Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 23:09:06
warmon
Blogs
[12] Mit AS Roma-event...
I dag
kl. 21:47:21
Broen13
Blogs
#5 Youth to Gold
I dag
kl. 21:28:29
RasmusA12
Blogs
Kan søens perle blive ...
I dag
kl. 12:03:22
NAsMaR
Omklædning...
Forøg startup hastighed
I dag
kl. 01:49:47
Svartowiz
Omklædning...
Forøg UI hastighed
I går
kl. 21:31:28
Bubbles
Blogs
#1- Migthy Hammers
I går
kl. 15:56:08
JG v25
Baren
NBA
Antal Registrerede Brugere:
23175
3 Brugere, 550 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
ThomasSug
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Arsenal tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
101
102
[
103
]
104
105
...
1043
Forfatter
Emne: Arsenal tråden (Læst 1296688 gange)
Red love
Gæst
Sv: Arsenal tråden
«
Svar #1530:
24 Feb 2008, 15:30 »
Citat af: Hawk1nZ 23 Feb 2008, 19:51
Okay, så hvis man stempler med strakt ben på anklen af en spiller, så er det kun til gult?
Altså som sagt ja tacklingen er hård, men det er ikke bagfra, han fratager ham ingen scoringsmulighed, og det er tydeligt ikke forsætligt, så et gult kort synes jeg havde været helt fint..
Noget andet er at jeg altså er nød til at holde fast i at hvis sådan et frispark SKAL give rødt, så burde der altså blive givet rødt kort i stort set hver eneste Premier Leauge kamp, eller måske ikke helt, men overdrivelse fremmer forståelsen..
Så jeg synes det kunne være interessant at tage debatten om hvilken linje man så ønsker i Premier Leauge? Personligt synes det er rigtig dejligt at linjen for det meste tillader at man går helt til stregen, og kun straffer hvis man går klart over. En af grundende til at jeg holder så meget af engelsk fodbold er også at man i de fleste kampe ikke får så mange spilstop, for en masse små forseelser, og det synes jeg faktisk er en rigtig stor kvalitet, og giver nogle meget bedre kampe..
«
Seneste Redigering: 24 Feb 2008, 15:34 af Red love
»
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1531:
24 Feb 2008, 15:33 »
PS: Og nogle gange er det vel ikke forkert udelukkende at fokusere på sit eget holds fejl og mangler i én kamp? Man kan jo udtale sig på mange måder, f.eks. ved bare at komme med generaliteter, uden at svine svine spillere. Og det er altså top-prof spillere der har pres på sig konstant, så en enkelt gang i mellem kan de vel godt tåle at høre deres manager sige lidt halv-"farlige" ting?
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1532:
24 Feb 2008, 15:41 »
Citat af: Red love 24 Feb 2008, 15:30
Altså som sagt ja tacklingen er hård, men det er ikke bagfra, han fratager ham ingen scoringsmulighed, og det er tydeligt ikke forsætligt, så et gult kort synes jeg havde været helt fint..
Noget andet er at jeg altså er nød til at holde fast i at hvis sådan et frispark SKAL give rødt, så burde der altså blive givet rødt kort i stort set hver eneste Premier Leauge kamp, eller måske ikke helt, men overdrivelse fremmer forståelsen..
Så jeg synes det kunne være interessant at tage debatten om hvilken linje man så ønsker i Premier Leauge.. Personligt synes det er rigtig dejligt at linjen for det meste tillader at man går helt til stregen, og kun straffer hvis man går klart over. En af grundende til at jeg holder så meget af engelsk fodbold er også at man i de fleste kampe ikke får så mange spilstop, for en masse små forseelser, og det synes jeg faktisk er en rigtig stor kvalitet, og giver nogle meget bedre kampe..
Han skadede ikke Eduardo bevidst, så langt så godt. MEN når man kommer med strakt ben OG knubber forrest, må man kalkulere med, at der er en risiko for at ramme modstanderen som Taylor gjorde i går. Dvs. det var en farlig tackling der kunne skade modstanderen, så kan ikke brokke sig over at blive smidt ud...
