home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:13:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 15:36:37 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Dec 2025, 20:20 RasmusA12 Blogs Operation Pro Vercelli...
20 Dec 2025, 16:11 Brodtgaard Omklædning... Underlige ting
17 Dec 2025, 14:29 warmon Blogs #27 Youth to Gold
16 Dec 2025, 23:21 Kenitho Blogs Los Leones - Athletic ...
16 Dec 2025, 20:43 warmon Blogs [19] Mit AS Roma-event...
Antal Registrerede Brugere: 23194
  0 Brugere, 665 Gæster Online.

Nyeste Bruger: GoogleClassroo...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 283 284 [285] 286 287 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1314983 gange)
Chakana
Manager

Sv: Arsenal tråden
« Svar #4260: 15 Dec 2008, 21:10 »

Det er for offensive kanter (offensiv midt næsten), det kan kun gå galt! 4-4-2 med diamant på midten, Fabregas som offensiv og ny spiller som defensiv. Med den taktik du siger, kan det kun gå galt når modstanderne får kontra..

Arsenal Football Club

verdenskrig
Manager

« Svar #4261: 15 Dec 2008, 21:13 »

NF:

Desuden så syntes jeg du overvurdere Fabregases offensive evner.. Ingen tvivl om at han har et genialt pasningsspil.. Det kan ingen sige i mod...

Men jeg mener i højere grad, at Arsenal får brugt en anden lige så stor styrke fra ham, på den plads.. Hans situationsfornemmel se.. Fabregas er nok en af de klogeste fodboldspillere jeg ever har set.. Jeg husker ik hvornår han har truffet en dårlig beslutning både med placering på banen, samt afleveringer...

Han er en spiller som skaber BALANCE på holdet.. Ordet balance mener jeg ofte bliver undervurderet, men er der ikke balance mellem de offensive og defensive på et hold, så ser man tit at det knækker over,  hvor modstanderen så har for meget plads...

Men denne position hvor fabregas hverken skal være 10'er eller slagter kan han koncentrere sig om det jeg mener han er bedst til.. At skabe balance og sikkerhed på Arsenals hold, og holde et massivt tempo i pasningsspillet Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #4262: 15 Dec 2008, 21:17 »

Altså jeg kan bare konstatere at det overhoved ikke fungerer for jer lige nu Smiley...

Så at side og forsvare den taktik som holdet bruger, syntes jeg virker en smule underligt, med tanke på de resultater i gennem sæsonen har haft..

HVorfor ik prøve noget nyt Smiley

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Chakana
Manager

« Svar #4263: 15 Dec 2008, 21:28 »

Ja, men kig på alle de ekstra mål han scorede sidste år, kig på alle de assists han lavede. Vi kommer i undertal for hurtigt, derfor skal vi have en def midt.

Det du siger med at jeg overvurderer Fabregas' offensive evner, er noget værre ævl. Han er en af de mest kreative midtbanespillere der findes, han slår afleveringer som ingen andre, han har et overblik som man kun kan beundre, han slår aldrig fejlafleveringer.

Han kan ikke markere, som en def midt, han tackler ikke som en def midt, hans forudseenhed defensivt er ikke prangende, så det er jo ikke smart at han skal løbe rundt dernede.

I stedet for at begge de centrale midt skal sprinte frem og tilbage hver gang der bliver skiftet boldholder, så synes jeg at den offensive, skal koncentrere sig om det offensive, og ikke trække HELT med tilbage.

Den defensive skal koncentrere om at stå foran forsvaret, så han kan ligge pres på de andre, så forsvaret kan nå at komme i position, for jeg har set en del mål der er gået ind pga. at forsvarskæden ikke kom i position, så de nærmest løber ind i hinanden og sejler rundt.

Fabregas skal ikke skabe BALANCE, for med de evner han har offensivt, er det ikke smart at han skal bruge 50% af hans defensive evner defensivt (som ikke kan måle sig med de fremadrettede) og 50% af hans geniale offensive evner.

Det skal være noget nær 25% defensivt og 75% offensivt, i løbet af en kamp. Det modsatte skal den defensive gøre.

Hahaha, hvem forsvarer den? Jeg prøver netop at forklare hvad det er vi gør forkert.. Grin
« Seneste Redigering: 15 Dec 2008, 21:30 af NicolasFelipe » Logged

Arsenal Football Club

Szczesny
Manager

« Svar #4264: 15 Dec 2008, 21:37 »

En anden ting er jo at det tager en del kampe før et nyt system er spillet ind og det vil derfor koste, muligvis endnu flere point, end det vi allerede har smidt og så kan vi vinke farvel til alt det sjove næste sæson. Hell no!

