home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:34:33 GlitchGleam Træningsbanen How to Steal A Brainro...
I går kl. 22:06:30 RasmusA12 Blogs Operation Pro Vercelli...
I går kl. 21:40:46 g00n Blogs Minimalistic 2020
17 Dec 2025, 15:24 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
17 Dec 2025, 14:29 warmon Blogs #27 Youth to Gold
16 Dec 2025, 23:21 Kenitho Blogs Los Leones - Athletic ...
16 Dec 2025, 20:43 warmon Blogs [19] Mit AS Roma-event...
Antal Registrerede Brugere: 23195
  0 Brugere, 694 Gæster Online.

Nyeste Bruger: GlitchGleam
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 383 384 [385] 386 387 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1312969 gange)
Emeight
Ynglingespiller

Sv: Arsenal tråden
« Svar #5760: 29 Jul 2009, 22:26 »

Og lad os håbe, at vi ikke bruger 5 (!!!) mio. pund på et talent denne sommer.

Enig. Fem millioner pund kan bruges på en lidt ældre spiller, men samtidig er jeg glad for, at vi har Ramsey, da han så ikke endte hos United, hvor han ville kunne komme til at skinne igennem og ødelægge alt for os om nogle år! Wink

Er meget sikker på at hele Senderos-situationen er meget uafklaret, jvf. Wengers udtalelser for nyligt om, at Senderos havde flere tilbud og måtte bestemme sig for, hvad han ville. Han var helt sikkert på transferlisten, men det kan jo havde ændret sig efter i dag.

Lige præcis. Tror det lå mellem ham og Kolo - og at der så kom langt højere bud på Kolo, hvilket førte til at han forlod os, og at Senderos får en chance igen. Glem ikke at Senderos var ved at have en fast plads for nogle år siden, men at han så blev skadet, og aldrig rigtig kom tilbage.

arsenalistic
Manager

« Svar #5761: 29 Jul 2009, 22:28 »

Enig. Fem millioner pund kan bruges på en lidt ældre spiller, men samtidig er jeg glad for, at vi har Ramsey, da han så ikke endte hos United, hvor han ville kunne komme til at skinne igennem og ødelægge alt for os om nogle år! Wink

Lige præcis. Tror det lå mellem ham og Kolo - og at der så kom langt højere bud på Kolo, hvilket førte til at han forlod os, og at Senderos får en chance igen. Glem ikke at Senderos var ved at have en fast plads for nogle år siden, men at han så blev skadet, og aldrig rigtig kom tilbage.

Og at han var stærkt medvirkende i vores ChL-raid anno 2006. Kan godt lide den mand, han skal bare have psyken på plads.

Go you Gunners!

- MESSI -
Gæst

« Svar #5762: 29 Jul 2009, 22:33 »

Du mener at vi forretningsmæssigt halter efter fordi? Vi som en af de få større klubber handler inden for vores økonomiske formåen?
Ja det er korrekt. Du kan mene hvad du vil, men klubben opfører sig som om vi er på fallittens rand. Vi sælger ud af de bedste, og forstærker os ikke. Det er muligt vi er de eneste med grønne tal på bundlinien, men hvad hjælper alt dette hvis vi intet formår, fordi vi ikke invisterer?

Dette er allerede diskuteret længere oppe, men deler altid gerne ud af mine holdninger.

arsenalistic
Manager

« Svar #5763: 29 Jul 2009, 22:39 »

Ja det er korrekt. Du kan mene hvad du vil, men klubben opfører sig som om vi er på fallittens rand. Vi sælger ud af de bedste, og forstærker os ikke. Det er muligt vi er de eneste med grønne tal på bundlinien, men hvad hjælper alt dette hvis vi intet formår, fordi vi ikke invisterer?

Dette er allerede diskuteret længere oppe, men deler altid gerne ud af mine holdninger.

Så tror jeg det skal omformuleres lidt. Vi er lige præcis ansvarlige over for den forretning vi driver - at det så går ud over brandet er noget andet. Desværre står vi ikke så stærkt som mange andre storklubber i Asien, men den dag Afrikanerne får penge på hænderne så skal du bare se. Nu skal vi selvfølgelig lige se det ske først, men mon ikke snart toldmurerne bliver nedbrudt.  Rullende Øjne

Go you Gunners!