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1533:
24 Feb 2008, 15:48 »
Citat af: g00n 24 Feb 2008, 04:22
Til sidst vil jeg fremkomme med en ordentlig bredside mod dommerne i England. Det er stort set hver weekend man gang på gang ser de engelske dommere lave den ene vanvittige afgørelse efter den anden, og lige for tiden virker det som om deres inkompetence kommer til at afgøre rigtig mange kampe. I dag forærer Mike Dean fx Birmingham det ene point, da begge deres mål kommer fra dødboldsituationer, som aldrig burde havde været dømt. Frisparket i 1. halvleg er flot sparket ind af McFadden, men er aldrig i nærheden af at være et Birmingham-frispark - og straffesparket er helt til grin. Selv om Clichy af uransagelige årsager får en hjerneblødning og vælger at kigge væk mens Birmingham-spilleren tager bolden, kommer han tilbage og får tacklet bolden fra ham. Kameravinklen bag målet viste med stor tydelighed at han tacklede rent på bolden, og alligevel vælger dommeren at pege på pletten. 2 point mistet, som kan vise sig at være vitale i forhold til kampen om mesterskabet.
Vi skal lige gøre op med os selv, om vi ønsker dommerne skal være en del af spillet, med og uden fejl, eller om vi ønsker en sport udelukkende for spillerne, hvor enhver fejldom der koster point for en klub, skal bringe os tættere på meget mere end en chip i bolden der registrerer om bolden er over stregen eller ej.
Jeg hader da naturligvis når dommerne smadrer det for Utd. Men når man så er kommet over det, og dagen kan refelktere over det med nogenlunde objektive øjne, så er dommerne altså, i min optik, en del af spillet og så må leve med fejl af større eller mindre grad i ny og næ. Der er ALT for meget fokus på det fejl dommerne begår, især i medierne, og det får bl.a. os fans til at miste objektiviteten i vores vurderinger.
Jeg skal ikke gøre mig til om dommerstanden i PL er lavere end tidligere år, jeg ved bare at fokus på deres fejl er blevet langt større, og derfor er de udsat for et uretfærdigt hårdt pres, specielt i England. De er ikke just velbetalt modsat de aktører de er sat på banen for at dele sol og vind lige for, så mener det er helt ude af proportioner det pres de udsættes for.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1534:
24 Feb 2008, 15:50 »
Citat af: KongFjong 24 Feb 2008, 15:29
Det er præcis der jeg vil hen:) Burde han ikke holde sig for god til den slags udtalelser? Jeg mener, skal vi ikke bare anse det som ganske sandsynligt, at ud af 100 tvivlsomme domme i løbet af en sæson i PL, får de nok 70 deres vej? Det gør self ikke det mere rigtigt disse domme, men man burde måske moderere sine udtalelser. Og fordi I herinde, er enige om at straffesparket var der, så gør det det ikke til sandheden. Flertallet har ikke altid ret, og jeg mener faktisk at det godt kan dømmes.
@DNE
Du har muligvis ret, men der hvor jeg vil hen med sammenligningen med Mourinho er, at han jo ikke ligefrem var elsket for udtalelser der minder om den slags Wenger altså er ude med nu her. Nu bliver man jo gentagne gange bedt om at tage brillerne af her i denne tråd, så bør man vel også gøre det i dette tilfælde?
Jeg har hele tiden sammenlignet Mourinho, Wenger og Ferguson på deres udtalelser, de har alle altid haft for vane at komme med den slags underlige udfald, som ikke virker helt logiske, for de som har set kampen, så intet nyt under solen der
Men nu nævner du også selv, at Arsenal f.eks. ud af 100 tvivlsomme kendelser, får de 70 på deres side. Kunne det ikke netop skyldes den slags udtalelser fra Wenger? Han lægger jo også pres på den dommer der skal dømme Arsenals næste kamp, et pres der kan resultere i, at dommeren, hvis han er i tvivl, lader tvivlen komme Arsenal til gode. Mon ikke også Fergusons udfald mod dommere, har hjulpet til at nogle af Ronaldos opsætninger af svanens død, har ført til straffespark, frem for gult kort for film? Og det samme kunne siges om f.eks. Robben i sin tid i Chelsea...