Taktikken virkede sidste sæson, vi skal bare have nogle på højere niveau, end det der vises i øjeblikket, til at udføre den!

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Chakana
Manager

« Svar #4265: 15 Dec 2008, 21:39 »

Ja, men grunden til at taktikken virkede var præcis fordi vi havde en fighter-Flamini BAGVED Fabregas, så Fabregas' tanker kun var fremad. Måske var det også det du mente? (Men det skinnede ikke helt igennem).

Arsenal Football Club

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #4266: 15 Dec 2008, 21:42 »

Ja, men kig på alle de ekstra mål han scorede sidste år, kig på alle de assists han lavede. Vi kommer i undertal for hurtigt, derfor skal vi have en def midt.

Det du siger med at jeg overvurderer Fabregas' offensive evner, er noget værre ævl. Han er en af de mest kreative midtbanespillere der findes, han slår afleveringer som ingen andre, han har et overblik som man kun kan beundre, han slår aldrig fejlafleveringer.

Han kan ikke markere, som en def midt, han tackler ikke som en def midt, hans forudseenhed defensivt er ikke prangende, så det er jo ikke smart at han skal løbe rundt dernede.

I stedet for at begge de centrale midt skal sprinte frem og tilbage hver gang der bliver skiftet boldholder, så synes jeg at den offensive, skal koncentrere sig om det offensive, og ikke trække HELT med tilbage.

Den defensive skal koncentrere om at stå foran forsvaret, så han kan ligge pres på de andre, så forsvaret kan nå at komme i position, for jeg har set en del mål der er gået ind pga. at forsvarskæden ikke kom i position, så de nærmest løber ind i hinanden og sejler rundt.

Fabregas skal ikke skabe BALANCE, for med de evner han har offensivt, er det ikke smart at han skal bruge 50% af hans defensive evner defensivt (som ikke kan måle sig med de fremadrettede) og 50% af hans geniale offensive evner.

Det skal være noget nær 25% defensivt og 75% offensivt, i løbet af en kamp. Det modsatte skal den defensive gøre.

Hahaha, hvem forsvarer den? Jeg prøver netop at forklare hvad det er vi gør forkert.. Grin

Er fuldstændig enig! Han er nok en af verdens klart bedste centrale midtbaner, hvad kreativitet angår. Problemet er bare at han ikke er en "begge-vejs" spiller, som jeg mener skal bruges i et 4-4-2 system.

Szczesny
Manager

« Svar #4267: 15 Dec 2008, 21:47 »

hehe... glemte at skrive at det var spillerne der skulle på højere niveau end det de nuværende er - gik lidt stærkt Smiley

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4268: 15 Dec 2008, 21:48 »

Altså jeg kan bare konstatere at det overhoved ikke fungerer for jer lige nu Smiley...

Så at side og forsvare den taktik som holdet bruger, syntes jeg virker en smule underligt, med tanke på de resultater i gennem sæsonen har haft..

HVorfor ik prøve noget nyt Smiley

Det med at det ikke kører for os, har jo intet med formationen at gøre, men derimod spillerne. Vores centerforsvar har været pokkers ustabilt. Både på grund af skaderne og på grund af Gallas-gate. Vi har spillet med Djourou, Sagna, Song, Gallas, Touré og endda Hoyte som DC'er i denne sæson. Til sammenligning mindes jeg ikke at have set andre end 2-3 forskellige DC'ere hos Chelsea og Man Utd. På midtbanen har vi haft Rosicky skadet siden Januar, Nasri har hele tiden været småskadet, Walcott er røget fra den ene skade og ind i den anden, Diaby har været langtidsskadet og Song kom sent hjem fra OL. I angrebet har Eduardo været skadet i et år, Van Persie har været svingende siden han kom tilbage fra hans skadeshelvede, Bendtner viser slet ikke det talent som alle tror han har (han bør sælges snart), Adebayor er doven som altid (og var skadet) og Vela har ikke fået den spilletid som han behøver. Kom ikke og sig at det er formationen som gør at vi ligger på 5. pladsen modsat de sidste par år hvor vi er blevet, hvad? 3-4? Så slem har voret sæson altså heller ikke været, taget alt ovenstående i betragtning.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

verdenskrig
Manager

« Svar #4269: 15 Dec 2008, 21:49 »

Deler lige dit indlæg op Wink.. Ellers er det sku for uoverskueligt Grin

"Ja, men kig på alle de ekstra mål han scorede sidste år, kig på alle de assists han lavede. Vi kommer i undertal for hurtigt, derfor skal vi have en def midt."