- MESSI -
Gæst

« Svar #5764: 29 Jul 2009, 22:47 »

Jeg har på intet tidspunkt kommenteret ang. brandet Arsenal. Jeg har kommenteret på den situation klubben står i, pga. de salg der er foretaget og at der ikke syntes at være noget modsvar på dette. Vi har diskuteret hvorvidt klubben kan tåle ikke at invistere, og dermed kunne opnå mere end den 4. plads de spår sig selv. Så er der blevet diskuteret hvorvidt Wenger er den rigtge til jobbet, og for og imod hans evner.

Min kommentar ang. at markedsføre sig i Asien, kom som følge af en kommentar fra en anden bruger. Den var myntet på, at hvis vi ønsker at forbedre os og stadig være en kandidat til titlen, skal der andre boller på suppen.

Jeg holder nu fast i min filosofi, at det økonomiske aspekt har taget over, og at det sportslige er kommet i 2. række.

arsenalistic
Manager

« Svar #5765: 29 Jul 2009, 23:04 »

Jeg har på intet tidspunkt kommenteret ang. brandet Arsenal. Jeg har kommenteret på den situation klubben står i, pga. de salg der er foretaget og at der ikke syntes at være noget modsvar på dette. Vi har diskuteret hvorvidt klubben kan tåle ikke at invistere, og dermed kunne opnå mere end den 4. plads de spår sig selv. Så er der blevet diskuteret hvorvidt Wenger er den rigtge til jobbet, og for og imod hans evner.

Min kommentar ang. at markedsføre sig i Asien, kom som følge af en kommentar fra en anden bruger. Den var myntet på, at hvis vi ønsker at forbedre os og stadig være en kandidat til titlen, skal der andre boller på suppen.

Jeg holder nu fast i min filosofi, at det økonomiske aspekt har taget over, og at det sportslige er kommet i 2. række.

Men hvordan kommer du så frem til, at det er dårlig forretning? Jeg sådan set også ligeglad med, hvad der har været diskuteret, det kan jeg selv læse. Jeg vil gerne høre dine argumenter for din påstand om at Arsenal = bad business.

Vil dog give dig ret i en skævvridning mellem finanserne og sportslige ambitioner de senere år, men lad os nu se, hvor hårdt krisen rammer fodboldøkonomien og hvordan vi så kommer til at stå.

Go you Gunners!

- MESSI -
Gæst

« Svar #5766: 29 Jul 2009, 23:17 »

Jeg kan på ingen måder komme med andet end formodninger i en sådan sag.

Mine bekymringer går på Arsenals manglende aktivitet, og Wengers manglende moltivation for fornyelse. Lad mig forklare. Jeg mener at de må handle for at følge markedet. Det virker bare ikke til at de har noget at handle med, bedst beskrevet ved senest Eduardos kommentar ang. deres mål for sæsonen. Desuden har Wenger kommenteret at hvis ikke hans projekt lykkes i år, vil han starte forfra med noget nyt fra næste sæson. Det virker på mig som om man holder informationer tilbage for at undgå at skulle svare på en masse problematikker ang. klubben. Det er meget muligt jeg tager fejl, og Wenger har mere end én joker i ærmet...Jeg syntes dog at det virker til at de holder folk hen, for på nuværende tidspunkt at undgå en eventuel "krise".

Rent økonomisk har salgene været i top - men sportsligt er jeg af den opfattelse at det kan komme til at koste klubben mange penge på sigt. Dette kan forekomme igennem manglende sportslig succes, men så sandelig også på manglen af godt "salgs-materiale". Det kan blive et problem at købe de bedste talenter, hvis ikke økonomien tillader det, eller hvis ikke truppen berettiger til at lokke de bedste til.

arsenalistic
Manager

« Svar #5767: 30 Jul 2009, 11:21 »

Wrighty har sagt på sit show, at Vieira kan være på vej tilbage til den rigtige Londonklub på en pay-as-you-play kontrakt.

Go for it Wenger, det er rimiligt risikofrit!