Jeg siger ikke, at den slags udtalelser hører hjemme i fodbold, men det er ikke desto mindre en del af det taktiske spil, som vi nok ikke slipper af med lige foreløbigt, da det jo som sådan heller ikke er mod reglerne (for det meste). Og specielt de tre mestrer netop denne disciplin.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1535:
24 Feb 2008, 15:58 »
Citat af: DNE 24 Feb 2008, 15:50
Jeg har hele tiden sammenlignet Mourinho, Wenger og Ferguson på deres udtalelser, de har alle altid haft for vane at komme med den slags underlige udfald, som ikke virker helt logiske, for de som har set kampen, så intet nyt under solen der
Men nu nævner du også selv, at Arsenal f.eks. ud af 100 tvivlsomme kendelser, får de 70 på deres side. Kunne det ikke netop skyldes den slags udtalelser fra Wenger? Han lægger jo også pres på den dommer der skal dømme Arsenals næste kamp, et pres der kan resultere i, at dommeren, hvis han er i tvivl, lader tvivlen komme Arsenal til gode. Mon ikke også Fergusons udfald mod dommere, har hjulpet til at nogle af Ronaldos opsætninger af svanens død, har ført til straffespark, frem for gult kort for film? Og det samme kunne siges om f.eks. Robben i sin tid i Chelsea...
Jeg siger ikke, at den slags udtalelser hører hjemme i fodbold, men det er ikke desto mindre en del af det taktiske spil, som vi nok ikke slipper af med lige foreløbigt, da det jo som sådan heller ikke er mod reglerne (for det meste). Og specielt de tre mestrer netop denne disciplin.
Jamen enig, svært at være andet. Måske har jeg ikke formuleret det godt nok, men der hvor jeg vil hen er der, at der er alt for meget dobbeltmoral når vi debatterer managers. Som du nævner, så er der sgu nok ikke den store forskel på de tre nævnte managers, men alligevel så virker Wenger, i min optik bare en smule "fredet" i debatten.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1536:
24 Feb 2008, 15:59 »
Citat af: Hawk1nZ 24 Feb 2008, 15:16
Jeg synes nu ikke at denne udtalelse fra Wenger er specielt pinlig. Han siger det som alle Arsenal fans (og dermed også ham selv) tænker... Som du også kan læse i tråden syntes vi også at dommeren var pivringe, og hverken straffesparket eller frisparket skulle være givet. Og når han så mister 2 point i mesterskabskampen, kan jeg godt forstå at han pointerer det. Jeg synes dog ikke at Wenger er værre end Ferguson, som både har fået bøder og karantæner over hans udtalelser og fights i halvlegen med dommerne...
Mht. karantæner og ikke karantæner, så kunne man måske være en smule overmodig og henvise til David Deins store indflydelse i FA. Hvem ved om Wenger havde fået en karantæne eller to for sine udtalelser undervejs i hans Arsenal-tid, hvis ikke David Dein havde haft den indflydelser?
DeBuur
Manager
«
Svar #1537:
24 Feb 2008, 16:02 »
når mennesker oplever noget traumatisk og er under stærk pres, så er det sjældent fornuften der står først i rækken... netop derfor syntes jeg det er stort af Wenger at han bagefter står frem og siger at han overreagerede ..... det viser sgu at han har menneskelig karakter.
Jeg har set situationen mange gange det sidste døgn og ja det var en grim takling - men ikke værre end så mange andre i de engelske kampe - det røde kort mener jeg godt kan forsvares - men det kunne et gult kort også - jeg oplever dog ikke at Taylor bevist går efter at ødelægge modstanderen og håber at han får en kort karantæne.
YNWA
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #1538:
24 Feb 2008, 16:03 »
Citat af: KongFjong 24 Feb 2008, 15:29
Jeg mener, skal vi ikke bare anse det som ganske sandsynligt, at ud af 100 tvivlsomme domme i løbet af en sæson i PL, får de nok 70 deres vej?
