home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:42:10 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
I går kl. 08:02:15 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2026, 20:33 RasmusA12 Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
17 Mar 2026, 13:15 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere: 23351
  0 Brugere, 785 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Domobargy
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 492 493 [494] 495 496 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1348146 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller

Sv: Arsenal tråden
« Svar #7395: 06 Feb 2011, 13:53 »

Jeg vil faktisk gå så langt som at sammenligne det første straffe med det I selv fik dømt til Bendtner mod Huddersfield var det vidst? Ikke meget berøring, men et puf og man lader sig falde. Sådan er det. Giv og tag.

Det andet straffe, well, når Rosicky vælger at placere begge hans hænder/arme hvor han gør, øger han altså risikoen for, at dommer og/eller linjevogter kan opfatte det som et skub, hvis Newcastlespilleren falder let. Og man kan spørge sig selv hvad Rosickys hænder laver deropppe, hvis ikke det er for, lidt eller meget, at give et skub?

Mht. Bartons frispark på hhv. Arshavin og Diaby, så kunne han fint være røget ud for 2 gule kort undervejs, det havde ingen kunne brokke sig over. Nolans greb på polakken har jeg ikke kunne finde et ordentlig highlight på endnu, måske nogen kan hjælpe?

Mht. ArseBlog, så synes jeg altså, alle klubfarver flyttet til side, at man aner en lidt "har ondt af os selv" attitude. Som om man virkeligt gerne vil erkende, at det er selvforskyldt, men man undlader ikke lige at nævne dommeren i går og sammenligne med tidligere episoder i tidligere sæsoner. Hvis man kan undgå den attitude i klubben og i truppen, og kan vende det hele "på hovedet" og bruge gårsdagens "freak show" positivt, så kan man komme meget stærkt igen.

Mere bekymrende end gårsdagens halve nederlag, må dog være de mange skader i åbenbart skal rende ind i stort set hver sæson. Det må på en eller anden måde, være langt mere frustrerende...

Batigol
Manager

« Svar #7396: 06 Feb 2011, 14:03 »

Jeg synes ArseBlog igen rammer den perfekt i sin analyse efter kampen. Både hvordan vi selv smed sejren hovedløst væk, men også Dowd rolle. Læs selv her http://arseblog.com/, både Arsenal fans og ikke-Arsenal fans som har lyst til at diskutere kampen..

Han rammer godt nok hovedet på sømmet, med hensyn til Phil Dowds præstation. Bartons tackling på Arshavin kunne snildt have kastet et gult kort af sig, og den tackling der fremprovokerer Diabys reaktion skal uden tvivl give også give et. Tacklingen på Arshavin kan diskuteres, men Barton kommer alt for voldsomt ind i tacklingen på Diaby og det er altså sådan en tackling som man risikere at brække benet på - når man så samtidig tager Diabys skadesstatistik i betragtning kan man godt forstå hans reaktion. Det retfærdiggør den naturligvis ikke og et rødt kort er da også helt fair, men som ArseBlog gutten også nævner så er det i bund og grund det samme Kevin Nolan gør ved Newcastles første mål. Sidst vil jeg virkelig også mene at begge straffespark var noget tynde. Det første kan forsvares til en hvis grad, men jeg har altså endnu ikke forstået hvorfor man vælter når der er en der sparker gennem benene på dig. Jeg har oplevet ovenstående en del gange og på trods af at jeg troede Leon Best var en noget bedre atlet end jeg, er jeg altså aldrig væltet på den måde han gjorde. Det andet straffespark kan slet ikke forsvares. Hvis der er straffespark der, er der straffespark 8-9 gange i løbet af en Premier League kamp. Sådan er hovedstødsdueller altså. Der skal dog ikke være nogen tvivl om at Bests scoring ved stillingen 1-4 aldrig skulle have været annulleret, da Rosicky i den grad hænger og dermed ophæver offsiden - og så skal Tiotés drømmehug da også lige roses, for det var godt nok imponerende sparket ind.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #7397: 06 Feb 2011, 14:11 »

Det er ikke helt det samme Nolan gør, som Diaby gør i øjne. Klart Nolan skulle have haft gult, men mener klart at Diabys hensigt er værre end Nolans. Ligesom Nolan ikke tager et decideret halsgreb på polakken.

Det er jo ikke det eneste Koscielny gør i den situation hvis du kigger efter. Han giver ham også et skub, et vildt meget, men det er der, og det udnytter Best.

Og kan godt se argumentationen omkring at hvis man skal dømme det andet straffe, så skulle der dømmes mange af den slag i hver enkel kamp. Det gør jo bare ikke dommen i sig selv forkert Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7398: 06 Feb 2011, 14:13 »

Nolans greb på polakken har jeg ikke kunne finde et ordentlig highlight på endnu, måske nogen kan hjælpe?

Det kan du se her: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/joey-barton-arsenal-8410523/

bla bla bla

Helt enig!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Batigol
Manager

« Svar #7399: 06 Feb 2011, 14:46 »

Det er ikke helt det samme Nolan gør, som Diaby gør i øjne. Klart Nolan skulle have haft gult, men mener klart at Diabys hensigt er værre end Nolans. Ligesom Nolan ikke tager et decideret halsgreb på polakken.

Jeg kan ikke se forskellen. Nolan har fat rundt om Szczesny og river ham i jorden. Diaby fat i nakken - ikke halsen - på Barton og skubber ham. Det er måske hans efterfølgende skub i ryggen på Nolan som gør udslaget, men ikke desto mindre mener jeg at Nolan i det mindste skulle have haft et gult kort. At Szczesny skulle have et gult kort kan jeg slet ikke se det fornuftige i.

Det er jo ikke det eneste Koscielny gør i den situation hvis du kigger efter. Han giver ham også et skub, et vildt meget, men det er der, og det udnytter Best.

Han skubber ham inden, ja. Der lægger Best sig bare ikke ned. Men da han ser Koscielnys fod mellem sine ben går han i jorden. Jeg skal absolut ikke udelukke at han mistede balancen, men jeg finder det blot tvivlsomt, dels baseret på egne oplevelser, dels baseret på hvad jeg har set i andre lignende situationer.

Og kan godt se argumentationen omkring at hvis man skal dømme det andet straffe, så skulle der dømmes mange af den slag i hver enkel kamp. Det gør jo bare ikke dommen i sig selv forkert Smiley

Det kan man som sådan godt argumentere for, men så må dommerne altså begynde at lægge en linje - en fælles linje. Om ikke andet skal linjen i det mindste være den samme inden for en national liga - det bør man kunne forvente. Det er forståeligt at der er en anden linje i Spanien eller Italien end der er i England, hvorfor det kan give nogle problemer når hold fra disse lande mødes, men i det enkelt land bør der være en fælles linje, som er lagt internt mellem dommerne. Det kan ikke være rigtigt at sådan en situation skal give straffespark 1 ud af 20 gange, når det er noget der sker så hyppigt - så må der enten være straffespark 20 ud af 20 gange eller 0 ud af 20 gange. Hvis et af de to ovenstående skulle ske at være tilfældet, må man jo også blot betragte straffesparket her som en regulær dommerfejl.

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #7400: 06 Feb 2011, 14:50 »

Jeg kan ikke se forskellen. Nolan har fat rundt om Szczesny og river ham i jorden. Diaby fat i nakken - ikke halsen - på Barton og skubber ham. Det er måske hans efterfølgende skub i ryggen på Nolan som gør udslaget, men ikke desto mindre mener jeg at Nolan i det mindste skulle have haft et gult kort. At Szczesny skulle have et gult kort kan jeg slet ikke se det fornuftige i.

Jeg forstår ikke hvorfor mange siger han skulle have gult kort ... han FIK altså gult kort for det . Nolan fik et gult kort for det greb mod Arsenals keeper og Arsenals keeper fik gult for at brokke sig.

Vi skal alle være her.

verdenskrig
Manager

« Svar #7401: 06 Feb 2011, 14:51 »

Spot on!

At Szczesny skulle have et gult kort kan jeg slet ikke se det fornuftige i.

Han holder i bolden efter straffesparket er taget, og dermed forhindrer han spillet komme i gang igen.. Usportslig optræden og selvfølgelig skal han have et gult kort
« Seneste Redigering: 06 Feb 2011, 14:53 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #7402: 06 Feb 2011, 15:16 »

Det kan man som sådan godt argumentere for, men så må dommerne altså begynde at lægge en linje - en fælles linje. Om ikke andet skal linjen i det mindste være den samme inden for en national liga - det bør man kunne forvente. Det er forståeligt at der er en anden linje i Spanien eller Italien end der er i England, hvorfor det kan give nogle problemer når hold fra disse lande mødes, men i det enkelt land bør der være en fælles linje, som er lagt internt mellem dommerne. Det kan ikke være rigtigt at sådan en situation skal give straffespark 1 ud af 20 gange, når det er noget der sker så hyppigt - så må der enten være straffespark 20 ud af 20 gange eller 0 ud af 20 gange. Hvis et af de to ovenstående skulle ske at være tilfældet, må man jo også blot betragte straffesparket her som en regulær dommerfejl.

Ja jo, i en perfekt verden så var det det samme der blev dømt for hver eneste gang, men det er jo også for meget at forlange. Så, jeg kan bestemt godt forstå bitterheden i, at det lige nøjagtigt skal være mod jer den bliver dømt, men i perspektivet kan man ikke klandre dommeren for reelt følger han bare reglerne.

Batigol
Manager

« Svar #7403: 06 Feb 2011, 16:05 »

Jeg forstår ikke hvorfor mange siger han skulle have gult kort ... han FIK altså gult kort for det . Nolan fik et gult kort for det greb mod Arsenals keeper og Arsenals keeper fik gult for at brokke sig.

Det er naturligvis rigtigt - min fejl.

Han holder i bolden efter straffesparket er taget, og dermed forhindrer han spillet komme i gang igen.. Usportslig optræden og selvfølgelig skal han have et gult kort

Vi kan vel hurtigt blive enige om at det er Arsenal der skal op og give bolden op, ikke? Grundlæggende så skal Barton, Nolan og resten af Newcastles spillere slet ikke koncentrere sig om at få sat spillet hurtigt i gang igen - det er Phil Dowds job. Det eneste de skal koncentrere sig om er at løbe tilbage på sin egen banehalvdel, så skal Dowd såmænd nok klare resten. Hvis det går for langsomt giver han Szczesny et gult kort, men Nolan og Barton har principielt set ikke noget at lave deroppe hvor de skubber til Szczesny og tager bolden fra ham. Man kan sagtens argumentere for at de bør have lov til at snuppe bolden og løbe hurtigt tilbage på plads, men grundlæggende set er det ikke deres arbejde, men Phil Dowds.

Ja jo, i en perfekt verden så var det det samme der blev dømt for hver eneste gang, men det er jo også for meget at forlange. Så, jeg kan bestemt godt forstå bitterheden i, at det lige nøjagtigt skal være mod jer den bliver dømt, men i perspektivet kan man ikke klandre dommeren for reelt følger han bare reglerne.

Er det virkelig for meget at forlange at dommerne sætter sig ned og ser på situationer som ofte indtræffer, som eksempelvis denne, og derefter får lavet en aftale om hvordan man håndterer disse situationer? Det er trods alt deres arbejde. Desuden ser der ud til at der er sket en grum misforståelse, for jeg er absolut ikke Arsenal fan. Jeg har før sagt at det er det hold i England jeg bedst kan lide, grundet deres spillestil, men det forholder sig altså ikke sådan at jeg altid er enig i de domme der går med Arsenal og uenig med de domme der går imod dem. Jeg betragter mig selv som neutral i denne debat, for jeg kan godt sætte mig ned og se en Arsenal kamp som neutral tilskuer - så meget holder jeg heller ikke med dem.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #7404: 07 Feb 2011, 11:54 »

Kan godt se idéen i at de sætter sig ned og forsøger at blive enig om en linje. Problemet er bare, at det allerede finder sted. Måske ikke de enkelte dommere, men hvert år, kommer der en revideret udgave af fodboldloven (hvis der er ændringer), samt fortolkninger og retningslinjer. Så længe vi har med mennesker at gøre, kan vi ikke forlange det perfekte, kun tilstræbe det.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7405: 07 Feb 2011, 13:46 »

Spot on!

Som der bliver svaret, så er det Arsenal der skal give bolden op. Szczesny er i sin fulde ret til at tage bolden, det er os der skal have den, og ikke dem. Hvis Dowd synes det går for langsomt (hvilket han umuligt kunne synes da Szczesny knapt rører bolden før han bliver angrebet), så skal han give ham et gult kort. I denne situation er det helt forkert at give Szczesny gult, og Nolan burde imo. have rødt for det han gør mod Szczesny. Hvis det var i en almindelig spilsituation hvor NUFC ikke skulle op og udligne, var han også blevet vist ud for det, ingen tvivl om det. Og hvorfor skal der så forskelsbehandles?

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #7406: 07 Feb 2011, 18:19 »

Derudover holder Szczesny bolden i lige omkring 2 sekunder, nok lidt voldsomt at give ham et gult kort for det.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7407: 07 Feb 2011, 18:21 »

Derudover holder Szczesny bolden i lige omkring 2 sekunder, nok lidt voldsomt at give ham et gult kort for det.

Det har jeg allerede skrevet i parantes! Tunge

verdenskrig
Manager

« Svar #7408: 07 Feb 2011, 18:24 »

Som der bliver svaret, så er det Arsenal der skal give bolden op. Szczesny er i sin fulde ret til at tage bolden, det er os der skal have den, og ikke dem. Hvis Dowd synes det går for langsomt (hvilket han umuligt kunne synes da Szczesny knapt rører bolden før han bliver angrebet), så skal han give ham et gult kort. I denne situation er det helt forkert at give Szczesny gult, og Nolan burde imo. have rødt for det han gør mod Szczesny. Hvis det var i en almindelig spilsituation hvor NUFC ikke skulle op og udligne, var han også blevet vist ud for det, ingen tvivl om det. Og hvorfor skal der så forskelsbehandles?
Ja han er i sin fulde ret til at tage bolden og sparke den op mod midten.. Han er ikke i sin fulde ret til at stå og holde den..
Derudover ser i alt for sort på hvidt på det.. Den eneste grund til at han løber hen og tager bolden er fordi han vil forhindre Newcastle i at give bolden hurtigt op.. Og det er om i vil det eller ej tidsudtrækning og usportslig optræden.. Stort set alle målmænd plejer at få gult hvis de løber ind efter et straffespark og kaster sig over bolden for at holde på den.. Så selvfølgelig skal jeres polak også have det..

Det med Nolan bliver vi tilsyneladende aldrig enige om.N Jeg kan ikke se hvordan den skulle være til rødt Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #7409: 07 Feb 2011, 18:24 »

Er det nu også et krav at man skal læse indlæg igennem før man svarer?!

Min fejl.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 492 493 [494] 495 496 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010