Go you Gunners!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5768: 30 Jul 2009, 11:25 »

Hold da op hvor går der panik i danske Arsenal fans så snart der ryger en spiller. Jeg begræder ikke salget af Toure rent sportsligt. For to år siden havde det været en sørgelig sørgelig dag, men efter Gallas' ankomst er det gået ned af bakke for ham, både sportsligt og personligt, og da han var tæt på at skifte til Man C for £12mio i vinters vidste vi godt at det var forbi. Ham og Gallas har ikke kunne komme overens og efter at Touré kom tilbage fra African Nations Cup med malaria blev han aldrig den samme igen. Han haltede meget rent defensivt sidste sæson, og det var først mod enden at han begyndte at vise sig som den Touré vi alle kender - måske fordi han vidste at han var i udstillingsvinduet, det ved jeg ikke. Pointen er egentlig bare at han har været på vej væk længe, og at få £15mio for en utilfreds spiller som ikke kommer overens med sin makker i forsvaret (hvis der er noget samarbejde der skal fungere, er det det), er væk i et par måneder hver sæson pga ANC og ikke lever op til det niveau man kan forvente, er ganske udemærket. Touré har længe været et symbol på Arsenal med hans evige kamp og altid glade ansigt, og det er sørgeligt at sige farvel til ham. Når det er sagt, så tror jeg at Wenger igen har valgt det rigtige tidspunkt at sælge og vi må bare takke Touré for 7 fantastiske år for Arsenal hvor han altid gav alt hvad han havde i sig - det burde Ade have kigget efter...

Videre til vores transferpolitik. Lige nu ser det ikke helt håbløst ud, men det kan det hurtigt gøre. Jeg er enig i at vi mangler en central midtbane, på trods af at vi har Fab, Song, Diaby, Denilson, Ramsey, Nasri og Rosicky der kan spille der. Det ser lidt for offensivt ud, og en erfaren spiller kunne være rart. Jeg ville personligt græmmes hvis vi henter Vieira som vi bliver sat i forbindelse med. Jeg har set nogle enkelte kampe med Inter, og der var han ikke i nærheden af det niveau han havde i Arsenal. Vi solgte ham for en grund, og jeg håber ikke at vi henter ham tilbage. Måske blot for at være på bænken og træne med så han kan inspirere de unge, men han bør aldrig være i spil til en stamplads. Og så ser det ud til Eboue også bliver solgt. Han lod til at tage sin afsked med fansene til kampen i går, og skulle være godt på vej til Fiorentina. Hvis det sker, bør vi også handle på højre back pladsen. Vi har kun Sagna lige for tiden, da Toure jo egentlig var vores backup før, og hvis Sagna bliver skadet har vi ikke rigtig nogen der kan spille pladsen. Jeg tror og håber nu også at Wenger er klar over dette - han er jo ikke ignorant og ikke har nogen anelse om hvad der foregår på holdet og hvor ALLE folk mener at han skal forstærke truppen. Så slå nu koldt vand i blodet og følg the good old saying "In Wenger We Trust".

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

arsenalistic
Manager

« Svar #5769: 30 Jul 2009, 11:38 »

Hold da op hvor går der panik i danske Arsenal fans så snart der ryger en spiller. Jeg begræder ikke salget af Toure rent sportsligt. For to år siden havde det været en sørgelig sørgelig dag, men efter Gallas' ankomst er det gået ned af bakke for ham, både sportsligt og personligt, og da han var tæt på at skifte til Man C for £12mio i vinters vidste vi godt at det var forbi. Ham og Gallas har ikke kunne komme overens og efter at Touré kom tilbage fra African Nations Cup med malaria blev han aldrig den samme igen. Han haltede meget rent defensivt sidste sæson, og det var først mod enden at han begyndte at vise sig som den Touré vi alle kender - måske fordi han vidste at han var i udstillingsvinduet, det ved jeg ikke. Pointen er egentlig bare at han har været på vej væk længe, og at få £15mio for en utilfreds spiller som ikke kommer overens med sin makker i forsvaret (hvis der er noget samarbejde der skal fungere, er det det), er væk i et par måneder hver sæson pga ANC og ikke lever op til det niveau man kan forvente, er ganske udemærket. Touré har længe været et symbol på Arsenal med hans evige kamp og altid glade ansigt, og det er sørgeligt at sige farvel til ham. Når det er sagt, så tror jeg at Wenger igen har valgt det rigtige tidspunkt at sælge og vi må bare takke Touré for 7 fantastiske år for Arsenal hvor han altid gav alt hvad han havde i sig - det burde Ade have kigget efter...