What? Det er der vist ikke meget belæg for at antage.
At fejl er en del af enhver kamp skal i hvert fald ikke afholde mig fra at brokke mig over dem, især med den enorme betydning de har mht. både penge og titler. Klart de bare er mennesker, men når jeg ser kampe fra de forskellige ligaer, synes jeg der er en markant forskel på kvaliteten af dommerne i England i forhold til andre ligaer.
PS: Selvom det naturligvis ikke er på højde med spillernes gigantiske lønninger, vil jeg nu alligevel mene at £60.000 om året i snit for en Premier League dommer er et ganske velbetalt job.
Highfarm
Førsteholdsspiller
«
Svar #1539:
24 Feb 2008, 16:25 »
Om manden går bevidst efter Eduardo eller ej er fuldstændigt ligegyldigt, han tackler ham groft på benet og dermed er det til rødt, om det blot er fordi han kom for sent eller ej er ligegyldigt
Newcastle
Landsholdsspiller
«
Svar #1540:
24 Feb 2008, 16:43 »
Må indrømme at jeg heller ikke synes den var til rødt da man så det i tv, men billederne fra diverse aviser, viser noget andet, en tackling i den højde skal give rødt, uanset om det er bevidst eller ikke bevidst. Men synes ikke Taylor skal have nogen yderligere straf ud over de 3 karantænedage...
arsenalistic
Manager
«
Svar #1541:
24 Feb 2008, 16:49 »
Citat af: Red love 24 Feb 2008, 15:30
Så jeg synes det kunne være interessant at tage debatten om hvilken linje man så ønsker i Premier Leauge? Personligt synes det er rigtig dejligt at linjen for det meste tillader at man går helt til stregen, og kun straffer hvis man går klart over. En af grundende til at jeg holder så meget af engelsk fodbold er også at man i de fleste kampe ikke får så mange spilstop, for en masse små forseelser, og det synes jeg faktisk er en rigtig stor kvalitet, og giver nogle meget bedre kampe..
Det er okay at indrømme man har taget fejl Red love.....
Go you Gunners!
Dj-Kromann
Ynglingespiller
«
Svar #1542:
24 Feb 2008, 16:54 »
Red love, du er da helt ude i hampen, den tackling skal da på alle mulige måder give rødt, stempling på den måde skal da give rødt. Det er en tackling der kan gøre en spille fodbold invalid, og det står i reglerne at den form for tackling skal give rødt, og den var endda endnu grovere, da han ikke kun komme lige på, men oppe fra og ned, kæmpe sviner!
Hvordan kan det være det er fødderne der lugter og næsen der løber, burde det ikke være omvendt?
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1543:
24 Feb 2008, 17:03 »
Citat af: g00n 24 Feb 2008, 16:03
What? Det er der vist ikke meget belæg for at antage.
At fejl er en del af enhver kamp skal i hvert fald ikke afholde mig fra at brokke mig over dem, især med den enorme betydning de har mht. både penge og titler. Klart de bare er mennesker, men når jeg ser kampe fra de forskellige ligaer, synes jeg der er en markant forskel på kvaliteten af dommerne i England i forhold til andre ligaer.
PS: Selvom det naturligvis ikke er på højde med spillernes gigantiske lønninger, vil jeg nu alligevel mene at £60.000 om året i snit for en Premier League dommer er et ganske velbetalt job.
Har ikke noget beløg for det nøjagtige tal nej, men du mener vel ikke seriøst at tophold og bundhold ligger nogenlunde lige hvad angår fejldomme der går i deres retning?
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #1544:
24 Feb 2008, 17:11 »
Den slags vil jeg overhovedet ikke give mig i kast med at bedømme, da det er umuligt for mig (og alle andre for den sags skyld), at vurdere hvem der får flest fejldomme med/mod sig, uden at lave extensive undersøgelser set over alle kampe på mange sæsoner.
Enhver kan jo bare slynge et subjektivt tal ud, som du lige har gjort.
Sider:
1
...
101
102
[
103
]
104
105
...
1043
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2026
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »