du fanger ikke pointen Smiley

3d er som sagt bare en anden måde at se kampene på. De har ingen anden indflydelse på spillet overhovedet. At tilføje sådanne elementer som stadion-ændringer er en markant ændring på spillet, fordi det er noget man aldrig nogensinde har haft indflydelse på før. Derudover er der den del af det, at SI har som erklæret mål at være det mest realistiske spil på markedet, og det har aldrig nogensinde været en træners job at bestemme udseendet på et stadion. Trænere som Sir Alex Ferguson og Arsene Wenger (og lignende) måske undtaget, på grund af deres massive historie i klubben. Men igen er det højst tvivlsomt de nogensinde ville få indflydelse på noget som helst. Hvad grundlag har de for at vide noget om arkitektur?

Så det har intet med snævertsynethed at gøre, for det strider direkte imod det der er SIs målsætning. I et Football MANAGER spil ser jeg ikke pointen i at have kontrol over hverken økonomi eller stadionplanlægning. Skulle man endelig føre 3d over i denne diskussion, så kan man sige at 3d er tættere på hvordan virkelighedens trænere ser tingene. De ser det så ikke i fugleperspektiv, men det er da tættere på, end at se kampen i tekstform eller se en masse runde cirkler bevæge sig rundt på banen.


Derudover kunne man ikke bare have sat den animationsansvarlig e over på en anden arbejdsopgave. Han er uddannet til det har gør (hentet ind fra PES eller FIFA, kan ikke huske hvilken), og kan ikke de andre opgaver. Derudover er det en plads man har oprettet specielt til den del af spillet, og man havde ikke hyret en spiludvikler for hans løn alligevel. Han er så at sige et gode for dem der gerne vil have forbedret 3d, mens hans fravær intet ville have betydet (hverken fra eller til) for dem der ikke ville have 3d. SI ansætter folk efter hvad der er behov for, og eftersom der er SÅ mange penge i brandet FM, så tror jeg ikke de ser sig blege for at hyre en mand ekstra, hvis det er det de skal bruge for at bygge videre på succesen.

Nå, men det var et sidespor.

Det er vist lidt forskelligt, hvad selve manager delen er, i de forskellige ligaer Smiley Jeg tror vist nok, at Benitez lige har udtalt, at det i inter på ingen måde er ham som køber spillere, men at han bare arbejder med det han får. Så hvis det er SI's målsætning, at være så realistiske som muligt, så burde det ikke være en mulighed for dig, at købe spillere i Italien. Eller hvordan ser du på det? Og hvis vi så skal kløve rigtigt, så hedder spillet Football MANAGER, dvs. ham der køber spillere osv. men ikke ham som sætter holdet til kampe osv. Nu skal jeg ikke diskutere ting jeg intet ved noget om, men mon ikke en manager i Italien, har indflydelse omkring stadion byggeri? Anyways, der er ingen grund til at diskutere det Smiley Jeg håber bare, at det bliver en muglighed/så kan du jo håbe at det ikke gør Wink

Mhs. til det 3D, så snakker du et eller andet om, at der er én som tager sig af 3D. Selvom du ser ham som en gode, og at du tror, at de ansætter alle de folk de har brug for. Så kan vi vel hurtigt blive enig om, at han modtager en løn, som vel og mærket sagtens kunne gå til en anden person med andre opgaver? Mit problem med 3D er, at jeg læste et eller andet sted, omkring taktikker, at de havde brugt lang tid og meget energi på, at de der "til råb", som man kan lave fra sidelinjen, skulle have kæmpe effekt på kampene og skulle kunne ændre kampe. For dem af os, som spiller på bærbar og ikke kan trække 3D så optimalt, at det er til at holde ud, så har vi jo en ulempe ved, at vi ikke kan komme med disse "til råb", så jeg tror altså stadig, uanset hvor godt du nu argumentere for det modsatte, at 3D har en effekt på dem som ikke kan lide det. Men igen, jeg ser lidt denne diskussion ligegyldig, da det hverken er dig eller mig, som afgøre, hvad der skal med i næste spil Wink
Logged

Retfærdig er den, der vandrer retsindigt, lykkelige hans sønner efter ham!

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010