Videre til vores transferpolitik. Lige nu ser det ikke helt håbløst ud, men det kan det hurtigt gøre. Jeg er enig i at vi mangler en central midtbane, på trods af at vi har Fab, Song, Diaby, Denilson, Ramsey, Nasri og Rosicky der kan spille der. Det ser lidt for offensivt ud, og en erfaren spiller kunne være rart. Jeg ville personligt græmmes hvis vi henter Vieira som vi bliver sat i forbindelse med. Jeg har set nogle enkelte kampe med Inter, og der var han ikke i nærheden af det niveau han havde i Arsenal. Vi solgte ham for en grund, og jeg håber ikke at vi henter ham tilbage. Måske blot for at være på bænken og træne med så han kan inspirere de unge, men han bør aldrig være i spil til en stamplads. Og så ser det ud til Eboue også bliver solgt. Han lod til at tage sin afsked med fansene til kampen i går, og skulle være godt på vej til Fiorentina. Hvis det sker, bør vi også handle på højre back pladsen. Vi har kun Sagna lige for tiden, da Toure jo egentlig var vores backup før, og hvis Sagna bliver skadet har vi ikke rigtig nogen der kan spille pladsen. Jeg tror og håber nu også at Wenger er klar over dette - han er jo ikke ignorant og ikke har nogen anelse om hvad der foregår på holdet og hvor ALLE folk mener at han skal forstærke truppen. Så slå nu koldt vand i blodet og følg the good old saying "In Wenger We Trust".

Må indrømme jeg, som nok kan fornemmes på forige post, ville ønske PV4 velkommen hjem. Vi ville få en afholdt spiller hjem, som ikke ville koste os meget, hvis han floppede (pay-as-you-play) og formentligt ikke ville skabe sig alt for meget over en bænkeplads, og som ville kæmpe røven ud af bukserne for at komme på landsholdet til VM 2010. Desuden har han masser af tricks at give videre til de unge derinde på midten. Alt i alt en risikofri investering - og vel i grunden ikke så langt fra Silvestre-signingen sidste år, bortset fra at PV4 selvfølgelig ikke er en klam cnut.

Edit: PV4 ville heller ikke "dræbe" Wengers elskede protegeer, da han vel højst har 1-2 år tilbage.
« Seneste Redigering: 30 Jul 2009, 11:40 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #5770: 30 Jul 2009, 13:15 »

Jeg synes Toure salget var en rigtigt god handel, Hawkinz har beskrevet de fleste årsager, så ingen grund til at uddybe videre. Men kort sagt, så var han ikke tilfreds med en plads som 3. valg, og eftersom Vermaelen muligvis er bedre end Toure, var det ikke en holdbar situation.

Omkring Eboue, så går der rygter om at vi skulle have accepteret et bud på £6 mio fra en italiensk klub, og en del mener at han sagde farvel til fansne efter kampen i går.

En anden ting, Wright der var den første til at nævne en potentiel Vieira handel, var også den første til at nævne Owens skifte til Manchester United.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

arsenalistic
Manager

« Svar #5771: 30 Jul 2009, 14:31 »

Jeg synes Toure salget var en rigtigt god handel, Hawkinz har beskrevet de fleste årsager, så ingen grund til at uddybe videre. Men kort sagt, så var han ikke tilfreds med en plads som 3. valg, og eftersom Vermaelen muligvis er bedre end Toure, var det ikke en holdbar situation.

Omkring Eboue, så går der rygter om at vi skulle have accepteret et bud på £6 mio fra en italiensk klub, og en del mener at han sagde farvel til fansne efter kampen i går.

En anden ting, Wright der var den første til at nævne en potentiel Vieira handel, var også den første til at nævne Owens skifte til Manchester United.

6 mio?! Det er fandme ikke meget for en KLASSEback i de her transfertider.

Skal man begynde at håbe på PV4, eller bliver man blot skuffet?

Go you Gunners!

JKJ
Gæst

« Svar #5772: 30 Jul 2009, 14:37 »

Helt enig... og især når rygterne går på at Wenger slet ikke vil hente nogen ind men satse på de unge spillere...

Hvis det går helt galt kan de måske endda få svært ved bare at komme i top 4...

Jeg var måske lidt hurtig her Wink

Jeg mener hånden på hjertet ikke at man kan sælge ud af rutinerede spillere, selv om de måske ikke alle er tiltænkt en fast plads på holdet, de er dog en del af truppen og spiller en del kampe om året.

Det er fair nok at satser på de unge spillere, men de kan altså ikke gøre det alene.

Et hold som feks City køber jo etablerede spillere fra PL som kender alt til en hel sæson i PL og ikke skal tilvendes at spille så mange kampe på en sæson.
I gør jo jer selv en bjørnetjemeste ved netop at sælge til en klub som vil gøre alt for et tage en plads fra bla jer og de andre topklabber...

Som det ser ud pt sælger i min. 2 af sådanne spillere mens i har hentet 1 i hollandsk fodbold og ellers ser ud til at lade de unge få chancen.
Der er enkelte der måske godt kan slå igennem, men i en hel sæson?? Jeg tvivler, jeg tror ikke på at de kan holde niveau over de her mange kampe som i skal spille og det er der i falder igennem. Der mangler simpelthen nogle etablerede spillere som de unge kan støtte sig til engang imellem når det går hårdt for sig eller der er mange kampe på en kort periode...

Jeg siger ikke i ikke kommer med i toppen, jeg tvivler bare stærkt på at i kan gøre noget ved top 3  Peace

arsenalistic
Manager

« Svar #5773: 30 Jul 2009, 14:47 »

Jeg var måske lidt hurtig her Wink

Jeg mener hånden på hjertet ikke at man kan sælge ud af rutinerede spillere, selv om de måske ikke alle er tiltænkt en fast plads på holdet, de er dog en del af truppen og spiller en del kampe om året.

Det er fair nok at satser på de unge spillere, men de kan altså ikke gøre det alene.

Et hold som feks City køber jo etablerede spillere fra PL som kender alt til en hel sæson i PL og ikke skal tilvendes at spille så mange kampe på en sæson.
I gør jo jer selv en bjørnetjemeste ved netop at sælge til en klub som vil gøre alt for et tage en plads fra bla jer og de andre topklabber...

Som det ser ud pt sælger i min. 2 af sådanne spillere mens i har hentet 1 i hollandsk fodbold og ellers ser ud til at lade de unge få chancen.
Der er enkelte der måske godt kan slå igennem, men i en hel sæson?? Jeg tvivler, jeg tror ikke på at de kan holde niveau over de her mange kampe som i skal spille og det er der i falder igennem. Der mangler simpelthen nogle etablerede spillere som de unge kan støtte sig til engang imellem når det går hårdt for sig eller der er mange kampe på en kort periode...

Jeg siger ikke i ikke kommer med i toppen, jeg tvivler bare stærkt på at i kan gøre noget ved top 3  Peace

Vi har ret beset ikke mange unge spillere, der skal ligefrem skal vænne sig til at spille mange kampe. Vi har unge spillere, der fik det meste af sidste sæson som startere og så har vi unge spillere, der skal spille et par kampe hist og her, som de også gjorde sidste år. Skal det uddybes hvem der er hvem? Kan dog godt se gamblet i Vermaelen, men det er bare at klappe hænderne sammen og be' til de højere magter.

Go you Gunners!

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #5774: 30 Jul 2009, 15:02 »

6 mio?! Det er fandme ikke meget for en KLASSEback i de her transfertider.

Skal man begynde at håbe på PV4, eller bliver man blot skuffet?

Ved ikke om du har bemærket det lille pundtegn foran beløbet, dvs. ca. 55 mio dkk.

Synes ikke det er voldsomt lavt for en reservespiller der vil væk, bare se Arbeloa der gik for 35 mio, men er da enig i at jeg gerne ville have mere for ham.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 383 384 [385] 386 387 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010