home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 863 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 746 747 [748] 749 750 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1285067 gange)
Naustratze
Gæst

Sv: Arsenal tråden
« Svar #11205: 24 Mar 2012, 14:42 »

Håber personligt at Chelsea vinder mod Tottenham, for jeg tror at Tottenham er en større kandidat til tredje pladsen. Men har hele tiden den kamp mod City i baghovedet, det er meget vigtigt at vi ikke taber den, for så kan det blive lidt for spændende.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11206: 24 Mar 2012, 18:07 »

Jeg regner stærkt med at vi vinder mod City.. Udebane havde vi måske kun fået uafgjort, men på hjemmebane vinder vi...!  Cool

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #11207: 24 Mar 2012, 19:53 »

Hold da kæft hvor vi spiller godt. Vermaelen spiler virkeligt, virkeligt godt lige for tiden og Walcott er også i rigtig god form for tiden, hvilket er dejligt, da jeg tidligere på sæsonen ikke rigtigt kunne se de store fremtidsperspektive r i ham. Jeg elsker vores forsvar og med Gibbs, Sagna og Vermaelen formår det også at bidrage med utroligt meget offensivt. Nu ligner det virkeligt CL næste år.

Dejligt!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11208: 24 Mar 2012, 21:13 »

Så fik jeg lige set highlights - og hold nu kæft, hvor er Song god til de bolde henover forsvaret. Det har dælme givet nogle assists i denne sæson. Og sikke et frispark fra Arteta, det var jo ren Ronaldo-style...

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11209: 28 Mar 2012, 14:04 »

I øvrigt kan udfaldet af Champions League stadig i høj grad få indflydelse på os.

Hvis Chelsea skulle finde på at vinde pisset, og samtidig ende udenfor top 4 i PL, så giver 3. pladsen pludselig kun adgang til CL-kval, mens 4. pladsen kun giver Europa League.

Så vi skal derfor håbe (endnu mere end vi gør i forvejen) at Chelsea bliver slået ud - og hvis de ikke gør, ja så skal vi faktisk til at håbe på at de snupper 4. pladsen.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #11210: 28 Mar 2012, 14:37 »

Hvor sikker er du på det? Skulle mene at det er den 13. bedste nations CL plads der ryger, hvis CL-vinderen ikke er kvalificeret gennem den nationale liga, og det er vel begrænset hvor mange pladser man kan tage for at få et enkelt hold med.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11211: 28 Mar 2012, 14:44 »

Hvor sikker er du på det? Skulle mene at det er den 13. bedste nations CL plads der ryger, hvis CL-vinderen ikke er kvalificeret gennem den nationale liga, og det er vel begrænset hvor mange pladser man kan tage for at få et enkelt hold med.

Efter "fadæsen" med Liverpool for nogle sæsoner tilbage, kan et land maksimalt få 4 CL-pladser, og vinderen af turneringen er garanteret en plads i gruppespillet. Derfor vil der kun være 3 pladser til rådighed for øvrige engelske hold, hvis Chelsea skulle vinde CL uden at ende i top 4.

EDIT:

An exception to the usual European qualification system happened in 2005, after Liverpool won the Champions League the year before, but did not finish in a Champions League qualification place in the Premier League that season. UEFA gave special dispensation for Liverpool to enter the Champions League, giving England five qualifiers.[27] UEFA subsequently ruled that the defending champions qualify for the competition the following year regardless of their domestic league placing. However, for those leagues with four entrants in the Champions League, this means that if the Champions League winner falls outside of its domestic league's top four, it will qualify at the expense of the fourth-placed team in the league. No association can have more than four entrants in the Champions League.[28]
« Seneste Redigering: 28 Mar 2012, 14:48 af g00n » Logged

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #11212: 28 Mar 2012, 14:48 »

Hmm ja så kunne vi jo ende i en dejlig situation som 4'er i PL, med Chelsea på 5. pladsen men som CL vinder.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11213: 28 Mar 2012, 14:49 »

Hmm ja så kunne vi jo ende i en dejlig situation som 4'er i PL, med Chelsea på 5. pladsen men som CL vinder.

Det er netop det, som er worst case scenario.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #11214: 28 Mar 2012, 14:58 »

Det kunne dog være svært underholdende hvis Tottenham endte som nr. 4, men alligevel røg i Euro League.

Naustratze
Gæst

« Svar #11215: 28 Mar 2012, 15:02 »

Det er netop det, som er worst case scenario.
Hahaha, Chelsea vinde Champions League, årets joke Opstemt Desuden tror jeg på, at vi kan holde 3. pladsen Smiley

Yessir
Manager

« Svar #11216: 28 Mar 2012, 15:06 »

I øvrigt kan udfaldet af Champions League stadig i høj grad få indflydelse på os.

Hvis Chelsea skulle finde på at vinde pisset, og samtidig ende udenfor top 4 i PL, så giver 3. pladsen pludselig kun adgang til CL-kval, mens 4. pladsen kun giver Europa League.

Så vi skal derfor håbe (endnu mere end vi gør i forvejen) at Chelsea bliver slået ud - og hvis de ikke gør, ja så skal vi faktisk til at håbe på at de snupper 4. pladsen.

Men hvorfor giver tredjepladsen ikke det samme som den hele tiden har gjort? Chelsea overtager vel bare fjerdepladsens rettigheder, eller hvordan?

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11217: 28 Mar 2012, 15:17 »

Men hvorfor giver tredjepladsen ikke det samme som den hele tiden har gjort? Chelsea overtager vel bare fjerdepladsens rettigheder, eller hvordan?

Nej, så vidt jeg har forstået er CL-vinderne som sagt garanteret en plads i gruppespillet, sammen med ligaens nr. 1 og 2. Pladsen i kvalifikationen går dermed til 3. pladsen.

PhilipFlink
Manager

« Svar #11218: 28 Mar 2012, 15:18 »

Nej, så vidt jeg har forstået er CL-vinderne som sagt garanteret en plads i gruppespillet, sammen med ligaens nr. 1 og 2. Pladsen i kvalifikationen går dermed til 3. pladsen.

Der tror jeg nemlig noget andet Smiley tror vist at CL vinderne kommer ind i en af kval runderne, hvis altså, at de ikke fik en bedre position i ligaen Smiley

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11219: 28 Mar 2012, 15:25 »

Hm. Jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget definitivt, men denne linje fra Wiki (sparsomt, I know) lader da til at støtte det:

Since the winners of the 2010–11 UEFA Champions League, Barcelona, obtained a place in the group stage through their domestic league placing, the reserved defending champion spot in the group stage was vacated.

Jeg er dog ikke sikker, det er kun løse ord på Twitter.

EDIT: Der står dette på premierleague.com:

English winners of the UEFA Champions League who finish outside the top four places go through as Winners to the Group Stage along with the domestic champions, runners-up and third-placed team.

No extra domestic place can be gained by winning the UEFA Champions League, so the team finishing fourth drops into the UEFA Europa League. Then, the national association of the title-holder is entitled to one additional place in the UEFA Europa League.

Der lyder det så til at alle 4 hold går direkte i gruppespillet...

EDIT2:

Ifølge denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/2012%E2%80%9313_UEFA_Champions_League

...går vinderen direkte i næste sæsons gruppespil.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2012, 15:31 af g00n » Logged

Sider: 1 ... 746 747 [748] 749 750 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010