Jeg har aldrig sagt at han skal være defensiv midtbane.. Det skal Diaby... Selvom han ligger der, kan han sagtens lave mange assists samt mål.. Fordelen er netop at han her har langt mere plads, plus at han kan komme bagfra.. For at sammenligne det lidt, så er det den rolle Retov besad da vi vandt guld i 05.. Det er noget ala det jeg vil have fabregas til Smiley
-----------------------------
Det du siger med at jeg overvurderer Fabregas' offensive evner, er noget værre ævl. Han er en af de mest kreative midtbanespillere der findes, han slår afleveringer som ingen andre, han har et overblik som man kun kan beundre, han slår aldrig fejlafleveringer."

Ingen tvivl om at han har et genialt pasningsspil.. Det kan ingen sige i mod... Rullende Øjne... Det er netop det jeg siger jo.. Det er hans styrke, men jeg mener slet ikke man udnytter den balance han skaber på et hold.. Og i følge min vurdering er han den eneste i Arsenals trup, som besider evnen, at skabe balance på holdet Smiley
--------------------------------------------
"Han kan ikke markere, som en def midt, han tackler ikke som en def midt, hans forudseenhed defensivt er ikke prangende, så det er jo ikke smart at han skal løbe rundt dernede."

Og han skal ikke være defensiv midtbanespiller Smiley... Det skal diaby.. Det er ham som skal tackle, kæmpe, klemme på osv.. Fabregas skal i stedet sørge for at stå de rette steder, og samle anden bolde op, og derefter sætte dem sikkert i gang, som han kan, pga hans i særklasse pasningsspil!
------------------------------------------------
"I stedet for at begge de centrale midt skal sprinte frem og tilbage hver gang der bliver skiftet boldholder, så synes jeg at den offensive, skal koncentrere sig om det offensive, og ikke trække HELT med tilbage. "

Altså nu går jeg ud fra at Arsenal, er et hold der skal lægge pres på når de andre erobre den ( har du i al fald sagt til mig).. Det formår i netop ikke nu, da i har en alt for tynd midtbane... Når der er 2 dernede i stedet for en, er det langt nemmere og lægge pres på, plus at i har to offensive kanter som presser op på backsene.. I har kort sagt mulighed for at lægge presset højere op på banen, med denne opstilling, hvilket må være en fordel, for så har i ik så lang ttil målet når i erobre den Smiley
--------------------------------------
"Den defensive skal koncentrere om at stå foran forsvaret, så han kan ligge pres på de andre, så forsvaret kan nå at komme i position, for jeg har set en del mål der er gået ind pga. at forsvarskæden ikke kom i position, så de nærmest løber ind i hinanden og sejler rundt."

Og når i har mulighed for at lægge et højere pres på modstanderen, så har de længere vej til jeres mål, og dermed bliver jeres forsvar aflastet... Medmindre de smider den hen over hovedet på jeres to centrale forsvarsspillere, og hvis det sker bør i nok skifte dem ud Grin
------------------------------------------
"Fabregas skal ikke skabe BALANCE, for med de evner han har offensivt, er det ikke smart at han skal bruge 50% af hans defensive evner defensivt (som ikke kan måle sig med de fremadrettede) og 50% af hans geniale offensive evner."

Men hvis det er til holdets bedste, så mener jeg det er det rigtige at gøre, da det hjælper jer til at kunne lægge et højere pres, så i har kortere til modstanderens mål, og de har længere til jeres.. Med kun to på den centrale bliver det pres svværere at lave, for en angriber som adebayour er ikke meget bevendt i presspillet!.. Men nu har i i stedet to kanter som støder helt op, en adebayour samt nasri, der står centralt og blokkere der, og en fabregas, samt diaby, som skubber holdet op, og gør at i ikke kommer i undertal på midten Thumbs Up!
-------------------------------------------------
"Det skal være noget nær 25% defensivt og 75% offensivt, i løbet af en kamp. Det modsatte skal den defensive gøre."

