home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:11:28 Brodtgaard Omklædning... Underlige ting
I går kl. 13:12:35 RasmusA12 Blogs Operation Pro Vercelli...
19 Dec 2025, 21:40 g00n Blogs Minimalistic 2020
17 Dec 2025, 15:24 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
17 Dec 2025, 14:29 warmon Blogs #27 Youth to Gold
16 Dec 2025, 23:21 Kenitho Blogs Los Leones - Athletic ...
16 Dec 2025, 20:43 warmon Blogs [19] Mit AS Roma-event...
Antal Registrerede Brugere: 23194
  0 Brugere, 641 Gæster Online.

Nyeste Bruger: GoogleClassroo...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 372 373 [374] 375 376 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1313373 gange)
Emeight
Ynglingespiller

Sv: Arsenal tråden
« Svar #5595: 18 Jul 2009, 21:39 »

@g00n: Jaeh, men nu var jeg alligevel i Belgien, så det var under to timer med toget til London. Var også herovre til sidste års møde med Barnet.

Hurtigt skrevet referat af kampen (I må undskylde, at der mangler visse detaljer, samt at noget måske er blevet nævnt i andre posts -- har ikke set forumet efter jeg startede med at skrive dette, hvilket er et stykke tid siden, da jeg var nødt til at gå halvvejs igennem det):

Utilfredsheden med Adebayors (tilsyneladende) kommende skifte til Manchester City var tydelig blandt tilskuerne, hvis yndlingssang var "Adebayor, Adebayo-or, give him the cash, and open the door", som allerede blev sunget timer før kampens start, ved det lokale værtshus, "The Red Lion".

Anyway, stemningen var ganske god, og da spillerne, med Super-Tom Rosicky i front, entrerede banen fik den det sidste boost, og der blev sunget igennem hele første halvleg. En halvleg, der startede nogenlunde roligt, med Arshavin og Sanchez Watt i front, supertalentet Wilshere samt dagens anfører på henholdsvis højre og venstre fløj, og Randall samt Frimpong midt på banen. Bagkæden bestod af (fra højre mod venstre) Johan Djourou, William Gallas, Thomas Vermaelen (!) og Mikael Silvestre.
Trods den rolige start, satte gutterne sig hurtigt på spillet, og en Sanchez Watt i topform og Jack Wilshere kunne imponere selv de hårdeste kritikere med fantastiske tekniske detaljer og hårdt arbejde. Desuden havde Gallas og Vermaelen et par gode øjeblikke, da de lavede nogle udmærkede clearings, når hjemmebaneholdet til tider forsøgte med stikninger og lange afleveringer.
Som den første halvleg forløb, blev kampen mere og mere spændende, hvilket resulterede i en flot scoring af vores foretrukne russer kort før pausen, efter oplæg af Watt, der brød igennem på venstrekanten, hvor han modtog en stikning. Desværre gik der blot et par minutter før Ismail Yakubu, som jeg længe har været glad for (var helt vild med ham i CM03/04.. vistnok fordi jeg spillede et LLM-spil med Barnet, og opdagede, at han havde Arsenal som yndlingsklub), kunne udligne på et hovedstød som følge af et hjørnespark.

Første halvleg var bestemt godkendt spillemæssigt, og derefter blev hele holdet, med undtagelse af The Verminator, skiftet ud. Allerede kort inde i anden halvleg kom vores 2-1-mål. Barnet-forsvaret holdt Nacer Barazite godt væk fra det farlige område, men hollænderen udnyttede situationen ved at vende sig om, og fyre et vidunderligt skud af, som satte sig smukt i hjørnet. Derefter gik det stille og roligt, men alligevel formåede Luke Ayling at gøre sig positivt bemærket, da han i flere omgange havde gode detaljer i forsvaret. Desuden gik Vermaelen fra "godkendt" til superb i denne tidsperiode. Dog skulle det gå sådan at bierne stak fra sig, og fik udlignet i de sidste minutter, i en situation hvor der tydeligvis manglede folk nær vores eget felt, for ærligt talt, gjorde Ayling det rigtig, rigtig godt i situationen, der førte til udligningen.

Alt i alt en godkendt åbningskamp, der dog godt kunne have endt med et resultat, der betød sejr. Vermaelen spillede en ganske god kamp, og handlen virker ganske logisk. En anden tanke er, at han muligvis kunne gå op og spille den defensive rolle på midten af banen, da hans vilje til at kæmpe virkede kolossal, og han løb som en hest. Desuden var han god til at forudse spillet, og kunne af samme grund intercepte mange afleveringer. Hans teknik lod heller ikke til at fejle noget, så måske det i virkeligheden er Wengers idé med købet og det, at der endnu ikke er blevet solgt nogen forsvarsspiller.
Udover Vermaelen gjorde Sanchez det utroligt godt, og han kunne efter min mening godt ses som Man of the Match. Gallas gjorde det udmærket, Ayling var endnu bedre, mens Rosicky lod til at være godt tilbage. I starten af kampen lod han til at være en smule bange for at gå ind i samtlige nærkampe, men som tiden gik, blev hans spil bedre og bedre, og han sendte et nummer af flotte stikninger af sted i løbet af kampens første halvleg, hvorefter han blev skiftet ud. Wilshere var ligesom Sanchez, virkelig god. Derudover spillede både Arshavin og Coquelin også ganske fint, selvom sidstnævnte havde et par dårlige afleveringer i en bestemt periode af kampen.

EDIT:

@Hawk1nZ: Kan smide dem op når jeg engang kommer hjem fra England (om et par dage), men på den anden side, har en anden nok gjort det til den tid.
« Seneste Redigering: 18 Jul 2009, 21:41 af Emeight » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #5596: 18 Jul 2009, 22:48 »

2-2 mod Barnet i dag - det skal man naturligvis ikke lægge så meget i. Rosicky var anfører fra kampens start, og spillede en fin 1. halvleg, indtil 10 spillere (alle undtagen Vermaelen) blev skiftet ud i halvlegen.

I 2. halvleg vist Ayling endnu engang hans store potentiale - jeg har store forventninger til den knægt. Barazite scorede et flot mål efter Arshavin i 1. halvleg havde bragt os foran 1-0.

Og så er Adebayors skifte i øvrigt blevet officielt:

http://www.mcfc.co.uk/News/Team-news/2009/July/adeybayor-signs-for-blues

Så bliver det spændende at se om der bliver hentet en erstatning eller om pengene bruges på en central midtbanespiller.

En klar forstærkning for jer, måske det bedste salg en af topklubberne kommer til at genneføre i dette vindue...

Og så undre man sig stadig over hvad City vil med alle de angribere, de kommer da snart til at spille den gode gamle Kick and rush, altså med lange afleveringer hen over midtbanen, som der jo ikke kommer til at bestå i denne sæson, vil tro de skal spille 4-2-4 med de mange angribere de åbenbart har brug for Wink

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5597: 19 Jul 2009, 00:30 »

Dejligt referat Emeight, tak for det Smiley. Det lyder til at det var en seværdig kamp, især med vores nye signing, nogle af talenterne og selvfølgelig Tomas tilbage i truppen. Herligt! Jeg ville selv have elsket at have sunget med på en hadesang om Ade, så godt gået gooners. Hvordan var pasningsspillet fra Vermaelen? Du snakker om at han godt kunne bruges på den defensive midtbaneplads, men så skal han bestemt også være usvigelig sikker i pasningsspillet og god fremadrettet også. Hvis din teori holder stik, kommer han jo nok også til at spille de kommende træningskampe på andre pladser, f.eks. på midtbanen som du nævner. Jeg tvivler dog personligt på det, men det vil tiden jo blot kunne vise.

Mht. at du ville smide billeder op, så er det selvfølgelig fint nok, men jeg vil nu gerne se et lille highlight sammendrag af kampen på youtube, 101greatgoals.com eller noget i den retning - det var det jeg mente Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Emeight
Ynglingespiller

« Svar #5598: 19 Jul 2009, 00:40 »

Først og fremmest, må du have tak for rosen. Det var bestemt en herlig kamp, men sådan er det jo oftest når det drejer sig om den røde London-klub.

Omkring Vermaelen udtalte Wenger jo også, at han var meget alsidig, og ja han var bestemt god fremadrettet - han var faktisk på vej op i angrebet op til flere gange, og hans pasninger var meget sikre, selv de længere af slagsen. Men jeg tror heller ikke, han kommer til at spille der fast, selvom det kunne være en mulighed.. ville nok nærmere være når der var skader, eller måske at han bliver smidt derop mod nogle af de fysiske hold, da han virkede forholdsvis stærk, selvom han en enkelt gang blev væltet omkuld, hvor der dog var lidt meget skub med hænderne. Uanset hvad bliver det interessant at følge de kommende venskabskampe, og som du skrev - at se, om han får anderledes instrukser når Kolo & backerne er med. Smiley

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #5599: 19 Jul 2009, 00:47 »

Adebayor er en af mine favorit spillere, så er sgu lidt ked af at han skiftede.
Men så må vi håbe vi for hentet en god erstatning, så gerne en englænder denne gang, men med Wenger ved roret er det højst usandsynligt.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #5600: 19 Jul 2009, 01:20 »

Nåede desværre ikke at se 2. halvleg af kampen, men synes godt nok vi så svage ud ved deres første mål, hvor vi havde 4 førsteholdsspillere inde i forsvarskæden, alligevel er det utroligt let for barnet at heade bolden i mål. Forhåbentlig kan det tilskrives at folk er ude af kampform. Er derudover enig med Emeight i at Watt så rigtigt god ud, samtidig var det også lækkert at se at Rosicky tilsyneladende ikke var blevet bange for at gå hårdt ind i tacklingerne efter sin skade, hvilket man jo kunne have frygtet. Wilshere var god som altid, og Randall gjorde det også godt, især i et par pressede situationer, omend det var lidt tydeligt at han ikke er vant til at spille under helt så stort pres som førsteholdsspillern e. Baracite's mål var rigtigt lækkert, ved ikke om han har fysikken til Premier League, men teknikken fejler i hvert fald ikke noget.

Glæder mig meget til at se de næste par kampe, og kan klart anbefale alle at smide de 40 kr. det koster at få en måneds abonnement på Arsenal Tv Online.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Benjamiin
Førsteholdsspiller

« Svar #5601: 19 Jul 2009, 01:23 »

Satme et røversalg af Adebayor. Over 200 mill. for en mand, som har skuffet i denne sæson.
Jeg hælder mest til en central midtbane.. Men nu må vi se. Kanon handel Wenger!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5602: 19 Jul 2009, 01:30 »

Gallas var (igen igen) helt væk ved deres hovedstødsmål. Det er helt forfærdeligt at se en bold blive lagt ind i feltet, og så er det kun en angriber der reelt går efter at heade til den. Det skal virkelig rettes op på.

Randall var næsten lige så elendig som han har været stort set alle de kampe jeg har set. Han smider bolden væk alt, alt for nemt, og så afslutter han det gerne lige ved at flække den modstander han lige har mistet den til. Jeg ser slet ingen fremtid på førsteholdet for ham.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5603: 19 Jul 2009, 12:09 »

Glæder mig meget til at se de næste par kampe, og kan klart anbefale alle at smide de 40 kr. det koster at få en måneds abonnement på Arsenal Tv Online.

Så vidt jeg har forstået, så er det kun venskabskampene der bliver streamet live på Arsenal TV Online, er det ikke? Så ligakampene bliver med audio og webcam men ingen live stream? Jeg ved det ikke selv, men jeg har nemlig også overvejet et abonnement, men nu skal jeg jo sikre mig at det er pengene værd Smiley

Jeg tror at vi skal passe på med at drage for mange konklusioner fra kampen. Det er trods alt den første træningskamp og Vermaelen er helt ny i truppen. Mht. pengene, så har Wenger indrømmet at vi kigger på Chakhma men jeg vil personligt stadig hellere have den MC'er som vi har ønsket siden.. Ja, siden sidste sommer. Hvem det skal være, skal jeg ikke prøve at gøre mig klog på. Men lad os nu lige få samlet det hold...

EDIT: Dårlig kvalitet, men her er målene: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2985570/

Dejligt af Barazite Smiley
« Seneste Redigering: 19 Jul 2009, 12:18 af Hawk1nZ » Logged

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

gooneraril
Lilleputspiller
*

« Svar #5604: 19 Jul 2009, 12:28 »

PL, CL, FA, CC osv er bare med lyd ja.. men det er meget nice at have til optakt og til efter kampene.. helt klart pengene værd,, der er jo highlights, interview osv...

emirates d. 8 nov. '08,, jeg var der Opstemt

ghgh
Lilleputspiller
*

« Svar #5605: 19 Jul 2009, 16:40 »

Hvem tror i arsenal køber for de penge Vi har fået for ade?
Personligt føler jeg ikke vi har brug for endnu en angriber... benyt walcott på toppen. Køb en def midt samt en central forsvar.

- Derudover synes jeg Jay E. Thomas ser helt vild ud!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5606: 19 Jul 2009, 16:44 »

Personligt tror jeg vi køber Chamakh, selvom jeg dog hellere så pengene brugt på en ordentlig makker til Fabregas. I den afdeling tror jeg vi hente Matuidi.

JET er helt sikkert også en af vores mest lovende fremtidsprospects lige nu.

ghgh
Lilleputspiller
*

« Svar #5607: 19 Jul 2009, 18:39 »

Okay.

Barazite virker også en kommende stjerne. Whilshere taler jo for sig selv.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #5608: 19 Jul 2009, 21:39 »

Så vidt jeg har forstået, så er det kun venskabskampene der bliver streamet live på Arsenal TV Online, er det ikke? Så ligakampene bliver med audio og webcam men ingen live stream? Jeg ved det ikke selv, men jeg har nemlig også overvejet et abonnement, men nu skal jeg jo sikre mig at det er pengene værd Smiley

Jeg tror at vi skal passe på med at drage for mange konklusioner fra kampen. Det er trods alt den første træningskamp og Vermaelen er helt ny i truppen. Mht. pengene, så har Wenger indrømmet at vi kigger på Chakhma men jeg vil personligt stadig hellere have den MC'er som vi har ønsket siden.. Ja, siden sidste sommer. Hvem det skal være, skal jeg ikke prøve at gøre mig klog på. Men lad os nu lige få samlet det hold...

EDIT: Dårlig kvalitet, men her er målene: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2985570/

Dejligt af Barazite Smiley

Ja jeg mente at købe en måneds abonnement så man kan se pre season kampene, omend jeg også vil overveje at fortsætte efter det, da de har nogle 12 minutter lange sammendrag af alle kampe, ganske lækkert når man ikke har de tv-kanaler der viser kampene normalt.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5609: 19 Jul 2009, 22:43 »

Det har jeg heller ikke, men jeg plejer at kunne finde stream på kampene rundt omkring, og de 12 mins sammendrag som bliver lagt ud på TV Online bliver jo også lagt ud andre steder på nettet Wink

Sider: 1 ... 372 373 [374] 375 376 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010