Hvilket er grunden til at i har alt alt for store huller på jeres midtbane... Der er simpelthen for stor afstand mellem den forreste og den bagerste midtbanespiller Skuffet.. Dette undgås med to mand der er side om side, men med to forskellige opgaver..!

Men du er jo nok ik enig, jeg mener bare at man skal se hvordan spilleren tilbyder holdet noget på den bedste måde, og i stedet for udelukkende at se på hvor han er STÆRKEST!! For Fabregas har mange ting han er god til.. At drible er han dog ik skarp til(eller bare og sætte folk af) og derfor mener jeg at det er Nasri som skal bestride den plads som 10'er Thumbs Up

(Undskyld for stavefejl osv, men gider ik se det igennem!

Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #4270: 15 Dec 2008, 21:57 »

Imo mener jeg at kunne huske, at Arsenal spilledee 4-2-3-1 på et tidspunkt.. Og indtil i får en klasseangriber til, mener JEG det burde være løsningen, men kunne se i "hverm er online" sektionen, at i ik er helt enige Grin Opstemt

Cool

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4271: 15 Dec 2008, 21:59 »

"Det skal være noget nær 25% defensivt og 75% offensivt, i løbet af en kamp. Det modsatte skal den defensive gøre."

Hvilket er grunden til at i har alt alt for store huller på jeres midtbane... Der er simpelthen for stor afstand mellem den forreste og den bagerste midtbanespiller Skuffet.. Dette undgås med to mand der er side om side, men med to forskellige opgaver..!

Nu gider jeg ikke lige at læse resten af dit indlæg (det er simpelthen for langt Tunge) men det der er da ikke nær korrekt. Vi har overhovedet ingen huller på vores midtbane, og der er ikke for "stor afstand" mellem den bagerste og forreste midtbanespiller. Er det bare noget du finder på for at få ret, eller hvad? Hvis du havde fulgt med i kampene, ville du opdage at Denilson har været mindst lige så offensiv som Fabregas (før Song kom på for 3-4 PL kampe siden) og kom tit til både skud fra feltet, tog løb ned af kanterne og lavede målgivende afleveringer. De to spillere var ca. lige offensive, og det var netop dér problemet var. Der kom et alt for stort hul imellem forsvaret og midtbanen hvilket betød at både Denilson og Fabregas måtte bruge uendeligt mange kræfter på hele tiden begge to at løbe tilbage for at hente bolden, i stedet for at have den defensive midtbanespiller (som Flamini var) der lå som en buffer imellem de to kæder.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

verdenskrig
Manager

« Svar #4272: 15 Dec 2008, 22:01 »

Altså jeg konstatere bare at jeres forsvar har det svært.. Og hvis i havde to spillere til at bakke op for det i stedet for en, ville meget se anderledes ud...

Medmindre ham i har som def, ikke laver andet end at stå foran forsvarskæden, hele kampen(ala gisla)

Cool

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4273: 15 Dec 2008, 22:02 »

Imo mener jeg at kunne huske, at Arsenal spilledee 4-2-3-1 på et tidspunkt.. Og indtil i får en klasseangriber til, mener JEG det burde være løsningen, men kunne se i "hverm er online" sektionen, at i ik er helt enige Grin Opstemt

Jeg tror du hentyder til at vi ofte spiller 4-4-1-1, især i CL kampene, og især på udebane. Vi har aldrig spillet 4-2-3-1, netop fordi at det ville blive for offensivt. Vores 4-4-1 er en kontrolleret defensiv hvor vi håber på at kunne sætte en enkelt kasse ind på nogle enkelte chancer, men desværre er vores éne angriber slet ikke god nok til at kunne ligge alene på toppen. Det har vi set med både Bendtner og Ade der har klaret det helt håbløst alene på toppen. De har begge brug for en lille hurtig afslutter til at ligge ved siden af dem, og der kan både Van Persie, Eduardo og til dels også Vela passe godt ind. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at vi har én klasseangriber. Van Persie er da minumum på højde med Adebayor, hvis ikke bedre.

Mathié
Landsholdsspiller

« Svar #4274: 15 Dec 2008, 22:04 »

Kunne vi ikke godt bruge Mathieu Bodmer? Som erstatning for Flamini?
Han har kvaliteterne, overblikket og pasningsevnerne.

Sider: 1 ... 283 284 [285] 286 287 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010